Henkilökohtainen kysymys

sykiatrii-dazzuu

Oletko mielestäsi kiusaaja vai kiusattu oikeassa elämässä?

Kiusattu: on yleensä henkilö, joka erottuu ryhmästä ja on syrjäänvetäytyvä luonteeltaan.

Kiusaaja: hieman narsistinen alemmuudentunteesta kärsivä ihmispolo, joka purkaa turhautumiaan heikkotahtoisiin ja on myös kova manipuloimaan.


Kysyttävää?

Se siitä.

35

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puskalisko

      molempia. Ei ole kysyttävää. Tarkoitus kylläkin on olla olematta kumpaakaan, mutta usein se ei onnistu. En kuitenkaan halua hermostua sellaisista repsahduksista liikaa, koska sitten noista tulisi identiteetti.

      • sykiatrii-dazzuu

        Mitä saat siitä itsellesi, kun kiusaat toisia?

        Tai uhrina olemisesta?


      • puskalisko
        sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Mitä saat siitä itsellesi, kun kiusaat toisia?

        Tai uhrina olemisesta?

        ei pidä medikalisoida kaikkia inhimillisiä heikkouksia


      • sykiatrii-dazzuu
        puskalisko kirjoitti:

        ei pidä medikalisoida kaikkia inhimillisiä heikkouksia

        Niin, mutta kysyn silti:

        Millaisen tunteen kiusaminen antaa?

        Tunnetko itsesi voimakkaaksi vai heikoksi?


      • puskalisko
        sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Niin, mutta kysyn silti:

        Millaisen tunteen kiusaminen antaa?

        Tunnetko itsesi voimakkaaksi vai heikoksi?

        no siinä mielessä heikoksi, kun on "pakko" sortua sellaiseen. Joskus taas teen kyllä väärin, mutten osaa katua sitä että teen väärin. Eihän se nyt ole kaunista sanoa ihmiselle että vedä kuule vittu päähäs, mutta joidenkin kanssa vaan ei jaksa enää muuta.


    • En kumpikaan ole ollut yli 25.vuoteen. Kiusattu olin joskus yläasteella.Siis tämä syrjäänvetäytyvä ja ryhmästä erottautuva. Varmaan olen sitä vieläkin, muttei mua kiusata, koska olen valinnut sellaisen elämäntavan, että kiusaaminen ei ole mahdollista. Oman elämäni herra, tavallaan. Ei mitään katkeruuksia kiusaajia kohtaan, ne auttoi valitsemaan mua mun elämäntavan. Olen oikeastaan kiitollinen.

      • sykiatrii-dazzuu

        Mitä haluaisit sanoa kiusaajillesi?


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Mitä haluaisit sanoa kiusaajillesi?

        Morjens ja hyvää loppuelämää.

        Ei erityisesti kiinnosta heidän maailmansa. Aavistus on, että on jotenkin hyvin kaavoihin kangistunutta ja ankeaa.


      • sykiatrii-dazzuu
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Morjens ja hyvää loppuelämää.

        Ei erityisesti kiinnosta heidän maailmansa. Aavistus on, että on jotenkin hyvin kaavoihin kangistunutta ja ankeaa.

        Et siis...ihaile ihmistä, joka on alistanut ja hallinut sinua?

        Tiesitkö, että kiusaaja välittää kiusatusta, mutta ei kykene kertomaan sitä.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Et siis...ihaile ihmistä, joka on alistanut ja hallinut sinua?

        Tiesitkö, että kiusaaja välittää kiusatusta, mutta ei kykene kertomaan sitä.

        Ihaile? No voi hyvänen aika.. Pidän sitä yläasteen kiusaajapoikaa pikkasen säälittävänä hömelönä, jolla oli joo, joku tarve herättää mun huomio, mutta tapa oli niin hemmetin väärä. Luokkakokouksessa tuli sitten tilanne, jossa yritti jopa jollain tavalla iskeä mua. Katsoin sitä suu auki ja lähin menee nauraen. Mitä hittoa?Pilas mun elämästä tollaset 3-4 vuotta. Ei ihan kolahda, ei..


      • sykiatrii-dazzuu
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ihaile? No voi hyvänen aika.. Pidän sitä yläasteen kiusaajapoikaa pikkasen säälittävänä hömelönä, jolla oli joo, joku tarve herättää mun huomio, mutta tapa oli niin hemmetin väärä. Luokkakokouksessa tuli sitten tilanne, jossa yritti jopa jollain tavalla iskeä mua. Katsoin sitä suu auki ja lähin menee nauraen. Mitä hittoa?Pilas mun elämästä tollaset 3-4 vuotta. Ei ihan kolahda, ei..

        Mietin, että mitä tämä poika-nykyään mies-mahtaa ajatella tästä tapahtumasta josta on neljännesvuosisata aikaa.

        Olisko hän unohtanut konfliktinne?

        Veikkaan, että on.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ihaile? No voi hyvänen aika.. Pidän sitä yläasteen kiusaajapoikaa pikkasen säälittävänä hömelönä, jolla oli joo, joku tarve herättää mun huomio, mutta tapa oli niin hemmetin väärä. Luokkakokouksessa tuli sitten tilanne, jossa yritti jopa jollain tavalla iskeä mua. Katsoin sitä suu auki ja lähin menee nauraen. Mitä hittoa?Pilas mun elämästä tollaset 3-4 vuotta. Ei ihan kolahda, ei..

        Noi luokkakokoukset... mulla kans erikoinen kokemus... Olin ala-asteen luokkakokouksessa ja siellä sitten tytöt muistelivat, että meidän luokalla ei ollut ollenkaan kiusaamista... Ihan unohtui tämän ala-asteen hurmuripojan touhut kokonaan, kun kaveri järjesti mut pari kertaa sairaalakuntoon. Oon miettinyt, kun olen noita korvaushaku-juttuja lukenut, että ne korvauksia saaneet kiusatut ei ole kokeneet niin pahaa kiusaamista, kuin minä ja meidän luokalla ei muka ollut kiusaamista ollenkaan.

        Kiusaajapoika tuli muuten luokkakokoukseen KOLMEN blondi-tyttöystävänsä kanssa.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Mietin, että mitä tämä poika-nykyään mies-mahtaa ajatella tästä tapahtumasta josta on neljännesvuosisata aikaa.

        Olisko hän unohtanut konfliktinne?

        Veikkaan, että on.

        Toivottavasti. Tavallaan silti... Kun miettii että hänen kiusaamisensa oli päivittäistä, Merkitsin silloin suurella rastilla kalenteriin vuodessa ne pari päivää, jolloin hän ei huudellut mitään inhottavuuksia plus tehnyt jotain "jäynää" lievästi sanottuna, niin tuntuu erikoiselta, että hän olisi kokonaan unohtanut. Mutta voin kuvitella, että tuollaiset haluaa pyyhkiä pois päästään. Häpeä on niin suuri. Niissä kun ei ole mitään järkeä ollut, millään lailla. En minä niitä asioita mitenkään nykypäivänä muistele, ellei kysellä erikseen koulukiusaamisesta. Oikeastaan joskus hekumoin vähän ajatuksella, jos hän tulee minua joku päivä vastaan.. :D


    • parRow

      Kysymys: onko maailmasi aina noin mustavalkoinen?

      • sykiatrii-dazzuu

        On ja ei ole.

        Miten itse olisit esittänyt tälläisen kysymyksen?


      • parRow
        sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        On ja ei ole.

        Miten itse olisit esittänyt tälläisen kysymyksen?

        En esitä jokotai vaihtoehtoja.


    • Hieman narsistinen? Tämä muotivillitys on mennyt täysin yli äyräiden, väittää kaikkea ja kaikkia narsisteiksi.

      En kumpaakaan. Joku joskus on saattanut yrittää kiusata, mutta lopettanut ajoissa. Kiusannutkaan en ole, kiusoittelen kyllä mielellään silleen lämpimässä hengessä. Siinä ei ole erehtymisen vaaraa että kyse olisi kiusaamisesta vaan positiivisesta huomiosta.

      • sykiatrii-dazzuu

        En väitä, että kiusaaja/t olisi narsisti, vaikka käytös olisi narsistista.

        Haluaisitko olla kiusaaja?


      • "Tämä muotivillitys on mennyt täysin yli äyräiden, väittää kaikkea ja kaikkia narsisteiksi."

        Väärinpäin mielestäni. Toki olet oikeassa siinä, että narsismi-sanaa on käytetty jo 10 vuotta miten sattuu, mutta kyllä kiusaamiseen liittyy aina narsismi, kun kyse on koulukiusaamisesta vähän isommissa määrin.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        En väitä, että kiusaaja/t olisi narsisti, vaikka käytös olisi narsistista.

        Haluaisitko olla kiusaaja?

        Niin hölmö kysymys, että päättelen sinun olevan kiusattu itse vaikka haluaisit olla kiusaaja. Niinhän se on vai mitä?


      • sykiatrii-dazzuu
        bravo.bravi kirjoitti:

        Niin hölmö kysymys, että päättelen sinun olevan kiusattu itse vaikka haluaisit olla kiusaaja. Niinhän se on vai mitä?

        En tiedä, etkä varmaan usko etten ole koskaan edes ajatellut tuollaista asiaa.


      • puskalisko

        mutta etkö haluaisi joskus TÄRVELLÄ jonkun takapihaa aivan täydellisesti !11!111!


      • puskalisko kirjoitti:

        mutta etkö haluaisi joskus TÄRVELLÄ jonkun takapihaa aivan täydellisesti !11!111!

        Joo, naapurin eukon. Sillä on pieni koira mikälie, joka räyskyttää 24/7. Sen nimi on Adolf ja se oli itävaltalainen korpraali edellisessä elämässään.


      • Kuka väittää ettei koskaan vituta, valehtelee. Näkeehän noita Hangon keksi-naamareita, mutta ei ne aitoja ole. Uskoi sitten Jeesukseen tai Pentti Siimekseen.


    • Ei pitänyt täysin paikkaansa. Oli taas stereotypistä kakkaa.

      • sykiatrii-dazzuu

        Keskustelun avaus häiritsee sinua.

        Mistä syystä?


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Keskustelun avaus häiritsee sinua.

        Mistä syystä?

        Ei se häiritse, mutta vastaukseni häiritsi sinua. Aloituksesi ei oikein kunnolla inspannut tekstiä pulppuaan.


      • sykiatrii-dazzuu
        dazu kirjoitti:

        Ei se häiritse, mutta vastaukseni häiritsi sinua. Aloituksesi ei oikein kunnolla inspannut tekstiä pulppuaan.

        Ei häirinnyt, jäin vain miettimään mitä tarkoitit.

        Mutta mitä arvelet itse.



        Oletko kiusaaja, kiusattu vai molemmat samassa persoonassa?


    • Varmaan sitte toi kiusattu.

      • sykiatrii-dazzuu

        Olet kiusattu.

        Halusit puolustautua, mutta tunnet tekeväsi väärin.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Olet kiusattu.

        Halusit puolustautua, mutta tunnet tekeväsi väärin.

        No jos nyt asiaa oikein mietitään niin mä kyllä olen todella harvoin tuntenut tekeväni väärin. Eikä mun ole ala-asteen jälkeen tarvinnut oikein puolustautuakaan.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Olet kiusattu.

        Halusit puolustautua, mutta tunnet tekeväsi väärin.

        Kuules kvasiatrii, ihminen joka tuntee aitoa loukkaantumista esim. kiusaamisen takia, ei tunne puolustautuessaan tekevänsä väärin. Ongelma on ennemminkin se, että ei uskalla/kykene puolustautumaan ja kaikki jää hautumaan sisälle. Välttelee sitä ettei provosoi kiusaamaan lisää. Mahdollisesti traumatisoituu loppuelämäksi.


      • sykiatrii-dazzuu
        bravo.bravi kirjoitti:

        Kuules kvasiatrii, ihminen joka tuntee aitoa loukkaantumista esim. kiusaamisen takia, ei tunne puolustautuessaan tekevänsä väärin. Ongelma on ennemminkin se, että ei uskalla/kykene puolustautumaan ja kaikki jää hautumaan sisälle. Välttelee sitä ettei provosoi kiusaamaan lisää. Mahdollisesti traumatisoituu loppuelämäksi.

        Mutta ihminen tuntee häpeää kiusaamistilanteessa.

        Ei millään uskalla ruveta huutamaan, koska muut voivat leimata vaikka hulluksi.

        Tämä on muuten ihan totta.


      • sykiatrii-dazzuu kirjoitti:

        Mutta ihminen tuntee häpeää kiusaamistilanteessa.

        Ei millään uskalla ruveta huutamaan, koska muut voivat leimata vaikka hulluksi.

        Tämä on muuten ihan totta.

        Häpeää kyllä, mutta se on eri asia kuin tuntea tekevänsä väärin.


    • ...

      En enää nykyisin kumpaakaan. Ennen olin kiusattu, mutta se aika on jäänyt taakse. Oon vaan hoksannut, että vaikka nykyisin olis suht paljon niitä kaveriksi tahtoviakin, niin mä en halua itselleni kavereita. En jotenkin kaipaa kavereita, niin kun nuorena kaipasin. Niitä jotka taputti selkään, jos yksin jäi heikoille.

      Mistä se johtuu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe