Kesätöitä 10-vuotiaalle

auttakaa pian

hei nyt on pakko saada kesätöitä kun kaverikin sai. Mistä minä saisin kesätyön????

142

9648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerro pian!

      Ja kaikki käy.

      • Anonyymi

        saako 9 vuotias tehdä töitä


      • Anonyymi

        Olen valtteri nimeltään olen 10 v ja olisi kiva löytää kesä työpaikka.. Ja haluan taskurahaa... Ottakaa yhteyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saako 9 vuotias tehdä töitä

        Moro olen otto ja haluaisin kesä toitä ottakaa yhteyttä ja haluaisin tasku rahaa kesä 2021


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saako 9 vuotias tehdä töitä

        Joo! Tottahan toki 9 vuotias voi tehdä töitä jos haluaisi vähän rahaa. Minulla olisi muutama ehdotus: voisit ruveta ulkoiluttamaan naapurin koiria, siitä tienaa ihan hyvin ja voisit ruveta myymään itsetehtyä mehua. Jos näistä minun vinkeistäni oli jotain apua niin hyvä... (:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saako 9 vuotias tehdä töitä

        Saa tegdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saako 9 vuotias tehdä töitä

        Saa


    • Työnantaja

      Pakko kysyä et mitä työtä voi 10v tyttö tai poika tehdä työkseen jos ei kotitöitä lasketa? ja vaikka unohdettaisiin se et se on laitonta ni millasiin töihin tuon ikäinen edes kykenee turvallisesti?

    • työnantajataiet

      Se on laitonta, joten kotitöiden lisäksi ei oikein voi tehdä mitään muuta.

      "Työnantajana" varmasti tiedät, että tuon ikäisten palkkaaminen viralliseen työsuhteeseen on rikos.

      • Anonyymi

        Jos sitä laittomuutta ei lasketa


      • Anonyymi

        Se ei ole laitonta! Ellei lasta pakoteta ja vanhemmilta on lupa pientä työtä voi tehdä! Ja töillä tarkoitan kirppareita, koiran ulkoiluttamista, oman kodin ja naapureitten nurmikon leikkaaminen, kotityöt , kauppareissujen tekeminen vanhemmille ja vaikka muitten lemmikkien huolehtiminen. Suosittelen että näitä yrittää!

        ✨Anonyymi✨


    • Työnantaja

      Kuten tuossa aiemmin sanoin, että Se on laitonta. Sivukysymyksenä mainitsin, että mihinköhän tuon ikäinen edes turvallisesti kykenisi? Miksi ette malta lukea kunnolla että ymmärtäisitte tekstin sisällön ennen kuin nasevasti heitätte kommenttia.

    • ay-liikeläinen

      Kysymyksesi on typerä, sillä ei ikä takaa että toinen ihminen olisi toista järkevämpi. On niitä ylivilkkaita aikuisiakin.

      Kyllä varmasti 10-vuotiaat pystyisivät keskittymään töihin samalla tavalla kuin 14-vuotiaatkin, ja tekemään samoja töitä.

      Alaikäisille kun ei muutenkaan anneta mitään vaarallisia töitä.

      Toki 10-vuotiaat yleensä ovat pienikokoisempia kuin selvästi vanhemmat. Itsekin olen ollut kaupassa kesätöissä ja kyllä siellä saa painaviakin laatikoita nostella jatkuvasti.

      • minä minä

        ööö...se selvä mutta ehkä ei ole sopivaa puhua tällaisesta täällä
        ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
        ööö.... älkää ihmetelkö ☺☻♥♦♠•◘○


      • Anonyymi

        Oon kohta tai alle vuoden päästä ehkä 170 cm pitkä 10/11.v


      • Anonyymi
        minä minä kirjoitti:

        ööö...se selvä mutta ehkä ei ole sopivaa puhua tällaisesta täällä
        ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
        ööö.... älkää ihmetelkö ☺☻♥♦♠•◘○

        Niin varmaan. Minun mielestä tämä on erittäin hyvä paikka keskustella lapsen töy jutuista mutta joo tää on vaan mun mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kohta tai alle vuoden päästä ehkä 170 cm pitkä 10/11.v

        Sama


      • Anonyymi

        Miten saisin töitä kaupassa. Olen 10v,150cm pitkä. Pitääkö minun vain kysyä tai mitä


      • Anonyymi
        minä minä kirjoitti:

        ööö...se selvä mutta ehkä ei ole sopivaa puhua tällaisesta täällä
        ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
        ööö.... älkää ihmetelkö ☺☻♥♦♠•◘○

        Mitä ihmettä toi niinku tarkotti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan. Minun mielestä tämä on erittäin hyvä paikka keskustella lapsen töy jutuista mutta joo tää on vaan mun mielipide.

        Sma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saisin töitä kaupassa. Olen 10v,150cm pitkä. Pitääkö minun vain kysyä tai mitä

        et sää mistään kaupasta saa 10 vuotiaana muita töitä kun pientä pihan siivousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten saisin töitä kaupassa. Olen 10v,150cm pitkä. Pitääkö minun vain kysyä tai mitä

        Et mitenkään. Googleta Tutustu ja tienaa. Sieltä voit lukea ikärajat, minkä ikäiset voivat tehdä 2 viikkoa töitä kesällä kaupassa.


    • cassandratyötähakeva

      siis tartten töitä koska haluun rahaa videokameraan ja mistää ei löydy töitä ja kotona kotitöistä ei saa ku jotai 4 euroo...... ja voi laitttaa johokki miniavustajaks töihi tai siis mä jaksan tehä muutaki ja vaik päiväkotii joksku avustajaks kelpaaa myös..... :D

      • lapia on jo

        Päiväkodit ei ota lapsia töihin. Heillä on muutenkin ihan tarpeeksi lapsia.


    • marjamyyjä

      Pahoittelen, mutta jo kahdeksantoista(18)vuotiaana on todella vaikeaa löytää töitä.

      • 9 vuotta elääkkellä

        Minä olin jo 18-vuotiaana eläkkeellä :D työkyvyyttömyys-eläkkeellä siis :) ei pahemmin tarvi työtä tehdä, vaikkei tuo takuueläke mikään suuri ole.


      • Anonyymi
        9 vuotta elääkkellä kirjoitti:

        Minä olin jo 18-vuotiaana eläkkeellä :D työkyvyyttömyys-eläkkeellä siis :) ei pahemmin tarvi työtä tehdä, vaikkei tuo takuueläke mikään suuri ole.

        Hai, myöhän tuo tiedettiin jo.


    • Taija 13w

      On töitäkin mitä saa tehä alle 14vuotiaanakin :D mallina saa olla pienetki. Mäkin oon ollu valokuvausmallina 11vuotiaasta saakka eli pari vuotta jo. Siitä saa kans jonku verran taskurahaa :D

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ulkonäkö tai persoonallisuus riitä mallin töihin. Se on hyvin marginaalinen työ.


    • ....................

      Laita vaikka ilmoituksia teidän alueelle että ulkoilutat koiria?

    • 14v töitä ? :)

      Moikka !

      Olen 14 vuotta täyttävä tyttö Etelä-Vantaalta :) Etsin itselleni töitä pääkaupunkiseudulta, mieluiten Helsingistä tai Vantaalta. Minulla on todella paljon kokemusta koirista, kissoista ja jyrsijöistä. Meillä on tällä hetkellä kaksi koiraa ja kaksi marsua.

      Jos etsit koirallesi/koirillesi ulkoiluttajaa/hoitajaa tai jollekkin toiselle eläimellesi hoitajaa, laita viestiä sähköpostiini: [email protected]

      • Anonyymi

        Tutustu ja tienaa. Googleta, S-ryhmä, Kesko ym. Kahdeksi viikoksi kesätöitä.


    • k

      olis kiva päästä johonkin töihin

    • Niitä näitä...

      Mistä siis sais työtä? Siis niille 10v? Malli ja koiran ulkoiluttaminen ainakin! Help! Mistä sitä mallin työtä ees sais???

      • toimistoo

        moi mistäs olet? laita sähköposti ossa?


    • k

      mä alan pyörittää semmoista kuvapajaa atanväylan,taivaltajankadun ja suunnistajan kadun risteyksessä.joten tervetuloo tampereelle.alotan viiko 23n keskiviikkona klo 11:10-17:10

    • piia kissa

      moi! oon 10.v tyttö enkä aina jaksais tehä kotona kaikkea työtä vaan tahtoisin jotakin hauskaa työtä mitä 10.v voi tehä. mutta sellasta mitkä mun vanhemmatki ymmärtäis et voin tehä sitä. jos keksit mulle kesätöitä niin pistä tähän sähkö-postiin viesti:[email protected]

      • 9++3

        Työnteko ei usein oo hauskaa.


    • Valo Kuvaaja e-suomi

      Mistä päin te työnhakijat olette ja oletteko keskustelleet vanhempienne kanssa työntekemisestä ja siitä mitä mieltä he ovat?

      • Anonyymi

        Mää oon ja äiti anto mun ite päättä että haenko galaxille ja asutaan niin huitin tuutissa että ei oo oikee mittän tekemistä


    • jenni180

      moikka! oon 10.v tyttö täältä raahesta ettimässä kesä-työ paikkaa. oisko teillä mitään ideoita?

    • 12kesänen

      Moi, mä täytän paarin kuukauden pääst 12 ja oon ettimässä kesätöitä toivoisine t löytyis muutakin ku mansikoiden poimimista siis kyl seki käy mut en tiiä mistä sinne ilmottaudun

    • 10-v fiksu poika

      hei! löytyykö töitä 10-v pojalle lahdesta jos on niin sähköpostiin [email protected] ps.pystyn tekemään paljon ja rahaa jokuesim. 10e päivä eli ei kallis työntekijä! voit ehdottaa muutakin hintaa sitten

      • reetta07

        moikka mulla on sama juttu oon 10-v poika jokun verran älliäkin taitaa olla päässä.
        jotain töitä vesilahdelta sähköposti [email protected] ps ihan mitä vaan


    • 10v Tyttö

      Tarvisi vähä tasku rahaa oon 10 vuotias. Pääsisinkö johonkin töihin? Voisin ulkoiluttaa koiria . Mutta en usko että siitä rahaa saisi. Mistä saisin töitä?

      • 10v Tyttö

        Jos minulle löytyisi jotain pientä työtä josta saisin tasku rahaa 10 e tai enemmän päivässä. Ilmoitattehan minulle ?


      • Anonyymi

        Koirien ulkoilutus on kyllä työtä,ja joku voisi semmoisesta mielellään maksaakin. Laitat vaan ilmoituksia ilmoitustaululle esimerkiksi sinne,missä varakkaammat lemmikin omistajat käyvät kaupoissa,tai työpaikkalounaillaan,tms. Selkeä,erottuva ilmoitus voi poikia vakituisia asiakkaita. Muitakin palveluja voi tarjota,kuten ikkuna pesua,imurointia mitä vaan mikä ei ole ikäisellesi raskasta. Jos itse ajattelet,ettei koira ulkoilutus ole pisnestä,miksi tässä maassa on jopa joitain koirien päivähoitoloita? Ja hoitajia jotka ottavat työssäkäyvän ihmisen lemmikin aina päivän ajaksi. Että nyt hoksottimet rullaamaan. Idea: mitä voit tehdä. Mistä saat maksavia ihmisiä,joille teet asioita joita voit tehdä. Ja,miten saat heihin kontaktia. Siitä se lähtee!


    • Feli

      Ei 10-vuotiaille löydy kesätöitä, hakekaa vain. Malliksi tai Muumimaailmaan saatatte päästä, jos hyvä tuuri on. Ja jos oikeasti osaatte tehdä jotain hyödyllistä.
      Minulla on kokemusta, olen yrittänyt hakea töitä 11-vuotiaasta asti eikä vielä ole tärpännyt. Olen nyt 14.

      Hyvä neuvo: odottakaa vielä pari vuotta niin kyllä te silloin töitä löydätte. Ja vaikka pääsisittekin töihin jo nyt teitä varmasti yritetään kusettaa liian pienillä palkoilla ja muilla sellaisilla.

      Odottakaa vain, niin tein minäkin ja seuraavaksi ehkä saankin jo jonkun homman ;)

      • 10Vuotiastyttö

        Mä oon myös 10 v tyttö ja tarvisin pikkusen rahaa!Pystyiskö mulle saamaan mitään kesätöitä mistä sais mahollisimman paljon rahaa!Ja pystyisinköhän mä olla lapsenvahti?Mitä mietitte?


      • MuahanEiKuseteta

        Oon itte 10v tyttö täältä Tuusulan läheltä keravalta. Etin mun kaverin kanssa kesätyötä, ja me 10 vuotiaatkaan ei olla mitää tyhmiä joita yritettäisiin kusettaa jollain 2 euron palkalla.


    • P. Pesola Valokuvaaj

      Valokuvamalleiksi etsitään koko ajan uusia kasvoja agenttien ja toimistojen kautta. Sitä kautta voi saada työtä ja rahaa vaikka eihän se ikinä varmaa ole. Itse toimin nykyään itsenäisenä agenttina ja kykyjen etsijänä mallitoimistoille. Muutaman olen saattanut listoille astikin. Jos mallina olo kiinnostaa niin [email protected] on suunta josta voi kysyä lisää!

    • asdefrgthy

      mä oon 17 vuotias ja mulle on vaikeaa löytää töitä, ni en usko että 10 vuotias kovin helposti saa.. Ja siis alle 15 vuotiaskin saa tehdä töitä, muita kuin kesätöitä mutta sitä työtä saa olla vain parina päivänä viikossa ja vain pari tuntia :)

      • 16-vuotias

        Mä oon itse 16 vuotias ja oon tässä muna punasena ettiny kesätöitä kesälle 2013 ja kyselly jo aika monesta paikasta mut ei ne vaan ota. Jos olis 18 niin pääsis helposti johonkin kauppaan töihin. :/ Ja en mäkään usko että 10 vuotias kersa saa mistään kesätöitä :D Ei ne halua tehdä itsestään sellasta kuvaa et niillä on pentuja siellä töissä.


    • mäksä

      miks,ette laita mitää yhteys tietoa?ja mist päin olette? oisko kukaan päijät-hämeestä vailla kevyttä työtä?

    • julle18

      No siis voishan mennä joksikin pikku avustajaksi laittaan vaikka jotain hintalappuja :)!
      Mä oon ainakin töissä avustajana meidän sukuyrityksessä ja saan siitä aina rahaa :D Mut en sentää palvele asiakkaita koska en tiedä juuri mitään...
      Mut siis yks keino saada rahaa on kysyä naapureilta onks mitään työtä ja kysyä myöss saisko siitä palkkaa xD

    • kaarha1

      Huh, en ikinä ottaisi 10-vuotiasta töihin, koska se olisi vastuutonta. Enpä kovin hyvällä ajattelisi firmasta, jossa olisi lapsityöntekijöitä.

      En halua ostaa kuluttajana tavaroita, jotka on valmistettu lapsityövoimalla.

      En myöskään usko, että 10-vuotiaan työnjälki olisi yhtä hyvää kuin aikuisen. Ja lastahan täytyisi koko ajan valvoa, ettei ole mitään vahingoittavaa itseään tai ketään/ mitään muutakaan kohtaan tekemässä.

    • kympi

      ei kymmenen kesäsenä muutakun maataloushommiin!

    • reicleifi

      Kesätöitä 13vuotiaalle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Voisit ruveta ulkoiluttamaan koiria.


      • Anonyymi

        Ööö


    • Töitä pliis

      Miten voisi hakea töitä????

      • pasi

        Mee esim. bensa-asemalta kysyyn


    • Mieti mitä teet

      Olen itse 10 vuotias ja mietin jo että voisinko saada kesätöitä tämän ikäisenä? Mietittyäni asiaa päädyin siihen loppu tulokseen että kannattaa odottaa iihen asti että olen 15 vuotias ensinnäkin 10 vuotias ei pääse kesätöihin koska...

      1. On laitonta palkata niin nuori mihinkään yritykseen.
      2. 10 vuotias ei saa tehdä niin paljon töitä kui aikuinen.
      3. kukaan yrittäjä ei halua asiakkailleen kuvaa että he käyttäisivät laitonta lapsityötä.
      4. luuletko todella jaksavasi paiskia hikihatussa jotain toimisto työtä 8 tuntia putkeen?
      5. Kesätöitä ei kannata hankkia vain sen takia että saisit rahaa videokameraan.

      • 10v. Poika

        1. Lain mukaan alle 15v. saa mennä vapaaehtoisesti töihin jos hän itse haluaa.
        2. Lapset pystyvät tehdä lähes samat asiat kuin 14v.

        Että ei sinun tarvitse laittaa palstalle asiaa joka ei pidä paikkaansa.


    • KERSAT POIS

      KERSAT POIS AIKUISTEN SIVUSTOILTA! MENKÄÄ LEIKKIMÄÄN NIILLÄ BARBEILLA/AUTO LELUILLANNE JA LAKATKAA PILLITTÄMÄSTÄ,KUN ETTE SAA RAHAA "KAMERAAN" TAI JOHONKIN MUUHUN ÄLYTTÖMÄÄN! MIHINKÄ 10 V.TARTTIS KAMERAA? EI MIHINKÄÄN!! TAKAISIN VAAN HIEKKALAATIKOLLE!

      • pykäliä

        Alle 15-vuotias
        Alle 15-vuotiaiden työntekoa on rajoitettu niin ajallisesti kuin laadullisestikin. 14 vuotta täyttänyt tai saman kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä henkilö saadaan ottaa sellaiseen kevyeen työhön, joka ei vahingoita hänen terveyttään tai kehitystään. Työ ei saa myöskään aiheuttaa haittaa henkilön koulunkäynnille. Lisätietoja sopivasta kevyestä työstä on jäljempänä tällä sivulla, otsikon ”Työtehtävät” alla.

        14 vuotta täyttänyt tai samana kalenterivuonna 14 vuotta täyttävä henkilö saadaan ottaa työhön enintään puoleksi koulun loma-ajasta. Koulutyön aikana työtä saa tehdä vain tilapäisesti.

        14 vuotta nuorempi saa työskennellä vain Aluehallintoviraston poikkeusluvalla.


      • Hahaa
        pykäliä kirjoitti:

        Alle 15-vuotias
        Alle 15-vuotiaiden työntekoa on rajoitettu niin ajallisesti kuin laadullisestikin. 14 vuotta täyttänyt tai saman kalenterivuoden aikana 14 vuotta täyttävä henkilö saadaan ottaa sellaiseen kevyeen työhön, joka ei vahingoita hänen terveyttään tai kehitystään. Työ ei saa myöskään aiheuttaa haittaa henkilön koulunkäynnille. Lisätietoja sopivasta kevyestä työstä on jäljempänä tällä sivulla, otsikon ”Työtehtävät” alla.

        14 vuotta täyttänyt tai samana kalenterivuonna 14 vuotta täyttävä henkilö saadaan ottaa työhön enintään puoleksi koulun loma-ajasta. Koulutyön aikana työtä saa tehdä vain tilapäisesti.

        14 vuotta nuorempi saa työskennellä vain Aluehallintoviraston poikkeusluvalla.

        Oon 10v poika ja haluisin kesätöitä asun seinäjoella ja jaksan nostaaraskaampiakin esineitä


      • Kesätyö2017

        Moi :) mulla Ois Kesätöytä 300 Euron Palkka 2 kuukaudessa
        kyse On siis marjanPoiminnasta :)


      • Ööööööööööööööööööööö

        Jokainen 10 vuotias ei ole autoista tai jostain barbeista kiinnostunut. Itseäni oksettaa nuo lelut.


      • Anonyymi

        Kyllä Mä pystyn kesä töitä PS oon kymmenen


      • Anonyymi

        Itte taidat olla lapsi. :D


    • haluan töihin

      Olen 10 vuotias poika joka asuu Jyväskylässä minulle käy kaikenlainen työ.
      llmoitathan pian jos löytyy töitä

    • minäää

      Tietääkö kukaan mitään työtä 13 vuotiaalle tytölle Tampereelta? :)

      • Anonyymi

        Marjanpoiminta esim


    • that's it

      Marjanpoiminta. Verotonta tuloa.

    • clarene

      Hei! Minun mini on Clarene olen 16v .Tyttö ma haluan kesätyöpaikka olen asunut Suomessa 5v.olen teenyt työ kotona.Esm autan äitiä valmistan ruokka olen siivonut ja hoitan lapset esm mun pikku siskoni ja mun iso siskon lapset toivotan että mä sain kesätyöpaikka .

      Terveisin Clarene

      • anon1231234

        Hei, mun nimi olla Teuvo Hakkarainen ja mä sanoa että mene kysymä töitä ahvenanmaalle. piste


      • Anonyymi

        Moi mun nimi on Roope Ankka tule töihin minulle. Palkka 10snt/ päivä


      • Anonyymi

        Minun mini on Umar en tieda ikaa. Poika ma haluan tyopaikan kesaksi olen asunut Ugandassa kooko ikani. En tee toita kotona koksa aksun toiletissa.esm. olen kooko ajan pasjalla vrssa n pontob olla riki rahaa taloon yoivon etä olen saamassa paikan ota uhteutta kirjeela kirjoita osite Umar Hadak Tegyiljain 12 UGANDA
        Kitos kakille. Jos et kirhota lata visti sahkopostin [email protected] oikesti me asua ralossa meila hieno kone mina etsi raga


    • hyuu1

      Siis haluisin kesätöitä ja oon 10.v ja kysyin isältä saisiko mennä sen työpaikkaan töihin mut oon alaikäinen ja ku esim kaikkii kesätöihin otetaan vaa joitain 15.v ni eihän ne ees tee mitää! Äkkii neuvoi!!!

      • Haloo!

        Sori vaa, mut luuletteko te että joku 10 vuotias tyyppi otetaa tyylii salee myyjäks!!!>:I No jos tarvitte rahaa nii, kysykää vanhemmilta! Ja eikö se oo laitonta palkata alle 12v. tyyppii jonnekkin :o Ja jos joku ny tarttee kohta 12v. tyyppii, esim. koiran ulkoiluttajaks, nii ilmottakaa:)


      • Anonyymi

        Oot liin nuori


    • Unn-ko

      NONIII!!

      Kymmenen vuotias saa tehdä kesätöitä jos hän niin itse haluaa, ´´vaatii´´!

      Älkää matkiko aina muita ja kirjottako jotain sellasta mikä ei oo totta!

      Hastala vista!!

    • PervoPena66

      Kymmenvuotias voi tehdä mallintöitä. Varsinkin nikinimalleista on näin kesäisin pulaa

    • vokkimies

      Mee vokkiin - siellä tarvitaan apua yötäpäivää!

    • hohhoijaanäitä

      Tuon ikäisen pitää vielä elää lapsuuttaan.

    • bisnesvainu

      Nokkahuilu messiin ja torille soittamaan, kyltti mukaan johon raapustatte että heti kun saan sata euroa kasaan lopetan soittamisen. Takaan lapsosille mahtavat tienestit.

      • kakofonistit

        Oikeat kerjäläiset voivat tulla kateellisiksi nokkahuilulapsosten tienesteistä ja alkavat soittamaan itsekin. Kohta on toreilla ja turuilla sellainen nokkahuilu-orkesteri ettei herkempikorvaiset pysty enää ulos lähtemään


    • alynamalone

      Hei, etsin kesä töitä 10 vuotiaalle onko teillä mitään?

      • Anonyymi

        Galaxille juontajaks


    • Anonyymi

      No hain galaxille juontajaks ja huomasin että aika vanha keskustelu ja se on periaatteessa sitä että sä kuvaat videon vaikka koti sohvalla mut siin pitää joskus päästä käymään mediapoliksella ja se on 10-13.v

    • Anonyymi

      Haluaisin kesä töihin koska haluan nähdä ihmisiä ja tehdä hommia ja auttaa maailmaa ja kaikkia ihmisiä

    • Anonyymi

      Pistää viidakkorumpu kumisemaan sukulaisten,perhetuttujen jne suuntaan,kavereiden vanhemmillekin voit kertoa,että tarvitset töitä. Ikäsi on este minkään normaalin työsuhteen solmimiselle,mutta: voit ns kotityötä voit pieninä annoksina tehdä,jos huoltajasi tähän antaa luvan. Ulkoiluttaa koiria,tiskata,käydä kaupassa,jne askareita. Ja sitten on toinen tie: pisnes. Se on pusnestä kun tarjoaa jotain palveluja tai tuotetta,rahaa vastaan. Olethan nähnyt kauppojen ilmoitustaulut? Siellä niitä pisneksiä voi ottelun viritellä,eli ilmoituksia kyhäämään. Tarjotaan nyt mattojentamppauspalvelua,esimerkiksi. Miksei mietin tai mustin ulkoilutusta? Tai voit etsiä tahoja netistä jotka maksaa provikat vaikkapa arpojen myynnistä,tai voit kysyä sukulaisilta,tutuilta onko heillä lahjoittaa jotain tarpeetonta että voit myydä,esim kirpparimyyntinä. Sitten vaan kysymään missä voit pitää vaikkapa pihakirppistä. Olet innokas,joten ei hätää,keinot löydät. Mihinkään laittomaan puuhaan et sitten lähde,jooko? Ja pidät vapaata,olet nimittäin lapsi,että et ihan voi lapsuuttasi hukuttaa rahanhankintaan. Neuvo: älä ota fyysisesti liian raskaita hommia. Mielummin jotain missä mitään painavaa ei tarvitse nostella. Eikä mitään vaarallista,siis koneita joissa terät,ei mitään missä tarvitaan aikuisen kokoinen ihminen.

    • Anonyymi

      Olen nimeltään Taika ja haluaisin töitä olen 9 v ja asun Salossa olisin kiitollinen ja tasku raha olisi kiva 🦄!! Olen tyttö

      • Anonyymi

        Ensin kysyt kotijoukoilta, onko kotona sellaisia kotitöitä, joita voisit tehdä nykyisten tehtäviesi lisäksi, että saisit enemmän viikkoraa .
        Lue myös edellinen postaus, jonka k irjoitti tänne Anonyymi 02.06.2020 20:03


    • Anonyymi

      Moi, oon Pekka 1vee ja tartten röitä. Mistä niitä röitä löytyy? 🎅

    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä naapureilta jos niillä olisi jotain koiria tai muita lemmikkejä mitä voisi ulkoiluttaa niin mä ehdotan että sä voisit alkaa ulkoiluttaa eläimiä.

    • Anonyymi

      Moi! Mä oon kymmenen vuotias ja haluaisin kivoja kesä töitä! Laittakaa viestiä jos on ideoita.

    • Anonyymi

      Moi! Olen 10 vuotias Minea. Haluaisin hyviä kesätöitä. Laittakaa kommentteihin että mitä minä voisin tehdä kesätyökseni.

    • Anonyymi

      Hei, olen sabina nimeltään ja olen 10 v olisi kiva saada työ joka sopisi minulle ilmoitelkaa jos löytyisi ja taskurahaa kiitos.👍

    • Anonyymi

      Äänikjojen lukijaksi bookbeattiin. 7-10 vuotiaat

    • Anonyymi

      Heips! Vaikka kesä onkin loppumassa haluaisin silti tiedottaa että ammattilaisteattereissa voi tehdä töitä palkalla vaikka kuinka nuorena jos rooli vain sattuu kohdalle. Ja kokoajan mainoksiini etsitään näyttelijöitä ja useista saa palkkaa :)

    • Anonyymi

      Moi haluan Tuusulasta kesä töitä kauppaan

      • Anonyymi

        Sitten menet sieltä kaupasta kysymään tai katsot niiden verkkosivuilta, milloin kesätöiden haku alkaa ja minkä ikäinen pitää olla, että on mahdollisuuksia.


    • Anonyymi

      Menkää töihin mulla on yritys jo ja oon 10v

    • Anonyymi

      Ukrainassa on töitä.

    • Anonyymi

      terve olen Valtteri 10v haluaisin kesätöihin vahvuuksiani on pyörien huolto auton pesu ottakaa hyteyttä

    • Anonyymi

      Millon 10 vuotiaat saavat kesä töitä

    • Anonyymi

      J


      Jj

    • Anonyymi

      Mä oon 10v voisin Johan olla? Ruohonleikkaaja.

    • Anonyymi

      Lasten työ on leikki, vähän vanhempien lasten koulu. Kerkiätte kyllä vielä ihan riittävästi tehdä työtä elämänne aikana

    • Anonyymi

      Moi minun nimi on Hugo,olen 10-vuotias
      Minulla ei ole tasku rahaa. Minä opin helpos
      Asioita esim ikkunoiden puhtistaminen.

    • Anonyymi

      Sama

    • Anonyymi

      Moi olen 10v tyttö haluaisin taskurahaa miten sitä saisi oisko työtä haapajärvellä

    • Anonyymi

      Halwlwpd elwlr2lkwmeleö

    • Anonyymi

      Hyvä

    • Anonyymi

      Hei olen Inna 11 ja haluaisin rahaa että voisin värjätä hiukseni vanhemmat ei suostu maksamaan ja minun pitäisi itse maksaa miten saan rahaa siihen??

    • Anonyymi

      Haluaisin kesätöitä koska kotona on tylsää ja kaverit ei voi olla olen 10v tyttö😄

    • Anonyymi

      C´mon, chillaile.

    • Anonyymi

      Minä haluisin jostain rahaa mistä saisin olen alle 12 niin mikä olisi hyvä?

    • Anonyymi

      Halua. Tulla kesätöihin

    • Anonyymi

      moi olen 10v tyttö ja haluaisin kysyä että kun luin noita kommentteja niin voiko 10v esimerkiksi mennä jäätelö kioskille tai mansikka kojulle kesä töihin? :)

    • Anonyymi

      Saako 12v tehä kesätöitä?? Kaikki käy! Mieluiten koiran ulkoilu. Kesä 2023 ottakaa yhteyttä

    • Anonyymi

      Pitäisit saada rahaa kun on paljon juttuja joita haluaisi ostella

    • Anonyymi

      Moi olen Oskar 10v ja haluaisin vähän rahaa esim kuukausi 500$

    • Anonyymi

      Niimistä

    • Anonyymi

      Mokka haluaisin kysyä töitä täältä

    • Anonyymi

      Mokka haluaisin töitä eläinten parissa?!

    • Anonyymi

      Mitä voisin tehdä että tianaan rahaa

    • Anonyymi

      Olen 10 vuotta ja haluaisin tehdä kesä töitä Kemissä haluan vähän tasku rahaa mutta ei ole mistä ansaita jos koti töitä ei lasketa

    • Anonyymi

      löytyikö kesätöitä?

    • Anonyymi

      Mä haluaisin kesä töihin

    • Anonyymi

      Anteeksi vaan, mutta olet jo 21-vuotias.

      Keskustelu on aloitettu vuonna 2012. Eiköhän tilanne ole muuttunut aika paljon tuosta.

    • Anonyymi

      Lapsikullat. Kesätöitä ei saa kirjoittamalla nettikeskusteluun, vaan kysymällä vaikka vanhemmilta apua työhakemuksen tekemiseen.

      • Anonyymi

        Työsuojeluviranomainen voi myöntää poikkeusluvan alle 14-vuotiaan työskentelyyn tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- tai kulttuuriesityksissä tai muissa vastaavissa tilaisuuksissa. Työhön pitää olla erityinen syy, ja se ei saa vaarantaa lapsen turvallisuutta eikä haitata hänen terveyttään, kehitystään tai koulunkäyntiään.

        Alle 15-vuotiaan puolesta työsopimuksen allekirjoittaa huoltaja tai nuori itse huoltajan suostumuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsuojeluviranomainen voi myöntää poikkeusluvan alle 14-vuotiaan työskentelyyn tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- tai kulttuuriesityksissä tai muissa vastaavissa tilaisuuksissa. Työhön pitää olla erityinen syy, ja se ei saa vaarantaa lapsen turvallisuutta eikä haitata hänen terveyttään, kehitystään tai koulunkäyntiään.

        Alle 15-vuotiaan puolesta työsopimuksen allekirjoittaa huoltaja tai nuori itse huoltajan suostumuksesta.

        Eli vanhemmat auttaa. Kesätyöt on oikeasti tarkoitettu yli 14 -vuotiaille.

        14 vuotta täyttävä nuori voi tehdä työtä vain huoltajan luvalla.


    • Anonyymi

      Moikka mistä sais 10 vuotiaalle kesätöitä?

    • Anonyymi

      Minne pääse 10 vuotias kesä töihin

    • Anonyymi

      Saanko kesätöitöitä. Olen kymmenen vuotias.
      Laita linkki jos pääsen

    • Anonyymi

      Puutarhatöitä

    • Anonyymi

      Moikka oon vastuullinen 11v tyttö joka Tarvii kesätyöpaikan mieluiten kohtuullinen ja hyvä palkka ja mukava työ ympäristö :)

    • Anonyymi

      Mietin et ois kiva saada päiväkodista tai jostain hevostallilta kesätöitä oon siis 10 ja jos saisin esim.tallitöistä vastineeksi ratsastusta ja se opetusta mun pituus on 155 eli en voi ratsastaa shettiksillä en oo sit varma pääsenkö

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe