Miksi naiset riitelevät parisuhteessa?

riidatonmies

Miksi riitaa pitää saada vaikka ei ole mitään syytä?
Miksi toisen päivä pitää pilata riitelyllä vaikka kaikki on hyvin?
Miksi riitaa vain riidan takia?
Onko parisuhde tylsä jos siinä ei ole riitoja?

93

6214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naieeenen

En tiedä, ehkä niillä on kotoa sellainen parisuhteen malli, että parisuhteeseen kuuluu jatkuva länkyttäminen ja nalkuttaminen.

• ärsyyntynyt

Lapsuuden kodista voi varmaan tulla piirteitä parisuhteeseen. Tunsin miehen, joka haastoi pientä riitaa kanssani jatkuvasti. Olimme kavereita. Kun kysyin, miksi hän tekee niin, hän totesi, että heillä kotona hänen isänsä haastoi riitaa koko ajan ja riita tuntuu siten kotoiselta. Minua taas ei olisi voinut vähempää innostaa moinen.

• 543534534

Kerrotko tarkemmin esimerkin tälläisestä riidasta jolloin kaikki on hyvin?

• jhgjffj

Myönnän naisena joskus aloittaneeni tyhjästä riidan mutta on usein kyllä niin että se paha olo kumpuaa jostakin. Mies pettänyt lupauksiin toistuvasti, luvannut hoitaa ihan vaikka kotitöihin liittyvän asian jatkuvasti.

Juuri olen lukenut kirjaa, missä psykologi sanoo ettei onnellinen ja tyytyväinen nainen nalkuta. Jokin toistuva pettymys on saanut naisen turvautumaan tuohon tuloksettomaan vaikuttamistapaan. Nalkuttaja itsekin tietää ettei hän saa tällä tavalla toivomuksiaan perille. Nalkuttaminen on kuitenkin hänen tapansa purkaa pahaa oloa ja pettymystä.

Nalkuttaminen alkaa siitä että ihminen toistuvasti kokee ettei tule kuulluksi. Nalkuttaminen vähenee jos häntä kuunnellaan.

Mitäs jos jankuttavan ja riitaa haastavan vaimon mies pysähtyisi kun tällänen seuraavan kerran alkaa ja sanoisi itselleen. Nyt hänellä on jotain tärkeää sanottavaa, nyt on kuunneltava tarkkaan ja kysyttävä lisää.

Mitä useammin mies kuuntelee, sitä vähemmän on kuunneltavaa.

Eli tässä jotain vinkkejä millä mies voi itse vaikuttaa parisuhteessa siihen onko hänen kumppaninsa riitaa haastava nalkuttaja. Jos tällänenkään ei auta, sitten naisella ehkä pahoja traumoja tms ja siihen sitten eri keinot.

• 1 + 20

"Nalkuttaminen alkaa siitä että ihminen toistuvasti kokee ettei tule kuulluksi. Nalkuttaminen vähenee jos häntä kuunnellaan."

Mies ei kuule naista, koska nainen kieltäytyy vääntämästä asioita rautalangasta.

Nainen loukkaantuu, jos hänelle väännetään asioita rautalangasta. Hän halveksii miestä, jolle asioita pitää vääntää rautalangasta.

Siksi kommunikaatiota ei synny.

• 78979878
        1 + 20 kirjoitti:

"Nalkuttaminen alkaa siitä että ihminen toistuvasti kokee ettei tule kuulluksi. Nalkuttaminen vähenee jos häntä kuunnellaan."

Mies ei kuule naista, koska nainen kieltäytyy vääntämästä asioita rautalangasta.

Nainen loukkaantuu, jos hänelle väännetään asioita rautalangasta. Hän halveksii miestä, jolle asioita pitää vääntää rautalangasta.

Siksi kommunikaatiota ei synny.

Ei kannata vehdä noin tyhmän miehen kanssa jolle ei puhu uppoa.

• siis minä elin puolitoista vuotta parisuhteesa naisen kanssa jossa olin ensimäisen kuukauden hiljaa ja seurasin aivilta aika paljolti hänen elämäänsä ja se ei ollut suurimaksi osaksi mitään muuta kun riitelyä milloin exsänsä kanssa miloin lapsensa kanssa miloin isänsä kanssa ja minä olin ainostaan sängyssä sitten kainalo johon käpertyä nyt viimeinen loppu aika kun olimme yhdessä niin tuntui että hän hakemalla haki riidan aiheen jos ei muuta niin syyti vieraissa hyppimisestä tai sitten ei vain suostunut ymärtämään yhtään mitään aina miehessä vika joka ikinen kerta ja kun koitin hyvin useita kertoja että kun riita alkoi rauhitaa tianteen ja sanoa että nyt istutaan vaikka allas ja kerrot asiasi etkä huuda ja melskaa ei tämäkään toiminut joskus saatoi toimia mutta siloin minun täytyi alistua moitimaan itseäni että hän on ollut aivan oikeassa kaikessa asioissa ja näin sain monta kertaa riidan ohi mutta sitten käänetiin asiat vielä näinkin päin että kun myötäilin niin sitten syylistetiin entistä enemän NOH SINÄHÄN JOH MYÖNSIT TEKOSI voi jeesus näitä keskusteluja MIKÄ IHME SIINÄ ON ETTÄ AINA NAISET ON OLEVINAAN OIKEASA ASIASSA KUN ASIASSA VAIKKA TODELELISUUDESSA NÄIN EI olisi tuntuu että suurimalla osalla naisilla on VALTAVA ITSETUNTO ONGELMA jota ne pönkitää sitten miestään syytelemälä ja riitelemällä

• syntymätön

''Myönnän naisena joskus aloittaneeni tyhjästä riidan mutta on usein kyllä niin että se paha olo kumpuaa jostakin. Mies pettänyt lupauksiin toistuvasti, luvannut hoitaa ihan vaikka kotitöihin liittyvän asian jatkuvasti.''

Meillä on aivan sama juttu. Mies välttelee vielä kaiken lisäksi riitoja, jolloin tällaisten tullessa mieluiten juostaan karkuun ja lahjotaan, kuin selvitetään asia kertaheitolla. Sitten kun asioita jää selvittämättä ja hampaankoloon, ne vain paisivat. Jos vuosi sitten riidelty asia nouseekin yllättäen pinnalle (vaikka se kahvitteluhetki Martan kanssa josta ''unohdettiin'' kertoa ja Martta kyselee uudelleen kahville) niin kyllä siitä tyhjästä alkaa uudelleen riita.

Jos asiat selvitetään heti eikä mikään jää painamaan, ei tarvitse silloin tyhjästä riitaa aloittaa. Minulla ainakin nousee selvittämättömät riidat pinnalle välillä ihan oman väsymyksen johdosta, jolloin riitoja syntyy tyhjästä. Paha olo kumpuaa selvittämättömistä asioista. Jos kaikki on hyvin, ei niitä riitoja tule. Ihan tyäsin tyhjästä ne eivät synny.

• luolamieskertoo
        syntymätön kirjoitti:

''Myönnän naisena joskus aloittaneeni tyhjästä riidan mutta on usein kyllä niin että se paha olo kumpuaa jostakin. Mies pettänyt lupauksiin toistuvasti, luvannut hoitaa ihan vaikka kotitöihin liittyvän asian jatkuvasti.''

Meillä on aivan sama juttu. Mies välttelee vielä kaiken lisäksi riitoja, jolloin tällaisten tullessa mieluiten juostaan karkuun ja lahjotaan, kuin selvitetään asia kertaheitolla. Sitten kun asioita jää selvittämättä ja hampaankoloon, ne vain paisivat. Jos vuosi sitten riidelty asia nouseekin yllättäen pinnalle (vaikka se kahvitteluhetki Martan kanssa josta ''unohdettiin'' kertoa ja Martta kyselee uudelleen kahville) niin kyllä siitä tyhjästä alkaa uudelleen riita.

Jos asiat selvitetään heti eikä mikään jää painamaan, ei tarvitse silloin tyhjästä riitaa aloittaa. Minulla ainakin nousee selvittämättömät riidat pinnalle välillä ihan oman väsymyksen johdosta, jolloin riitoja syntyy tyhjästä. Paha olo kumpuaa selvittämättömistä asioista. Jos kaikki on hyvin, ei niitä riitoja tule. Ihan tyäsin tyhjästä ne eivät synny.

>>Paha olo kumpuaa selvittämättömistä asioista. Jos kaikki on hyvin, ei niitä riitoja tule. Ihan tyäsin tyhjästä ne eivät synny.

Voi asia olla näinkin. Itsellä oli aikoinaan parisuhde, jossa kysyessäni sitten, mikä asia on selvittämättä, ei nainen osaa vastata. Jep, selvitetään siinä sitten asiaa!

Esimerkki: toinen nainen flirttailee minulle, tyttöystävä näki tämän. Myöhemmin riitaa, miksi flirttailen. Vastaus: en flirttaillut, vaan toinen nainen "kävi päälle", minkä minä sille voin. Ja tätä olematonta flirttiä sitten puidaan ja selvitetään, vaikka mikä siinä nyt sitten oli epäselvää??

Komeana miehenä valitettavasti asiat ovat niin, että flirttiä tulee muilta naisilta, karkuunko sitä pitää juosta!

Onneksi olen nykyisin sinkku ja saa ihan flirttailla vapaasti!!

• fghfghjhjh

Ai pitääkö miehelle aina vääntää asiat rautalangasta? Eiköhän miehet yleensä ole ihan fiksuja ja menee vähemmälläkin perille, ainakin yleensä :)

Toi oli aika yksioikonen selitys naisen ja miehen väliseen kommunikointiin...

• 9 + 11

"Ai pitääkö miehelle aina vääntää asiat rautalangasta?"

Totta kai.

"Eiköhän miehet yleensä ole ihan fiksuja"

Totta kai.

"ja menee vähemmälläkin perille, ainakin yleensä"

Tässä luulet väärin.

• kyllastynytmies
        9 + 11 kirjoitti:

"Ai pitääkö miehelle aina vääntää asiat rautalangasta?"

Totta kai.

"Eiköhän miehet yleensä ole ihan fiksuja"

Totta kai.

"ja menee vähemmälläkin perille, ainakin yleensä"

Tässä luulet väärin.

Siis kyllä mä heti tajuan että nainen haluaa milloin mitäkin ja se on silloin saatava, mutta nainen ei halua ymmärtää, että minä en just sillä hetkellä halua millon mitäkin..

• bonjour'madam

Jos SINULLA on kaikki hyvin, niin ei se silti automaattisesti tarkoita, että kumppanisi on tyytyväinen elämäänsä.

Tykkäisitkö itse, jos joutuisit kulkemaan niin lasten kuin aviopuolison "jäljillä" jälkiä korjaten? Sinulle ehkä sopii olla palveltavana, mutta mieti asiaa palvelijan kannalta. Eiköhän kuitenkin suurin osa käninöistä johdu siitä, että toinen osapuoli - se, jonka mielestä kaikki on loistavasti - on vapaamatkustajana parisuhteessa....

• dfgghdfg

Tuotakin varmasti tapahtuu, paljonkin. Mutta naisten ei pitäisi ottaa yksinoikeutta päättää, mitä parisuhteessa kuuluu tehdä ja milloin.

• bonjour'madam
        dfgghdfg kirjoitti:

Tuotakin varmasti tapahtuu, paljonkin. Mutta naisten ei pitäisi ottaa yksinoikeutta päättää, mitä parisuhteessa kuuluu tehdä ja milloin.

... Mutta miehellä on oikeus päättää olla tekemättä mitään, niinkö?

• 12 + 9
        bonjour'madam kirjoitti:

... Mutta miehellä on oikeus päättää olla tekemättä mitään, niinkö?

Kumpikin saa tehdä tai olla tekemättä mitä haluaa. Jos homma ei ole molempien mieleen, suhdetta ei kannata jatkaa.

• kyllä se on aika paljon meikäläisen elämässä mennyt niin päin että muija makaa ja minä hoidan ruuan laiton ja siivoukset tiskaukset naiset pitää miehiä lähinnä koti orjina ja panokoneinansa jos mies pyytää voisitko tiskata niin HUUTO ALKAA ai mä oon joku koti orja että itse tuut tänne panemaan ja paskalle näin meillä on tapahtunut jos en ole hallunut mennä kumpanini luokse ihan vain sen takia että en jaksa riitelyä ja tiedän että jostakin aina riidan aikaan saa jos ei muusta niin siitä eten hänen luokseen mennyt VAIN VÄLTÄÄKSENI RIITELYN

• huvittunut mies
        neo30 kirjoitti:

kyllä se on aika paljon meikäläisen elämässä mennyt niin päin että muija makaa ja minä hoidan ruuan laiton ja siivoukset tiskaukset naiset pitää miehiä lähinnä koti orjina ja panokoneinansa jos mies pyytää voisitko tiskata niin HUUTO ALKAA ai mä oon joku koti orja että itse tuut tänne panemaan ja paskalle näin meillä on tapahtunut jos en ole hallunut mennä kumpanini luokse ihan vain sen takia että en jaksa riitelyä ja tiedän että jostakin aina riidan aikaan saa jos ei muusta niin siitä eten hänen luokseen mennyt VAIN VÄLTÄÄKSENI RIITELYN

Näinhän se monesti menee. Kun ei viitsi riidellä niin on pakko mennä sen tyrannosaurus reksin mielen mukaan. Jos et mene niin olet vielä enemmän pissassa. Paremmalla energiatasolla voi sitten yrittää puhua naisen kanssa tämän ongelmista, mutta hän tuskin muistaa keskustelun sisältöä kuin päivän tai pari ja joskus vain muutaman tunnin.

Tämäkin aamu alkoi määräilyllä ja kiukuttelulla. Nainen: "Tua mulle kahvia." ja tähän vastasin että en jaksa ihan just nyt. Sitten alkoi kuulua tuhinaa ja puhinaa kun naisella oli miniraivarit selkeästi päällä. Sitten jouduin sanomaan että hei oikeesti et voi vetää herneitä nenään kun en nyt kerran tuo kahveja käteen. Kehoitin rauhoittumaan. Homma meni ohi. Entä jos mies käyttäytyisi noin tyhmästi niin siitä saisi kuulla puoli vuotta :)

• Alfa-Uros
        huvittunut mies kirjoitti:

Näinhän se monesti menee. Kun ei viitsi riidellä niin on pakko mennä sen tyrannosaurus reksin mielen mukaan. Jos et mene niin olet vielä enemmän pissassa. Paremmalla energiatasolla voi sitten yrittää puhua naisen kanssa tämän ongelmista, mutta hän tuskin muistaa keskustelun sisältöä kuin päivän tai pari ja joskus vain muutaman tunnin.

Tämäkin aamu alkoi määräilyllä ja kiukuttelulla. Nainen: "Tua mulle kahvia." ja tähän vastasin että en jaksa ihan just nyt. Sitten alkoi kuulua tuhinaa ja puhinaa kun naisella oli miniraivarit selkeästi päällä. Sitten jouduin sanomaan että hei oikeesti et voi vetää herneitä nenään kun en nyt kerran tuo kahveja käteen. Kehoitin rauhoittumaan. Homma meni ohi. Entä jos mies käyttäytyisi noin tyhmästi niin siitä saisi kuulla puoli vuotta :)

>>Tämäkin aamu alkoi määräilyllä ja kiukuttelulla. Nainen: "Tua mulle kahvia." ja tähän vastasin että en jaksa ihan just nyt.>>

Ei ihme, että sinulla on koko ajan riitoja kumppanisi kanssa.

Itse olisin hoitanut tuollaisen naisen kanssa asian näin.

Nainen# "Tua mulle kahvia."

Mies# "Hae kuule ihan itse. En ole mikään palvelijasi."

Nainen# kiroilua

Mies# Jos kuvittelet tosiaan, että parisuhde on jokin palvelussuhde kannattaa miettiä uudestaan. Parisuhde on minun mielestäni kahden tasaveroisen ihmisen vuorovaikutusta, jossa pyritään molempien onnellisuuteen."

Nainen# "Mikä nyt on? Mä halusin vain kahvia."

Mies# Sitä saa kahvipannusta. Ole hyvä!"

Nainen ottaa kiltisti kahvia pannusta ja tulee miehen luokse kyhnyttämään.

MIEHEN PITÄÄ OSOITTAA OLEVANSA JOHTAJAUROS

• Anonyymi
        Alfa-Uros kirjoitti:

>>Tämäkin aamu alkoi määräilyllä ja kiukuttelulla. Nainen: "Tua mulle kahvia." ja tähän vastasin että en jaksa ihan just nyt.>>

Ei ihme, että sinulla on koko ajan riitoja kumppanisi kanssa.

Itse olisin hoitanut tuollaisen naisen kanssa asian näin.

Nainen# "Tua mulle kahvia."

Mies# "Hae kuule ihan itse. En ole mikään palvelijasi."

Nainen# kiroilua

Mies# Jos kuvittelet tosiaan, että parisuhde on jokin palvelussuhde kannattaa miettiä uudestaan. Parisuhde on minun mielestäni kahden tasaveroisen ihmisen vuorovaikutusta, jossa pyritään molempien onnellisuuteen."

Nainen# "Mikä nyt on? Mä halusin vain kahvia."

Mies# Sitä saa kahvipannusta. Ole hyvä!"

Nainen ottaa kiltisti kahvia pannusta ja tulee miehen luokse kyhnyttämään.

MIEHEN PITÄÄ OSOITTAA OLEVANSA JOHTAJAUROS

Johtajauros ei tarkoittaa sitä että käyttäytytään tuolle tavalla. parisuhde perustuu rakkauteen ja rakkautta pitää osata osoittaa myös tekemällä asioita naisen eteen ja näin toisinpäin. Mutta jos lähtee tolle sanomaan että "hae kuule ihan itse. en ole mikään palvelijasi" voit olla varmaa ettei nainenkaan hae sulle yhtään mitään. Johtajauros on se kuka osaa näyttää että välittää myös silloin jos hänelle sitä ei näytetään takaisin.

• theendoff

Nainen on kuin pikku lapsi tai kouluttamaton koira. Kouluta naisesi ja pidä hänet kurissa. Naisen on paljon helpompi olla parisuhteessa kun hän tietää oman paikkansa.

• biste

Näin se on. PISTE!

• ihmettelevä nainen

En kyllä ymmärrä sun kommenttia. En koskaan riitele tylsyyden tai riitelemisen takia. Kyllä pitää olla pirun hyvä syy että mä alan sanomaan ilkeyksiä...

• nofightclubtoday

Monilla naisilla on ihme sisäänrakennetut mekanismit mitkä provosoivat naista itseään.

1. "Miksi sää katot mua tuolla silmällä." Siis tä? Naisen mielestä katseeni oli varmaan tuomitseva, pirullinen, halveksuva tai väheksyvä. Oikeasti kyllä mies ei katsonut mitenkään oudosti.
      2. "Niin niin et sanonut niin mutta tiedän että ajattelit sitä." Siis mitä hemmettiä kun en ajatellut niin, mutta tätähän on ajatuspoliisille mahdoton selittää.
      3. "Tiedän kyllä että just sitä että..." Hienosti rivien välistä luettua päin seiniä taas.

Omasta mielestään naiset ovat intuitiivisia ja osaavat hyvin tulkita miesten piiloviestejä. Fakta kuitekin on että miehet ovat tästä täysin eri mieltä. Naiset myös monesti olettavat asioita ja pitävät urpoja oletuksiaan monesti faktoina.

• siinähän se onki kun naiset luulevat olevasa aistiensa varassa ja vaistoavansa kaiken mihestään ja osaavat luonehtia ja ovat kaikella tavalla kaiken alan asiantuntiojita ainakin parisuhteesa koska metropolitassa lukenut sitä tätä tota tai me naiset lehdessä lukenut niin ja näin niin niitä lehtiä koko nuoruuden aikansa kun naiset näitä lueskelee ja seuralee kaiken mailman draama sarjoja niin kyllä ne rupee olevansa joh kaiken alan dr philejä ja juuri tuo asia pienistä asioista otetaan käitämättömi raivareita miehenä kun toimit samoin olet raivo huluinen agresiivinen mies jolla on tunne vammaa tai jotain muuta että et osaa käsitellä tunteitasi voi hyvää päiväää oikeesti kyllä tässä me miehet oleme niitä pitkä hermoisempia ja te naiset oletatte että meidän täytyy vaan iltisti otaa vastaa kaikki teiän haikumiset ja vituilut ja vielä PITÄS HALUTA SAMAA MUIJAA PANNA joka muuten ei muuta tee kun haukuu ja kitisee ja valitaa millloin mistäkin

• tosielämän tarina

Näinhän se menee. Oma vaimo aloitti valittamisen aamusta. Keitin kahvit toin ne käteen ja herätin toisen. Vähän ajan päästä hän jo huusi minulle törkeyksiä ilman mitään syytä. Yritin rauhoitella ja sanoin että tuo nyt kyllä ei ole asiallista käytöstä. Sen jälkeen marttyrisoitiin että minä muka aloitin sen. Lähdin töihin.

Jos mies aloittaisi aamut huutamalla kirosanoja ilman syytä ja syyttelemällä niin hän on psykopaatti. Jos nainen tekee näin on hän vain väsynyt ja muuten huono hetki. Tai sitten hän aisti minussa jotain riidanhaastamista kun herätin mukavasti ja toin kahvin sänkyyn.

Seksiä ajattelin ehdottaa illalla, mutta todennäköisesti vielä silloin kiukutellaan MINUN aloittamasta riidasta. Yritä nyt sitten elää tämänlaisten naisten kanssa.

• tosielämän tarina
        tosielämän tarina kirjoitti:

Näinhän se menee. Oma vaimo aloitti valittamisen aamusta. Keitin kahvit toin ne käteen ja herätin toisen. Vähän ajan päästä hän jo huusi minulle törkeyksiä ilman mitään syytä. Yritin rauhoitella ja sanoin että tuo nyt kyllä ei ole asiallista käytöstä. Sen jälkeen marttyrisoitiin että minä muka aloitin sen. Lähdin töihin.

Jos mies aloittaisi aamut huutamalla kirosanoja ilman syytä ja syyttelemällä niin hän on psykopaatti. Jos nainen tekee näin on hän vain väsynyt ja muuten huono hetki. Tai sitten hän aisti minussa jotain riidanhaastamista kun herätin mukavasti ja toin kahvin sänkyyn.

Seksiä ajattelin ehdottaa illalla, mutta todennäköisesti vielä silloin kiukutellaan MINUN aloittamasta riidasta. Yritä nyt sitten elää tämänlaisten naisten kanssa.

Joo ja seksikarenssiahan tuostakin tuli minulle :) Toivotaan että karenssi loppuu huomenna. Miehen nähtävästi pitää olla se parisuhteen tukipilari joka ei sekoile kuin nainen ja jos nainen sekoilee se on vain TULISUUTTA tai muuten paha päivä. Tänään hän on ollut jo suhteellisen normaali ja huomenna varmaan superenerginen. Naiset ovat pitkävihaisia tuuliviirejä tunnetasolla.

• Hauska teksti lukea... en voi muijana muuta sanoa...

ensinnäkin itse en koskaan ole jaksanut noita kaiken maailman lööppeja, lehtiä ja draamoja katsella -> mieheni tekee niin

itse en ala spekuloimaan mikä toisella on kun kävelee naama nurinpäin -> mieheni tekee niin joka johtaa piiiitkään keskusteluun (itse kysyn ja yritän tyytyä vastaukseen, mikä yleensä on "ei mikään")

ja nuo kunnalliset kiukuttelut ja mököttämiset -> mieheni osaa tuonkin taidon!!! saattaa menettää mielenrauhansa kun aamusti olen hiljaa ja siirrän itseni kahvia keittämään (mikä sulla nyt taas on, ku kaikki päin vittua) eikä sitä kerkeä kunnolla edes sohvan nurkkaan kun jatkuu (siis mikä sun ongelmas on) no sit kun yrittää suomenkielellä sanoa ettei mikään et ei tahdo vaan saada herätyks niin alkaa vuodatus (miks sun AINA tarttee käyttäytyy tollai, miten sun päiväs voi AINA olla noin hankalaa, miten sun KAIKKI asiat muka on noin päin vittua...)

Onko siis mikään ihme et välillä me ihan tavalliset naisetkin, jotka ei omaa mitään suurta tappelu viettiä/halua poltamme päreemme, kun välillä tuntuu ettette te miehet nää omia pikkumaisuuksianne!!!! Ja joskun kun asiat on kärjistyny jatkuvaks riitelyks ni se vaatii MOLEMMILTA kärsivällisyyttä et se saadaan katkeamaan (kokemusta useasti tästä asiasta)

ja musta tää kaikki johtuu vain siitä että me naiset ollaan tyytyväisiä kunhan meistä tuntuu hyvältä eli koemme olomme rakastetuksi, ymmärretyksi ja huomioon otetuksi. Äijät taas kunhan he saavat seksiä, voivat tehdä omia juttujaan (pelata, metsästää, lukea) ja kokevat olevansa kuunneltuja.

eli naiset haluavat tuntea sen rakkauden kun taas miehet kokea sen (parhaiten kun miehet sen kokee niin ettei muija rajoita vapautta)

olenko ihan väärässä, muijahan vaan kun olen tässä mieskeskustelussa?????????

• mina vain
        tosielämän tarina kirjoitti:

Joo ja seksikarenssiahan tuostakin tuli minulle :) Toivotaan että karenssi loppuu huomenna. Miehen nähtävästi pitää olla se parisuhteen tukipilari joka ei sekoile kuin nainen ja jos nainen sekoilee se on vain TULISUUTTA tai muuten paha päivä. Tänään hän on ollut jo suhteellisen normaali ja huomenna varmaan superenerginen. Naiset ovat pitkävihaisia tuuliviirejä tunnetasolla.

Miksi ihmeessä olette tuollaisten naisten kanssa??

Ihan itse olette valinneet puolisonne, kai te nyt tiedätte että huonossa parisuhteessa ei ole mikään pakko olla?

En pysty ymmärtämään niitä miehiä (ja naisia!), jotka roikkuvat selvästi luonnehäiriöisten puolisoidensa kanssa ja sitten haukkuvat niitä kaikille jotka suostuvat kuuntelemaan. Mahdatteko olla itsekään ihan täyspäisiä...

• ...

Mä riitelen tosi harvoin miehen kans, muitten kans en senkään vertaa. Mies on useammin se joka on huonolla tuulella ja purkaa sen muhun, joskus kestän sen pitkällä pinnalla enkä reagoi mitenkään, joskus karjasen että jos oot kiukkunen niin älä pura sitä muhun. Siihen se yleensä loppuu. Jos taas on oikeesti jotain syytä, niin puhun sillon asiasta. Ja ihan perus siisteydestä saatan mainita pariinki kertaan, mutta en nalkuttamalla enkä huutamalla.

• ananas6

meillä riita alkaa siitä että mies laittaa rukaa ja nukahtaa sohvalle ja ruoka jäi uuniin minä otin ruuan pois uunista kun oletin sen olevan valmis minä en tiennyt että siihen ois pitänyt laittaa ananasta niin sain kuulla olevani lestaadiolainen kun en syö ananasta vaikka kukaan meistä ei ole lestaadiolainen ihan normi ihminen olen en ole mikään uskovainen ja sitten kun tulee kunnon riita niin mun vaatteet lentää pihalle ja ruvetaan huutamaan pihalla että onko normaalia käytöstä mieheltä

• aika diiva mies sulla...

jään vaan miettimään et mikäs sun äijäs on saanu noin varpailleen???

• nainen23v.

nykyisen kumppanini kanssa ei riidellä juuri ollenkaan. minä en koskaan nalkuta esim. kotitöistä, minä oikeastaan aina tiskaan ja pesen pyykit sekä lähes aina hoidan imuroinnin ja muut kotityöt. jos mies joskus auttaa se on iloinen yllätys.

mies tekee pitkää päivää töissä ja muutenkin on todella rakastava ja ihana minua kohtaan, joten en nalkuta hänelle =)

• parisuhteesa pitäisi mielestäni jakaa koti työt puoliksi että molemat osalituvat niihin eikä vain että vain toinen osapuoli tekee yksin toinen imuroi niin toinen sitten puolestaan pesee vaikka laittian toinen tekee ruuan ja toinen tiskaa astiat ja toinen sitten huutelee astiat ja toinen vie pyykit koneeseen ja toinen laitaa kuivumaan ja yhdessä sitten viikailee niitä kaapiin niin aika kuluu ja yhteistä tekemistä ja yhdessä tekemistä OLENKO AIVAN HAKO TEILLÄ

• tasa-arvomies

Tyypillistä naisten "tasa-arvoa". Jos nainen ei käy töissä, niin silti miehen pitää tehdä 50% kotitöistäkin omien töiden jälkeen. Ymmärrän kyllä tehdä kotitöitä, mutta on kohtuutonta että se kotona oleva ei pysty tekemään suurinta osaa kotitöistä kun kerran ei käy töissä. Tämän päälle miehen pitää vielä tehdä "miestenhommat" eli vaitaa autonrenkaan, remppailla ja korjata jne,..

Omalle vaimolle olen avatunut tästä asiasta muutaman kerran kun hän on työtön ja minä käyn töissä. Olen myös ehdottanut että jos hän menisi töihin niin minä voisin olla sitten kotona ja tehdä 100% kaikista kotitöistä. Hitto se olisi hienoa!

• nainen23v.

miksi aiheuttaa riitaa kotitöistä? itse en ole työtön mutta olen opiskelija, ja minulla on välillä tosi lyhyitä päiviä eli ehdin tehdä enemmän kotitöitä.

mieheni vihaa pyykinpesua ja meillä on pesukone, eli ei todellakaan ole mikään vaiva pestä miehen pyykkejä samalla, kun pesen omani. lisäksi mieheni tekee usein 12 tunnin työpäiviä joten mieluummin vietän ne vähäiset tunnit jotka mieheni on kotona tehden jotakin mukavaa hänen kanssaan, kuin nalkuttaen, että roskat on taaas viemättä :)

en väitä, että tämä malli toimisi kaikilla pariskunnilla, mutta me ollaan onnellisia.

• nainen23v. kirjoitti:

miksi aiheuttaa riitaa kotitöistä? itse en ole työtön mutta olen opiskelija, ja minulla on välillä tosi lyhyitä päiviä eli ehdin tehdä enemmän kotitöitä.

mieheni vihaa pyykinpesua ja meillä on pesukone, eli ei todellakaan ole mikään vaiva pestä miehen pyykkejä samalla, kun pesen omani. lisäksi mieheni tekee usein 12 tunnin työpäiviä joten mieluummin vietän ne vähäiset tunnit jotka mieheni on kotona tehden jotakin mukavaa hänen kanssaan, kuin nalkuttaen, että roskat on taaas viemättä :)

en väitä, että tämä malli toimisi kaikilla pariskunnilla, mutta me ollaan onnellisia.

hei nainen 23v JUURI noin sen mennä pitääkin ei pyykin pesusa ole mitään ongelmaa kun pyykit koneeseen ja kone pääle ja pyykit pois ja pyykit kuivumaan siinä odotelesa koneen pysähtymistä ehtii hyvin imuroida tai laitaa ruuan ja yhdessä jaetut hommat etukäteen ja reipaasti tehtynä niin jää aikaa yhteiseen kuherteluunkin niin ei tarvi kinata kuka laito minkäkin mihinki ja kuka teki mitä kuulostaa toimivalta suhteelta teidän suhde parisuhde on asioiden jakamista ja yhdessä tekemistä eikä vain että toinen tekee itse teen mielelään ruuan ja pyykäänkin ihan mielelään ja suunutaisin on pyrkinyt olemaan siivous päivä ja muuten lötkö päivä siivouksen jälkeen

• et minusta... moni nainen olisi paljon tyytyväisempi jos kaikki kotityöt ei jäisi omille harteille...

syynä omalla kohdalla on ollut se että itseäni alkaa niin paljon aikaisemmin häiritsemään pölyt nurkissa tai tiskivuori että alan sitten niitä hoitamaan, kun toinen sietää paljon enemmän sotkuisuutta vasta miettii että kohta tarvitsee..

• ???
        tasa-arvomies kirjoitti:

Tyypillistä naisten "tasa-arvoa". Jos nainen ei käy töissä, niin silti miehen pitää tehdä 50% kotitöistäkin omien töiden jälkeen. Ymmärrän kyllä tehdä kotitöitä, mutta on kohtuutonta että se kotona oleva ei pysty tekemään suurinta osaa kotitöistä kun kerran ei käy töissä. Tämän päälle miehen pitää vielä tehdä "miestenhommat" eli vaitaa autonrenkaan, remppailla ja korjata jne,..

Omalle vaimolle olen avatunut tästä asiasta muutaman kerran kun hän on työtön ja minä käyn töissä. Olen myös ehdottanut että jos hän menisi töihin niin minä voisin olla sitten kotona ja tehdä 100% kaikista kotitöistä. Hitto se olisi hienoa!

Mistä päättelit hänen puhuvan parisuhteesta, jossa vain mies käy töissä?

• 10+20

Voisitko olla yleistämättä? Melkein hävettää oman sukupuolen puolesta jos naiset todella ovat tuollaisia seipäännielleitä pilkunrakastelijoita. Tai sitten on miesten arvostelukyvyssä jotain outoa jos tuollaisen kanssa viihtyy?
      Parisuhde on joskus tylsä muttei sitä riitelemällä poisteta sitä tylsyyttä, vaan tekemällä jotain mukavaa. Minä en riitele kumppanini kanssa, hänhän on kanssani ja minä hänen kanssaan vapaaehtoisesti ja parisuhteen ideana kai on hyväksyä toisen virheet? Parempaakin tekemistä riittää kuin riitely jostain pikkuasiasta.
      Liian moni muuten ymmärtää tyhjänräksytyksen "tuliseksi luonteeksi", ne ovat kaksi ihan eri asiaa mutta sen tietää vasta kun törmää oikeasti tuliseen luonteeseen ;)

• Apua4

Meillä joka aamu alkaa riitelyllä. Tänä aamuna aiheena oli se miten päin vaatekaapit laitetaan. Ykskantaan ilmoitti, että muuttaa pois jos laitetaan siten kun minä haluan. No sanoin että siitä vaan. Vähän ajan kuluttua minä olin häätämässä hänet pois ja lasku tulee perästä. Saas nähdä tuleeko illalla töistä kotiin.

Oikeesti olen niin kyllästynyt, että ihan sama. Jos kaapin paikka on tärkeämpi kuin avioliitto, niin sitten on tosi hataralla pohjalla.

Aiempia lähtöuhkauseen tai rekanalle ajamis uhkauksen syitä:

Vääränlaiset kengät/vaatteet.
      Haluttomuus lähteä seuralaiseksi vaatekauppaan.
      Koiran hihna väärässä paikassa.
      Kerron hänen, mielestäni sairaasta, käytöksestä jollekin tutuille. Mä voin tosi huonosti, jossen voi puhua ongelmista kenellekään.

Ai niin ja tämän henkilön käsissä ovat päivisin Suomen tulevaisuuden toivot.

Kaikki täällä sanottu pitää paikkaansa eli naisilla on perinnöllisenä tai ympäristön vaikutuksesta riitageeni. Riitelyyn riittää kuinka pieni asia vain. Meilläkin tuttua minun oudot katseet tai ajatukseni, jota hän kuulemma pystyy lukemaan. Samoin epäilyt pettämisestä säännöllisin väliajoin. Myös kaikenlainen toisen mitätöinti on arkipäivää. Vain hän tekee merkityksellistä ja vaativaa työtä ja muiden työ on puuhastelua ja hauskanpitoa.

Nytkin sairaslomalla hänen mielestään lueskelen vaan lehtiä ja katson televisiota. Selkäsairaana minun pitäisi hänen mielestään nostella huonekaluja, siivota, tehdä lumityöt ym.

Mielestäni kovissa kuivurissa (lääkkeistä huolimatta) pelkkä koirien ulkoilutus ja remontin valvonta sekä kaupassa käynnit riittäisivät päivän toiminnaksi, eikä sille televisiokatsomiselle tai lukemiselle ole todellakaan jäänyt aikaa.

Ai niin ja sanomattakin on selvää, että näistä pikkuriidoista seuraa seksin suhteen karenssia. Meillä todellakin käytetään seksiä kiristysvälineenä.

Huh, eipä uskois kaikkea todeksi, jossei joutuisi joka päivä kokemaan asioita uudelleen ja uudelleen.

• 20+2

Miksi teillä ovat asiat noin huonosti? Ei tuo kuulosta miltään parisuhteelta vaan luonnehäiriöltä :-/ Toivottavasti saat joskus parempia aikoja nykyisessä suhteessasi tai suhteen, joka perustuu rakkaudelle, sitoutumiselle ja kunnioitukselle,, riidoista huolimatta. Riitageenilausunnon ohitan hienotunteisesti, nainen kun olen ;) - ja koska meitä on maailma puolillaan, mahtuu joukkoon kaikenlaisia tallaajia. Joskus vaihtamalla paranee kunhan vaihtaa oikein.

• ........

Ei tuollainen käytös ole sukupuolesta kiinni, se on persoonasta kiinni. Ex-miesystäväni oli aivan samanlainen. Siis täsmälleen. Minut oltiin jättämässä samana päivänä kun haettiin yhteiseen asuntoon avaimet. Jäin yksin itkemään ja pakkeloimaan seiniä. Tuli muuten lyhyt avoliitto, kun kerran sain tarpeekseni uhkailuista ja ilmoitin että selvä, nyt olet jättänyt mut ja sulla on sitten paras olla paikka mihin mennä. Sillä maanantaita et tässä asunnossa enää ole. Hän oli tehnyt sitä lähtemistä koko viikonlopun enkä enää jaksanut, en minuuttiakaan. Aikuinen mies eikä tuon enempää osaa ajatella.

Arvaa kenen syyksi tämäkin sitten viimekädessä meni? Minun tietenkin: en ottanut häntä takaisin vaikka hän tekstiviestillä pyysi anteeksi kerran. Tekstiviesti kuittasi hänen mielestään viikonlopun mittaisen kiusaamisen (joka ei ollut edes ensimmäinen kerta). Kun minä en sen perusteella ottanut häntä takaisin, koko ero oli minun syytäni, ja hän oli siihen viaton. MInun ilkeyttäni kaikki.

Että jätetäänpä se yleistys pois. Ei se ketään suojele. Vaikka ottaisit seuraavaksi miehen, se voisi olla ihan samanlainen.

• mrs5

sanoin mies puoliselle kaverilleni et värjäsin hiukse hän vastaa sanottu suoraan vaan sille että tule kahville ja sit eiku putken rassausta vaan vanhaan malliin

noh huomennahan huomaat sitten miten ex sua kattoo tykkääkö se sustakin blondina jos sen muijakin on blondi ni ei se auta että sinä blondaat omat hiuksesi

toivotaan että toimii exään pidän peukkuja hymyilet vain ja nuoleskelet huuliasi ja hiplailet ittees etupäästä ja pyydät sitä mukaas hakemaan sisältä kerran sukkaa ni ktllä se siitä

• mmm

Mitähän tässäkin haluttiin kertoa ; D

• Jaa-a en tiedä

Huvittavaa on myös että riitelystä tulee aika usein karenssia seksin harrastamiseen naisen kanssa. Vaikka mies ei edes aloittaisi riitelyä :) Uskon kanssa että naisilla on joku riitely geeni yhdistettynä toureten syndroomaan minkä takia he sitten möläyttelevät milloin mitäkin täysin tyhmää mikä todennäköisesti johtaa riitaan. Kahden kesken möläyttelyn kyllä ymmärrän, mutta tarviiko ihmistenkin aikana loukata jotain ihmistä.

Jos miehillä olisi tämän möläyttelygeeni, niin ihmiset eivät varmaan harrastaisi seksiä ikinä kun naisilla olisi kokoajan herne nenässä ja miehillä seksikarenssi nonstoppina päällä :)

• no oma mieheni on möläyttelyn mestari.. sanoo millon mitäkin suustaan ja kännissä ei mitään rajaa. kiva sitten siinä vieressä yrittää olla kun kaiken maailman kropan kommentointia joutuu kuuntelemaan...

ja kahden keskenkin kuittailee jatkuvasti et persees on ku ladon ovet, tissis roikkuu, vanha ämmä... huoh. parasta tai surullisinta kaikessa on et perään tulee kun jään kattomaan et mistäs taas tuulee et olet niin kaunis ja rakastan sua ylikaiken?!??!?!

no muutaman kerran olen tullu jo ajatelleeks et äijät on pakosti jotenkin jakaantuneita persoonia. välillä niin ihania ja sitten taas kuin jostain huonosta sketsistä reväistyjä. selittäisi senkin miksei jotkin asiat vaan mene päähän tai tule selviksi :P

• kyllä ne riidat yleinsä parisuhtees kaksi osapuolta tarvitsee kukaan ei riitele yksinään ja monet kerrat riidat lähtee täysin tyhjän päiväisestä asioista kun toiselta osapuolelta ei saa vastausta asiaan millään vaikka kysyy täysin selkeästi asian niin silti vasta puoli kiertää ja kaartaa itse kysymyksen ja jätää vastaamatta koko asiaan niin sitten sitä jauhetaan samasta asiasta monet kerrat ja useimista asioista kun ei saa sitä vastausta niin sitä joutuu vaatimalla vaatimaan naiselta niin siinä menee monet tunnit vain yksin kertaisen asian puhumiseen miltein koko päivä tai ILTA

• samaa mieltä et riitelyyn tarvitaan aina kaksi... vaikka jos toinen ärsyttämällä ärsyttää niin kyl siinä pinna väkisinkin katkeaa.. sit pitäis vaan löytää se syy et miks ja siihen sit kuluukin aikaa...

omalla kohdallani en saa äijältä selkeää vastausta kai itsekin siihen sorrun.. ainakin äijällä tapana välillä tivata samasta asiasta uudestaan ja uudestaan :P hänellä kun asiat unohtuu välillä mainita mulle et jos hän on jonkun päätöksen tehny! (mä kun kuulun muijiin joilla ei telepaattisia kykyjä ole :P) kiva sitten pöllähtää aina välillä et pitiks noin tehdä tai näin asia oli????

• tiina18

mellä mies nalkuttaa, itse vihaan riitelyä, vältän sitä loppuun asti.

• BOOM BOOM

MEILLE NYT TULI RIITAA UUDESTAVUODESTA KUN HALUAN VIETTÄÄ UUDEN VUODEN LAPSENI KANSSA MUUMI LIMPPARIA JUODEN KUN HÄN HALUAA ETTÄ LUOPUISIN TAI VIETTÄISIN VAIN OSAN ILTAA LAPSEN KANSSA JA LOPPU ILLAN OISIN HÄNEN KANSSAAN KUN MUUTEN VOIS VIETTÄÄ YHTEISEN UUDEN VUODEN MUTTA KUN HÄN EI TULE MUN LAPSEN KANSSA TOIMEEN ALUSTA ASTI ON MUN LASTA HAUKKUNNU NIIN EI OO MIKÄÄN IHME ET MUKSU EI HÄNESTÄ TYKKÄÄ ...JA NYT EI MIES VASTAA MUN PUHELUIHIN JA TEKSTAREIHIN JA HÄNEN UUSIVUOSI ON PILALLA KUN MÄ EN OLE HÄNEN KANSSAAN JA KUN MÄ EN VOI RIKKOA LAPSELLE LUVATTUJA ASIOITA JA KAIKEN MUUN AJAN OLEN KUMMINKIN MIEHEN KANSSA EI SE MAAILMA VOI LOPPUA YHTEEN PÄIVÄÄN

• minna 32

jos olette parisuhteesa niin miksi et jaa aikaasi miehesi kanssa ja lapsesi kanssa ja miksi lapsesi ei tule miehesi kanssa TOIMEEN ? sitä et tuonut esiin ? en oikein usko että kukaan mies alkaa naisen lasta SUHTEEN ALUSTA ASTI HAUKUMAAN ETTÄ KUN OVESTA ASTUU SISÄÄN NIIN HAUKKUMAAN RUPEAA useinmiten uusio suhteissa lapset eivät hyväksy vanhempien uusia seurustelusuhteita ja herkästi aloitavat sen kapinoimisen uuta kumpania kohtaan ja kirjoitus tyylistäsi huokuen olet äärimäisen vihaisen oloinen kun isolla olet kaiken kirjoitanut oletko mietinyt mitä miehesi tekee uuden vuoden onko miheäsi mahdolisesti toinen nainen tai mahdolisesti sinulla toinen mies että ETTE vietä uutavuotta yhdessä vaikutaa tekosyyltä kyllä yhdesä vietton ajan jakaa jos sitä tosisaan haluaa yhdessä rakkaansa kanssa vietää onhan se romantista suudella oman kultansa kanssa rakketien räiskyessä taivaala ja siitä jää kiva muisto molemille ;) itse vietän lapsieni kanssa osan aikaa ja illaksi lähden mieheni kanssa vietämään aikuisten UUTAVUOTTA juhlistaen vuodenvaihtumista

• jore vihko

riipuu vähän siitä kuinka paljon panostat mieheesi huomioon ottamiseen. huomioitko häntä suhteesanne. viestisi vaikutaaa siltä että sinä nälvit miestäsi lapsen haukujaksi kysyisinkin sinulta. RAKASTATKO tätä miestäsi miehesi varmaankin välitää sinusta todella paljon jos haluaisi vietää kanssasi aikaa ei siihen lapset ole este ellei lapsista tee estettä moni lapsi haluaa olla ja omistaa vanhempansa jakamattoman huomion vain yksin omaa itseleen vain siksi ettei äidillä olisi uuta seurustelu suhdeta että lapsi saisi olla vain ja ainoastaan äidin huomion keskipiste ja ketään muuta ei saa olla.siinä pitää aikuisen tehdä rajat ja sanoa mitä aikuinen haluaa ei aina voi elää lasten ehdoilla useimat lapset tosin ovat joh kahdentoista aikaa nukkumassa milloin raketeja lähetelään lasten uuta vuotta meillä vietetty siinä noin klo18-19 aikoihin lähetetty lastenkanssa raketeja ja sitten pikkuhiljaa nukkumaan että voidaan aikuiset vietää keskinäistä aikaa ja ainahan on hyvä jos hoitoon saa lapsen vaikka joman kumman vanhemille isovanhemat meillä hoitaa mielelään.

• elämä ON

juurihan aijempi kirjoitaja mainitsi että hänen lapsensa ei tykää hänen miehestä siinähän se joh tuli esiin ei ketään mies tule toisen asuntoon ensimäisenä haukkuen toisen lasta TOIVOTAVASTI MIEHESI LÖYTÄÄ uudeksivuodeksi itseleen naisen joka haluaa yhtäpaljon vietää aikaa hänen kanssa kun miehesi haluaisi vietää nytten sinun kanssasi vaikutaa siltä että et taida haluta olla miehesi kanssa oletko varma ettei miehesi kenties olisi suunitelut sinulle ja hänele jotain uudeksi vuodeksi kai te joulun yhdessä olette oleet vaikutaa jotenkin huonosti järjestetyltä asiat jos noin vaikeeta on että lapsesi ovat suhteesi välissä järjestä aikaa myös suhteelesi ei ainostaan viikonloppua vaan että teillä on aikaa olla yhdessä enemän vaikutaa siltä että ette vietä yhdessä aikaa tarpeeksi

• BOOM BOOM

HEI HALOO MUN LAPSI ASUU TOISELLA PUOLELLA SUOMEA KOULUNSA TAKIA ELI NÄEN LASTANI TOSI HARVOIN SUURIMMAN OSAN AIKAANI OLEN MUN MIEHEN KANSSA 247 KUN KUMPIKAAN MEISTÄ EI KÄYTÖISSÄ EI VIETETTY JOULUA YHDESSÄ KUN MUN MIES HALUS OLLA OMAN PERHEEN KANSSA MIKÄ OLI MUSTA OK ASIA JOS HÄN HALUAA OLLA OMAN PERHEEN KANSSA EMMÄ SIITÄ SUUTU JA PISTÄ VIIKOSKSI PUHELINTA KIINNI JA MIKSI MUN MIES EI TULE SITTEN MUN LUO VIETTÄMÄÄN UUTTAVUOTTA MIKSI MUN PITÄÄ MENNÄ HÄNEN LUO KUN KUMMINKIN MULLA ON MUKSU TÄÄLLÄ JA MUN OMAT VANHEMMAT HALUAA VIETTÄÄ JO OMAA AIKAA EIKÄ AINA OLLA LAPSEN VAHTINA JA ONHAN SE MUSTAKIN KIVAA ETTÄ LAPSI VIETTÄÄ ÄITIN KANSSA RAITTIIN UUDEN VUODEN EIKÄ TARVII KATTOO KÄNNI ÖRVELLYSTÄ

• vesku upsala

kyllä voi neito sanoa mieheleen että tervevaan kun näytää kovasti moitivan miestään. vaikka mies haluaisi vietää uudenvuoden hänen kanssaa mutta niin katso ja katua naisia mailmatäynä jos ei tytäresi tule miehesi kanssa toimeen niin siinä olisi korkea aika ruveta tytäresi tulemaan miehesi kanssa toimeen vai haluatkohan edes sitä jos vuosia suteena jatkunut tuolaisena että ei lapsia siedä häntä niin siinähän huomaa joh kuinka sinä menet lapsesi tahdon mukana ei ketään mies rupea kenekään naisen lapsia haukumaan ihan huvikseen oiskohan niin että lapsesi saanut nenileen jos ei ole mies mielytänytkään lastasi kun aikuset eivät etsi parisuhdekumaniansa lasten ehdoila ja miehesi vaikutaa aika fiksulta miksi hän menisi paikaan jossa hänestä sevästi. ei pidetä sehän on selvä

• kati

jos ei lapsiasu luonasi niin eikös perinteisesti jokatoinen viikonloppu tavata lasta? jos ei miehesi tule lapsesi kanssa toimeen niinkuin aikasemassa viestissä mainitsitkin että MUKSU EI HÄNESTÄ TYKKÄÄ niin en ihmetele että miehesi haluaa tulla paikaan jossa hänestä ei pidetä vaikutaa hieman siltä että et ole ihan täysillä tunteilla kyllä miehesi kanssa suhteesa niinkuin nimimerkki JORE mainitsikin viestisi vaikutaaa siltä että sinä nälvit miestäsi lapsen haukujaksi kysyisinkin sinulta. RAKASTATKO tätä miestäsi ja oletko hänelle maininut asiasta että HÄN ON TERVETULLUT luoksesi mutta kyllä tuo minustakin aika erikoiselta kuulostaa että miehesi olisi ruvenut haukkumaan lastasi suhteen alusta alkaen ja viestiäsi lukiessa näytää siltä että jostain muusta on kyllä kyse ja että lapsesi asuu toisela puolella suomea MITES jokatoisen viikonloppu tapaamiset JÄRJESTELET jos lapsesi toisella puolella suomea asuu mainitsit myös että vanhempasi haluavat vietää JOH omaa aikaa eikä aina olla lapsen vahti herää kysymys kuinkas paljon hoidata lapsiasi olenkaan.kun sanot että että vanhempasi eivät halua olla AINA lapsenvahti. eli hoitaako vanhempasi lapsiasi näemmä enemänkun sinä itse ja mainistsit lapsesi asuvan toisella puolella SUOMEA?? ei kuulosta nyt ihan kyllä ihan siltä että olisi kysymys siitä että miehesi ei HALUAISI vietää kanssasi yhdessä uudenvuoden juhlaa vaikutaa enemän kirjoituksesi mukaan että sinä itse et taida HALUTA vietää miehesi kanssa uutavuotta sen verran monimutkaiselta kuulostaa en ihmetele miksi mihesi ei halua tulla luoksene jos sielä on noin kylmä vastaan otto että oma nainen ja naisen lapsi molemat häntä haukkuu jos lapsesi asuu toisella puolella suomea niin kai se sitten ainakin viikosata kahteen on luonasi niin aihänse nyt ihan yhdesätä päivästä näytä kiini olevankaan nyt rupee aukemaan tuo sinun viestisi kysymys taitaa olla että SINÄ itse et halua mihesi kanssa TODELISUUDESA vietää uutavuotta suurin osa vistisi kirjoituksessa on vain että mitä sinäitse haluat oletko kysynyt mieheltäsi mitä hän haluaa en ihmetele että miehesi ei halua luoksesi tulla. miehesi taitaa olla fiksu kun ymmärtää pysyä pois paikasta missä hänestä ei pidetä toivotavasti ymärtäisi myös että sinäkään et näytä hänestä liiemin pitävän. toivotavasti miehesi löytää HÄNTÄ ARVOSTAVAN NAISEN sinä näytät moitivan häntä vain niinkuin LAPSESIKIN joten älä ihmetele miksi ei hän luoksesi halua tulla.

• samu2

hehehe kirjoitaja boomboom boom ettei nyt olisi niin että kirjoitajalla on kahdenmiehen loukussa ja joutuu lapsensa ja lapsen isänkanssa vietämään juhla aatot ja tämä niis sanotu seurustelukaveri on sillontällön tavataessa oleva mies ja kun pitää niin tiukasti kiini siitä että ei voisi mihensä kanssa vietää uutavuotta kaikkihan sen tietää että uutenavuotena ja joulusin olaan ihmisten kanssa keitä rakastaa kertoo aika paljon kirjoitajan tunteista miestään kohtaan vai mikä tämä sitten hänen elämäsään onkaan ei AINAKAAN kovin tärkee ihminen ole kun ei yhteisiä juhliakaan vietä yhdessä. itseleni tulee mieleen että tämä kyseinen boom boom kirjoitajala on useempi matokoukussa ja yritää pitää monta narua yhtä aikaa

• riika36.

joo ei vaikuta järinjärkeen käypältä tuomoinen parisuhde peli. vaikutaa kyllä kieltämättä siltä että jokin muu estää tätä naista vietämästä uutavuotta seurustelukumpaninsa kanssa harmi miehen suhteen jos haluaa naisensa kanssa uudenvuoden vietää itse olisin varmasti mieheni kanssa uudenvuoden juhlan niinkuin tähänkin asti olaan oltu joulu yhdesä uusivuosi juhannus vappu. ja ihania yhteisiä muistoja jäänyt ja meillä molemmilla 2 lasta jotka oleet mummolla yön hoidossa että päästään juhlistamaan vuoden vaihtumista.

• BOOM BOOM

TÄH LUKEKAA TOI MUN KIRJOITUS UUDESTAAN JA UUDESTAAN EN OLE MIESTÄNI HAUKKUNNUT HÄN ITSE MYÖNSI MINULLE ETTÄ JOS HÄN SIIS HÄN TULISI TOIMEEN MUN TYTTÄREN KANSSA NIIN VOISI ASIA OLLA TOINEN MUTTA KUN EI TULE TOIMEEN JA SIT TOISEKSEEN MÄ NÄEN MUN TYTÄRTÄ KERRAN KUUKAUDESSA KUN HÄN ASUU JYVÄSKYLÄSSÄ MUUT AJAT OLEN MUN MIEHEN KANSSA 247 KUKA SANO ETTEI KYLLÄ MINÄ ITSE LAPSENI HOIDAN MUTTA NYT ON ASIA NIIN ETTÄ MUN ÄITI ON SAIRAAMPI KUIN KOSKAAN AIKAISEMMIN LUULUTUA VAKAVAMMIN ET NYT EI OO MUMMISTA LAPSENVAHTIA JA ONHAN MUNKIN VANHEMMAT JO IÄKKÄITÄ EI OO ENÄÄ NUORIA JA MÄ TOIVOISIN ETTÄ JOS MUN UKKO MUA OIKEESTI RAKASTAA SE OIS MUN TUKENA NYT KUN MULLA ON VAIKEETA EIKÄ TAPPELIS MUN KANSSA YHDESTÄ PÄIVÄSTÄ

• lasse

jyväskylässä eihän jyväskylään olekun 3 tunnin matka ainakin täältä helsingistä ja jos ei miehesi vastaa puheluihisi niin silloinhan se ei sinun kanssa tappele ehkä juuri siksi hän ei sinulle vastaakaan koska vaikutat riidan hakuiselta ja on erikoinen lapsi tapaamis sopimus jos kerran kukaudesa näet et visiin taidakaan niin hyvä huoltaja olla jos noin harvat tapaamiset saanut naisena olet jokatoinen viikonloppu yleinsä lapsitapaamiset normaalisti mutta entiedä taustoja erikoiselta kuulostaa kyllä .haukkumisestahan oli että syytit miestäsi lapsesi haukumisesta joka vaikutaa erikoiselta että suhteen alussa mies rupee haukumaan naisen lasta tässähän sinä mollaat juuri miestäsi jos tyttäresi ei pidä miehestäsi niin eihän tyttäresi tule toimeen siloin hänenkanssaan vaika miehesi tulisikin tytäresi kanssa toimeen mutta jos ei tyttäresi siedä miestäsi niin se on tytäresi asia eihän kaikki voimennä niinkuin lapsi haluu ja nyt ilmoitat äitisi olevan sairas hoidat siis lapsiasi ja sairasta äitiäsi? eikö kanataisi vakavasti sairaan viedä sairaalaan ammatihoitoa saamaan eikä että tytär hoitaa lapsia ja äitiään

• BOOM BOOM

HEI MUN ÄITI PÄÄSI JOULUAATOKSI KOTIIN JA SITKUN SILLA AIKANAAN ALKAA RANKAT HOITOJAKSOT NIIN SIT JOUTUU UUDESTAAN SAIRAALAAN TOTTAKAIT MÄ HOIDAN MUN ÄITIÄ KUN ON TARVE NIIN KUN MEILLÄ ON OLLU TAPANA EN TIEDÄ MUIDTA PERHEISTÄ MUTTA MUN MUMMIKIN KUOLI KOTONA OMAISTEN LÄHELLÄ VIIMESEEN ASTI OLTIIN SITÄ HOITAMASSA NYT ON SIT MUN ÄITIN VUORO SAADA HOITOA KOTONA ENNEMMINKUIN SAIRAALASSA JA MUA VELVOTTAA TAPAAMIS OIKEUS MUN ON OLTAVA LAPSENI KANSSA KUN NIIN ON SOVITTU JA SITÄ SOPIMUSTA MÄ AIJON NOUDATTAA KUN TÄSSÄ EI OLE KUN MUUTAMA VUOSI NIIN MUN MUKSU ON JO NIIN ISO ETTÄ SE VOI JO ITSE MÄÄRÄTÄ TEKEMISISTÄÄN JA ITSE MINÄ HALUAN TAVATA LASTANI KERRAN KUUKAUDESSA JA LOMA AJAT KOSKA MULLA EI AINA OLE TYÖN PUOLESTA AIKAA TAVATA LASTA USEAMMIN JA KUN TÄMÄ SUHDE EI ETENE MIHINKÄÄN SUUNTAAN NIIN TOTTAKAIT MÄ VIETÄN SIT AIKAANI MULLE RAKKAAN JA TÄRKEÄN IHMISEN KANSSA JA MULLA EI OLE AIKAA TAPAILLA MUITA MIEHIÄ KUN OMAANI SILLÄ MÄ OLEN KAIKEN YLIMÄÄRÄSEN AJAN UKON LUONA

• zeba2

suhteesi ei etene mihinkään suuntaa? niin miksi EI ETENE oisko mihesi jotenkin varpailaan sinun suhteen miehesi syytä vaarmaan suhteen eteneminenkin mutta miksi sinä täälä raivoot ihmisille jos miehesi ei vastaasinule puhelimeen eihän meistä ketään siihen syylinen ole ja miehesi tondenäköisesti vältää sinun kanssasi tuon riidan olla vastaamatta sinulle puhelimeen ja miehesi ei todennäköisesti luota sinuun

• mummi

BOOM BOMILLE sulla on arvot kodillaan kerta sun äiti on sairas ja sun mies ei oo sua nyt tukemassa mut on kumminkin valmis repimään sut kahtia musta on tosi hienoa että sä oot sun perheen parissa ja hoidat sun äitiä ja haluat antaa sinun lapselle hyvän alun elämälle ja oot antannu lapsellesi raittiin uuden vuoden toivottavasti sä boom boom löydät uuden suhteen vielä joskus ei toi sun mies oo sun kanssa tosissaan jos se sua noin painostaa ja laittaa puhelimen kiinni kun sä selvästi tarvisit nyt olkapään ja turvan ja jos toi suhteesi ei etene mihinkään suuntaan kannattaako sit suhteessa olla kun rakkaus näyttää olevan kovin yksipuoleista ja sinä käyt nyt rankkoja aikoja läpi

• vesa7

boom boom minkähän alan töissä mahdat käydä ? nytten mitä seurannutt tätä foorumia niin aika ahkerasti kirjoitellut olet missä välissä lapsesikanssa olet ja missävälissä äitiäsi hoidat ? jos katsot läheys aikojasi niin siitä voi laskea aika tarkaan että koneela vietät aikaa aika paljon ja eihä heidän suhde voi edetäkään mihinkään jos ei vietä aikaakaan yhdessä tukea ja turvaa pitäisi miehen antaa puhelimen välityksellä ja ei lapsi siedä naisen miestä miten hänen miehensä voi tukena olla jos eivät yhdessä ole. aika monimutkaiselta kuulostaa aluksi ei kyseinen boom boom puhunut äidistään mitään ja useampikin keskustelija on kysynyt häneltä rakastaako tämä miestään laisinkaan kun ei vietä hänenkanssaan juhapyhiä tuntuu vain puhuvan itsestään mies vietää yksin uudenvuoden ja nyt moralisoitte hänen miestään siitä että eivastaa puhellimeen erikoinen ajatelutapa

• raksu

no on toi aika painostavaa jos mies lykkää puhelimen kiinni kun toisella on asiaa ihan vaan siksi kun haluaa toiselle aiheuttaa tarpeetonta pahaa oloa lisää olla vastaamatta kun tyttö ystävällä on asiaa ja miksi mies ei vieta kavereidensa kanssa uuttavuotta vesa mistä sä sen tiedät että se yksin viettää aikaansa ja tarviiko boom bomin olla sulle vesa ja muut tilivelvollinen mitä boom boom ajattelee ja rakastaako se miestään vaikuttaa vaan siltä ettei se mies oikeesti rakasta ketään muuta kun itteensä ja äitinä minäkin vietän kaikki ajat lastenkanssa ihan mielelläni kerta lapsia on hommattu niin ite ne myös hoidetaan lapsi on lapsi kerran elämässä boom boom toivottavasti sun mies vastaa sun puheluihin ja saatte asiat sovittua ja toivottavasti sinun äitisi parantuu

• verra t

onhan se nyt aika tärkee osa parisuhdeta se rakkaus ja niinhän itse juuri naisena sanot että ettei se miesrakasta naistaan miten sen miehen rakastaminen sitten tähän kuuluu ?
      parisuuhteesa yleinsä ollessa seurustelukumpanit rakstavat toisiian mutta tuossa suhteesa ei vaikuta olevan mitään tekemistä rakkaudenkanssa vaikutaa kovin sekavalta suhteelta miksi on suhteesa jos ei toista rakasta ja vaikutaa kovin negatiiviselta ajateluta että mies haukunut tytären oisikiva tietää mitä on enen sitä tapahtunut ? ei se mies ihan läpeensä huono mies voi olla jos noin kauheesti sitä kuitenkin kaipailaan mutta myös se mie voi kaipailla itsekin naistansa ja niinkuin tuossa aikasemassa kirjoitaja oli laitanutkin että mies rakastaa häntä todennäköisesti melkopaljon kun haluaa vietää juhlapyhänkin tyttöystävänsä kanssa tiedän monia miehiä jotka lähtevät baariin jättävät vaimonsa kotiin ja palaavat 2päivän päästä tai vietävät kavereidensa kanssa juhlia ja oho tapahtui yhtä suntoista ja sit selitelään tuo mies sentään haluu olla tyttöystävänsä kanssa mutta tyttö ystävällä on ongelma hänen pitää olla lääkäri ja lastenhoitaja nyt samaan aikaan mihin sitä miestä tarvitaan siinä enään. ?

• että näin meilläkin

mä seurustelin joku vuosi sitten miehen kanssa joka kans piti luuria kiinni ja lupaili aina perättömiä lupauksia millä ei ollu mitään takita kerran meidän piti mennä kattoo stadiin jotin jään veisto tapahtumaa mut jätkä oli niin kovassa darrassa ettei se sinne kyenny lähtemään onneksi mä olin varautunnu siihen ettei me sinne mennä ja eräänäkin kertana piti mennä leffaan mut sinne ei menty syy sama ja ei oo rahaa ja kerran taidettiin käydä syömässä tosin minä maksoin ja aina kun oli lapsi vapaa viikonloppu minä maksoin hänelle kalja laatikon ja sen jälkeen hän istui naamakirjassa jutteli muiden kanssa kun mun mä siivosin ja tiskasin ja oli hänelle käytännössä ilmaa ja erään kerran kun pyysin häntä laittamaan musiikkia pienemmälle löysin itseni lattialta ja polvet ja kyljet mustelmilla seuraavana päivänä kundi kamuni kysyy mistä mä oon mustelmat saanut mua hävetti sanoa et sä kultarakkaani teit nää vaan siksi et mä halusin nukkua ja kerran kun se lupas tulla mun luo niin se jäi ennemmin kavereiden kanssa juomaan ja sit kerran se tuli 4 aikaan aamusta avaimilla sisään repi multa peiton koska se luuli et mulla on toinen mies vieressä ei se edes jääny mun luo yöksi vaan lähti kaverinsa kyydillä kotiinsa monta kertaa mä syytin itteeni et mies juo mun takia mut eihän se niin mene ja mies tuli sit mun luo kun se oli ryypänny omat rahat ja monta kertaa mulla oli sille tehty valmiiksi ruuat valmiiksi nyt sit tuli mitta täyteen

• zxz,

miksi kaikki ruikutaa täälä noita yksi ruikutaa mies ei vastaa puhelimeen ja toinen että mies juo kyllä naisilla on vaikeeta itse olen tyytyväinen suhteeseni naiseni kanssa vietetään yhteistä aikaa 24/7 tokihan erimielisyyksiäkin tulee mutta kun näitä lukee niin kuulostaa kun tuo olisi yksija sama kirjoitaja monessa kohdassa vain eri nimimerkillä jos miehesi ei vastaa niin voi voi ehkä siihen syykin on ja sinä joka pataasi ottanut oot ni eiköhän siihekin syynsä oo aina miehissä kaikki syy mutta naisissa ei koskaan mitään kuuntelin 2vuotatakaperin kun naapurissa asui pariskunta jossa nainen soitti suutansa miltein aina kuului oven ääni mies lähti mies palasi useinmiten päisään takasin kotiinsa kun riita oli ohi usein miehet juo että naiset painostavat ja tresaate miehet niin lopuun saaka että ei ole ihme että miehillä hajoo pää päivästä toiseen kuunela kuinka nainen haukuu kuinka huono mies on

• mummi

osaane miehet juoda jo ennen kun alkaa naisen kanssa parisuhteeseen säkin kuulut siihen mies kategoriaan jotka aina syyllistää NAISTA jotenkin susta huokuu NAIS vihaaja kun aina vika on NAISESSA miehissä kun ei ole koskaan mitään vikaa vaan meissä naisissa ja jos sulla on hyvä suhde menossa mitä sä täällä ruikutat ja valitat

• GARY t

otin kantaa kun niin huvittavan näköinen tämäketju että ei muuta voi kun huvitua. ja en ole naisvihaaja 4vuota naimisissa 2 yhteistä lasta alkoholia juon kyllä mutta siitä ei olevaimoni ongelmaa ottanut eikä naiseni kyllä kokoajan natkuta kyllä moni mies olisi onnelisempi jos nainen kunioitaisi ja arvostaisi miestänsä minkä kainaloon kuitenkin iltaisin sitten nainen käpertyy monimies ottaa naiseensa välimatkaa juuri juomisella tai muula tavala just jatkuvan draaman hakuisuuden takia että aina mies on tehnyt jotain tai sanonut jotain tai ollut tekemättä jotain eikö se ole parempi silloin olla olematta kokosuhteeesa jos nämä teidän mihenne eivät osaa mitään tehdä oikein eikä teidän ole hyvä niiden kanssa olla kyllä naisia riitää ja joka miehelle nainen löytyy eikä edes ole vaikeaa nykyään tarvi kun olla miehellä hitusen ulkonäköä ja keskustelutaitoa niin naisen saa ei siinä siten muutakun koti iltaa ja ilastamaan ja unelma suhdeta etsimään vaimonikin kanssa tavatiin netissä 1viiko tapailtiin ja siitä eteenpäin aletiinkin olemaan 24/7 yhdessä ja tässä nyt ollaan ja en kadu stempiä muillekin

• sätkynukkeko

miks mun mies haluaa aiheuttaa tarpeetonta pahaa oloa sähköpostein ja puheluin jatkuvaa syyttelyä pettämisestä ja toivottelee mulle nautinnollisia öitä välillä on sen kanssa tosi raskasta kun en tiedä mitä sanoa ettei toinen suutu ja aika paljon nykyään haluan olla kotona mieluummin yksin koska täällä saan olla rauhassa kukaan ei ole mua syyttelemässä ja eikä tarvii pelätä mitä suustaan päästää ja kaikki riidat on aina mun vika mä olen se syyllinen paska joka kaikki riidat aiheuttaa ja kun me ollaan oltu jo kohta 2v kimpas ei oo mikään asia muuttunnu mihinkään miks mun pitää muuttua jos mun oma mieskään ei ole valmis muuttumaan jotenkin vaan tuntuu siltä et mua ei rakasteta aidosti mun mies saa sekoilla kun päätön kana mut mä en saa tehdä mitään mun pitää ilmottaa pilkun tarkasti missä mä oon ja mitä tekemässä

• sari v.

oletko ihan varma ettei olisi mieheläsikin samaasia että hän ei uskala sinulle sanoa mitään että ei riita ala vaikutat itsesäälivältä ja kirjoitus tyylisi on sama kun muutamalla nimimerkillä täässä ketjussa veikaan että olet sama kirjoitaja eri nimimerkin takana vain koska asenteesi on samanlainen kun muutamalla muula kirjoitajalla ettei nyt olisi niin että sinä hermostut herkästi riipuu mihin suuntaa haluat miestäsi muutaa parisuhde ei ole toisen ihmisen MUUTAMISTA vaan toisen kanssa yhdessä elämisen oppimista ja oppia elämään toisen kanssa ja oppia tuntemaan ja tutustumaan toiseen sehän se sitä parisuhdetta on että oppii tuntemaan toisen ja ei tarvi mietiä mitä toinen ajatelee kun tietää joh etukäteen mitä toinen mietii enekuin toinen ehti sanoa ja jos yksin tahdot kotonasi olla vain siksi että ei tule riitaa niin miksi ihmeesä sitten edes seurustelet jos YKSIN tahdot olla JA PELKÄÄT PARISUHDE ELÄMÄÄ ja kirjoituksessasi aikapaljon menet itsesääiin miksi sinä sinä ja akiki sinun syytäsi parisuhteesa on kaksi ihmistä oletkohan sinä kenties tehnyt itse mahdolisesti sitten jotain ? vaadit itse selkeesti toista muutumaan ja itse et halua muutua juurihan mainitset kirjoituksessasi miksi mikään ei muutu ja miksi sinun pitäisi muutua ?? muutos alkaa ITSESTÄ kun muutaa oma asenetä ja käytöstä niin muidenkin käytös muutuu silloin sinua kohtaa jos ihminen hermostuu aina kaikesta herkästi niin siloin voi odotaa että ympärillä olevat ihmiset tulevat myöskin hermostumaan jos itse syytelee toisia niin varmasti toiset vastaa asiaan samoin jos sinua syytetään pettämisestä niin sinähän automaatisesti hermostut asiasta ja rupeet varmaankin epäilemään välitömästi miestäsi että pätääkö miehesi itse sinua kun noin epäilee sinun tehneen ni sinähän varmaankin syytät häntä takaisin ja juuri näinhän se rita lähtee etenemään jos olette yhdessä enemän aikaa niin silloin ei kumpikaan tarvi epäilä toisiansa pettämisestä kun olette toistene seruassa vaikutaa siltä että teidän suhteesa on luotamus pula jomman kumman osapuolen suunalta mutta näin äkkisältään tulisi mieleen että mieti MIKSI HALUAT YKSIN OLLA ??kotona JOS HALUAT KUITENKIN MIEHEIS KANSSA olla ? pelkäätkö ITSE jonkin asian paljastumista kun mielumin yksin tahdot olla etkä miehesi kanssa ? viestisi kirjoitus tyylikin kertoo joh aika paljon siitä että vaikutat kiihtyneeltä joh tuota kirjoitaessasi kiroilut yms yms ja naisen kirjoitamaksi aika rumaa kielenkäyttöä sinulta NAISENA missä on naiselisuutesi ja arvokuutesi ?

• ei jaksa vaivautua

Välimerkit helpottaisivat lukemista

• Nalkuttaja??

Myös kappaleisiin jako helpottaisi. Aika rasittavaa lukea yhtä kirjainpötköä.

Mä varmaan kuulun niihin nalkuttajiin. En tosin nalkuta ja haasta riitaa vaan yritän mahdollisimman nätisti sanoa asioista mitkä tuntuvat loukkaaville. Joskus kun asiaa on hokenut 20 kertaa nätisti, eikä asia ole mennyt päähän, tulee räjähdys. Sitten huudan ja valitan ja mies sanoo, että miksi et ole sanonut mitään aiemmin. No olenhan mä sitä siinä yrittänyt nätisti vääntää rautalankaa ja toinen myötäilee, mutta mitään muistikuvaa niistä tapahtumista ei näköjään jää eikä käytös muutu millään tavalla. Sitten vasta kun rähjää, niin aletaan kuunnella ja ollaan ihan ihmeissään ja valitetaan kun rähjätään. Ja tiedän että miehillä on putkiaivot ja olen niitä asioita yrittänyt mahdollisimman selkeästi ja suoraviivaisesti kertoa enkä millään koodikielellä ja jos toinen niihin reakoi keskustelemalla asiasta takaisin, niin ei nyt ole oikein voinut ihan ohi korvienkaan mennä. Sille ei vaan jää muistijälkeä.

Elän huonossa suhteessa, tässä pitää kai lähinnä yhteiset lapset. Itse olen mielestäni yrittänyt ja yrittäny, mutta kun toinen ei vaan tee elettäkään (paitsi valittaa ja nälvii päivästä toiseen), että asiat muuttuisi niin kai se on sitten loppu. Mies elää omana yksikkönään. Ei osallistu muun perheen elämään oikein mitenkään, mitä nyt jos jotain kivaa retkeä on tiedossa niin sitten voi tulla mukaan. Muuten vaan löhöää sohvalla tai istuu koneella ja huutaa muulle perheelle että pitää olla hiljaa. Kun ollaan lähdössä johonkin, hän pistää itsensä valmiiksi ja minä koko muun perheen ja sitten ihmetellään kun kestää. Hän puuttuu siihen miten minä hoidan ja kasvatan lapsia vaikka itse ei pistä tikkua ristiin. Hoen hänelle jatkuvasti, että mitä jos vaikka auttaisit sen sijaan että vain kritisoit, mutta mitään ei tapahdu, marina vaan jatkuu.

Hän valittaa, kun olen jatkuvasti väsynyt, tähänkin sanon, että mitä jos vaikka auttaisit vähän niin jaksaisin paremmin. Mitään ei tapahdu. Kaikki kotona on minun vastuulla. Ihan kaikki, jopa miehen omat asiat ovat välillä minun vastuutani. Siis jos en jotain hoida ja menee sitten perseelleen, niin minun vikahan se tietenkin on.

Kotitöitä hänen ei ole tarvinnut tehdä ikinä, eikä oikeastaan hoitaa lapsiakaan. Mutta onko arvostanut tätä asiaa, ei ainakaan sitä ole ilmaissut. Valittaa vaan, miten mä "löhöän" himassa. Ei oikein ymmärrä, että kovaa työtä se kotiäitinäkin oleminen on. Ja vaikka yhdessä vaiheessa kävin koulussa ja vielä töissäkin siinä sivussa, niin olipa liikaa vaadittu tuolloin että edes lapsia katsoisi että saisin nukkua yövuoron jälkeen. Minun piti silmät ristissä 12h yövuoron jälkeen olla lasten kanssa, kun herralla on niin rankkaa. Minä hoidin koulun, työn, kodin ja lapset.

Hänen asiansa ovat aina ykkössijalla, me muut tullaan perässä. Hänen menonsa ovat aina tärkeämpiä, hänen rahankäyttökohteensa ovat aina tärkeämpiä kuin vaikka lasten hankinnat! Häntä pitää aina auttaa ja tukea, mutta kun häneltä sitä apua ja tukea pyytää niin kyllä on naama norsunvitulla heti.

Ja mitä mies tekee, valittaa minusta ihan niin kuin nämä miehet täällä. On niin marttyyria. Kun hän on niin kunnollinen mies ja sitten on tälläinen pirttihirmu aina vaatimassa kaikkea. Tajuamatta, että itse ihan omilla toimilla ja valinnoilla voisi vaikuttaa asiaan. Mutta kai se pitää valittaa ihan valittamisen ilosta. Olenhan minäkin ruma tyhmä läski nalkuttaja ja ties mitä muuta jota ei voi edes kavereiden eteen viedä. Tarkennettakoon että olen kuitenkin nätti, muutama kilo ylimääräistä mutta en mikään läski ja olen muuten fiksu mutta näissä tunneasioissa harvinaisen tyhmä kun tuollaista idioottia olen jaksanut katsella.

Ja onhan se nyt niin väärin vaatia, että osallistuisi vaikka hiukan aamutoimiin yhdessä kokonaisena perheenä. Mutta kun hän käy töissä, niin eihän hänen tarvitse kotona olla kuin palveltavana. Hellyyttä ei tipu, seksiä pitää antaa joka päivä tai on pihtari. Lupailee aina vaikka mitä mutta mitään lupauksia ei pidetä. Alkoholi virtaa kurkusta alas, ja sekin on minun syytäni, minä saan hänet juomaan, vaikka kyllähän tuo alkoholi on aina hänelle maistunut.

Hän on aina ollut äärimmäisen negatiivinen, ihan kaikessa, valittaa ihan kaikesta, siis muustakin kuin kodin sisäisistä asioista. Minä pidän itseäni jollain tavalla positiivisena ja sitä olen kuullut muiltakin, mutta mies väittää että minä olen se negatiivinen valittaja (valitan kyllä asioista jotka menevät pieleen, mutta en mistään valittamisen ilosta) ja hän oikea positiivisuuden keulakuva. Ja jos hän on negatiivinen, niin sehän johtuu vain minusta.

• selma.neito

mielisairaalta sä vaikutat vaikutaa toi sun kirjoituksesi PELKÄLTÄ syylistämiseltä olet narsistinen nainen joka aijatelee itseensä ja tuokirjoituksestasi läpi paistaa valtava katkeruus itse terveydenhoidon ammatilaisena sanoisin että sairastat epäväkaata personalisuus häiriötä mieheis taitaa olla aika kovilla sinun kanssasi homaa apua itselesi

• Nalkuttajako??
        selma.neito kirjoitti:

mielisairaalta sä vaikutat vaikutaa toi sun kirjoituksesi PELKÄLTÄ syylistämiseltä olet narsistinen nainen joka aijatelee itseensä ja tuokirjoituksestasi läpi paistaa valtava katkeruus itse terveydenhoidon ammatilaisena sanoisin että sairastat epäväkaata personalisuus häiriötä mieheis taitaa olla aika kovilla sinun kanssasi homaa apua itselesi

Eiköhän nuo minua hoitavat tahot olisi huomanneet jos epävakaa/narsisti olisin, diagnoosini on keskivaikea masennus. Kyllä kaikki useat minua hoitaneet tahot olleet nimenomaan sitä mieltä, että mies on se narsistinen. Ovat hänenkin kanssaan puhuneet, että se siitä sinun ammattimaisuudesta. Minä olen yliempaattinen, uhrautuva ja helposti syyllistyvä. Tiedän omat puutteeni.

Hienoa analyysia yhden nettikirjoituksen pohjalta, jonka olen kirjoittanut hyvin loukkaantuneena miehen viimeisimmän tempun jälkeen.

Juuri tälläisiä terveydenhoidon ammattilaisia sitä tarvitaankin.

• Nalkuttajako??
        Nalkuttajako?? kirjoitti:

Eiköhän nuo minua hoitavat tahot olisi huomanneet jos epävakaa/narsisti olisin, diagnoosini on keskivaikea masennus. Kyllä kaikki useat minua hoitaneet tahot olleet nimenomaan sitä mieltä, että mies on se narsistinen. Ovat hänenkin kanssaan puhuneet, että se siitä sinun ammattimaisuudesta. Minä olen yliempaattinen, uhrautuva ja helposti syyllistyvä. Tiedän omat puutteeni.

Hienoa analyysia yhden nettikirjoituksen pohjalta, jonka olen kirjoittanut hyvin loukkaantuneena miehen viimeisimmän tempun jälkeen.

Ja kun tuollaisia syytöksiä päästelet näppikseltäsi, niin opettelisit edes kirjoittamaan. Ei taida olla ihan selvinpäin kirjoitettu.

• omaan arvoonsa nämä
        Nalkuttajako?? kirjoitti:

Jos edellinen kirjoittaja olisi terveydenhuollon ammattihenkilö, hän ei tekisi omin päin diagnooseja (jätetään se lääkäreille, jooko) vajavaisin perustein ja keskustelupalstoilla.

• kirvesmiehen muija

On turha valittaa että puoliso sitä tai tätä. Itsehän olet suhteessa. Jos puolison kanssa eläminen on noin tuskaa niin erotkaa.

Se, että haukut täällä miestäsi ei osoita sitä, että sinulla on kelvoton mies. Vaan se osoittaa, että et ole osannut valita mieleistä kumppania itsellesi. Ja kaiken kukkuraksi tyhmyyttäsi alistut asumaan sellaisen imisen kanssa joka ei sinua miellytä.

• icon crash

itsekkin seurustelin miehen kanssa joka ei tikkua ristiin saanut työ paikankin sai kun joku kaveri sen sinne järkkäs ite ei ollu valmis tekemään mitään mä siivosin aika usein ja mun vanhemmat kyllä välillä siinä auttoi meillä on kaksi pientä lasta jotka minä myös hoidin silloin kun mies oli töissä välillä oli tosi raskasta kun olin paljon yksin kotona ja sitten iski masennus mua ei huvittannu mikään mukulan vaipatkin oli välillä vaihtamatta ja ruoka oli mitä oli jääkaapissa valmiina ite en enää oikein jaksannu mitään laittaa mun mies ei oikein muuta tehny kun istu koneella ja ne meidän yhteiset lomamatkat oli aina hänen omalle paikkakunnalle koskaan me ei käyty missään aina sitä samaa jos mä keitin kahvia niin se oli liika vahvaa ja kylmää ja millon mitäkin ja ruokaa ei voinu syödä sekin oli pahaa ja en oikein osannu siivotakkaan viimenen niitti oli se et hän hommas mun ja mun vanhempien kiellosta huolimatta hommas koiran josta mulle tuli lisää töitä koska mun piti opettaa se sisä siistiksi omienlasteni lisäksi mulla ei ollu koskaan sitä omaa aikaa mihinkään en päässy aina olin lasteni kanssa kotona mies oli se joka aina lähti kotoa välillä teki mieli karata pois kotoota että saisin vähän välimatkaa
      tottakait se koira on saman veroinen kun ihminenkin mut liika on liikaa ainakun lähettiin auto ajelulle koira tuli mukaan ja kesällä mut ja lapset jätettiin tulikuumaan kotiin kun miehen piti mennä kotiin tarkistamaan koiraa jäikö se ulisemaan ja pari kertaa annoin hänen hoitaa mun raha asioita niin mä olin laskennu mihin mun rahat riittää mulle yllättäen alko tulemaan karhukirjeitä maksamattomista lehti tilauksista mä kun olin tuhlannu rahaa niin ei ollu varaa maksaa niitä ja ottihan se multa pankkikortinkin ettei se rahaa vaan tuhlaannu aika usein viikon loput oli yhtä seka sotkua muksut tappeli mies joi siideriä istu koneella mun piti olla aina tuomari mies ei koskaan puuttunnu mihinkään mä sain naapurin mummolta haukut kun muksut tappeli koko niin mummo sanoi että mun muksut on sairaita mä ehdotin mun miehelle et jompi muksuista menis päivä kotiin ei käynyt koska se maksaa ja kotiinkaan en saanut apua ottaa koska sekin maksaa mut hienoihin autoihin oli kyllä varaa ostaa ja rotukoiralle hienot vehkeet mä oon nyt kolme vuotta asunnut omillani ja oikeesti mä oon nyt maailman onnellisin ihminen vihdoin mä oon vapaa tekemään mitä ikinä haluan

• markus setä

selma neito on itse työtön eikä ole mikään terveydenhuollon ammattilainen ja esiintyy täällä naisena kun on transu käyttää naisten vaatteita ja tykkää meikata itseään selmalla on myös kaksisuuntainen personallisuus häiriö vihaa kaikkea ja on epä vakaa ja ihmis suhteita ei hänellä myöskään ole oman negatiivisuuden vuoksi ja korostaa omaa itseään kirjoituksellaan , ja en yhtään ihmettelisi jos selma neidolla oli itsellään taipumus narsismiin ja vahvaan omistus haluun ja toisen ihmisen alistamiseen ....
      selma kun tuntuu tietävän aina kaikesta kaiken ja on niin hyvä terveydenalan ammattilainen että osaa päätellä yhden kirjottajan terveyden tilan niin mitäköhän se sanoo ihmisestä jota ei ole koskaan tavannut vaan tuntee ihmisen teksin takaa

• Vaarallinen nainen

Pitääkö riitelyn olla ilkeyksiä? Eikö voi vain riidellä asioista ja jättää solvaukset kokonaan pois? Jatkuva riitely ja solvaus pahoittaa toisen mieltä ja aiheuttaa parisuhteeseen vahinkoa. Itse haluan, että kumppanin on hyvä olla minun kanssa. Eikä kukaan pidä riitapukarin seurasta.

Riitelevät naiset on kamalaa katsottavaa, riidat myös vedetään monesti julkiselle paikalle. Kyllä sympatiat monesti miesten puolella. Naiset täällä vetoavat sisältä kumpuavaan pahaan oloon, mutta pahaa oloa voi kanavoida eri tavoilla, sen takia ei kannata saastuttaa parisuhdetta. Riitelemättömyyteen voi opetella (kutsutaan itsehillinnäksi). Itkupotkuraivareiden sijaan voi vain olla hiljaa tai poistua tilanteesta. Eikä aina voi syyttää parisuhdetta, kyllä se paha olo tulee yleensä paljon syvemmältä, kuten yleisestä tyytymättömyydestä itseensä, kuin siitä että mies on luvannut viedä roskat, mutta ei olekaan sitä tehnyt? Miksi et voi itse viedä roskia, jos mies ei niitä vie? Pitääkö olla pässinpää, että kun mies on luvannut viedä roskat, niin hän ne myös vie? Tai muuten tapellaan.

Se mitä sanottiin riitageenistä, on suoraan sanottuna paskan vale! jos ei osaa kontrolloida omaa käytöstä, niin kyllä kyse on sosiaalisista ja emotionaalisista ongelmistä eikä mistään geenistä. Yhtä lailla voisi väittää, että johtuu geeneistä, että mies jättää vessapytyn renkaan ylös. Hei naiset, ihan oikeasti...

• forrester

tässä kun lukee mitä on tänne kirjoitettu niin ihmettelen kovasti miten ihmiset jaksaa elää kun riidellään milloin mistäkin asiasta miksi siis ihmiset riitelee mikä puolisossanne ärsyttää miten asian saa sovittua ilman riitaa oisko vaikea asia että antais toiselle hetken tilaa hengittää onko suhde kannattava että toisen täytyy syödä masennuslääkettä puolisonsa vuoksi ja menettää puolison takia oma terveys ja itse kunnioitus omaan itseensä . ei elämä aina kulje kuin kauniissa ja rohkeissa ja miehet ole puusta veistettyjä kyllä naisetkin voisi katsoa omaa itseensä ja miettiä mitä on valmistekemään että kumpikin on onnellisia mutta kyllä kumpikin saa olla huonotuulinen mutta antakaa tilaa toisilenne ja hyvä suhde perustuu luottamukselle ja toisenne kunnioittamisella

• Jos toinen on temperamentiltaan erilainen, saattaa tahallaan saada riidan aikaiseksi ihan vain huvikseen. Ei pidä ottaa liian vakavasti.

Jos riitoja on koko ajan, voi olla huolissaan. Silloin tällöin on normaalia.

Parisuhde voi olla ideaali (tai tylsä), jossa mistään ei kipinöi.

• pululleni

pululleni rakkaalleni näin julkisesti MINÄ RAKASTAN SINUA KOKO PIENESTÄ SYDÄMMESTÄNI ja toivoisin että me voitaisiin jatkaa yhteistä matkaa vaikka on meilläkin ollut niitä ylä että ala mäkiä on meillä ollut aivan ihaniakin hetkiä ja kaikista paras hetki oli kun sain sun sylissä itkeä pahaa oloa ja sun kanssa on hyvä olla maailman romanttisin hetki oli se kun sain sulta kukkia ja paljon muutakin nyt toivoisin että saisin olla sun luona nyt ja aina ,,, sillon koulussa kun sut silloin näin ekaa kertaa mun sydän pomppi kurkkuun ja mua rupes hymyillyttämään sä olit mun aurinkoni siksi mä sua rakastankin vaikka olen välillä mölli mä rakastan sun hiuksia ja sun hymyä silloin kun sä hymyilet mailman onnellisin mies kun sillä on mansikka =)
      mä oikeesti toivon että me saataisiin asiat järjestykseen niin et matka sun kanssa ois se viimeinen mä toivon että sä olisit mun elämäni viimeinen rakkaus

• Djudufi

Yritän tiivistää. Siksi, että naisten maailma on täynnä odotuksia, vaateita ja erilaisia "pakkoja". Eivätkä näitä edellä mainittuja edes välttämättä tiedosta. minäminäminä... Ja heitä on syvästi loukattu, kun heitä ei ole tullut huomioitua heidän odotustensa, vaateiden ja tiedostamattomien heihin ohjelmoituihin toimintamallien mukaisesti.

• pippurinen

Noin puhuu vain mies joka on itseään täynnä oleva henkilö. Kuvaat naista kuin jotain avaruusolentoa. Eivät naiset ole tuollaisia. Jos olet joutunut suhteeseen kyseisenlaisen naisen kanssa kannattaa sinun katsoa peiliin.

• JAANUSKA 80

MOI TAAS
      MÄ TÄSSÄ KESÄLLÄ TEIN MAAILMAN PARHAAN RATKAISUN ETTÄ LÄHDIN PITKÄSTÄ ONNETTOMASTA SUHTEESTA MISTÄ EN SAANUT KUN PAHAA MIELTÄ RIIDAT LÄHTI SIITÄ ETTÄ JOKATOINEN VKL LÄHDIN PERJANTAINA LAPSIANI TAPAAMAAN ENNEN LÄHTÖÄNI SIIVOSIN JA TISKASIN SOTKUT KUN SITTEN SUNNUNTAINA PALASIN OLI SIIHEN KASAANTUNNU KIVA TISKIVUORI EI MUUTAKUN TAAS TISKAAMAAN ETTEI VALITUSTA KUULU KUN EN TEE MITÄÄN YLEENSÄ MULLE EI TULTU KOSKAAN SUORAAN SANOMAAN MISTÄÄN VAAN KUULIN ASIAT AINA TOISILTA KERRAN KIVAN BAARI ILLAN AIKANA MULLE IHAN VIERAS MIES ALKAA HUUTAMAAN ETTEN TEE MITÄÄN OLEN LAISKA JA YMS.... NO ASIAN SITTEN AJATTELIN UNOHTAA PISTÄÄ TOISESTA KORVASTA SISÄÄN TOISESTA ULOS VAPPUNA TAPASIN MUN VANHAN TUTUN BAARISSA JOHAN SE SILTÄKIN KUULUSTELI OLLAANKO ME MAATTU YHDESSÄ VIIMENEN TEMPPU OLI SE ETTÄ OLIN BAARI ILLAN JÄLKEEN MENNYT JO NUKKUMAAN MÄ HERÄSIN SIIHEN ETTÄ MUN EX ISTUU HAJAREISIN MUN PÄÄLLÄ TÖKKII MUA KYSYY MULTA MISSÄ MUN RÖÖKIT ON OLIN SANOMASSA ETTÄ MUN TAKIN TASKUSSA ...KUN HÄN YHTÄKKIÄ OLI MUN KURKUSSA KII MÄ KORISIN MÄ EN SAANUT HENKEÄ YHTÄÄN MÄ EN MUISTA TAPAHTUMIEN KULUSTA MITÄÄN MÄ SEN JÄLKEEN LAITOIN MIETTIMÄÄN ET MÄ LÄHDEN JA LAITAN MUN LAPSET ETU SIJALLE MÄ HALUUN NÄHDÄ MUN LASTEN KASVAVAN MENEVÄN NAIMISIIN YMS..... NYT EROSTA ON KULUNUT JO 3KK YLIKIN HÄN VIELÄKIN HAUKKUU MUA HUORAKSI JA NARSISTIKSI JOS OON NYT JONKUN MIELESTÄ NARSISTI OON MAAILMAN ONNELLISIN NARSISTI SILLÄ SE PELASTI MUN HENGEN

• piparminttuli

Yksin ei voi riidellä siihen tarvitaan aina vähintään kaksi. En tosin ymmärrä miksi olla suhteessa jos täytyy riidellä kokoajan. Ei suhde ole tylsä jos ei riidellä vaan tasapainoinen ja onnellinen.

• ………….

"Miksi naiset aina riitelevät parisuhteessa?"

Miksi riitelemätön, hyväluontoinen nainen on miesten mielestä tylsä ja jopa epänaisellinen, ei vaimomateriaalia? Miksi pitää mennä kimppaan sen temperamenttisen prinsessan kanssa, jos kuitenkin haluaa rauhallista parisuhdetta?

• anteeksiantoa

Jäin miettimään, miksi naiset aina... yksi tekijä
      tyytymättömyys, ei saa sanottua, mikä mättää. Mies kokee nalkutuksena ja niin varmaan onkin.
      Myös se voi olla iso tekijä, että se toinen (mies) ei ole tottunut palautteeseen, pyyntöihin, vaatimuksiin, ohjeisiin, vastuiden jakamiseen, ihan normi arkielämässä. Myös meissä ihmisissä, naisissakin, on tyyppejä, jotka sulkevat elämässään pois negaatiot, asioiden käsittelyn, odotetaan vain positiivista suhteelta, muilta ihmisiltä, ei osata mieltää muuta kuin toinen valittaa. Sen taakse olisi hyvä päästä. Mutta hankalaa, koska peilin kääntäminen itseä kohti ei tule mieleen. Tätä olen miettinyt aivan viime aikoina. Hyvä suhde menee karrelle, jos odotukset muuta kuin todellisuus.

• häiriö

ennen kuukautisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe