Laihdutusohjeita

tahtoolaihaks

Toimivia laihdutusohjeita otetaan vastaan. :)

Tahtoisin laihtua pysyvästi noin 10kg normaalipainon sisällä. Toivoisin vähintään puolen kilon viikkovauhtia.

Ja tarkkoja ohjeita mielellään. Esim. mikä ois sopiva tuntimäärä liikuntaa päivässä ja viikossa nuorelle laihduttajalle? Oisko hyödyllistä lopettaa kokonaan ja pysyvästi kaiken epäterveellisen makean syöminen? Entä, mitä ei kannata tehdä, jos ei halua syömishäiriötä tai lihoa heti takaisin?

3

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laihduttajajajajja

Mä olen monessa keskustelussa täällä kertonut kuinka ite laihduin 10 kiloa 2-3 kuukaudessa. No tässä vielä tiivistettynä miten sain itse painoa pudotettua

- Liiku! Lenkkeily on hyvää liikuntaa koska se on tehokasta ja ilmaista. Itse aloitin ihan vain kävelemällä, myöhemmin aloin lisätä vauhtia sen mukaan kun pystyin. Esim. 30 minuutin lenkki riittää päivässä. Liiku sen verran miten itse luulet pystyväsi. Ja sinä itse myös määräät vauhtisi, jos et harrasta liikuntaa ja sulla on huono kunto, aloita hitaasti.

- Syö kohtuullisesti ja terveellisesti. Älä syö liian niukasti, itsensä nälässä pitäminen ei auta mitään, sorrut kuitenkin jossain vaiheessa vanhoihin tapoihin ja kilot tulee takaisin ennen kuin huomaatkaan. Ei herkuista tarvitse kokonaan luopua, mutta syö niitä kohtuudella.

- Tee pieniä muutoksia ruokavaliossa. Korvaa pastat,puurot ja leivät täysjyvätuotteisiin yms. Syö vihanneksia ja muista juoda paljon vettä!

Mä painoin siis vuosi sitten vielä 80kg (oon n.165cm pitkä) mutta muuttamalla elämäntapojani, eli siis liikuntaa lisäämällä ja herkuttelua vähentämällä, sain painoa reilusti pudotettua, sain hyvän mielen, kuntoni parani ihoni parani huomattavasti samalla (oon nuorena aina kärsinyt aknesta).

Älä käytä liikaa energiaa laihduttamiseen, vaan pidä sitä "sivuprojektina". Älä ravaa vaa'alla joka päivä tai muutenkaan älä vaivaa päätäsi liikaa ajatuksilla "nyt on pakko laihtua..tätä en saa enää syödä, enkä saa enää tätä tehdä". Sen voin sanoa, että laihduttaminen ei onnistu, jos se tuntuu liikaa "itsensä pakottamiselta".. Kyllä se siitä lähtee.

• haluanollalaiha

mutta kun aloittaja haluaa laihtua normaalipainon sisällä? Eikö se olekkin haasteellisempaa? Itsekkin nyt haluaisin laihtua 3kuukaudessa 11kg mutta normaalipainon sisällä painan 58kg/160cm ja pyöreyttä ja lihaksia liikaa..oon aina ennen ollut se 'urheilullinen' siltä näytin mut nyt oon lihonnut 10kg ja olen pyöreä ku mikä muttei lihakset eikä kunto ole kadonnut mutta pyrin tällä kertaa 'laihaan' sellaiseen hoikkaan enemminki siroon (ei sillee et luut sojottaa) haluan eroon tästä lihaksikkaasta minusta ..niin mitä sanot tähän? Onko mahdollista? Aattelin et saa venyä enintään 4kuukauteen sillee kuitenki et olisin ainaki 49-50kg kesäkuun loppuun mennessä ja loput ennen koulun alkua viimestään. Ruokavalioni kalaa,kanaa paljon vihanneksia hedelmiä, jälkiruokana marjoja ja sit myös päivittäin pähkinää (12kpl mantelia / 84kcal) niin että saisin hyviä rasvoja:) kaikkea tarpeellista tuossahan oli? Söisin päivässä 800kcal ja päivinä milloin reenaan 1000kcal enintään. Miten voin tämän jälkeen syödä? Mitä luulisitte mun peruskulutuksen olevan ton painonpudotuksen jälkeen? Tiedän että tämä on 'epäterveellistä' mutta mua ei kiinosta haluan olla laiha!

• terv.laihduttaja
        haluanollalaiha kirjoitti:

mutta kun aloittaja haluaa laihtua normaalipainon sisällä? Eikö se olekkin haasteellisempaa? Itsekkin nyt haluaisin laihtua 3kuukaudessa 11kg mutta normaalipainon sisällä painan 58kg/160cm ja pyöreyttä ja lihaksia liikaa..oon aina ennen ollut se 'urheilullinen' siltä näytin mut nyt oon lihonnut 10kg ja olen pyöreä ku mikä muttei lihakset eikä kunto ole kadonnut mutta pyrin tällä kertaa 'laihaan' sellaiseen hoikkaan enemminki siroon (ei sillee et luut sojottaa) haluan eroon tästä lihaksikkaasta minusta ..niin mitä sanot tähän? Onko mahdollista? Aattelin et saa venyä enintään 4kuukauteen sillee kuitenki et olisin ainaki 49-50kg kesäkuun loppuun mennessä ja loput ennen koulun alkua viimestään. Ruokavalioni kalaa,kanaa paljon vihanneksia hedelmiä, jälkiruokana marjoja ja sit myös päivittäin pähkinää (12kpl mantelia / 84kcal) niin että saisin hyviä rasvoja:) kaikkea tarpeellista tuossahan oli? Söisin päivässä 800kcal ja päivinä milloin reenaan 1000kcal enintään. Miten voin tämän jälkeen syödä? Mitä luulisitte mun peruskulutuksen olevan ton painonpudotuksen jälkeen? Tiedän että tämä on 'epäterveellistä' mutta mua ei kiinosta haluan olla laiha!

Kirjoituksesi mukaan suo ei kiinnosta laihdutatko epäterveellisesti vai terveellisesti. Koska tämä on laihdutus-palsta ja koskee kaikenlaisia laihduttajia, en ala tuomitsemaan. Eli jos epäterveellisyys ei kiinnosta, miksi et suoraan vaan vedä omena päivässä dieetillä? Sillä saat ainakin tuloksia, pysyvyys on eri asia, mutta laihtuminen nopeaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe