Erostani on jo aikaa ja uusi puoliso kulkenut rinnalla jo 3 vuotta. Silti vieläkään eivät kaikki ex:n aikaiset ystävät kutsu meitä molempia juhliin, merkkipäiville. Ainoastaan minut. Aiemmin otin asian hyväksyttävänä, kunnioitin sitä, että eroni koski ja satutti myös heitä.
Nyt minusta kuitenkin tuntua, että näin ei voi jatkua loputtomiin. Loukkaannun puolisoni puolesta. Muut juhlat voi laistaa, mutta entäs sitten, kun juhlittava onkin vielä lapsi. Tunnen velvollisuuteni kuulua mukaan hänen juhlapäiväänsä.
Mieluusti kuulisin kokemuksia multa, kuinka kauan näitä erikoisjärjestelyjä teillä kesti? Miten itse ratkaisitte esm. kummilasten rippijuhlat jne.
Kutsutaanko sinun uutta puolisoasi mukaan juhliin kanssasi?
8
615
Vastaukset
- sama tilanne..
Ihan vain kysyt ystävällisesti kutsujalta että koskeeko tämä kutsu myös puolisoani? Ja jollei, niin ilmoitat yhtä ystävällisesti, että laitatte sitten vain yhteisen onnittelukortin juhlinnan kohteelle.
Mikäli juhlan kohde on esim. lapsi, eikä ole aivan pikkuinen, niin voisitte kutsua uuden puolisosi kanssa hänet esim. pizzalle sitten myöhemmin? Isommilta lapsilta (rippijuhlat esim.) kysyt suoraan nuorelta, että sopiiko että uusi puolisosi voi tulla mukanasi.
Ja sinun on myös ymmärrettävä, etteivät kaikki entiset ystävänne halua tutustua uuteen puolisoosi, koska ovat edelleen hyviä ystäviä sinun exäsi kanssa ja ehkä kokevat pettävänsä tämän ystävyyden.
Mutta tsemppiä, kyllä se aika on tavallisesti tasoittavana tekijänä naissä tapauksissa.- Ripari-iläiseltäkin
kysyessä on aikuisen kuitenkin pidettävä huolta, etti aseta lasta ikävöään välikäteen.
- rippuu tilanteesta
Tämä riippuu paljolti siitä miten suhteesi on ex kanssa päättynyt. Mikäli sinulla on ollut salasuhde nykyisen puolisosi kanssa ja olet nykyisen puolisosi kanssa pettänyt ex pulisoasi niin ymmärrän täysin ettei kutsu koske puolisoasi eikä varmaan tule koskaan ehkä koskemaankaan. Puolisosi on aina heidän silmissään se henkilö, joka erotti sinut ja ex puolisosi toisistaan.
Voit olla menemättä juhliin, jos se ei koske myös puolisoasi, mutta et voi vaatia että kutsu koskee myös omaa puolisoasi.
esim. jos oma lapsesi täyttää vuosia tai vaikka pääsee ripiltä niin, et voi koskaan tulla vaatimaan että ex puolisosi kutsuu nykyisen puolisosi juhliin mukaan sillä sitä hän ei tule koskaan tekemään ei myös muutkaan hänen sukulaisensa ja ystävänsä.
mikäli olette jo olleet eronneet ex puolisosi kanssa ennen kuin olet nykyisen puolisosi tavannut on tilanne tietenkin toinen.- koettu on..
Ja höpöhöpö, sinulla on vain katkera ex, tai olet itse se katkera ex, joka haluaa kostaa eroamisen, eikä ajattele yhtään kenenkään toisen, edes lapsen, näkökantoja. Tavallisesti kyllä lasten juhlat voidaan sopia vanhempien ja uusien kumppanien kanssa, mikäli parin yhteinen lapsi niin haluaa.
Oletkos itse edes kysynyt lapseltasi, että sattuko hän pitämään isän/äidin uudesta kumppanista, ja haluaako hänet mukaan juhliinsa?? Nehän eivät ole exien juhlat vaan lasten. Ja tavallisesti ystävät ja sukulaiset pysyvät ystävällisenä, mikäli exätkin pystyvät aikuismaiseen käyttäytymiseen keskenään.
- Ihan oikein pettäjäl
Tämä riippuu paljolti siitä miten suhteesi on ex kanssa päättynyt. Mikäli sinulla on ollut salasuhde nykyisen puolisosi kanssa ja olet nykyisen puolisosi kanssa pettänyt ex pulisoasi niin ymmärrän täysin ettei kutsu koske puolisoasi eikä varmaan tule koskaan ehkä koskemaankaan. Puolisosi on aina heidän silmissään se henkilö, joka erotti sinut ja ex puolisosi toisistaan.
Rahoituksen juhliin yleensä antaa vanhemmat, joten tuo edellä oleva tulee varmasti estämään jopa omien lastesi juhlien järjestelyjä. Olet itse tuhonnut sekä oman että lastesi elämän. Salasuhteet ja pettämiset jäävät aina ikuisiksi asioiksi ja tämten hankittu kumppani ei koskaan ole minkään arvoinen ihminen.
Sen vuoksi ero pitää hoitaa kunnolla, ei minkäänlaisia suhteita pariin vuoteen, ehkä senjälkeen tullut huom! KUNNOLLINEN ja vastuullinen ihminen jollakin tasolla voidaan hyväksyä.- Mistä
sinä noitarovioittaen sytyttelijä päättelet, että ap:llä on omia lapsia......
- ---------
Exän aikaiset ystävät eivät kutsu kuin sinut? Paljolti tuossa vaikuttaa varmaan se, että ystävät ovat enemmän exän kuin sinun. Siksi on jo aika hyvin, että kutsuvat edes sinut.
Ex-mieheni sisarusten perheet (olen kahden lapsen kummi) kutsuvat nykyisen miesystävänikin mukaan synttäreille ja muihinkin pippaloihin. Minusta vain ei ole luontevaa viedä häntä vieraisille ja onneksi hän on samoilla linjoilla. Mielelläni myös välttelen exän näkemistä ja siinä olenkin onnistunut hyvin ;). Tiedän exän tavan tulla aina jokapaikkaan vähintään kolme neljä tuntia sen jälkeen, kun on kutsuttu :). Minä menen tasan tarkkaan kutsuttuna ajankohtana. - NoAvec
Nimimerkki "Ihan oikein pettäjä" kirjoitti
"Rahoituksen juhliin yleensä antaa vanhemmat, joten tuo edellä oleva tulee varmasti estämään jopa omien lastesi juhlien järjestelyjä. Olet itse tuhonnut sekä oman että lastesi elämän. Salasuhteet ja pettämiset jäävät aina ikuisiksi asioiksi ja tämten hankittu kumppani ei koskaan ole minkään arvoinen ihminen.
Sen vuoksi ero pitää hoitaa kunnolla, ei minkäänlaisia suhteita pariin vuoteen, ehkä senjälkeen tullut huom! KUNNOLLINEN ja vastuullinen ihminen jollakin tasolla voidaan hyväksyä."
Meniköhän nyt vähän puurot ja vellit sekaisin? Kirjoituksesi toki palvelee tarkoitustaan, jos saat omakohtaisen katkeruutesi pienenemään edes hitusen kirjoituksellasi.
Minulla ja ex.llä ei ole omia lapsia, miksiköhän oletit moista? Ex-liittoni aikana meillä oli yhteisiä (ja omia) ystäviä ja kaikki ovat säilyneet ystävinäni myös eron jälkeen. Aloittaessani topicin minua kiinnosti kuulla, miten muilla on vastaavat tilanteet menneet ja millä aikajanalla?
Mielelläni kuulisin myös, miten te muut, palstaa lukevat, mittaatte ihmisen suuruuden? Minusta pienuutta on hakea syyllisiä ja tuomita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303908
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131869Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631334Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951276Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671146Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5991- 47921
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti356878Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26861En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39861