Ei haluttu lapsi, mutta hyvät välit?

Tiedoton2

Haluaisin mielipitetä tilanteeseeni?
Sain kuulla jokin aika sitten että eräs yli 30 vuotias nainen on raskaana minulle. Homma sai alkunsa kun olin häntä tapaamassa yli 4kk sitten. Ensin sanoin että ehkäsyä pitää käyttää, mutta toisella kerralla sitä ei käytetty, koska nainen antoi ymmärtää että kondoomia ei tarvita, ja tietysti oletukseni oli että hän käyttää ehkäisypillereitä. Noin 2kk sitten hän ilmoitti että on tullut raskaaksi ja minä olen isä. Kysyin miksi se on mahdollista, ja hän on pidemmän aikaan käyttänyt ehkäisynä että kun kuukautiskierrossa on päiviä kun ei tule raskaaksi niin silloin voi. Ja että voin käydä testissä jos haluan, mutta varmasti minä se olen.
Eikö se ole vastuuttomuutta?

Nainen on kunnollisen ja mukavan oloinen ja saamme varmaan sovinnossa sovittua asian (toivottavasti). Sanoi että saan päättää mitä teen asialle. Mutta hän on sen ikäinen että aborttia ei aijo tehdä, koska ei välttämättä enään koskaan saisi lasta. Vaikka ensin koitin sanoa että tämä ei pitänyt mennä näin niin minulla ei ollut arpaa asiaan.
Kuitenkin minulla on vaihtoehdot asiaan, että joko koittaisin hänen kanssaan suhdetta, osallistuisin vähän asiaan tai en lainkaan... Enkä nyt tiedä mikä on oikea ratkaisu? Paitsi että suhdetta hänen kanssaan en halua.
En halua pakoilla vastuuta, mutta en kuitenkaan tiedä haluanko asiasta ottaakkaan vastuuta, koska en asiasta voinut päättää mitään.
Elämässäni on vakava suhde toisen kanssa jolle olen kertonut asiasta ja jonka kanssa haluaisin perustaa perheen.
Hän myös samassa tilanteessa olisi pitänyt lapsen, ja ymmätää kai sen kun sisällä on jotain uutta niin ei sitä pois haluaisi ottaa.

Ajattelin että olisiko paras antaa asian olla, ja sanoa vain että kun haluaa voi ottaa muhun yhteyttä, parempi lapselle sanoa että isä ja äiti erosivat ennen syntymää kun lapsi sitä kysyy. Tietysti olisi paras että nainen löytäisi lapselle hyvän isän.
Toisaalta haluaisin kyllä tietää jotain lapsen elämästä. Onhan se musta tullut.

16

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suututtaa!!!

tuollaiset itsekkäät akat pistää aina mulla niin vihaksi!!!!
      eivät ikinä ajattele lapsen parasta vaan itseään ja omaa haluamistaan.
      tuollaisilta suunnitelmallisesti yh-äideiksi ryhtyviltä pitäisi lapsi huostaanottaa ja pistää putket poikki!
      vaikka itse nainen olenkin niin en ikinä voisi toimia noin itsekkäästi kuin tuo ap:en raskaana oleva nainen. tuollainen käytös naiselta osoittaa vain itsekkyyttä ja jatkuvaa omien asioiden ajamista ja epäkypsää käytöstä!
      olisi edes sitten suoraan sanonut että haluaisi lapsen, että mieskin olisi voinut asiaan jollain lailla vaikuttaa tai sanoa mielipiteensä.
      mutta tuolla nyt raskaana olevalla naisella ei ole mielestäni mitään oikeutta vaatia ap:ltä yhtään mitään mihinkään. itse hän on ylhäisessä yksinäisyydessä asiasta päättänyt, nyt sopii sitten kantaa se vastuukin omasta yksin tehdystä päätöksestä.

• Tiedoton2

Niin ei se sitä kai itekkään halunnut, mutta tosin itsekkäästi päätti olla kertomatta että ei käytä pillereitä, vaikka ekalla kerralla sanoin että kondoomi tarvitaan, niin ois sen pitäny sit sanoa asiasta toisella kertaa. Itse kun olisin siinä tilanteessa sitä käyttänyt jos vaan olisin tiennyt.

• -.-,mnbvc
        Tiedoton2 kirjoitti:

Niin ei se sitä kai itekkään halunnut, mutta tosin itsekkäästi päätti olla kertomatta että ei käytä pillereitä, vaikka ekalla kerralla sanoin että kondoomi tarvitaan, niin ois sen pitäny sit sanoa asiasta toisella kertaa. Itse kun olisin siinä tilanteessa sitä käyttänyt jos vaan olisin tiennyt.

Tiedänpä muutaman tapauksen, jossa nainen on väittänyt miehelle jotain täysin uskomatonta - ja mies on silti tosissaan uskonut. Nainen on sanonut esim. tulevansa raskaaksi vain jokatoinen kuukausi. Ja mies on uskonut :)

• Jos puuttuu..
        -.-,mnbvc kirjoitti:

Tiedänpä muutaman tapauksen, jossa nainen on väittänyt miehelle jotain täysin uskomatonta - ja mies on silti tosissaan uskonut. Nainen on sanonut esim. tulevansa raskaaksi vain jokatoinen kuukausi. Ja mies on uskonut :)

toinen munasarja niin ovulaatiota ei tapahdu kuin jokatoinen kuukausi, olisiko ollut kyse tästä?

• pientä neuvoa

Edellisen vastaus nyt ei auttanut millään tapaa kysyjää. Taitaa olla omassa suhteessa samanlainen tilanne...?

Vaikea sanoa mitään järkevää ratkaisua tähän tilanteeseen. Toisaalta hassua että menit luottamaan tuntemattomaan ihmiseen näinkin suuressa asiassa. Kun tietää mitä yhdyntä voi saada aikaiseksi. Ja tässä tapauksessa aikaiseksi saatiin aikalailla.

En sano että nainen teki hyväksyttävästi,mutta vieraasta ihmisestä kun on kyse,en itse luottaisi ennen kuin varmasti tuntisin ihmisen. Joten ei ap ihan putipuhdas pulmunen tässä asiassa ole.... tangoon kun tarvitaan se kaksi.

Tunnut haluavan olla lapsen elämässä,joten miksi et sitten olisi? Lapsi on kuitenkin syytön teidän kahden asioihin ja te hänet saitte kuitenkin aikaan. Ei teidän tarvitse parisuhdetta yrittää vaan jatkatte omia elämiänne mutta olette lapsen elämässä mukana. Näin lapsi saa sekä isän että äidin ja myöhemmin niitä puoliskoita sitten.

• huh huh..

"Ensin sanoin että ehkäsyä pitää käyttää, mutta toisella kerralla sitä ei käytetty, koska nainen antoi ymmärtää että kondoomia ei tarvita, ja tietysti oletukseni oli että hän käyttää ehkäisypillereitä."

Siinäpä vasta vastuullista aikuisen ihmisen toimintaa, _olettaa_ että toinen käyttää e-pillereitä. Eiköhän ole sen verran isosta asiasta kyse, että kannattaisi asia ihan ottaa puheeksi ja kysyä ennen kuin menee jättämään ehkäisyn pois. Ja käyttää sitä kondomia jokatapauksessa kun ei ole vakisuhteessa niin ei vahinkoja pääse tapahtumaan!

• HuiTukkahukka

Voit laskeskella jo paljonko maksat kuussa elareita.

Lapsi myös perii sinut.

Nyksäsi tuskin pysyy rinnallasi, näin se menee.

Et pääse ainakaan rahallisesti karkuun.

• zira--

Ajattele lasta, jonka vika tilanne ei ainakaan ole.
      Jos aijot jäädä pois kuvioista, on lapsella oikeus saada tietää miksi näin. ja sinun oltava valmis siihen, että joku kaunis päivä se lapsi ilmestyy ovellesi.. ei välttämättä vaatimaan mitään, vaan haluaa tutustua omaan isäänsä. Silloin sinua voi kaduttaa, ettet osallistunut lapsen elämään koskaan mitenkään.
      Tällainen vaihtoehto on yksi monista ja mahdollista.
      Kehottaisin sinua nyt vain rohkeasti tutustumaan lapseen jahka tämä syntyy. Tapahtunutta ei saa tekemättömäksi (no saa jos tekee abortin, mutta se vaihtoehto on pois suljettu) joten sitä on turha murehtia.

• Äly hoi

Joo, varaudu siihen että uusi rakkaasi häipyy. On vähän liikaa kelle vaan, että mies pettää ja tekaisee siinä samalla vielä lapsenkin ;). Olitte varmaan jo yhdessä nyksän kanssa silloin 4 kk sitten, joten pettämistä on ollut tuo homma.

• ymmärrän yskän

on olemassa moraalisia vastuita ja lakisääteisiä vastuita ja kaikkea tuolta väliltä.

Kun mies jättää kondomin taskuunsa ja yhdynnästä seuraa raskaus, niin on aika vaikea saada mitään virallista tahoa "puolelleen". Ylipäätään kondomi on ainoa 100% ehkäisy (e-pillerit tai kierukka ei ole 100%:sia, "varmoista päivistä", pessaareista, ym. puhumattakaaan) eli miksi siis jättää se kondomi taskun pohjalle (varsinkin irtosuhteissa). No, myöhästä tätä on enää miettiä...

En kyllä minäkään lähtisi ihan yksistään tuota naista syyttämään, koska hän ei kuitenkaan pakottanut sinua suojaamattomaan yhdyntään eikä valehdellut - sinä vain oletit hänen syövän e-pillereitä (rehellisesti jos mietit, niin kuinka paljon siinä intiimihetkellä edes mietit tätä ehkäisyasiaa - yhdyntä ilman kondomia kuitenkin houkuttelee).

Lakisääteisiä velvollisuuksia et voi välttää ellei isyyttäsi voida kumota (mikäli lapsen äiti esittää vaateita, hänhän voi myös halutessaan kirjata lapsen "isättömäksi"). Moraalisia velvollisuuksia toki voit välttää vaikka hamaan loppuun, mutta oleellinen kysymys on että haluatko? Lapsessa tulee olemaan kuitenkin puolet sinua, halusit tai et. Myöskin isänä sinulla on oikeuksia tulevan lapsen suhteen...

Toivotaan että asiat kääntyy parhain päin, erityisesti tuon lapsen suhteen!

• Mikään..

ehkäisy ei ole 100% varma! Ei kondomi, eikä mikään muukaan. Aina on raskauden mahdollisuus.

• Höps
        Mikään.. kirjoitti:

ehkäisy ei ole 100% varma! Ei kondomi, eikä mikään muukaan. Aina on raskauden mahdollisuus.

Tutkimusten mukaan raskauden mahdollisuus on häviävän pieni, jos nainen tajuaa käyttää ehkäisyä oikein. Kondomilla sattuu vahinkoja paljon helpommin kuin esim. pillereillä (OIKEIN SYÖTYINÄ).

• Molemmilla..
        Höps kirjoitti:

Tutkimusten mukaan raskauden mahdollisuus on häviävän pieni, jos nainen tajuaa käyttää ehkäisyä oikein. Kondomilla sattuu vahinkoja paljon helpommin kuin esim. pillereillä (OIKEIN SYÖTYINÄ).

(kondomilla ja pillereillä) on se 1% mahdollisuus tulla raskaaksi, väärin käytettynä tietysti raskauden mahdollisuus vieläkin suurempi.

• no joo
        Mikään.. kirjoitti:

kondomi oikeinkäytettynä on kyllä luotettava (kondomi on ehyt ja sitä käytetään oikeaoppisesti). Ei ne siittiöt sentään kumia läpäse ;D

• Varokaa naisia

Minä suosittelen miehille, että hyppäävät sänkyyn vain vaihdevuodet ohittaneiden naisten kanssa ;). Kaikista pahimpia munahaukkoja ovat nimittäin noin 30-40-v. yhärit. Vanhassa vara parempi!

• ruuhiakka

Mä olen aivan samaa mieltä, vaihevuoden ohittanut nainen on siitä paras kaveri ettei tule raskaaksi eikä koko ajan pelkää tulevansa raskaaksi. Hänen kanssaan on kiva harrastaa seksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe