Ohjainkannatin

NainenEspoo

Hei, Omistan Corratecin X.vert Motion polkupyörän. Ostettu pari vuotta sitten Polkupyörätukusta. Ohjaustanko on liian alhaalla ja siksi vaihdoin uuden ohjainkannattimen pyörään. Nyt tanko on liian alhaalla ja kaukana. Tietääkö kukaan mistä saisi lyhyen ja korkean ohjainkannattimen pyörään? Vai saisiko jonkun lisäpalan ohjaustankoon. On muuten hyvä pyörä naiselle mutta niskat tulee kipeäksi nykyisessä ajoasennossa. Kiitos etukäteen.

18

8633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8

      Jos niskat tulee kipeäksi, satulasi on tödennäköisesti alaspäin, jolloin valut eteen ja paino tulee käsille/niskaan. Tarkasta satula- vaakatasoon vatupassilla.

    • korkeus vai pituus?

      Tanko ei todennäköisesti ole liian matalalla, mutta etäisyys ollee väärä. Etäisyys taas on väärä, jos ovat myyneet liian ison pyörän sinulle. Naisten pyörän pitää olla keskimäärin vähän lyhyempi kuin miesten pyörän.

      Hanki pyörään pari senttiä lyhyempi stemmi. Kovin paljoa enempää ei stemmiä voi lyhentä ilman, että se vaikuttaa ajotuntumaan.

      Pyöräilijän käsikirjassa on hyvä luku krempoista.

      http://www.bookplus.fi/search?category=862&q=Py%F6r%E4ilij%E4n%20k%E4sikirja&gclid=CKas7NSBr68CFetXmAodJwKSpQ#category_group_id=4¤t_price_10-from=¤t_price_10-to=&sort-order=16&display=2&q=Py%F6r%E4ilij%E4n%20k%E4sikirja&mode=&page=1

    • Postimyynnistä
    • nainenEspoo

      Kiitos hyvistä vinkeistä. Miespuolinen myyjä oli saman pituinen kuin minäkin ja hänellä sama pyörä, mutta olisi varmaan jatkaa testailua pidempään ennen ostopäätöstä. Käyn vinkit läpi, kiitos niistä.

      • camuli

        Eipä hätiä, tuo stemmin vaihto on ihan perus säätötoimenpide jotta pyörästä saa justiinsa sulle sopivan. Harvemmin löytyy täysin sopivat säädöt hyllystä otettaessa. Tuo ensimmäinen stemmin vaihto taisi mennä vähän "ojasta allikkoon". Säätöpaloja saa fillariliikkeistä.


    • mavic

      Yksi konsti muuttaa ohjaustangon korkeutta on kääntää se kannatin ylösalaisin. Se ei käy silloin, jos se kannatin on jo valmiiksi liian matalalla ja kääntämisen jälkeen menee vielä alemmas.

    • suoratsemmm

      Eikö nykyääm saa mistään ohjainkannatinta joka olisi suoraan haarukan kohdalla.
      Ilman mitään mutkia?
      Ennen semmoisia oli.

    • ...................

      Älkää missään nimessä koskeko tuollaiseen, jos oma turvallisuus kiinnostaa yhtään.

      • koutsigou

        Semmin lisäksi ajoasentoon vaikuttaa ohjaustanko. Senkin voi vaihtaa. Droppiosastolla vaihtoehtoja on niukanlaisesti, mutta mtb/hypridi osastolla vain mielikuvitus on rajana..


      • säätäjänpoika

        Mikä säädettävässä stemmissä on niin vaarallista? Vankemmin se on asentoonsa lukittuna, kuin moni muu osa fillarissa. Eikä ole ainakaan mun korviin kantautunut uutisia sellaisen vaarallisuudesta, jos ei oteta huomioon pelkkiä spekulaatioita eräältä toiselta foorumilla.

        Kyseisen linkin stemmin laatuun en ota kantaa. Saa niitä ostettua ihan oikeista pyöräliikkeistäkin.


      • 55555555555555555555
        säätäjänpoika kirjoitti:

        Mikä säädettävässä stemmissä on niin vaarallista? Vankemmin se on asentoonsa lukittuna, kuin moni muu osa fillarissa. Eikä ole ainakaan mun korviin kantautunut uutisia sellaisen vaarallisuudesta, jos ei oteta huomioon pelkkiä spekulaatioita eräältä toiselta foorumilla.

        Kyseisen linkin stemmin laatuun en ota kantaa. Saa niitä ostettua ihan oikeista pyöräliikkeistäkin.

        Se ainakin on vaarallista, jos sen laittaa aivan pystyasentoon. Sellaisessa rungossa, jota ei ole nollapituiselle kannattimelle tehty, se sotkee ajo-ominaisuudet melko pahasti.


      • joo, siis ei
        säätäjänpoika kirjoitti:

        Mikä säädettävässä stemmissä on niin vaarallista? Vankemmin se on asentoonsa lukittuna, kuin moni muu osa fillarissa. Eikä ole ainakaan mun korviin kantautunut uutisia sellaisen vaarallisuudesta, jos ei oteta huomioon pelkkiä spekulaatioita eräältä toiselta foorumilla.

        Kyseisen linkin stemmin laatuun en ota kantaa. Saa niitä ostettua ihan oikeista pyöräliikkeistäkin.

        Säätöstemmejä on puolenkymmentä erilaista yleistä ratkaisua. Nuo halvimmat ovat veteliä ja pahimmillaan vaarallsia. Paino on yhden kevytmetallipultin varassa, joka pitää vetää todella tarkasti oikeaan kireyteen, ettei katkea kesken kaiken.


      • ldbfkdosvdudoflfjsksofbf
        joo, siis ei kirjoitti:

        Säätöstemmejä on puolenkymmentä erilaista yleistä ratkaisua. Nuo halvimmat ovat veteliä ja pahimmillaan vaarallsia. Paino on yhden kevytmetallipultin varassa, joka pitää vetää todella tarkasti oikeaan kireyteen, ettei katkea kesken kaiken.

        Eli pahimmillaan huonosti kiinnitettynä yhtä vaarallisia kun huonosti kiinnitettu stonga, yksiosainen stemmi mutta ei niin vaarallinen kuin äärimmilleen viety grammanviilaus jääkiekossa ja renkaassa.

        Joo, siis ei antoi kuitenkin hyvän vinkin. Näissäkin halpa ja hyvä on eri tuotteita. Halpojen ominaisuuksiin liittyy kuusiokolan pyöristymistä, ehkä jopa katkeilua. Sen lisäksi, kun korvaa sen pultin laadukkaammalla menee kierteet ja saa ostaa uuden.


      • särkynyt stemmi
        joo, siis ei kirjoitti:

        Säätöstemmejä on puolenkymmentä erilaista yleistä ratkaisua. Nuo halvimmat ovat veteliä ja pahimmillaan vaarallsia. Paino on yhden kevytmetallipultin varassa, joka pitää vetää todella tarkasti oikeaan kireyteen, ettei katkea kesken kaiken.

        Epäilen, että yksikään tuollainen Bilteman säätöstemmi olisi koskaan oikeasti hajonnut. "Asiantuntijat" taas unohtavat, että todelliset ongelmat ovat aivan muualla kuin halpisosissa.

        http://pardo.net/bike/pic/fail-001/FAIL-139.html


      • säätäjänisi
        särkynyt stemmi kirjoitti:

        Epäilen, että yksikään tuollainen Bilteman säätöstemmi olisi koskaan oikeasti hajonnut. "Asiantuntijat" taas unohtavat, että todelliset ongelmat ovat aivan muualla kuin halpisosissa.

        http://pardo.net/bike/pic/fail-001/FAIL-139.html

        Siinäpä oiva fillari kunnonkohottamiseen (painon pudottamiseen) keveys on valttia. :-)

        Mutta siis säädettävä stemmi vaihdettava stonga niin saa sellaisen ajoasennon kuin haluaa ja voi kokeilemalla hakea sen millileen oikean, eikä tarvihe tillailla saksanmaalta siihen suuntaan..


    • Reilu Rolle

      Toi valitettavasti on monesti nykypolkupyörien ongelma, että niillä on ehkä voitu jäljitellä jotain tietyntyyppisen harrastepolkupyörän mallia. Ja siitä johtuen sitten joidenkin osien mitoitus ei aina ehkä sitten kaikissa tilanteissa täysin vastaa tavallisen ihmisen käyttötarkoitusta.

      Niissä asioissa ei kannata välttämättä uskoa tämän palstan "asiantuntijoita". Vaan mukaan kannattaa ottaa veli, isä tai joku muu mies, joka tuntee polkupyörät, mopedit, perämoottorit, moottoripyörät ja autot, sekä niiden tekniikan sisältä ja ulkoa jo lapsuuden leikkiajoista lähtien. Niinkuin miehet ja ihmiset ennen ainakin tunsivat.

      Ehkä ongelma kannattaa antaa jollekin sellaiselle henkilölle? Ja hän sitten katsoo sopivat uudet osat, tai nykyisten säädön niin, että saat parhaan mahdollisen hyödyn polkupyörästäsi, eikä sillä tarvitse ajella niska kipeänä.

      Toivottavasti saat polkupyöräsi säädettyä. Ja voit jatkaa ajamista nykyistä paremmassa ajoasennossa.

      • ja vielä

        Eikä olisi pahitteeksi, että tämä apuri ymmärtäisi jotin polkupyörien mitoituksesta! ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe