Working class nero
Mä pääsin keskiviikkona todistamaan vierestä mitä ihmeellisintä tapahtumasarjaa, joka alkoi miljoonaremontoidun luksusluukun loppuselvitystilasta, eli keittiöstä. Keittiö oli avokeittiö. Ständillä seisoi asunnon omistaja vaimoineen, vastaava tekninen isännöitsijä, urakointifirman pomo ja tämän samaisen firikan maalari lököttävissä alkoisissa haalareissaan. Eli paikalla oli kolme miestä ja kaksi naista.
Tunnelma oli tiheä, lähes kiivas. Asunto sijaitsi Helsingin ytimen nielussa. Raitiovaunut jymisivät stradalla, musiikkitalo pauhasi. Tuolin selkänojalla roikkui Bossin kauluspaita, orkideat kukkivat. Yleinen epäjärjestys odotti selvitystään, taulut ripustamistaan. Kaikkialla oli vähän sitä sun tätä levällään ja auki. Aasikin näki että tämä ikivanha huoneisto oli meikattu uuteen uskoon kuin vanha huora. Nyt se tuoksui ja helisi, välkkyi. Mutta sen pinnan alla, yhden raapaisun päässä eli köyhyys ja toinen maailma – todellisuus.
Keittiön seinästä oli löytynyt karva, hiuskarva. Karvan pituus oli silmämääräisesti samaa mittaluokkaa kuin uudella mosaiikkiparketilla seisovan maalaritytön hiukset olivat.
Karva mikrotelalla maalatussa seinässä on ongelma monella tavalla. Jos karva olisi ollut lattiarajassa, niin sitä ei kukaan olisi koskaan löytänytkään. Tai jos karva olisi ollut valorajassa, lähellä kattoa, niin ei sittenkään. Mutta karva oli juuri siinä kohtaa seinää, jossa asunnon emäntä sattui juomaan aamukahvinsa, kun hän katseli kadulle ja hörppi latteaan, selaili monivärisiä päivityslehtiään.
Karva oli juuri siinä silmien tasalla, smyykin vieressä valoisalla seinällä.
Tällaista karvaa ei voi nyppiä pois. Tällaista karvaa ei myöskään voi maalata yli. Kysymys oli lähinnä (ja täsmälleen) siitä että joudutaanko koko seinä ylitasoittamaan ja ylimaalaamaan uudestaan ja että kuka tämän kaiken maksaa. Kun soppaan sekoitetaan vielä urakoitsijan näkemysrako uudesta markkina-alueesta, teknisen tarkastajan edustamasta firmasta, niin olemme valmiita katsahtamaan uudelleen tähän jo esiteltyyn naiseen, maalariin.
Asunnon omistaja, suurehkon yrityksen toimitusjohtaja, kääntyi tämän puoleen kesken keskustelun ja kysyi, että mitä mieltä maalari itse oli ongelmasta ja sen ratkaisutavoista.
Nainen havahtui mykkyydestä eloon ja antoi katseensa kiertää pitkin asuntoa. Hänen silmistään ei näkynyt minkäänlaisia tunteita. Hän katsoi asuntoa ja sen omistajia, koko tilannetta täysin ulkopuolisena ja etäältä. Sitten hän esitti vastakysymyksen.
- Mietin tässä, että omistavatkohan sukumme paljonkin sen yrityksen osakkeita, jossa olet töissä?
Working class nero
46
110
Vastaukset
Hiukset. Onpa siellä hiljaista.
- Nasdaq
Siis ettekste nyt tajuu!
Siis vaikka toi loppuheitto olis ollu bluffia, niin aivan uskomaton pokka mirrillä. Siis gimatsu pyyhki koko huippuunsa hiotun kivipöydän.
(Naurua % musaa)
http://www.youtube.com/watch?v=_8sNI194y08 Nasdaq kirjoitti:
Siis ettekste nyt tajuu!
Siis vaikka toi loppuheitto olis ollu bluffia, niin aivan uskomaton pokka mirrillä. Siis gimatsu pyyhki koko huippuunsa hiotun kivipöydän.
(Naurua % musaa)
http://www.youtube.com/watch?v=_8sNI194y08Juu oli. Ymmärrän. Noissa hommissa naisilla on oltava pokkaa ja pintaa peittää se mikä näyttää "naisen työltä". On se vaan kurjaa, kun naisilla sattuu olemaan hiuksia. Hänen laisista pitäisi puhua enemmän, mut kun niistä ei just puhuta :)
- Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Juu oli. Ymmärrän. Noissa hommissa naisilla on oltava pokkaa ja pintaa peittää se mikä näyttää "naisen työltä". On se vaan kurjaa, kun naisilla sattuu olemaan hiuksia. Hänen laisista pitäisi puhua enemmän, mut kun niistä ei just puhuta :)
Eipä niin. Olenkin äänitorvi.
http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko&feature=related - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko&feature=relatedMusta tää biisi (vaikka onkin remix) jotenkin nousee ylös kuopastaan.
_Massive Attic_ Nasdaq kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko&feature=relatedNiin. Olen miettinyt sitä, miten näet asioita noistä näkökulmista, tai oikeastaan pystyt kirjoittaa niistä. Pidän siitä, mutta miten ja miksi?
- Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Niin. Olen miettinyt sitä, miten näet asioita noistä näkökulmista, tai oikeastaan pystyt kirjoittaa niistä. Pidän siitä, mutta miten ja miksi?
Luulin aikoinani olevani empaattinen, mutta sitten älysin olevani vain utelias.
- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Musta tää biisi (vaikka onkin remix) jotenkin nousee ylös kuopastaan.
_Massive Attic_Siis jos tätä alkaa purkaa, niin sitä saakin sitten purkaa. Jos afrikaansi-bongoon yhdistetään Steinway ja funkybasso, niin musta tulee yhdessä hetkessä tuon naisen ääni.
Cuul Nasdaq kirjoitti:
Luulin aikoinani olevani empaattinen, mutta sitten älysin olevani vain utelias.
Miellyttävällä tavalla utelias :) Miehistä ei aina tiedä. Miehet ei puhu, eivät sano ääneen, eivät ota kantaa suoraan. Jotkut ovat arvoituksia.
- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Siis jos tätä alkaa purkaa, niin sitä saakin sitten purkaa. Jos afrikaansi-bongoon yhdistetään Steinway ja funkybasso, niin musta tulee yhdessä hetkessä tuon naisen ääni.
CuulEi se ole uteliaisuutta, se on empatiaa.
_siistii_ - Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Miellyttävällä tavalla utelias :) Miehistä ei aina tiedä. Miehet ei puhu, eivät sano ääneen, eivät ota kantaa suoraan. Jotkut ovat arvoituksia.
Mä olen ylpeä miehisyydestäni. Mies minussa määrää.
- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Ei se ole uteliaisuutta, se on empatiaa.
_siistii_Hän (kuvassa luimisteleva mirri) muuten kovasti muistuttaa Mindyä (mieltä).
Niin ne tekee tepposiaan, ne Tepot. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Hän (kuvassa luimisteleva mirri) muuten kovasti muistuttaa Mindyä (mieltä).
Niin ne tekee tepposiaan, ne Tepot.Mutta Mimmi veti faija partavettä ja dullaa. Siis tollanen esi-porvarillisuus veti hänet lokaan.
Mutta se nauru. Voi Jeesuksen munat. Nasdaq kirjoitti:
Mä olen ylpeä miehisyydestäni. Mies minussa määrää.
Juu. Ei voi olla huomaamatta :).. http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko
Pidän kyllä kaikesta mitä olet katselllut. Miltä elämä näyttää ylösalaisin, alaspäin, ylöspäin, sivusta, ruohonjuuresta, sängynpohjalta, tornista, lattialta, baarista, vuorelta, maailmanpyörästä, takapihalta, kuusenlatvasta, kadulta, torilta, ...- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Mutta Mimmi veti faija partavettä ja dullaa. Siis tollanen esi-porvarillisuus veti hänet lokaan.
Mutta se nauru. Voi Jeesuksen munat.Se on just ja täsmälleen ton keskiluokkaistumisen oire: oirehtiminen.
Kun sitä taalaa ja pihaa alkaa porukoilla olla, niin sitten skidit menee siitä pois. Ne menee maailmaan. Ne nussii ja ne etsii ja ne on kuumeisii.
Älyttömän hieno skene. Ei toisn järin uutta.
(Naurua modifikaatio-moottorilla) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Se on just ja täsmälleen ton keskiluokkaistumisen oire: oirehtiminen.
Kun sitä taalaa ja pihaa alkaa porukoilla olla, niin sitten skidit menee siitä pois. Ne menee maailmaan. Ne nussii ja ne etsii ja ne on kuumeisii.
Älyttömän hieno skene. Ei toisn järin uutta.
(Naurua modifikaatio-moottorilla)Maaseudulla taas on vähän kuin kaupungissa: sua piirittää tyhjyys.
- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Maaseudulla taas on vähän kuin kaupungissa: sua piirittää tyhjyys.
Eli siis Mindy eli hyvän elämän. Nyt hän on kotirouva siellä missä syntyikin - ei missään.
Muut jaksavat. - Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Juu. Ei voi olla huomaamatta :).. http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko
Pidän kyllä kaikesta mitä olet katselllut. Miltä elämä näyttää ylösalaisin, alaspäin, ylöspäin, sivusta, ruohonjuuresta, sängynpohjalta, tornista, lattialta, baarista, vuorelta, maailmanpyörästä, takapihalta, kuusenlatvasta, kadulta, torilta, ...Hienoa.
No mitä itse näet, kun katsot? - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Hienoa.
No mitä itse näet, kun katsot?Härre gyd!
Sä et olekaan esittänyt syssää pitkiin aikoihin. Cuul.
Heti perään toinen kyssä: mä tapasin viime viikonloppuna aivan mielettömän muijan. Kun me siinä nassutettiin, niin se pyys mut röökille ja tarjos mulle boksin mustaa Mallua. Soli emo, lentoemo.
Ice Blast - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Härre gyd!
Heti perään toinen kyssä: mä tapasin viime viikonloppuna aivan mielettömän muijan. Kun me siinä nassutettiin, niin se pyys mut röökille ja tarjos mulle boksin mustaa Mallua. Soli emo, lentoemo.
Ice Blasthttp://www.flickr.com/photos/qiaomeng/6111831264
_vittusiistii_ - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
http://www.flickr.com/photos/qiaomeng/6111831264
_vittusiistii_Kato kun kaikki tekstuurit on Honkkariks, niin sä et voi pelätä mitään yli-eurooppalaista proosaa.
(Naurua taivahilla) Nasdaq kirjoitti:
Hienoa.
No mitä itse näet, kun katsot?Itseni, senkin Toope! Mitäs muutakaan? :D
Ihan ekas ilmoitit, että olen tutkinut sun menetelmiä (tai joku sun feikki). Mun mielestä se olit SINÄ! Tutkittkiin mitä tutkittiin, mut epäilen että eri paikoissa :)Nasdaq kirjoitti:
Härre gyd!
Ice BlastKuulehan! Kun mä pukeudun lentoemoksi, mikä tapahtuu about viiden viikon päästä, en pössyttele mustaa mallua, vaan mulla on sellainen sähkötupakki!!! Tai pilli-klubi, jos tietäisin varmasti mikä se on. Joku tuubi kai :)
Mun pitkät hiukset pitää saada peruukilla puolipitkiksi. Alle puen luukorsetin, ettei omat kylkiluut katkea ensin, kun syöksytään alas. Kengät on vaikein ja arvokkain kohde. Ne pitää olla kauniit ja niillä pitää pysyä pystyssä ja nostamaan raskaitakin painoja. Huivi on myös mietittävä yhtiön väriin - mut mikä se on.
:D- Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Kuulehan! Kun mä pukeudun lentoemoksi, mikä tapahtuu about viiden viikon päästä, en pössyttele mustaa mallua, vaan mulla on sellainen sähkötupakki!!! Tai pilli-klubi, jos tietäisin varmasti mikä se on. Joku tuubi kai :)
Mun pitkät hiukset pitää saada peruukilla puolipitkiksi. Alle puen luukorsetin, ettei omat kylkiluut katkea ensin, kun syöksytään alas. Kengät on vaikein ja arvokkain kohde. Ne pitää olla kauniit ja niillä pitää pysyä pystyssä ja nostamaan raskaitakin painoja. Huivi on myös mietittävä yhtiön väriin - mut mikä se on.
:DEtsä diggaa hyvää röökiä?
Siis noissa on toi kapsu filsussa, jonka rikkomalla pääsee menthol-taivaaseen suit & sait.
Ihme juttu - Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Itseni, senkin Toope! Mitäs muutakaan? :D
Ihan ekas ilmoitit, että olen tutkinut sun menetelmiä (tai joku sun feikki). Mun mielestä se olit SINÄ! Tutkittkiin mitä tutkittiin, mut epäilen että eri paikoissa :)Mulla ei ole mitään extensioita. Mä en tartte.
Nasdaq kirjoitti:
Etsä diggaa hyvää röökiä?
Siis noissa on toi kapsu filsussa, jonka rikkomalla pääsee menthol-taivaaseen suit & sait.
Ihme juttuAi on mentholia :) Jees! Mistä tiesit mistä tykkään? En ole kyllä kokeillut. Ei se mahorka olutkaan kuin kuin miesten pelottamiseksi :D
Nasdaq kirjoitti:
Mulla ei ole mitään extensioita. Mä en tartte.
Ymh.. No nyt tulikin miettimisen aihetta, kun muutenkin tämä aihe on niin abstrakti :)
- Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Ai on mentholia :) Jees! Mistä tiesit mistä tykkään? En ole kyllä kokeillut. Ei se mahorka olutkaan kuin kuin miesten pelottamiseksi :D
En ole koskaan juonut sellaista kuin mahorkka-olut. Joten en voi millään saavuttaa tonaliteettisiä sanarakenteitasi.
Valitan. - Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Ymh.. No nyt tulikin miettimisen aihetta, kun muutenkin tämä aihe on niin abstrakti :)
Kerrohan... sxth... (what ewer).
Mistä sä olet kotoisin? - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Kerrohan... sxth... (what ewer).
Mistä sä olet kotoisin?Sulla on nyt aikaa n. 2min. Sen verran on töälkissä jäljellä.
Seuraavan kerran voitte nauttia seurastani ensi keskiviikkona, iltamyöhällä.
Kiittää ja poistuu jo valmiiksi. Nasdaq kirjoitti:
Sulla on nyt aikaa n. 2min. Sen verran on töälkissä jäljellä.
Seuraavan kerran voitte nauttia seurastani ensi keskiviikkona, iltamyöhällä.
Kiittää ja poistuu jo valmiiksi.Voi hitsi. Olen aina luullut, että tiedät sen. En halua vastata täällä, kun kaikki muutkin näkisivät sen.
Kiitos seurastasi. Ei suntarvitse mainostaaa, huomaan kyllä. Keskiviikkona, jos ollaan niin ollaan paikalla :)- Nasdaq
sxthsens kirjoitti:
Voi hitsi. Olen aina luullut, että tiedät sen. En halua vastata täällä, kun kaikki muutkin näkisivät sen.
Kiitos seurastasi. Ei suntarvitse mainostaaa, huomaan kyllä. Keskiviikkona, jos ollaan niin ollaan paikalla :)Siis ketkä näkisivät?
Eihän täällä ole ketään muuta kuin sinä ja minä. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Siis ketkä näkisivät?
Eihän täällä ole ketään muuta kuin sinä ja minä.Leikitään leikkiä!
Siis mä olen Helsingistä.
Mistä sä olet? - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Leikitään leikkiä!
Siis mä olen Helsingistä.
Mistä sä olet?Väliaikamusaa!
http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko&feature=related - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Väliaikamusaa!
http://www.youtube.com/watch?v=k8srRWePbko&feature=relatedRuksaa
a) Oulu
p)Pori
t) Turku
I) Ikaalinen
x) joku muu, vaikka Kouvola tai Lahti - sxth
Nasdaq kirjoitti:
Ruksaa
a) Oulu
p)Pori
t) Turku
I) Ikaalinen
x) joku muu, vaikka Kouvola tai LahtiPah! Sä olet FEIKKI :D
- Nasdaq
sxth kirjoitti:
Pah! Sä olet FEIKKI :D
Sulla onkin siinä todistamista. Ota ja ala.
(Naurua kaikella) - sxth
Nasdaq kirjoitti:
Sulla onkin siinä todistamista. Ota ja ala.
(Naurua kaikella)Nypin sun sulat ja untuvat. Teen niistä pehmeän tynyt ja möyhennän sua malliin. Otat sut mennen ja tullen. Käännän ylös ja alas. Puen kukalliseen tyynyliinaan ja mummon pitseihin. Hyväilen aamulla, halailen illalla. Suutelen joskus kun tunnut mukavalta :)
:)
Haa! Ja Feikeille on erikoiskäsittely!!! - sxth
sxth kirjoitti:
Nypin sun sulat ja untuvat. Teen niistä pehmeän tynyt ja möyhennän sua malliin. Otat sut mennen ja tullen. Käännän ylös ja alas. Puen kukalliseen tyynyliinaan ja mummon pitseihin. Hyväilen aamulla, halailen illalla. Suutelen joskus kun tunnut mukavalta :)
:)
Haa! Ja Feikeille on erikoiskäsittely!!!MATTOPIISKAA! :D
Lisäksi jätän sinut mattotelineelle hyiseen pakkaseen, jotta lintukirppusi kuolevat!!! nm: kunnian nainen!!! :D :D :D
- Duckduck
Kyllä sinusta kirjailija vielä tulee, mutta sitä vaan mietin, että sitten kun kirjoissa aletaan kuvailemaan yksityiskohtaisesti liikaa. Tarkoitan siis, että jokaisella sivulla on joku kuvailukohtaus, niin sitten lentää se kirja seinään tai hyppään 20 sivua eteenpäin.
Mites teillä ?- Nasdaq
Siis tää on elämää eikä kirjallisuutta. Mä olen menossa oopperaan, kunhan saan lipun jostain varastettua.
- biotooppi
Nasdaq kirjoitti:
Siis tää on elämää eikä kirjallisuutta. Mä olen menossa oopperaan, kunhan saan lipun jostain varastettua.
Kauan, kauan sitten venäläisille kirjailijoille maksettiin sivumäärästä. Siksi siellä saattaa olla sivutolkulla kirjavaa tilannekuvausta.
Ja meneppä samantein katsomaan Aida. Kestää noin 4h.
Näin sen venäjällä...merkillinen tilaisuus - Nasdaq
biotooppi kirjoitti:
Kauan, kauan sitten venäläisille kirjailijoille maksettiin sivumäärästä. Siksi siellä saattaa olla sivutolkulla kirjavaa tilannekuvausta.
Ja meneppä samantein katsomaan Aida. Kestää noin 4h.
Näin sen venäjällä...merkillinen tilaisuusSivumäärällä.
Mä ottasin yhteyttä joko Kättäriin, Naistenklinikkaan tai ihan sun omalle terkkarille, jos sivumäärä sylkee päälle. - b t
Nasdaq kirjoitti:
Sivumäärällä.
Mä ottasin yhteyttä joko Kättäriin, Naistenklinikkaan tai ihan sun omalle terkkarille, jos sivumäärä sylkee päälle.smartass
Sisarukset keskustelevat:D
- Marjamaat7.
Avaus oli viikonlopun piristys kiitos siitä aloittajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138