Hei!Olen 15-vuotias poika pohjois pohjanmaalta.Sairastan ykköstyypin tyypin diabetesta ja olen ylipainoinen.Mittani ovat 168cm ja 74 kg.Ajattelin että tällä joku mahdollisesti tietäisi sopiiko ykköstyypin diabetesta sairastavalle tälläinen vähähiilihydrattinen ruokavalio tai jokin muu dieetti, mikä?Harrastan liikuntaa melkein joka päivä.Teen 10km lenkkejä ja olen koittanut syödä vähemmän mutta useasti päivässä.Silti en laihdu.Olen tällä hetkellä ollut herkkulakossa puolivuotta(lakkoon sisältyy keksit, karkit, kakut, jäätelö, sipsit, limukka ja kaikki muu makeinen).Haluaisin todella laihtua ja toivon että saan hyviä vinkkejä.
Diabetesta sairastava.
6
58
Vastaukset
- Heh he-heee
Voiko selkeämpää trollia enää olla?
Mutta voin vastata kuten palstan VHH:lainen vastaisi:
ala VHH:lle ja lääkityksen voit lopettaa
Liikunta on hyödytöntä, sen voit lopettaa- Heh-he-heee
Heh he-heee
Voi sitä puhua trollistakin, jos helpottaa. Tän tyyppisillä vastauksilla juuri ruokitaan tätä jonninjoutavaa suunsoittoa, mikä joidenkin mielestä on kovin hauskaa.
- Balleriina Lutuunen
Oikeatyyppinen VHH sopii kaikille, jos on järki mukana.
Tarkotan tällä sitä, että täytyy olla hyvin tarkkana tyydyttyneistä rasvoista, sokerista, leivoksista jne... Mutta ei siis missään nimessä karsia hyviä hiilihydraatteja pois, se on erittäin tärkeää.
Marjoja, hedelmiä ja kasviksia paljon, vähän lihaa ja runsaasti rasvaista kalaa.
Tämä, miten nyt liikut, on todella hyvä juttu monessakin mielessä.
Osa lihoo sokerista helposti, suurin osa taas rasvasta, kaikille yksi ja sama ei siis toimi.- henryj
Puhut samaa kuin virallinen ruokavalio. Hiilihydraatteja pitää syödä. Kyllä Balleriinakin sen tietää, että jauhotuotteet sisältävät sokeria. Right?
Sinun mukaan pitäsi välttää tyydytettyja rasvoja. Not so good-
Maitototuotteet sisältävät juuri näitä rasvoja. Mutta, jos suosittelet kevyt tuotteita, niin niissähän on pelkkää sokeria. Right?
Kuinka voit väittää näiden tuotteiden olevan hyväksi diabetikolle. Voi voi sentäs, mitä ajattelemattomuutta.
- joku vaan
Parempi kyselypaikka on diabetesliiton ylläpitämä kohtauspaikka. Diabetesliiton suvuilla on hiukan tietoa karppauksestakin.
- kelluntapatja
Tiukka ketokarppaus ei sovi varmaankaan nuorelle 1-tyypin diabeetikolle, mutta hyväkarppaus sopii ihan kaikille, tai ainakin sen kokeileminen.
Itse en syö keinotekoisia rasvoja enkä ruokakermoja, vaan oikeaa kermaa ja voita. Mutta niiden osuus kokonaisruokavaliosta on hyvin pieni. Perunat ja pastat olen jättänyt muille ja syön vihanneksia ja muita juureksiakin normaalin lihan kanssa. Annoksen päälle lisään usein oliivi- tai muuta kylmäpuristettua öljyä. Salaatteja tietysti menee myös paljon. Aamuisin munakasta ja vihanneksia.
On varmasti hyvä tarkkailla veren sokeria ruokavaliomuutoksen aikana hyvin tarkasti.
Pähkinät ja siemenet ovat mainioita välipaloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857