Minua on hyväksikäytetty n. 7-vuotta sitten ,kun olin 15-16 vuotias. Olen kokenut monta muutakin asiaa siihen aikoihin : perheväkivallan, viiltelyn, itsemurha yrityksen ja koulukiusaamisen uhriksi joutumisen. Psykologilla kävin viimme vuonna yli 3kk,kun se loppui, psykologin jäätyä äitiyslomalle.
Mies on lähisukulainen tai no siskoni mies ja siitä tietää kyllä koko perheeni, mutta ongelma on se,että asia joutui poliisille tässä jonkin aikaa sitten ja en tiedä uskallanko siskoni miestä käräjille laittaa siitä asiasta,vaikka olen siitä asiasta kärsinyt paljon ja se on vaikuttanut minun kehitykseen ja parisuhteisiin. On toinenkin ongelma,kun siskoni ei usko miehestään sellaista, niillä on sentäs 2 lasta.
En vain tiedä miten kestän sen kaiken ja miten perheeni välien käy sen jälkeen,jos se menee käräjille asti. Muut sisarukseni ja vanhemmat eivät halua asiaa käräjille ja mun pitää estää tilanne hinnalla millä hyvänsä,koska me oikeastaan 2011 psykologin tapaamisessa sovittiin siskoni miehen kanssa asia ja sanoi asiaa vain leikiksi.. Haluan asialle selvyyden ja, että sille tulee joskus piste,että voisin jatkaa elämääni eteenpäin.
Seurustelen nykyään ja alku oli vaikeaa,kun pienet kosketukset sai minussa aikaan sen tunteen miten siskon mies minua koski ja jähmetyin paikalleni enkä tiennyt mitä tehdä. Minua auttoi myös,kun vaihdoin paikkakuntaa ja en näe miestä enää kovin usein. Huomaan miehessä,että hän muuttuu punaiseksi,kun minut näkee ja on hermostunut minun ja poikaystäväni seurassa. Mutta asia tuli uudelleen julki niin sitä on vaikea unohtaa. Varsinkin,kun pian joudun kuulusteluihin. Välillä näen asiasta painajaisia ja ne tapahtumat toistuvat uudelleen minun unessani.
Hyväksikäyttö! Miten siitä pääsee yli?
3
238
Vastaukset
- Jaajaa....
Todella surullista että sinun uhrina pitää kärsiä tästä loppuikäsi ja mies pääsee varmasti helpolla. Toivon todellakin että sulla olis voimia viedä sitä käräjille ja ottaa vastuuta mitä teki. Eihän tämä sinun vikasi ole!! Kyllä siskos joku päivä tajuaa totuuden, toivottavasti mies ei kopeloi lapsiaan.
Olisi varmaan hyvä ettiä itselles uusi terapeutti jonka luona kävisit säännöllisesti puhumassa asioista ja mikä tulee uusiin suhteisiin niin kun löydät nuoren miehen jonka kanssa se seksi ei ole ensimmäinen asia vaan että tunnet siltä että pystyt puhumaan asioista ensin niin kyllä ne muutkin hommat alkaa sujua.
Olisi varmaankin hyvä etsiä tukiryhmää netistä naisia ja tyttöjä joille on käynyt samallalailla ja sieltä voit saada tukea ja kokemusta samoista asioista. - 14 + 9
Jos siskonmies on tehnyt törkeän rikoksen alaikäiselle, josta vielä on jäänyt pitkäaikaiset psyykkiset traumat, niin hänen kuuluu saada tuomionsa jo tässä maailmassa eikä vasta tuonpuoleisessa. Oletko jostain uskonnollisesta suvusta, jossa likapyykki pestään tai kätketään perheen sisällä? Mies oli mielestäni inhottavan lipevä väittäessään insestiä pelkäksi leikiksi. Se on ihan vain hänen oma henkilöjohtainen mielipiteensä.asiasta, ja osoittaa surullista empatian ja moraalin puutetta. Olet vahvoilla kun saat myös psykologin todistamaan, tällöin sinulla on todistaja siitä että mies myönsi tekonsa.
Sukusi on läpimätä, anteeksi vain, jos kaikki ovat tienneet kaikesta ja sinua syyllistetään, käsketään vaikenemaan ja siskosi väittää valehtelijaksi. Se, että on siittänyt kaksi lasta vaimolleen, ei todista mitään miehestä muuten. Paljon perheenisiä on jäänyt kiinni pedofiliasta. Hanki itsellesi asianajaja tai käytä oikeusaputoimistoa. Pidä puolesi ja pysy etäällä perheestäsi. Jos välirikko on ikuinen, niin hyvä, toivottavasti miesystäväsi suku on kivempaa sakkia. Korvausrahoilla jotka sinulle määrätään maksettaviksi (siskonmies siis) pääset hyvälle yksityiselle terapeutille ja voit viimein "vapaana naisena" jatkaa eteenpäin. Etsi tukea itsellesi insestin uhrien järjestöstä, auttavasta puhelimesta ja keskusteluryhmästä. Käräjätuomarin asia on arvioida, oliko tapahtunut pelkkää leikkiä vai jotakin muuta, ei sukulaistesi tai edes oman itsesi. Kerrot vain poliisilla kaiken juuri kuin tapahtui, Jos tarvis, vaihda puhelinnumerosi salaiseksi. Voimia! - Nuori nainen.
En ole uskonnollisesta suvusta. Perheessäni vain vaijetaan vaikeista asioista ja niistä ei puhuta. Joo tiedän perheeni on kyllä ärsyttävä välillä. Mutta sain tietää,että asia menee eteenpäinehkä ja asiaan en voi vaikuttaa mitenkään. Syyttäjä tekee päätöksen asiasta ja onko näyttö asiasta tarpeeksi. Ainakin yksi todiste asiasta on minun päiväkirjani, joka poliiseile joutui ns. vahingossa,mutta ei siitä sen enempää. Kopio poliiseilla on päiväkirjasta ja on muutamia asioita mitä en sinne ollut kirjoittanut,kun olin ne unohtanut,mutta oli tullut yhtäkkiä mieleen. Miesysytäväni suku on kivempaa sakkia ja ovat minun puolellani asian kanssa. Tukevat minua minkä päätöksen nyt teenkin,mutta ovat sen asian puolella,että käräjile pitäisi asian mennä. Toivon mukaan tämä tästä selviää ja asialle saa´joskus jonkun lopullisen päätöksen. Kunhan tähän ei mene seuraavat puoli vuotta odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131693Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1351679Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2561212Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285955
- 128939
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49868- 10865