Erotakko vai ei

mitätapahtuunyt

Olen 23 vuotias nuori nainen. Olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta ja asun yhdessä lähemmäs 5 vuotta. Olen välillä ihan onnellinen, onnellisempi silloin kuin olen kotipaikkakunnallani. Sinne haluaisin joskus takaisin.
Meillä on miehen kanssa ihan ok suhde. Hän on 29 vuotias. Välillä hän on minua kohtaan todella mukava kun taas sen 70%ajasta ei ole. Hän pelaiee paljon konsolipelejä, syyttää minua usein milloin mistäkin, eikä ajattele tunteina tai arvosta mitään mitä teen.
Olen yrittänyt olla hyvä puoliso, kannustava, ymmärtäväinen jne mutta nyt on mittanu aika täysi. EN jaksa eikä minun pitäisikään jaksaa enää tälläistä huonoa kohtelua. Jos järjellä ajattelee niin ehkä pitäisi erota, mutta sitten tulee taas tunteet mukaan. En haluaisi tuottaa toiselle pettymystä ja erota. Tiedän että pärjään yksin ja voisin saada jonkun paremman puolison joka minua arvostaa ja kunnioittaa.

6

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eropäätöksestä

Hieman sama tilanne täälläkin. Olemme asuneet yhdessä kolmisen vuotta. Mieheni on lähes tietokoneen orja. Pari viikkoa sitten mieheni yllätti ja kosi minua kesken poikavauvamme synnytyksen. Nyt mies sanoo ettei haluakaan naimisiin kanssani, olen pettynyt. Haluaisin vakaan ja turvallisen parisuhteen kun kerta lapsiakin on. Miehen ajasta suurin osa menee pelaamiseen, mikä ei sinänsä haittaa kunhan ei ole minulta pois. Ja välillä se on minulta pois. Yleensä mies kyllä keskeyttää/lopettaa pelaamisen jos pyydän hellyyttä tai seksiä. Seksiä tosin ei ole tullut harrastettua kuukauteen koska olen ollut viimeisilläni raskaana ja nyt täytyy odottaa jälkitarkastukseen asti. Jos seksi toimii niin parisuhdekin yleensä toimii. Ikävää että miehesi on ikävä suurimman osan ajasta. Ehkä sinun pitäisi koittaa yrittää puhua tilanteestanne. En todellakaan enää tiedä mitä ajatella. Rakastan miestäni ja hän on elämäni rakkaus. Voi tosin olla että olisin vapautuneempi jos asuisimme eri osoitteissa, kuten varmaan miehenikin tuntisi itsensä vapaammaksi ja voisi toteuttaa itseänsä paremmin. Älä jää huonoon suhteeseen varsinkaan jos et rakasta miestäsi. Turha ajatella että loukkaisit ja tekisit toiselle ikävästi jos tahdot erota. Pitkällä tähtäimellä on molemmille, myös miehellesi, parempi että eroatte josset kerta ole onnellinen sillä sinun turhautumisesi ja paha olosi vaikuttaa myös mieheesi. Viimeksi tänään mieheni sai raivokohtauksen. On kuulemma yleistä että tietokone/konsoli pelien pelaajat menettävät hermonsa helpommin. Tietokoneellahan monet asiat toimivat napin painalluksella. Tosielämässä tarvitaan hyviä hermoja ja kärsivällisyyttä. Kaikkea hyvää ja toivottavasti tilanteesi helpottuu tai löydät uuden miehen...

• freiheit

Olet 23-vuotias ja voit löytää vielä jonkun, joka kunnioittaa sinua tai voit jäädä piikomaan tuohon nykyiseen kuivuneeseen suhteeseesi loppu elämäksesi. Kannattaisi myös opetella arvostamaan sinkkuutta, sillä parisuhde voi tuntua välttämättömältä, mutta sitä se ei ole. Parempia suhteita saa aikaiseksi kun arvostaa itseään eikä vain säntää suhteisiin kun ei osaa yksinkään olla. Kehotan eroamaa mutta oma on elämäsi.

• vcxvxcvcxvcxcvx

Toisaalta täydellistä puolisoa on täysin turha etsiä. Jos et ole kiinnostunut irtosuhteista ja sinkkuelämästä niin en oikein näe mitään syytä erota ellei tilanne ole todella huono. Pienet kinat kuuluvat parisuhteeseen.

• rumamies

et sä sille mitään pettymystä tuota kun miehes ei edes rakasta sua. Et eroa kuule vaan heti ja anna miehelles sanakirja josta voi ettii sanan parisuhde ja et mitä se tarkoittaa.

• opeliini1

"Välillä hän on minua kohtaan todella mukava kun taas sen 70%ajasta ei ole."
      70% ajasta kokea epämiellyttävyyttä EI ole oikea tapa elää. Myoskään parisuhteeseen EI kuulu aikaajottaiset riitelyt!

Myonnä itsellesi että olet huolellisesti ja harkiten tehnyt väärän valinnan miehen suhteen. Hän todennäkoisesti on täydellinen puoliso jollekin toiselle, mutta ei sinulle.
      Vain laske hänet menemään ja aikanaan aivan varmasti sinunkin kohdalle osuu mies joka on täydellinen juuri sinulle!

• been there....

HAH. lähes sama tilanne kuin itselläni oli viime vuonna. Olin 23, mies 29. Yhdessä asuttiin 5vuotta. Toisaalta meidän ongelmat olivat pikemminkin epäluottamus ja valehtelu.

Erohan siitä tuli lopulta. Ja en ole koskaan ollut yhtä vapautunut. Vaikka pahalta välillä tuntuukin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5230
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      129
      1686
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1650
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1609
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1305
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1220
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1120
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      867
    Aihe