Väsynyt kaikkeen

N84

Olen 27 vuotias nainen, olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja meillä on kaksi lasta vanhin täyttää juuri 5 ja nuorin on 2 vuotias. Näihin vuosiin mahtuu vaikka mitä, väkivallasta alkoholismiin ja miehen linna reissuihin. Nyt ollut raittiina, kiitos perhekuntoutuksen ja väkivaltaakaan minua kohtaan ei ole ollut. Mutta nyt perhe elämämme muuttunut, raivoilee lapsille (varsinkin iltaaikaan jos eivät heti nukkumaan rauhotu) Nostaa kovakätisesti sängystä lattialle ja huutaa. On päivät töissä ja näin ollen viettää hyvin vähän aikaa lasten kanssa. Valittaa että ei saa olla rauhassa ja ei muuta tekkään kun on omissa oloissaan ja annan hänen ollakkin ettei vaan suuttuisi mistään. Nyt tämä vanhin on alkanut hereillä ollessaan pissaamaan sänkyyn kun ei uskalla vessaan illalla mennä kun isi suuttuu. Meillä on myös 5kk ikäinen koiran pentu joka myös saanut osansa vihasta, alkanut lyömään sitä ja uhannut jopa puukolla koiraa. Olen niin väsynyt enkä tiedä mitä tekisin haluaisin niin kovasti pois tästä helvetistä mutten uskalla ja välillä mietin että ylireakoinko minä jos en vaan osaa jakaa vastuuta toisen kanssa ja näin ollen aiheutan tämän. Vastaanotan mielelläni järkeviä vastauksia!!

43

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha mutta kokenut

Kyllä sinun on hakeuduttava pois miehesi luota niin nopeasti kuin mahdollista.
      Tiedät varmaankin mihin viranomaisiin voit ottaa yhteyttä ja kertoa tilanteen ja että tarvitset asunnon jostakin välittömästi itsellesi ja lapsillesi.
      Toivottavasti erilleen muutto auttaa myös miestäsi saamaan elämänsä raiteilleen mutta nykyinen tilanne vahingoittaa lapsiasi ellet hakeudu pois.

Kaikkea hyvää!

• -vandermaist

Missään nimessä et yliregoi vaan tilanne on huolestuttava. Se on nyt sinun vastuullasi siirtää itsesi, lapsesi ja koira turvaan miehesi vaikutuspiiristä. Ne sisimmäiset agressiot ja mahdollinen tuleva väkivalta paljastuu tuosta koiran puukolla uhkaamisesta, sillä usein ihmiset vielä tajuavat piilotella raivoaan kun on ihmiset kyseessä tietäen, että siitä joutuu vaikeuksiin.

Jossakin vaiheessa sillä napsahtaa.

• ei ihan samaa kokenu

Ei ole sinulla aloittaja helppoa! Sinun pitäisi saada jostain voimia ottaa se askel omaan kotiin tuollaisesta helvetistä. Onko teillä enää niitä hyviä hetkiä lainkaan, jotka pitävät liittoanne kasassa? Tai täytyyhän niitä olla, ei tuollaista tarvisisi kenenkään kestää joka päivä.

Tietääkö miehesi, mitä hän on aiheuttanut jo lapsilleen? Sinusta puhumattakaan! Tuollaisesta suhteesta toipumiseen tarvitaan jo ammattiauttajaa. Muutoin saattaa olla ettei teistä kummastakaan ole terveeseen suhteeseen enää. Luottamus toiseen ihmiseen pitää olla, elämältä on pohja pois muutoin.

Jaksamista sinulle aloittaja! Toivottavasti teet ratkaisun, ennenkuin jotain kauheaa tapahtuu!

• geuofia

Tuollainen ilmapiiri on turmiollinen sinulle, lapsille, koiralle ja näköjään miehellekin liian raskasta.
      Ehkä hänelle sopisi parhaiten yksin eläminen: ei ääniä, hälinää, sotkua, asioiden sopimista ja muiden huomioon ottamista. Miehellä ei jostain syystä ole voimavaroja elää muiden kanssa, jos se on noin hermoja koettelevaa.

Sinä ja lapset tarvitsevat kannustusta ja tukea; henkisiä eväitä elämiseen. Mies verottaa teidänkin voimia, kun omansa ovat lopussa, syystä tai toisesta.

Ei teidän kuulu hipsiä varpaillaan peläten, milloin taas miehen pinna poksahtaa.
      Ala järjestelemään itsellesi ja lapsillesi (ja koiralle) omaa rauhallista kotia ennen kuin olette saaneet peruuttamattomat traumat joka iikka.
      Välejä ei tarvitse katkaista kokonaan, mutta ehkä mieskin tajuaa, että hänenkin hermoilleen on parempi elää yksikseen.

Voimia!

• yksin kotona

Fiksuna olisit lähtenyt ekasta lyönnistä eikä sun olis tarvinnut kärsiä ja varsinkaan lasten ei olis tarvinnut kärsiä. Nyt ne kärsii koko ajan. Mulla oli melko samanlainen lapsuus, oli viinaa, ja väkivaltaa ja lisää juopottelua joten tiedän mistä puhun. Mene soskuun ja pyydä niiltä väliaikainen tukiasunto ja kerrot niille et miehes hakkaa lapsiasi. sen jälkeen soskutädit hoitaa loput. Kyllä sinä selviit ja pääset eroon siitä helvetistä kunhan vaan päätät toimia. Onnea ja tsemppia :)

• yksin kotona

Kas kas. Olin jo pari päivää sitte miinuksilla mut nytte on jo plussaa. Ehkä en olekkaan sit niin mul.kku jätkä kun oma lapsuus antaa ymmärtää. Tai sit miinuksen antajat ei taida tietää mistä puhuu kun eivät ole kokeneet mitään vastavaa. Mut yleensä se on niin et parhaat neuvot tulee niiltä jotka kuvittelee tietävänsä asioita joita eivät ole kokeneet. Katsovat vaan telkkaria ja oppivat siitä jotain.!

• lkhyir

En vaan ymmärrä miksi pitää antaa lasten ja eläimien kärsiä ihmisen väkivallasta? Jos siihen voi itse vaikuttaa lähtemällä pois.

Jos meillä mies löisi kertaakaan tai uhkaisi väkivallalla lastamme tai eläimiämme,lähtisin siltä seisomalta.

• Mutta ei väkivallall

Yeap, näin olisi hyvä tehdä. Tai sitten vaihtoehtoisesti käydä pistämässä lyönti poliisin papereihin, jotta jää mustaa valkoisella tapahtumista. Myös ruhjeet yms. lääkärin näytille, jotta nekin tulevat ylös kirjatuiksi.

Jos joku perheessä lyö, vääryys pitää selvittää niin 'kovalla', keinolla, että menee perille tyhjempääkin päähän. Julkisuus on monelle kova pala vaikka se olisi vain viranomaissellaista, se saattaa pistää ajattelemaan - jos mahdollista.

• lunni-kure

Ei pitkäaikaista suhdetta lopeteta kuin jotain valokatkaisijaa kääntämällä! Molemmat ovat ihmisiä, huonojen hetkien sekaan mahtuu niitä hyviäkin, jotka liittoa pitävät kasassa. Varsin pintapuolisia ovat sellaiset ihmiset, jotka vaihtavat kumppania kuin paitaa ja jotka yleensä pystyvät useamman kanssa elämään.

Ero ei ole koskaan helppoa kenellekään, ei sillekään joka eropäätöksen tekee.

Voimaa tärkeiden päätösten tekemiseen aloittajalle!

• lunni-kure

toki on niitä ihmisiä, paljonkin nykyisin, jotka vaihtavat kumppania hetken mielijohteesta. Turhaantuvat siitä, että toinen ei pitkän suhteen aikana esimerkiksi pussaa tarpeeksi usein tai tee kotitöitä tarpeeksi. Silloin voidaankin sanoa, että katso niitä hyviä hetkiä, joita on.

Mutta, on myös suhteita, joissa kaikki hyvä on jo loppunut kauan sitten ja jäljelle jää vain velvollisuus, viha, katkeruus, pelko. Kaikissa perheissä ja suhteissa ei ole hyviä hetkiä, ainakaan niitä, joissa kaikki olisivat yhdessä hyvillä mielin. Niitä varastetaan ehkä hetkittäin, kun joku perheenjäsen on poissa vartioimasta. (Puhun kokemuksesta.) Voimia aloittajalle, olet oikealla tiellä, kun pohdit lähtöä.

• 16 + 13
    • Ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta. Pitkittäminen vain pahentaa tilannetta. Sulla on vaan yksi elämä, käytä se hyvin äläkä haaskaa sitä.

• jätä se taakses

Ota vastuu omasta elämästäsi ja keskity tähän hetkeen. Ole itsekäs, rakasta itseäsi.

• voimahali

Äiti. Vieläkö olet siellä kotona hipsimässä lapsinesi. Nyt sinun on tehtävä radikaaleja ratkaisuja, ennen kuin esim. sosiaaliviranomaiset tulevat hakemaan lapset joku päivä jonkun ilmoituksen perusteella. Itse asiassa. jos haluat olla miehesi rinnalla niin siinä tapauksessa sinun tulee ymmärtää mikä on lasten parhaaksi ja pyytää että heidät siirretään sijaiskotiin asumaan toistaiseksi. Sama juttu, koirasta on luovuttava jos et itse lähde.
      Voisitko ajatella, että päivällä kun mies on töissä lähdette koko porukka turvakotiin. Sieltä ette enää palaa samaan asuntoon miehen kanssa, tai kuten edellä kirjoitin sinun on valittava miehen ja lastesi välillä. Ymmärrän että olet uupunut ja voimaton, mutta olet ainoa joka voi pelastaa neljä ihmistä ja yhden koiranpennun. Nyt toimi!

• N84

Yhä edelleen olen tässä, en uskalla lähteä mutta en jäädäkkään. Nyt melkein päivittäistä riitaa ja tänään säikähdin toisen käytöstä niin että pelkäsin hänen lyövän minua. Alkanut kontroillomiaan minun menemisiä vaikka istun kotona 24/7! ne vähätkin menot mitä käyn niin alkanut jälkikäteen niistä mainitsemaan. Taisin jättää mainitsematta ekassa kirjoituksessani että oli hänellä viime kesänä retkahdus joka kesti viikon, tyhmänä suostuin vielä yrittämään ja lähtemään hänen kanssaan perhekuntoutukseen asioita selvittämään. Petti minua tuon viikon aikana ja hakkasi yhden ihmisen josta käräjät nyt huomenna, jotenkin toivoisin että saisi siitä linna tuomion niin minun olisi ehkä helpompi ottaa ja lähteä. Lapset minua surettaa eniten, tiedän kyllä että he ansaitsevat parempaa ja koko ajan minulla itselläni sellainen olo että minun pitää suojella heitä koko ajan jopa kotona. Mietin että elänkö narsistisen ihmisen kanssa??

• N84

Tänne kirjoittaminen tuo jonkinlaista helpotusta kun ei ole oikeen ketään kelle puhua. Välillä tuntuu että itkettäisi mutta en vaan saa sitä ulos tulemaan. Ahdistaa niin ja tuntuu että en pysty hengittämään. Tottakai silloin kun jos on päiviä et kaikki menny ok niin ajattelen että kuvittelenko mä vaan ja omien traumojeni takia ylireagoin, en enää itsekkään tiedä kohta mikä on oikein ja mikä ei. Vakuuttelee että muuttaa käytöstään ja minä aina vaan uskon sen.

• toinen kasinelonen

Rakas ihminen, kuuntele. Ei se siitä paremmaksi muutu sinne jäämällä. Ota heti huomenna sossuun yhteyttä ja pyydä apua, siellä on ihmisiä sitä varten että ne auttaa sua. Itse tein päätöksen vuosi sitten ja nytkin ihana rauhallinen päivä takana lasten kanssa, ne nukkuu nyt tuolla turvassa eikä mun tarvi olla k**i sukassa että ukko alkais riehumaan. Sä pystyt siihen, minä ja moni muu pystyttiin siihen!!! Älä epäröi enää, meissä jokaisessa on uskomattoman paljon voimaa, olet vain nyt hädissäsi. Sinun ja varsinkin lastesi vuoksi toivon että muutat elämänne suuntaa paremmaksi, ei tuo ole sellaista elämää mitä kukaan haluaa. Usko että asiat ovat pian hyvin

• toinen kasinelonen

ja mä tiedän tuon sekavan tunteen kun tuntuu että haluaa lähteä, ja silti tahtois uskoa sitä puolisoa, ja ei oikein tiedä mihin sitä sitten joutuu jne. mutta lopulta asiat järjestyy. Pyydä apua myös perheeltäsi ja ystäviltäsi, kerro tilanne vaikka se tuntuisi miten vaikealta, onhan sinulla myös sellaisia ihmisia irl joihin voit turvautua?

• aika on nyt

Ei muuta käytöstään, usko minua. Vain se, että hän hakeutuisi vapaaehtoisesti ja oma-aloitteisesti ammattiavun piiriin, olisi merkki siitä, että hän haluaa muuttua ja muuttaa käytöstään. Jokainen päivä on liikaa, minkä siellä vielä riskeeraat oman ja lapsiesi hengen tai terveyden.

Olen itse kokenut lapsuudessa perhehelvetin ja siihen alkoi loppu häämöttää vasta kun tulin itse niin isoksi, että päätin soittaa poliisit vielä kotona asuneen äidin ja pikkuveljen turvaksi. Meitä on neljä lasta, enemmän ja vähemmän vaurioituneita kaikki vielä aikuisiälläkin. Muistan vieläkin, miltä lamauttava pelko tuntuu, eikä siitä voinut kenenkään kanssa puhua. Poliisien tulo kärjisti vielä tilannetta, mikä loppujen lopuksi johti yli 20 vuotta jatkuttuaan vanhempien avioeroon ja isän täydelliseen alkoholisoitumiseen. Myös perheemme nuorin on tällä hetkellä lähes rappioalkoholisti.

Ajattele siis johdonmukaisesti mikä on lapsillesi parasta, mikäli et itseäsi ymmärrä ajatella. Olin itse naimisissa narsistin kanssa ja kymmenen hänen kanssaan vietettyä vuotta vei minun omanarvontuntoni niin alas, että luulin kolmikymppisenä elämäni olevan ohitse. Viimeiset viisi vuotta olivat silkkaa alamäkeä. Loppu tuli vääjäämättä ja niin totaalisesti, että nousin vain ruokapöydästä ja puin takin päälleni ja lähdin. Olin laihtunut jo luurangonlaihaksi jatkuvasta stressistä ja purskahdin itkuun kun tajusin, etten muruakaan enää pysty tämän miehen läsnäollessa syömään. Otin myös samalla suuren riskin, jätin puolitoistavuotiaan lapsen. En tarvinnut lapseni puolesta pelätä, joten lähteminen ei vaarantanut häntä. Sinä kuitenkin joudut turvaamaan myös lapsesi. Vaatii valtavasti voimia irtautua, mutta usko minua, siitä on suunta vain ylöspäin. Sinun täytyy vain tajuta, ettet tämän pohjemmalle voi lapsiesi kanssa mennä.

Jos sinulla on vanhemmat, tukeudu nyt heihin tai johonkin tuttuun ja luotettavaan tuttavaperheeseen. Avaa heille tilanteesi, vyyhti lähtee siitä purkautumaan. On suuri helpotus sinulle, jos joku muu taho ottaa taakkasi harteilleen. Ei sinun yksin tarvitse jaksaa ja osata.

Minäkin voin ja haluan auttaa teitä.

• mies täällä

Siis miehes pahoinpitelee lapsiasi ja sinä kattelet vierestä. jos olisin sinä niin veisin lapset kauas pois miehesi luota ja äkkiä. Soita vaikka soskuun ja pyydä väiaikainen asunto niin pääset rauhoittumaan ja eroon miehestäsi. Jos kusee sängyyn niin se lapses pelkää miestäs soden teolla. on meinaan omakohtaisia kokemuskia omasta lapuudestani. Juokse vielä kun voi ja juokse heti.

• Kane-
    • 40

Mitä se semmopinen perhekuntoutus on, että jätetään väkivaltainen linnakundi kotiäiti-vaimon ja kahden pikkulapsen kanssa huseeraamaan oman pään mukaan? Eikö mitään seurantakäyntejä tai puhelintukea ole teille perheenä sovittu? Vai etkö uskalla kertoa sielläkään mitään??
      Aloittaja, kaikessa ystävyydessä mutta alat olla jo syyntakeettomassa tilassa, eristäytymisesi horjuttaa todellisuuden- ja suhteellisuudentajuasi. Käytkö enää koskaan missään? Mitä aktiviteetteja ja kivaa järjestätte lapsillenne? Ei tuon ikäisiä voi pitää ahtaassa kämpässä 24/7/365 pelkäämässä ilman että he pysyvästi vioittuvat henkisesti, ja jäävät vaille onnen ja hyvinvoinnin kokemuksia. Joka päivä pitäisi olla paljon uutta kivaa opittavaa, ja leikkikavereita sekä positiivisia aikuisia ihmissuhteita.
      Aloittajalla on ns. tukholma-syndrooma pahana. Voi kun saisitte apua ettekä päätyisi iltalehtimateriaaliksi, ikäväksi uutiseksi perheestä jota ei osattu auttaa ajoissa. Äidistä joka jäi ja uhrasi itsensä ja lapsensa, turhaan.

• N84

Avopuoliso käy viikottain terapiassa, en kyllä tiedä mitä asioita hän siellä kertoo, mun terapia käynnit lopetettiin viime syksynä koska silloin katsottiin ettei aihetta ole. Nyt olen päättänyt soittaa sinne ja käydä omalta kohalta nämä asiat läpi mistä myös avopuoliso tietää. Toivon että saan sieltä apua tilanteeseen. Ja tuolla 24/7 tarkoitin sitä että minulla ei ole itselleni sitä aikaa eikä ilmeisesti saa olla. Ei meillä lapset neljän seinän sisällä asu, vanhempi tyttö käy päivittäin virikehoidossa ja normaaleissa harrastuksissa ja tokihan minä heidän kanssaan touhuan ja ulkoilen, tarkoitin vaan sitä että en voi mennä täältä yksin mihinkään, tai voin kyllä mutta asiasta tulee jälkeen päin sanomista joten parhaaksi olen katsonut olla liikkumatta sitten kotoa mihinkään.

• N84

ystäväni tietää kyllä asioista mutta en halua heitäkään koko ajan kuormittaa siksi sitä terapia aikaa itselleni varaan. Ja sen verran haluaisin selventää että ei mies lapsia hakkaa, missään vaiheessa sellaista en ole sanonut. Jospa tämä asia tästä selviää parempaan päin

• Aika on nyt
        N84 kirjoitti:

ystäväni tietää kyllä asioista mutta en halua heitäkään koko ajan kuormittaa siksi sitä terapia aikaa itselleni varaan. Ja sen verran haluaisin selventää että ei mies lapsia hakkaa, missään vaiheessa sellaista en ole sanonut. Jospa tämä asia tästä selviää parempaan päin

Olet siinä iässä, milloin ihmiset yleensä elävät elämänsä parasta aikaa. Millaista sinun elämäsi parhaimmillaan olisi? Mitä esteitä sille tällä hetkellä on? Mitä pitäisi tapahtua että esteet poistuisivat? Onko se omassa vallassasi, vai tarvitsetko siihen ulkopuolista apua? Voiko miehesi auttaa? Onko parisuhde, mitä miehesi tarjoaa, sitä mitä tarvitset ja ansaitset?

Saatat olla liian kiltti ja läheisriippuvainen. Lainaa kirjastosta Anneli Valtavaaran kirja "kiltteydestä kipeät", mikäli tunnistat sitä piirrettä itsessäsi. Se on hieman hengellinen kirja, mutta älä sitä säikähdä, täyttä asiaa. Auttoi minua.

Tähän pätee se, että jokainen on oman onnensa seppä. Lapset eivät pysty sitä omaa onneaan vielä takomaan,se on meidän aikuisten vastuulla. Saavatko sinun lapsesi onnellisen lapsuuden? Miten heidän onnellisuuttaan voisi lisätä, vai onko sitä lainkaan? Milloin onnellinen elämä alkaa? Mitä pitää tapahtua, että se olisi mahdollista?

Mieti näitä kysymyksiä kohdallasi. Asiat usein aukeavat, kun vain oikeat kysymykset sattuvat vastaan. Asiantuntijat osaavat kysyä niitä lisää.

• Äkkiä pois tuollaisesta suhteesta. Lapset kainaloon ja turvakotiin! Älä odota ennen kuin jotain sattuu, silloin voi olla jo liian myöhäistä.

• N84

Haluan kiittää kaikkia kannustavista viesteistä. Olen tätä asiaa pyöritellyt päivin ja öin, lisä pelkoa tosiaan tuonut nämä jutut perhesurmista. En tosiaankaan halua meidän kohdalle sellaista. Huomenna juhlimme meidän vanhimman tyttären synttäreitä ja kun ne saadaan kunnialla alta pois niin maanantaina soitan omalle terapeutille. Toivottavasti sieltä antavat tarvittavat tiedot miten tästä eteenpäin toimia. Ymmärsin kyllä tämän asian mietittyäni että tilanne on pahentunut näiden kuukausien aikana ja tuskin tästä paremmaksi muuttuu, toivottavasti minulta vaan löytyy tarpeksi voimia toteuttaa loppu pelissä nämä asiat.

• Vaihda ukkoa

Mitä ihmettä sinä jonkun väkivaltaisen linnakundin kanssa aikaasi tuhlaat?
      Parempiakin miehiä on tarjolla.

• N84

Mä kyllä luulen niin ettei se vaihtamalla parane ja jos mä tästä eroon pääsen ni aion keskittyä kyllä nyt vaan ja ainoastaan lapsiin ja itseeni. :) Ja eihän sitä ikinä tiiä ku ruvetaan yhdessä olemaan että mitä se tulevaisuus tuo tullessaan ja kun toiseen jo ehtiny alkuaikoina rakastumaan niin sitähän sokeana kestää mitä vaan. Meidän kohdalla jo kuitenkin sen verran yhteis vuosia takana päin ja niin paljon sattunu ja tapahtunu et enää vain katkeruutta jäljellä. Ainahan sitä haluaa kaikkensa tehdä et yhteiselo sujuisi ja kun on lapsiakin, ei haluaisi antaa periksi mutta nyt sen jo tiiän että millon riittää!

• toinen kasinelonen

N84 kyllä sä pystyt siihen ja pian asiat on jo paljon paremmin! Älä hermostu vaikka on vähän kiihkeitä jotkut viestit, meidän kaltasia tapauksia on niin paljon ja lasten parasta täällä halutaan toitottaa. Olisi mukavaa jos laittaisit kuulumisia jatkossakin, miten asiat alkaa järjestyä.

• mikä sinua vaivaa?

Hei Nainen, sinä olet se, jonka vastuulla on lastesi TURVALLINEN lapsuus. Sinä päätät sen, millaisen parisuhteen mallin annat omille lapsillesi. Sinä olet se, joka päättää sinun elämästäsi miten sen haluat elää. Piste.

Se mitä mies haluaa, on toissijainen asia. On lasten isä joo, mutta tuo sinun käytöksesi kaikin puolin ei todellakaan auta teistä ketään. Ykkösprioriteetti tässä tapauksessa on taata lapsille turvallinen ympäristö.

Mene turvakotiin, jos pelottaa. Pyydä poliisit mukaan, kun menet kotiin hakemaan tavaroita. Lähde jättämättä yhteystietojasi. Sovi, että näet miehen vain kolmannen osapuolen kanssa. Lapsia ei saa jättää miehen kanssa yksin, vaan läsnä on oltava aina joku muu aikuinen.

Haluatko, että te kaikki kuolette? Haluatko, että sinulle käy kuten sille Boulevardin perheelle? Jos mies haluaa jonkun kuolevan, niin te lähdette siinä kaikki. Lapsesi eivät ole turvassa, etkä ole sinäkään. Jo se, että pelkäät häntä ja jäät PELON vuoksi on riittävä syy lähteä ja heti. Ota järki käteen ja toimi sen mukaan. Väkivalta ja väkivallalla uhkailu on ihan riittävä syy ottaa oma elämä omiin käsiin. Voit lähteä vaikka heti pois kodistasi, parempi olisi jos lähdet nyt tältä istumalta.

• 19 + 10

Olisi hyvä, jos miehen uhkaavasta käytöksestä olisi jotain todisteita. Muuten hän saa lapset itselleen joka toinen viikko ja mikä onkaan paras tapa kostaa puolisolle...?

• mieti, mitä puhut!
        19 + 10 kirjoitti:

Olisi hyvä, jos miehen uhkaavasta käytöksestä olisi jotain todisteita. Muuten hän saa lapset itselleen joka toinen viikko ja mikä onkaan paras tapa kostaa puolisolle...?

...joku linnakundiko muka ...hyvä jos saa luvan tavata lapsia edes valvotusti, hooh!

• yöt painajaisia näen

Sinä AP..
      Olen itse tehnyt sen virheen, että olen jäänyt tuollaiseen suhteeseen ja vain sen takia, että rakasTIN (enää en..) miestäni ja uskoin aina kaiken muuttuvan ja olin LÄHEISRIIPPUVAINEN.
      Nyt olen päässyt hänestä eroon, opiskelen ja lapset ovat maailmalla.
      Lapset ovat katkeria surkeasta lapsuudestaan, missä piti aina pelätä, omat suhteensa eivät onnistu, kun tuovat traumansa niihin.. keskustelemme aina tavatessamme näistä asioista ja yritämme työstää asiaa, mutta kun yö tulee, syyttelen itseäni siitä, että en antanut edes lapsille mahdollisuutta toisenlaiseen elämään, vaan jaksoin vaan tuollaisessa paska suhteessa vuodesta toiseen.
      Annan siis sinulle saman neuvon, kuin viisaat täällä, lähde lasten kanssa ja heti.
      Tuollainen ei ole rakkautta ja tulet nukkumaan yösi hyvin, kun nyt annat lapsille lähtemällä traumaattoman lapsuuden..ja koirastakaan ei tule vihaista, niinkuin meillä kävi, kun mies aina sitä potki..
      Itse kärsin loppuelämäni huonoista ratkaisuista, olin oikeastaan huono äiti, kun en ajatellut edes lapsiani, vaan jäin.. :( olin oikea paskahousu.

• N84

Tiedoksi teille että minä tulin kysymään neuvoa ja toivoin saavani tietoa sellaisilta joilla saman tyyppistä taustaa. Enkä lukemaan syyttelyitä!! En nämä asiat ole niin helppoja ja yksinkertaisia kuin jotkut teistä luulee. Minä kyllä haluan lapsilleni parhaan mahdollisen tulevaisuuden ja sillä halusin tätä asiaa näin läpi käydä että oikeasti ymmärtäisin! En mä kuitenkaan tyhmä ole!!

• N84

Kyse ei ole kohdallani läheisriippuvaisuudesta, tiedän kyllä mitä kyseinen asia tarkoittaa ja mä en todellakaan voisi sitä soveltaa avopuolisooni. Kahdesti kyseisestä miehestä jo eronneena tiedän että pärjään loistavasti lasten kanssa yksinki. Idiootti olin vain siinä suhteessa kun uutta mahdollisuutta annoin vaikka viimesen välirikon jälkeen olisi pitänyt tajuta ettei tämä pitkälle kanna.

• 0ppeliini1

Kuulehan hyvä nainen, oli sinulla voimia tai ei, sinun on jo lain mukaan saatava lapsesi pois tuon hirvion ulottuvuudelta. Luovuta ne sijaiskotiin jos itse välttämättä haluat olla tuon pedon pieksettävänä ja murjomana niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Mutta sinulla yksinkertaisesti EI ole oikeutta antaa huolellisesti ja harkiten hankkimiesi, avuttomien ja turvattomien lastesi kokea sitä.

Tuo että sinä tietoisesti tuhoat pienet lapsesi on niin laitonta kuin olla voi! Kuinka sinä selität sen itsellesi että se on oikein?!

Olen pahoillani jos tämä teksti kuulostaa liian tuomitsevalta, mutta tuo miten sina annat peto-miehesi raadella pienokaisiasi henkisesti ja ruumiillisesti, tekee hirveää tuhoa heidän sielunelämälle! He maksavat sinun sallimasta käytoksestä vuosikausia eteenpäin!

Joten: saata heidät turvaan pois tuon podon luota. Joko sinun kanssasi tai ilman sinua!

• mk

Miehesi on heikkohermo jos ei pysty itseään hallitsemaan kun lapsi vähän pelleilee. Sanoppa miehellesi että nyt loppuu hermoilu ja pasittappa terapeutille ja niin edelleen. Hoida sisnä iltatoimet ja sanot lapsille että vessaan saa mennä ja isistä ei tartte välittää ja jos tyyli ei muutu niin lapsien kannalta ero on kaikkein paras vaihtoehto. Pidä kiinni siitä ettei lapsein isi raivoa lapsille koska siinä ei ole mitään järkeä ja kerrot hanelle mitä isompi lapsi tekee kun aikuinen on hermohekko.

• Sinun on pakko

Hei, muuttakaa erilleen. Jos olet miehestäsi kovin riippuvainen, voit seurustella hänen kanssaan, mutta hän on vaarallinen lapsille ja koiralle ja he siis eivät voi asua yhdessä eikä viettää öitään saman katon alla. Tajua tämä. Tämä on ehdotonta. Sinä olet myös vastuussa. Sinä olet äiti, ja koiran ottaja ja sinulla on velvollisuus suojella ensisijaisesti heitä.
      Kyllä, aiheutat sen koska et lähde pois ja suojele heitä. Mahdollistat miehesi henkisen ja fyysisen pahoinpitelyn.

Hän on vastuussa omista teoistaan toki, siitä et voi olla vastuussa. Miehesi on väkivaltainen, se on fakta. Hän tekee väärin, se on totta. Sinä et voi aiheuttaa tuollaista suoraan, siis omalla käytökselläsi. Miehesi käytös on epänormaalia. Hän on sekä sairas että häiriintynyt. Et voi myöskään parantaa häntä koskaan. Et voi auttaa häntä riittävästi. Et auta ainakaan asumalla siellä ja altistamalla lapsesi ja koirasi tuolle. Tajua tämä. ET ole pelastava enkeli etkä pysty aikuista muuttamaan.

Mutta sinulla ON velvollisuus silti suojella perheesi heikompia, eli lapsia ja koiraa, eikä sitä muuta sinun väsymyksesi eikä itsesääli, pelkosi tai epävarmuutesi. Siitä voit olla satavarma, se on sinun ensisijainen velvollisuutesi ja vastuusi, tuntui se nyt miltä vaan.

- Ota yhteyttä perheneuvolaan ja kerro tilanteesta, kerro että haluat päästä äkkiä pois.
      - ÄLÄ kerro miehellesi, ÄLÄ kerro yksin, ÄLÄ anna mitään viitteitä. Päädyt perhemurhatilastoihin, jos teet niin. Tapatat itsesi ja lapsesi. ÄLÄ KERRO MITÄÄN ENNENKUIN OLET JO LÄHTENYT!!!

Tämä on erittäin tärkeää. Miehet tappavat perheensä erotilanteissa nimenomaan. Ymmärrä tämä. He tappavat oman puolisonsa ja omat lapsensa, älä kuvittele ettei niin voisi käydä sinulle ja teille. Tajua siis ehdottomasti miksi olet hiljaa niin kauan kunnes olet turvassa.

- Hanki apua niin että saat hankittua asunnon, missä on turvalukko. Laita sinne salaa kaikki valmiiksi. Pyydä luotettavaa ystävää/sukulaista auttamaan.
      -> Sinua voi auttaa sosiaalitoimi, kaupungin asunnot ja perheneuvola. Älä kerro yhteisille tuttaville. Vaan hae apua vain omistasi!!!
      Painota hiljaa oloa. Sinä toimit oikein, kun teet tämän salaa, koska ensisijainen velvollisuutesi on turvata lapsesi ja koirasi. Jos mietit pettäväsi miehesi, se on turhaa, sillä se on toissijaista tai millä sijalla nyt onkaan. Se on tässä aivan sama. Käsitä tämä. Ole pää kylmänä. Ole rauhallinen. Toimi.

- Muuta uusi osoitteesi salaiseksi. Muuta tietosi salaiseksi. Maistraatti, Ake ja poista numerosi tiedustelusta. Sillä tavoin SINÄ päätät koska sinua nähdään. Älä koskaan kutsu miestä kotiisi. Jos haluat seurustella väkivaltaisen miehen kanssa, tee se muualla kuin lastesi kotona. Ilmoita aina jollekin, kun näät häntä. Todennäköisesti hän tappaa sinut jonain päivänä.

- Aloita uusi elämä. Hanki apua psykologilta ja käy terapiassa. Älä vaan ota ketäään uutta miestä, vaan kasva ensin itsenäiseksi ja vahvemmaksi. Se vie aikaa ja vaatii voimia, mutta kannattaa. Lapsesi tarvitsevat tasapainoisen kodin ja heikko äiti ei voi sitä antaa. Sinulla on vuosien työ edessä.
      - Mene vertaistukiryhmään, neuvolan kautta saat tietoa.

- Lakkaa pitämästä raivohullua ja väkivaltaista miestä normaalina. Kriminaali miehesi ei ole normaali. Hän on luonnevikainen, persoonallisuushäiriöinen, ja täysin väärä mies kenellekään. Lakkaa pitämästä suhdettanne mitenkään rakkaudellisena tai oikeana. Se on väärä teille kaikille, myös miehellesi.
      - Kiva että miehesi on nyt raitis ja sinua kohtaan väkivaltaa ei ole, mutta se ei todellakaan riitä. Hän kohtelee sekä lapsia että koiraa väkivaltaisesti. Lakkaa pitämästä sitä oikeana. Se on 100% väärin. Jo pelkkä koiran pahoinpitely olisi riittävä syy erota. Tuommoisen miehen kanssa ei pidä asua.
      - Hyväksy se, että miehesikin täytyisi ensin parantua kokonaan, vuosien terapialla, vuosien raittiina ololla, ymmärrysellä ja vanhenemisella. Et voi asua hänen kanssaan ainakaan 10 vuoteen.

Miksi edes elät tuossa suhteessa? Miten käsität ylipäätään perheen ja parisuhteen? Mitä tuollaisessa suhteessa muka on niin hyvää että se on parempi kuin olla yksin? Miksi jaksat? Miksi te asutte yhdessä, kun se ei koskaan ole onnistunut? Mitä sinulle on rakkaus? Mitä sinulle merkitsee lapset? Koira? Vastuu? Äitiys? Ei tarvitse vastata tänne, vaan miettiä itsellesi.
      Miehesi on ihminen, jolle ei voi jättää vastuuta, lapsia eikä koiraa. Miehesi on ihminen joka ei pysty näihin asioihin. On siis turhaa miettiä häntä. Hän ei pysty eikä kykene. Sinun on siis pystyttävä ja kyettävä.

• vfiuejtuy

Aloittaja N84 elää siinä toivorikkauden antamassa voimassa, että mies muuttuu. Monesti on niin, että kun tilanne on oikein vaikea, sen kuvittelee muuttuvan juuri siksi, että "eihän tollaista voi edes olla" eli pakkohan sen on muuttua.

No, muuttukoon. Mutta jokainen menköön nyt itseensä: KUINKA paljon olet itse muuttunut luonteeltasi ja tavoiltasi elämäsi aikana? Kuinka paljon vanhempasi ja muut sukulaisesi ovat muuttuneet?
      Vastaus: ei juuri lainkaan. Samat tavat, samat tyylit vuosikymmenestä toiseen.
      Johtopäätös: mieskin pysyy tuollaisena kuin on.
      Jos hän on muuttuakseen, se tapahtuu myös silloin kun asutte erillänne. Ei ihmisten tarvitse asua saman katon alla, jos se tuntuu liian kuormittavalta!

Onneksi, N84, olet fiksu, kuten sanoit! Nyt sille fiksuudelle on käyttöä! Hyödynnä kaikki rahkeesi!

• N84, toivotan sinulle voimia ja ennenkaikkea rohkeutta! Nuo besserwissereiden ja muiden itsensätehostajien ikävänsävyiset kommentit jätä omaan arvoonsa. Lue vain asiallisia neuvoja sisältävät ja tukea antavat kommentit, niin et pahoita jo muutenkin satutettua mieltäsi.

Itsekin jo elämää nähneenä ja kokeneena neuvoisin sinua puhumaan asiasta kasvotusten luotettavan henkilön kanssa. Koska ymmärsin, että perhetilanne on jo pitkään ollut tasapainoton, tiedän, että ratkaiseva päätös lähtemisestä on vaikea toteuttaa. Vaikka sanottuna ja varsinkin kirjoitettuna se tuntuisi olevan maailman helpoin ja yksinkertaisin asia. Mutta niinkuin tässä elämässä muutenkin: vain teot ratkaisevat. Hyvä ystävä ei rasitu, jos kerrot hänelle suoraan, mitä mielessäsi on. Oikea ystävä kyllä kuuntelee ja tukee. Mieti, kuka se henkilö voisi olla. Terapeutti auttaa kyllä nostamaan sinua jaloilleen, mutta se ei ehkä nyt riitä. Tavitaan apua, joka antaa sinulle voimaa ryhtyä tekoihin.

• N84

Kävin eilen terapiassa asioista juttelemassa, sanoi että tilanne on huolestuttava ja mietti asiaa sillai että olisiko kyseessä retkahtamisen vaaraa koska käyttäytyminen saman tyyppistä kuin ennen hänen viimekesäistä retkahdustaan. Ei ollut huolissaan siitä että väkivalta mahdollinen. Mä en asiaan kyllä luottaisi. Sanoi kyllä että ero ei aina ole se paha ratkaisu ja jos lapset ovat alkaneet oireilla. Aikoi jutella avopuolison terapeutin kanssa niin että hän vähän kyselee tilannetta missä mennään mut tietenkin niin ettei sano mitä mä olen puhunut. Parin viikon päästä itselläni uusi aika ja sinne siis katsotaan mikä tilanne. Tämä viikko on ollut ihan hyvä mutta en luota siihen että se kestää.

• Aika on nyt

Monta päivää on mennyt. Jatkuuko elämä ennallaan, vai onko muutosta tapahtunut?

Hyviä viikkoja voi tulla montakin, jolloin toivo aina herää, mutta yksi huono päivä voi romahduttaa kaiken entistä alemmaksi. Jos aiot jatkaa miehesi kanssa, sinun on tehtävä selväksi millaista kohtelua toivot itsellesi ja lapsillesi ja mitä et aio enää sietää. On päätettävä myös sanktiot, mitkä ei-toivotusta kohtelusta seuraavat ja myös toteutettava ne. Uhkailu ja lähtemisellä pelottelu menettää täysin merkityksensä, jos niitä ei toteuteta. Silloin kannattaa jo pyytää anteeksi uhkailun kohteelta ja todeta, että on käyttänyt vääriä keinoja ja turhaan hämmentänyt tilannetta.

Parisuhteessa rehellisyys on valttia, peittely- ja tosiasioiden kieltely-metodilla ei parannusta tule. Hyvänkin miehen voi joutua jättämään kipeästi taakseen, mikäli hänen tarjoamansa elämä tuottaa ahdistusta ja pahaa oloa. Tulevaisuus ( jota emme tiedä) on edessäpäin, polun sinne valitsemme itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6067
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3606
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2731
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2219
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2175
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1282
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      28
      1165
    Aihe