Se mikä minua ei lakkaa hämmästyttämästä, on että kuinka harva nainen tajuaa millainen voima heillä on miehiin. Siis myös muihin miehiin kuin juoppoihin.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1528639/susanna-ruotsalainen-ilta-sanomissa-nain-matti-lopetti-juomisen
Klassinen "nainen paransi miehen" -case
23
270
Vastaukset
- Tehoaisi 100%
Ja tavallisissa suhteissakin jos toimisivat kehujen eikä nalkutuksen kautta...
- sdhsadgaddgd
Jotku naiset osaa tukea, harvat tosin. Ei Matti tosiaan olisi lopettanut ryyppäämistä jos Susanna olisi nalkuttanut sen masentuneeksi.
Rakkaus parantaa. Toivoisin että joskus löytäisi parisuhteen jossa puhalletaan aidosti yhteen hiileen.
Lopuksi pitää todeta tasapuolisuuden nimissä se että miehet on ihan yhtä surkeita tukijoita.- 23
Kyllä naiset tukee jos mies on arvokkaasti heikko, eli vaikkapa menestyvä yrittäjä mutta vapaalla juoppo baaritappelija. Kyyneleet hyväksytään jääkiekkoilijalla vaan ei jännittäjällä.
- juopn ex vaimo
ja kauanko tota juomattomuutta kestää?
Jos ei itse halua lopettaa niin ei kukaan voi auttaa. Niin monta juopon kanssa elänyttä tiedän joille kävi niin että nainenkin sairastui.
Mä jätin oman juopponi ja onhan sillä uusi lohduttaja mutta yhä juo. Nyt olen itse ei juovan miehen kanssa.
Juuri tota ajattelua kannattaa varoa että teen toisesta itselle sopivan. Se harvoin onnistuu.- pylly
Luitko tota juttua ollenkaan?
"hän ei ole koskaan joutunut luettelemaan miehelleen mitään ehtoja.
– Sanoin asiasta, mutta en ilkeästi. Matti tajusi itse, kun näki minut kunnollisena, työssäkäyvänä ihmisenä, että hän ei voi jatkaa niin tai menettää minut. Ja Matti valitsi minut, Nykäsen kihlattu kertoo lehdelle." - juopon ex vaimo
pylly kirjoitti:
– Sanoin asiasta, mutta en ilkeästi. Matti tajusi itse, kun näki minut kunnollisena, työssäkäyvänä ihmisenä, että hän ei voi jatkaa niin tai menettää minut. Ja Matti valitsi minut, Nykäsen kihlattu kertoo lehdelle."Niin jotkut miehet tekevät, mutta erittäin monet eivät tee niin. Jotkut päihdeongelmaiset miehet lopettavat kun saavat lapsen, mutta on vaarallista toivoa sitä. Suurin osa naisista pettyy kun oma mies ei lopeta juomista. Kyllä oma ex juoppo on pitkiäkin aikoja juomatta mutta aina oli pelko että taas se jatkuu ja lapset kärsivät paljon.
Se on jokaisen ihmisen oma valinta juoko ja siitä on turha toisia syyllistää.
Omalla exällä on nytkin mitä ihanin nainen, mutta juo enemmän kuin meidän kanssa joi.
Itse taas olen tutustunut ihanaan mieheen jolla on terveet elämän tavat ja tekee lapset onnelliseksi. Kunhan vaan nämä omatkin tunteet tästä paranisivat ja saisin rauhassa jatkaa eteenpäin.
Alkoholistin jättämät haavat ovat syvät. pylly kirjoitti:
– Sanoin asiasta, mutta en ilkeästi. Matti tajusi itse, kun näki minut kunnollisena, työssäkäyvänä ihmisenä, että hän ei voi jatkaa niin tai menettää minut. Ja Matti valitsi minut, Nykäsen kihlattu kertoo lehdelle."Helposti voi ratketa uudestaan vaikka väittäisi miten lopettaneensa. Avain on siinä miksi lopettaa, ja Matilla on nyt väärä syy vaikka hieno syy onkin. Mitä kauemmin koittaa lopettaa vääristä syistä, sitä enemmän joutuu avaamaan omia mielen umpisolmujaan.
- ja pyh
siipimikko2 kirjoitti:
Helposti voi ratketa uudestaan vaikka väittäisi miten lopettaneensa. Avain on siinä miksi lopettaa, ja Matilla on nyt väärä syy vaikka hieno syy onkin. Mitä kauemmin koittaa lopettaa vääristä syistä, sitä enemmän joutuu avaamaan omia mielen umpisolmujaan.
Mikä sitten on oikea syy? Miten joku uskoon tuleminen, vedon lyönti, hihhuliksi alkeminen, tms. olisi sen parempi syy. Aina voi retkahtaa ja maalata piruja seinälle, oli se syy mikä tahansa...
- Juuri niin..
siipimikko2 kirjoitti:
Helposti voi ratketa uudestaan vaikka väittäisi miten lopettaneensa. Avain on siinä miksi lopettaa, ja Matilla on nyt väärä syy vaikka hieno syy onkin. Mitä kauemmin koittaa lopettaa vääristä syistä, sitä enemmän joutuu avaamaan omia mielen umpisolmujaan.
Matti on adrenaliini narkki, rakastuminen aiheuttaa euforisen tunteen jolla on helppo korvata viinantuomat fiilikset. Kun sitten suhde alkaa tasaantua, vähenee se euforinen olokin ja saattaa tulla riitoja yms. silloin se raittius punnitaan ja etenkin se onko niille vanhoille huonoille tavoille tullut uusia selviytymiskeinoja tilalle- ryyppymies ottaa ryypyn vit***seen ja siinä se kierre on taas valmis.
- 8+3
Mulla on kaksi pitkää suhdetta ja niissä molemmissa mies lopetti päihteiden käytön kun mentiin yhteen. Toinen lopetti kokonaan ja toinen joi enää n. kolme kertaa vuodessa.
Mut viimeisessä suhteessa, joka kesti vajaan vuoden, mies valitsi mieluumin juomisen. Vaikka aidosti ja nalkuttamatta yritin kaikin tavoin tukea häntä. Se jaksaa ihmetyttää minua. Miten joku voi valita mieluumin sekoilun, krapulat, rahavaikeudet, juoppotappelut, jne kuin raittiin elämän ja rakkauden?
En olisi voinut olla siinä suhteessa pidempään, koska se alkoi tuhota oman terveyteni.- juopon ex vaimo
Kunnon alkoholisti ei yleensä kykene juomaan vain kolmea keertaa vuodessa. Ainakin mulla ex sitten jatkoi monta päivää kun alotti.
Se on ihmeellistä että jotkut miehet valitsevat alkoholin myös lastensa edelle. Se satuttaa tosi monia. Siihen ei ole selitystä tai tekosyitä ja se on väärin kaikkia ympärillä olevia kohtaan. On turha yrittää syyllistää vaimon nalkutusta ym siitä että itse juo. Aina juopolle tekosyy löytyy.
Pitäisi olla laitonta juominen niille joilla on alle 18v lapsia ainakin. - 8+3
juopon ex vaimo kirjoitti:
Kunnon alkoholisti ei yleensä kykene juomaan vain kolmea keertaa vuodessa. Ainakin mulla ex sitten jatkoi monta päivää kun alotti.
Se on ihmeellistä että jotkut miehet valitsevat alkoholin myös lastensa edelle. Se satuttaa tosi monia. Siihen ei ole selitystä tai tekosyitä ja se on väärin kaikkia ympärillä olevia kohtaan. On turha yrittää syyllistää vaimon nalkutusta ym siitä että itse juo. Aina juopolle tekosyy löytyy.
Pitäisi olla laitonta juominen niille joilla on alle 18v lapsia ainakin.Niinpä. Ja miksi nainen jää suhteeseen, varsinkin jos hänellä on lapset?
Mitä hänen tekosyynsä ovat? - Onhan tuota tutkittu
8+3 kirjoitti:
Niinpä. Ja miksi nainen jää suhteeseen, varsinkin jos hänellä on lapset?
Mitä hänen tekosyynsä ovat?Kuvittelevat että kun se mies vakuuttaa ja vannoo että se on loppu se juominen, niin lasten takia antavat yrittää ja yrittää ja yrittää. Moni varmaan rakastaakin sitä juoppo pa****kaa ihan aidosti.
Kyllä se on harhaa että kukaan raitistuu toisen takia, kyllä se lähtee omasta halusta, toiset tulee uskoon ja saavat sen kimmokkeen siitä, toiset on hetken rakkauden alkuhuumassa kuivilla (Matti ja Susannakin elävät vielä sitä alkuhuumaa).
- Arvostaisitte sitä
Miestenhän pitäisi siis olla kiitollisia naisille, mutta tässä taas yksi "kunnon mies"
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/helsingin-perhesurma-poliisilla-tarkka-tieto-kuolinsyista/art-1288462160348.html
Mistähän muuten johtuu että nämä murhamiehet ovat lähes aina opiskelleet jotain teknistä alaa?- Josko vaikka...
Oisko jotenkin tunneköyhempiä nuo?
- Antaa ajan kulua
Saas nähdä kauanko toi kestää. Onhan Matilla ollut noita vaimoja, sekä lapsiakin (tämäkään ei ole häntä raitistanut) ja juomistaukoja ennenkin. Eihän tuo ole kauan kuivilla ollut. Katsotaaan vaikka 5 vuoden päästä. Matti on sellainen henkisesti heikkolahjainen, että pienikin turhautuminen ajaa helposti vanhoille raiteille.
Se taas on selvä, että Tapolan oma viinankäyttö ei ainakaan auttanut asiaa. Kaksi holistia yhdesssä ei ole koskaan hyvästä.- 8+3
No, toivon Matille parasta ja jotenkin luulen, että hän osaa arvostaa nyt sitä raitista elämää ja rakkautta.
Onneksi ihminen voi kasvaa, oppia, parantua! - sillitrooli
En kyllä varsinaisesti muista lähellekään näin pitkää ajanjaksoa kertaakaan aiemmin, että Nykänen olisi ollut otsikoissa vain hyvistä asioista.
- Njooo'oh
Toivottavasti juomattomuus tosiaan kestä, mutta vähän vaikea siihen on uskoa, kun tietää Matin historian.
Minua taas ihmetyttää hiukan naistenkin käytös. On varmasti kamalaa elää juopon kanssa, mutta sitä suuremmalla syyllä: Miksi niitä juoppoja sitten täytyy ottaa puolisoksi, kerta toisensa jälkeen? Tässäkin ketjussa on naisia, jotka ovat juoposta erottuaan ovat ottaneet uuden juopon kierrokseen. Sitten voivotellaan marttyyrina, että se juoppo juo edelleen ja nyyh nyyh.
Sitähän moni mies ihmettelee, että miksi naiset sitten juoksevat aina silmät kiiluen niiden miesten perässä, vaikka on paljon ihan hyviä miehiä joille se alkoholi ei ole ongelma. Ilmeisesti nämä naiset pitävät siitä, että saavat esittää marttyyria, tai eivät vaan opi mitään?- sillitrooli
Minusta kummallisempaa on se, että naiset haluavat "parantaa" vain tietyntyylisiä miehiä. Miksi naiset eivät halua parantaa maaseudun peräkammarinpoikaa samalla innolla kuin renttua?
- Näin se menee..
Tuskin kukaan varsinaisesti juoppoa tarkoituksella ottaa. Monesti vaan omat elämäntavat edesauttavat sellaisten suhteiden syntymistä, esim . käydään baarissa rentoutumassa, siellä tulee takuuvarmasti törmättyä miehiin joille viina maistuu. Nekin joille se maistuu ihan liikaa osaavat kyllä esittää suhteen alussa ihan kelvollista, vasta kun se nainen on saatu hurmattua, miehen todellinen luonne pääsee esiin.
Ja onhan siinä myös sitä, että sairaan holistin kanssa suhteessa oleminen sairastuttaa väistämättä myös toista. Tällä meinaan sitä, että ne sallitun/normaalin/hyväksytyn rajat pikkuhiljaa siirtyy silläkin joka ei juo, tulee katsottua läpisormien paljon sellaista, joka jollain muulla saisi näyttämään ovea heti. - Tilastollisesti..
kuitenkin niin, että juopot ovat enimmäkseen sinkkumiehiä, minkä tietysti senkin voi kääntää naisten syyksi. Sen sijaan enemmistä juopoista naisista on naimisissa.
- 8+3
Niin ja miksi miehet ei halua "parantaa" ketään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891