Mitä on pitänyt tapahtua että mies tappaa perheensä??

Herkkämieli

39

1378

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puskiksen veikkaus: Mies oli ahdistettu nurkkaan. Perhe ei tiennyt sitä. Ei se yksin ole syynä, mutta ilmeisesti hyviä vaihtoehtoja ei ollut, mikä nyt jälkikäteen tuntuisi oudolta. Tilanne saattoi syntyä nopeasti, joten voi olla, ettei mies ehtinyt paljoa edes miettimään tai sitten mietti eikä muuta keksinyt.

• Monesti kulisseista voi tulla liian suuret.kulissit ovat liian suuret

• pettymystä tuo elämä

pelkkä arvaus vain: pettäminen. eiköhän se ole perhesurmien yleisin syy.

jos niin on syy niin olisi tytöt säästänyt.

• //Mies//

No, kun kerran sit kysyit, spekulointia..

Nainen kertoi täysin yllättäen aviomiehelle että hän ottaa lapset mukaansa ja muuttaa toisen miehen luokse..?

• Tuo on ehkä yleisin. Toinen mahdollinen, paha työongelma ja tarve "säästää" perhe siltä.

• .. ..

Sas se.
      Tietyt asiat on ihmisessä jo sisäänrakennettuja, kuin kivijalka. Kuten arvot. Esim kuinka arvotan itseäni ja perhettäni?

Mitä pitää tapahtua ja arvomaailman olla, että kun itse epäonnistuu esim ammatillisesti niin ei anna enää edes lapsilleen mahdollisuutta elää - vaan tappaa ne?
      Sanoisin, että lapsia ja puolisoa ei ole rakastettu vaan ne on omistettu.
      On nähty vain oma kunnia. Eikös nää arabien kunniamurhat ole juuri tätä: toisella ei ole oikeutta elää eikä arvoa, vaan kaikki nähdään oman navan kautta? Oman kunnian kautta?

Kyseinen ihminen oli lehtietietojen mukaan erittäin opiskellut ja hyvässä työssä. Eipä taannut empatiaa ja rakkautta sydämeen. Ja toinen on, että jos se oli pahan stressin seurausta: onko mikään työ tai raha sen arvoista, että polttaa itsensä noin loppuun => laajennettu itsemurha.

Jokainen voi kuvitella omalle kohdalle.

Näiden palstojen huorittelijat on samaa ainesta ja pitäis sulkea laitoksiin hoitoon. Samaa ulkoistettua tuskaa.

• tylsää paskaa

arvot
        kunnia
        arvomaailman
        ulkoistettua

onpa hienoja sanoja...

Vaimolla on ollu pahanhajuinen pillu, siitä se johtu.

• Näin

"Mitä pitää tapahtua ja arvomaailman olla, että kun itse epäonnistuu esim ammatillisesti niin ei anna enää edes lapsilleen mahdollisuutta elää - vaan tappaa ne?"

Veikkaan että tämä liittyikin työasioihin. Ehkä on nähnyt asian siten, että köyhänä perheellä olisi huono elämä tms.

• ertjetrjet

Tarkoittanet kolmea murhaa ja yhtä itsemurhaa.

• ^^^^!
    • ...

Kilahtaminen.

• Pikkuporvarillinen kulissi otti ja romahti?

• KULISSIT:.!1%#++?!

.

Ellei kulissit pysy pystyssä ne on poistettava

Har!

.

• Juu, tota samaa juttua oli maailman menossa aika paljon. Kaikki, mitä käteen saadaan, käytetään itsen vakuutteluun, että kaikki paha on lähtöisin kokoomuksesta. Entäs se vakuuttelu sitten, eikö se ole vasemmistolaista?

• Täälläkin on arvailtu myös kulisseja.
        Elämä menee vaikeaksi, jos se kasvaa lisäkulissein ihmistä huomattavasti suuremmaksi.

• Ylivelkaantuminen, eli raha. Vaikka oli kuinka johtaja niin ei tainnut tietää, että velkoja ei tarvi periä.

• surusilmä

Ypäjän kirkkoherra Risto Ahti blogissaan 13.4.2012 (http://www.kotimaa24.fi/blogit/blog/?bid=137):
        Justiinsa kävivät poliisit ja ovat vielä asunnossamme. Äsken minulla oli lapsen lapsia, nyt ei ole yhtään. Olen sanaton. Suuri murhenäytelmä on sattunut. Tieto tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Osanottoni.

• Sulla lähtis perhe, kun konkurssi iskee? Ei oo hääppöstä.

• dazu kirjoitti:

Sulla lähtis perhe, kun konkurssi iskee? Ei oo hääppöstä.

Iha hyvä provokaatinen identifikaatio-yritys, poitsu.

• relaxed_eyes kirjoitti:

Iha hyvä provokaatinen identifikaatio-yritys, poitsu.

No, mutta miksi tappaa perhe jonkun velkaantumisen takia? Minusta moiseen vaaditaan joku isompikin kilahdus.

• dazu kirjoitti:

No, mutta miksi tappaa perhe jonkun velkaantumisen takia? Minusta moiseen vaaditaan joku isompikin kilahdus.

No huomaahan sen nyt sustakin, että suomalaisen miehen psyyke ei vaan kestä.

No huomaahan sen nyt sustakin, että suomalaisen miehen psyyke ei vaan kestä.

Kyllä täällä on paketti hyvin pysynyt kasassa ja pysyy jatkossakin.

• dazu kirjoitti:

Kyllä täällä on paketti hyvin pysynyt kasassa ja pysyy jatkossakin.

Ei se ulospäin siltä näytä, mutta se on hyvä, että ittes kans pärijäät.

Ei se ulospäin siltä näytä, mutta se on hyvä, että ittes kans pärijäät.

Kannattaa muistaa hokea tuota juttua mun psyykkeen kestämättömyydestä vähintään joka viikko, ettet ala tulemaan epäuskoiseksi sen suhteen. Joistain jutuista pitää puhua paljon, koska muuten ne eivät olisi olemassa.

• Isäni tytär

Nettitreffeffien täppeihin pitää saada lisää vaihtoehtoja.
      Tahdon tietää ettei poikaystävä tapa minua jos
      -siltä loppuu rahat
      -sillä onkin liikaa velkaa
      -jos se on kavaltanut rahaa työpaikaltaan
      -jos se saa fudut töistä
      -sitä vituttaa
      -se päilee mun pettäneen
      -jos se huomaa että mä pelkään ja aion häippäistä
      -se ei keksi mitään hyvää ratkaisua omiin ongelmiinsa
      -se ei keksi mitään muuta hyvää ratkaisua omiin ongelmiinsa

Yhdelläkään huorittelijalla tai ahneella mersumiehellä ei ole asiaa tuosta ovesta sisälle. Arvot se jolla tehdään päätöksiä tiukan paikan tullen.
      Olen jo nähnyt väkivaltaa ja sen motivaattori on aina tähän asti ollut "minä, minä minä".

• Pari lisää

- se kuulee, että sä olet raskaana
        - se kuulee, että sä olet raskaana jollekin toiselle

Anteeksi, jos loukkasin, ei ole tarkoitus aiheuttaa loukkaantumisia.

• ...

Hyviä täppejä sulla. Elämä on suuri selviytymiskenttä. Mikään ei ole niin varmaa, kuin se on epävarmaa. :-)

Maailman ihanin ihminen ja kaunemmailtakin näyttävä ja tuntuva rakkaussuhde voi muuttua painajaiseksi. Sanotaan, että ihmisistä ja tulevasta voidaan ennustaa, mutta mikään ei takaa että ennustus menee oikein.

• ..
        pus-kis kirjoitti:

Pari lisää

- se kuulee, että sä olet raskaana
        - se kuulee, että sä olet raskaana jollekin toiselle

Anteeksi, jos loukkasin, ei ole tarkoitus aiheuttaa loukkaantumisia.

Näköjään loukkasin jo, kerran tökkäsit takaisin.

Raskaudestako sinä tappaisit?

• Eläinkunnassa tapahtuu usein niin että jos emo kokee suurta stressiä niin se tappaa poikasensa, esim. kun minkit päästetään irti niin ne tappaa kaiken kun stressi on niille niin kova.

Ihmisillä tätä käyttäytymistä selitetään vähän samalla tapaa. Kun stressi kasvaa liian suureksi niin henkilö kuvittelee suojelevansa rakkaitaan siten että tappaa ne että he eivät joutuisi kokemaan sitä samaa kuvitteleellista todellisuutta kuin tappajalla on. Tappaja kuvittelee tekevänsä palveluksen ja suojelevansa rakkaitaan. Uskon että kaikilla ihmisillä on tälläinen ominaisuus joka aktivoituu kun päänsisällä menee tarpeeksi huonosti. Ominaisuuden aktivoitumisessa vaan on suuria eroja.

• ...

Samasta syystä moni ihminen jättää myös lapset tekemättä. Suojelee syntymätöntä lasta maailmalta, jossa ehkä itselläkään ei ole aina niin hyvin asiat.

Tää tuli mieleen vaan, kun jotkut ihmettelee vela ihmisten lapsettomuutta. Mä käsitän sen yhtenä vaihtoehtona noin. Toki muitakin syitä on olemassa.

• ...
        ... kirjoitti:

Samasta syystä moni ihminen jättää myös lapset tekemättä. Suojelee syntymätöntä lasta maailmalta, jossa ehkä itselläkään ei ole aina niin hyvin asiat.

Tää tuli mieleen vaan, kun jotkut ihmettelee vela ihmisten lapsettomuutta. Mä käsitän sen yhtenä vaihtoehtona noin. Toki muitakin syitä on olemassa.

Eli siis palvelus tässä on jättää tekemättä lasta, jottei se kärsisi maailmasta ja sen pahoista asioista. Suojelua joltain minkä itse kokee riittävän vaikeaksi.

• zisel

"Mitä on pitänyt tapahtua?"

• näistä joku

Vaihtoehtoja ei ole monta.
      1) mies on saanut tietää ettei olekaan lapsien isä
      2) mielenhäiriö
      3) nainen on pettänyt miestä tai miehen väkivaltaisuuden vuoksi uhannut jättää miehen
      4) mies on käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen lapsia ja lasten äiti on saanut sen tietää, mies ei kestänyt niin häpeällisen asian julkituloa

• Oik.käynti salaiseks

.

Jos oikeudenkäynti määrätään salaiseksi jokin noista esittämistäsi skenaarioista on mahdollinen

.

• spekulointia

IS: Naapurin mukaan vaimo oli pelokas nainen, ja pakeni aina, kun hänen kanssaan yritti puhella. Mies oli "nallekarhumainen" ja mukava ja liikkui lasten kanssa. Mitä vaimo pelkäsi?

• 1927syntyneen mp

asioihin vaikuttaa paljon, eniten, kodista saadut eväät,

"omena ei kauaksi puusta" putoa ja moni muukin sanonta pitää usein paikkansa.

• no ei kai siihen tarvi ku sen että päässä sattuu vaan pimahtaan, niin kai se mahdollisuus on aina olemassa ja jokaisella.. mutta mitä varten ne muun perheen vie mennessään eikä vaan itseään, no huh onneksi en asu enää kotona eikä oo omaa perhettä :D

• Kjsjsjwjwjjj

Syy voi ihan yksinkertainen, ylikuormittunu stressi, mikä sekotti pään lopullisesti, sitä sattuu kaikkee.

• eimuutavaai

Hermot kirreellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      102
      4867
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1353
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe