Olen pettäjänainen

se siitä...

enkä tunne tuskaa siitä.

Yli 10 vuotta olen valehdellut "tietyistä" menoistani. Minulla on syyni pettää, mutta tilanne on nielaissut minut niin, etten enää pysty muuttamaan sitä ns. "reiluksi peliksi".

Väsyttää niin pirusti tämä kaikki jo. Tekis mieli muuttaa helvetin kuuseen täältä ja aloittaa ihan puhtaalta pöydätlä. Liekö se enää mun kohdallani mahdollista (siis se puhdas pöytä)...?

17

593

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+3

Kannattaa miettiä asiaa siltä kannalta, että miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos miehesi käyttäytyisi tuolla tavalla.

Tuskinpa sentään kivalta?

Mielestäni sinun pitäisi tunnustaa miehellesi, mitä olet tehnyt, antaa hänen tietää totuus sinusta. Näin voitte joko pelastaa suhteenne tai lähteä eri teille.

• Kärsi kärsi

Ei sulle enää puhtaita pöytiä kateta..Et pääse itseäs karkuun vaikka muuttaisit kuuhun.

• HymyKorvissa123

Kuin minun kirjoitamani. Vuosia olen pettänyt aviomiestäni ja tälläkin hetkellä on sivusuhde. Mua ei haittaa vaikka miehelläni olisi toinen, luultavasti onkin.

Samoi, tekisi nostaa kytkintä ja lähteä, mutta eräät asiat jarruttavat.

Mutta päivä kerrallaan mennään ja ensi viikolla lähdemme suhteeni kanssa hotelliyötä viettämään. Kiihkeää seksiä aamuun asti ja aamulla on kiva mennä töihin, hymy korvissa.

• eläkää oikeasti

Entäs kun näyttäisitte puolisoillenne millaisia ihmisiä olette? Näkisitte peilistä aika äkkiä, miten ihmiset näkevät teidän välinpitämättömyytenne ja itsekkyytenne.

Niin kauan on helppo olla pettäjä, tai tehdä muuten väärin, kun ei tuo sitä julki, eli anna muiden nähdä totuutta itsestänne. Uskoisin, että siinä vaiheessa kun kertoisitte totuuden, alkaisi kauhea selittely, kuinka toinen ei ole ymmärtänyt, tukenut, kannustanut, kehunut, kiinnittänyt riittävästi huomiota jne. Eli sukkelaan kaatuisi vastuu omista valinnoista ja teoista toisen niskoille.

On niin helppo myöntää nimettömänä ja tuntemattomana olevansa vaikka mitä. Alkakaa elää oikeasti tätä elämää! Omilla nimillänne ja siellä missä se kuuluu elää. Ne ihmiset, jotka uskaltavat elää ja kantavat itsestään vastuun, voivat myös yleisesti ottaen paremmin. Tuollainen WTF- elämä ei vaikuta kauhean mukavalta. Kyynistä, välinpitämätöntä ja aika surkean kuuloista. Säälin teitä pikemminkin kuin olen vihainen. Mieluummin elän sitä petetyn elämää kuin tuollaista.

• niin.

En tuomitse. Mitä sinä itse haluat elämältäsi? Rakastaako sinua nyt yksi vai kaksi ihmistä, entä ketä sinä rakastat. Voithan sinä sielläkin alkaa puhtaalta pöydältä.. melkein.

• The ,.-,

Et tunne tuskaa mutta kuitenkin väsyttää pirusti tämä kaikki?

Jotkut ihmiset eivät arvosta itseään eivätkä täten osaa arvostaa toisiakaan ja ihmisten välisiä suhteita. Tarvitset ammattiapua.

• Sattuu

Niin minäkin. Suhteemme on ollut jo vuosia tilanteessa, että olemme enemmän sisko ja sen veli kuin pariskunta. Meneehän tämä suhde näinkin, mutta jotain puuttuu.. Vuoden alussa kohtalo puuttui peliin ja yli vuoden vanhasta tutusta tulikin kohtaloni. Olemme pitäneet päivittäistä yhteyttä, treffanneet lähes päivittäin ja molemmat kertovat rakastavansa toisiamme. Mitä tässä pitäisi tehdä? välillä tuntuu, että pitääkö ottaa kaikki neljä saman pöydän ääreen ja kertoa rehellisesti, että tilanne on nyt tämä. Niin, me kaikki tunnemme toisemme.. mitään perhetuttavia emme tosin ole, mutta olosuhteiden pakosta kaikki neljä joudumme aina joskus olemaan samassa paikassa. Pitäisikö vaan erota, odottaa tovi ja lyödä hynttyyt yhteen tämän uuden rakkaan kanssa esittäen, että tavattiin juuri? jäädä tähän tunteettomaan suhteeseen? nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, sillä ratkaisu pitää saada pikaisesti, ei kestä enää..

• kuuntele tunteitasi

Kyllä se ratkaisu löytyy itseltäsi, kun kuuntelet tunteitasi, mitä ne kertovat. Kun ajattelet eri vaihtoehtoja, miltä sinusta tuntuu?? Tunteet ovat meille peilinä, jos uskallamme kuunnella niitä. Jos yrität toimia itseäsi vastaan, tunteet kertovat sen sinulle kyllä.

Minulla oli aikanaan tilanne, jossa takana 16-vuotta parisuhdetta/avioliittoa ja kolme lasta. Tutustuin ja rakastuin naimisissa olevaan mieheen. Tunne oli molemmin puolinen, vaikka hän ei heti eronnutkaan. Minä erosin. Vasta tavattuani tämän miehen ja tutustuttuani häneen muuutamia kuukausia, tajusin etten ollut ollut oma itseni mieheni kanssa enää vuosiin. Luulin vain olevani tyytyväinen ja onnellinen vaikka todellisuudessa olin vain tyytynyt.

• Tiedonjanoinen??
        kuuntele tunteitasi kirjoitti:

Kyllä se ratkaisu löytyy itseltäsi, kun kuuntelet tunteitasi, mitä ne kertovat. Kun ajattelet eri vaihtoehtoja, miltä sinusta tuntuu?? Tunteet ovat meille peilinä, jos uskallamme kuunnella niitä. Jos yrität toimia itseäsi vastaan, tunteet kertovat sen sinulle kyllä.

Minulla oli aikanaan tilanne, jossa takana 16-vuotta parisuhdetta/avioliittoa ja kolme lasta. Tutustuin ja rakastuin naimisissa olevaan mieheen. Tunne oli molemmin puolinen, vaikka hän ei heti eronnutkaan. Minä erosin. Vasta tavattuani tämän miehen ja tutustuttuani häneen muuutamia kuukausia, tajusin etten ollut ollut oma itseni mieheni kanssa enää vuosiin. Luulin vain olevani tyytyväinen ja onnellinen vaikka todellisuudessa olin vain tyytynyt.

Omat ajatuksemme synnyttävät tunteemme ja osaamme aika hyvin manipuloida myös itseämme. SIis ajattele!

Oletko sinä nyt tyytyväinen kun erosit miehestäsi, johon olit "tyytynyt"? Onko elämäsi nyt onnellisempaa tai antoisempaa? Olisi mielenkiintoista tietää koska 16 vuotta yhteistä taivalta on paljon ja varmasti sisältää monia yhteisiä kokemuksia, iloja ja suruja. Kenen kanssa jaat ne nyt?

Millaisesta vanhuudesta unelmoit?

• 535335
        kuuntele tunteitasi kirjoitti:

Aivan varmasti löytyy jonkinlainen ratkaisu, jos kuuntelee tunteitaan ja seuraa orjallisesti niitä. Näin löytyy tosiaan ratkaisu tilanteessa kuin tilanteessa, asiaan kuin asiaan. Mutta onko se oikea ratkaisu, niin se onkin kokonaan toinen juttu. Ne tunteet kun on yleensä aika lyhytnäköisiä, typeriä, itsekkäitä ja raadollisia ja ties mitä vielä. Moraalia tunteilta varsinkaan on turha odottaa.

• Yks pikku juttu vaan

Entä mikä olisi oikein nykyistä kumppaniasi kohtaan? Onko tällainen sinulle edes relevantti kysymys?

• oo rehellinen

Mikä kiire sinulla nyt on? Muuttaako kaksi-kolme kuukautta asian jotenkin toiseksi? Itsesi kannalta on järkevintä edetä rauhassa. Tunteet toiseen hiipuvat joka tapauksessa alkuhuuman jälkeen.

Rehellinen joka tapuksessa kannattaa olla. Jos ei muuten, niin itsesi takia.

• Sattuu

Kiitos järkevistä sanoista!

• jaksan etsiä

Jotenkin kummalliselta tuntuu lukea näitä juttuja täällä siitä, kuinka omaa kumppania petetään. Tosin en ole itsekään ihan pulmunen, koska olin kakkonen jonkin aikaa ja se on hyvin vastenmielinen muisto. Olen sinkku ja olisin tosi onnellinen, jos löytäisin oman rakkaan jostakin. Olisi hienoa rakentaa yhteistä elämää ja välittää toisesta hillittömästi. Toisilla tuntuu olevan varaa pettää kumppaniaan yhä uudelleen ja puoliso ymmärtääkin monessa tapauksessa ja suhde jatkuu tai sitten löytyy uusi ihana kumppani ja taas onni kukoistaa. Joidenkin parisuhde-elämä on todella runsasta. Minä haaveilen vain ainoastaan yhdestä omasta kullasta. Olisin niin kiitollinen elämälle, kun hänet löytäisin. Tämä ei tarkoita, etteivät miehet olisi kiinnostuneita, mutta on niin vaikea löytää häntä, joka todella tuntuisi omalta. Johtuvatko pettämiset osaksi siitä, että ihmiset haluavat olla aina jonkun kanssa ja niinpä sitten mukana ei ole aina suuria tunteita ja haku jatkuu suhteessakin? Itse en halua moista.

• itsehän päätät

minä taas en ole pettäjä nainen, enkä voisi toista selän takana hymyssä suin pettää koskaan. periaate on se, että ensin pitää vanha suhde lopettaa ennen kuin uusiin lakanoihin hyppään, enkä niihinkään heti hyppäisi vaan kuulostelisin kyllä ensin muita tunteita, vaikka himoa olisikin...

• Viisastukaa toiset

Synnistä on lolulla lohduton olo?

• synnillä on palkkans

Väität että et tunne tuskaa ja mutta kuitenkin olet väsynyt ja umpikujassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe