Hankala vastata kysymykseen, mutta heitelkää, kuinka paljon kaloreita yleensä on normaalissa keskikokoisessa ruoka-annoksessa, joka sisältää hiilareita (pasta/riisi/peruna), jotain lihaa ja vähän kasviksia (ei niin paljon kuin suositeltaisi lautasmallille). Siis suunnilteen arvoja, kiitos...
Näiden arvojen perusteella ei siis ole tarkoitus lähteä laskemaan mitään tarkasti, sillä ymmärrän että tarkkaa koostumusta tietämättä on mahdoton sanoa tarkkaa arvoa, mutta jos saisi tietoon että paljonko suunnilteen ruokalautasen ruoassa on kaloreita, sekin jo auttaisi.
Kuinka paljon kaloreita keskimäärin ruoka-annoksessa?
4
7118
Vastaukset
- Vanha Jojo
Ei ole olemassa mitään sellaista vakiosisältöistä "normaalia keskikokoista ruoka-annosta", josta voisi lonkalta heittää kalorimäärän. Katso vaikkapa Kiloklubista tai Finelistä, kuinka paljon energiaa ja ravintoaineita missäkin ruoka-aineessa on ja laske itse.
- Kaikkea sitä..
Lasketaan nyt ajan kuluksi joku keskiarvo vaikka kolmesta erilaisesta annoksesta. Otetaan esimerkeiksi vaikka n. 350 gramman teollisesti valmistettuja annoksia, esim. broilerinfilee ja riisiä 400 kcal, pippuripihvi ja pannuperunat 700 kcal ja sipulipihvi muusilla 600 kcal. Niistä tulee keskiarvoksi 567 kcal. Jos annoksen kokonaispainoksi halutaan jotain muuta, niin voit jakaa kalorit grammoilla ja kertoa todellisella grammamäärällä. Esim. keskimääräinen 500 gramman annoksen kalorimäärä olisi siten 567/350*500=810 kcal. Tuollaista annosta ei kuitenkaan ole olemassakaan, joten tuolla lukemalla et tee yhtään mitään.
- heartloveheart
Joo itsekin sanoisin keskikokoisessa ruoka-annoksessa, jossa on vähemmän kasviksia niin keskimäärin 400-700 kcal. Riippuu aika paljon lihan rasvapitosuudesta ja riisin/perunan määrästä.
- faaaaaaaaaaaafa
Itse sanoisin määräksi 600-700.
Mutta kuten sanottiin, niitä on mahdoton heittää, koska on eri valmistustapoja. Esimerkiksi uunissa tehty ruoka on useimmiten vähäkalorisempaa kun taas pannulla paistettu tai friteerattu ruoka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä151568- 201560
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229