Exän tytär häihin?

Pikkumorsian

Ongelmana on exän tyttären kutsuminen häihini.

Erosin exästäni viitisen vuotta sitten ja välit ovat olleet hyvin väkinäiset siitä lähtien. Hän ei oikein ottanut hyvällä sitä, että sain hänet kiinni pettämisestä enkä antanut asiaa anteeksi. Kun löysin uuden miehen erottuamme, mieheni oli varma, että olin häntä kyseisen miehen kanssa pettänyt suhteessamme, vaikka näin ei ollut käynyt.

Olen nyt menossa naimisiin tämän uuden mieheni kanssa ja ongelmana on, että haluaisin kutsua ex-miesystäväni 13-vuotiaan tytön häihimme. Tutustuin tyttöön tämän ollessa 7-vuotias ja meille tuli hyvin läheinen suhde tytön kanssa. Tytön äiti reissaa paljon koska sai tytön nuorena ja elää ilmeisesti nyt menetettyä nuoruuttaan takaisin. (nyt on esimerkiksi vaihdossa ulkomailla)

Tyttö itse vihjaisi minulle kun oli kanssani kaupungilla, että ei ole koskaan ollut häissä ja haluaisi mieluusti sellaisiin mennä. Ja kuulemma "esimerkiksi sun häihis olis kiva tulla." Ajattelin pyytää häntä morsiusneidoksi, sillä omilla sisaruksillani ei ole vielä kävelyiässä olevia lapsia ja tämä tyttö on kuin oma tytär.

Ongelmaksi kumminkin tulee tässä vaiheessa exäni. Tytön äidille asia on ok, mutta yhteishuoltajuuden omaavalle exälleni ei. Hän on kieltänyt minua kutsumasta tytärtään juhliini. En ole tytölle vielä asiasta maininnut, sillä en halua elättää turhia toiveita tai saada häntä riitelemään isänsä kanssa.

Mitä asian kanssa voisi tehdä? Kutsunko tytön isästä huolimatta vai yritänkö edelleen selittää, että tyttö on itse sanonut haluavansa osallistua häihin? Exää en ole yllättäen kutsunut.

9

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VOi, teitä,.-

Asiasta siis tehdään väkisellä ongelma vaikkei se sitä ole. Jos isä kieltää tyttärensä menon häihisi, hyväksy se ja keskity sinä häitteisi valmisteluihin äläkä junnaa tässä asiassa. Kyllä 13-vuotias kestää tällaisen takaiskun, jos se edes hänelle sitä on. Luovu nyt tästä kummallisesti ajatuksestasi ja keskity olennaiseen.

• höpö höpö.....

miksi vetää tyttö tuollaisen draamaan?

menkää jätskille kolmisin: sinä, miehesi ja tuo tyttö JA juhlikaa sillä tapaa yhdessä. Saa typy laatuaikaakin paremmin, ethän häissä ehdi niin huomioida.

Lapsi parka!

• höpö höpö....
        höpö höpö..... kirjoitti:

miksi vetää tyttö tuollaisen draamaan?

menkää jätskille kolmisin: sinä, miehesi ja tuo tyttö JA juhlikaa sillä tapaa yhdessä. Saa typy laatuaikaakin paremmin, ethän häissä ehdi niin huomioida.

Lapsi parka!

tämä oli siis aloittajalle.

• ...

Kutsu tytär ihmeessä. Kerta äidiltäkin lupa on.

• exän tytär

Se oli yks joulu kun mä olin tommonen 12 vee ja mä join itteni ihan känniin. Se oli ‎niinku kossua ja votkaa ja sitte vielä kepua.‎
      Ja mä heräsin siihen kun joulupukki pani mua perrseeseen.‎

• yritä vielä

Olisi tosi ihanaa jos tyttö pääsisi häihin ja jopa morsiusneidoksi. Muutenkin toivon, että pystyisit säilyttämään suhteesi tyttöön, olet ollut hänen elämässään kuitenkin lapsuuden tärkeät vuodet ja yhteydenpidon katkeaminen varmasti tuntuu hänestä hylkäämiseltä.

Mutta jos hän asuu isänsä kanssa, hän ei varmaan voi lähteä ilman isän suostumusta. Jos hän asuu äitinsä luona, minusta riittää jos äiti suostuu. Jospa yrittäisit vielä puhua tytön isän kanssa ja tuoda esiin sitä että aikuisten ristiriidat eivät saisi koskea tyttöä, ja teidän parisuhteenne kariutumisen ei pitäisi rikkoa sinun ja tytön suhdetta. Suora asiallinen keskustelu aikuisten kesken olisi parasta, jos se suinkin on mahdollista.

Varmaan sinun pitää myös kertoa tytölle että haluaisit kutsua hänet, ja miksi se ei ole mahdollista. Muuten hän voi loukkaantua ja olla katkera sinulle kun et kutsunut häihisi. Lapsenkin on paras tietää avoimesti miten asiat ovat, ei salailua ja pimittämistä mutta ei tarpeetonta isän haukkumistakaan.

• sadfasfdsasfs

Voithan sinä kutsua. Mutta se päästetäänkö tyttö tulemaan, riippuu vanhemmista. He joko antavat luvan molemmat tai eivät anna lupaa jompikumpi. Sinä et voi päättää saako hän lupaa tulla. Mutta kutsun voit läehttää.

• voi miehiä

Tytön isä käyttäytyy lapsellisesti. Hänen suostumuksensa on kyllä tässä silti tärkeä. Yritä taivutella häntä. Kerro, että tyttö haluaa todella tulla. Luulisi aikuisen miehen ymmärtävän ellei ole tosiaankin kovin lapsellinen.

• näin sen näin

Lähetä ihmeessä kutsu! Muuten tyttö suree sitä että SINÄ et halua häntä häihisi, vaikka hän on itse ilmaissut haluavansa sinne. Hän takuulla tulkitsee sen niin, että SINÄ et tykkää hänestä etkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Tytön vanhemmat sitten miettikööt, päästävätkö hänet, ja se on tytön ja hänen vanhempiensa keskeinen asia. Jos eivät päästä, niin tytölle on lohtuna, että sinä olisit kuitenkin halunnut hänet mukaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5785
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3023
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2258
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2005
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1868
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1192
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1181
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      76
      1031
    Aihe