Hei! Olen kainuussa asuva sosionomi ja olen ollut kohta vuoden työttömänä. Moniin hakemiini paikkoihin olen liian koulutettu ja toisiin taas alikoulutettu=( Nyt työvoimatoimisto tarjoaa minulle mahdollisuutta työllistyä ns. työelämään valmennuksen kautta. Käytännössä tämä tarkoittaisi, että olisin harjoittelijana 4-7 h päivässä ja saisin liiton rahan lisäksi pienen korvauksen (9e) viikossa. Nyt minulta puuttuu enää harjoittelupaikka. Odotan innolla, että pääsen pois kotoa ihmisten ilmoille, mutta minua pelottaa leimautuminen. Jos nyt pääsen esimerkiksi päiväkotiin harjoitteluun, niin ihmetelläänkö siellä että miksi en ole työllistynyt normaalisti? Entäs miten tulevaisuudessa potentiaaliset työnantajat tällaiseen harjoitteluun suhtautuvat. Onhan se hurjaa, että koulutettu ihminen menee harjoittelijaksi. Tähän asti olen toiminut lto:na kaksi vuotta ja muutettuani miehen kanssa kainuuseen jäin työttömäksi=( Toisaalta pakkohan se jotain työtä on tehdä, eikä sekään varmasti tuleville esimiehille ole hyvää mainosta jos on ollut vaan kotona? Jakakaa mielipiteitä ja mielellään asiallisia. Olen jo muutenkin niin masentunut tähän tilanteeseen, että en kaipaa ilkeitä kommentteja...
Työtön sosionomi
3
1250
Vastaukset
- vmvmvmvm
Kyllä sinä tarvitset oikeaa koulutustasi vastaava työtä. Ei ole oikein, että tuore ammattikoulutus menee kohdallasi hukkaan. Kainuussa ei paljon muita töitä taida olla kuin tempputöitä. Sinulla on hyvä koulutus mutta asuniseudullasi ei näyttäisi nyt alan töitä juurikaan olevan, mitä nyt mol.fi sivuilta katselin. Ihme kyllä koska koko Kainuuhan on melkeinpä yhtä ja samaa sosiaalitoimistoa.
Tempputöihin on moni jämähtänyt kun niihin on kerran lähtenyt, niihin kun pikkuhiljaa tottuu ja sopeutuu... mieluummin täydentävää tai kokonaan uutta koulutusta kuin tempputöitä...
Kainuussa päättyy maakuntahallintokokeilu vuoden vaihteessa, eikä varmaan kukaan tiedä vielä tarkkaan miten asiat jatkossa hoidetaan, sosiaalialan työpaikoistakin huomattava osa kun on ollut maakuntahallinnon alaisuudessa. - Tämä selvä
Sinut on koulutettu ohjaamaan tilanteessasi olevia henkilöitä. Eli käytä nyt oppimaasi ja ohjaa itseäsi. Olethan "liian koulutettu", joten kertomasi tilanne ei ole edes haasteellinen.
- minä tein niin.
Minun neuvoni on että muuta kainuusta pois, vaikka puoliso sinne jäisikin. Mulla alkoi sataa työtarjouksia, kun aloin hakea niitä muualta. Ei ole pakko erota, eihän tämä herkkua ole mutta parempi kuin olla työttömänä. sitä paitsi kainuulaiset ovat marmattajia, ei niitä jaksa - ja tää marmatustapa minuunkin tarttui sieltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756