Neuvvokaa alko-osaajat

minua pientä

Ostin Baileys kermalikööriä ja laitoin sitä vähän siman sekaan, niin siitähän tuli kuin hapantunutta maitoa.
Voiko tuota Baileysiä sekoittaa Mihinkään, kun minun kurkkuani se vähän paljaaltaan polttelee?

Säilyykö jääkaapissa yhtään, jos on avattu pullo?

43

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zisel

      Mä en ole kunnolla kouluja käynyt enkä tajua kemiasta hevonhelvettiä mutta silti jotenkin maalaisjärki sanoo että jos mä sekotan kermaa ja vettä sekasin niin siitä ei hyvää seuraa... Jos sun on pakko sekottaa sitä Baileysiä johonkin niin eipä oikeen muuta tulee mieleen kuin kerma tai sitten laita jäätelöä sinne :)

      • ap.

        Oletko juonut Baileysia? Polttaako se sinun kurkkuasi? Minun kyllä, mutta minkään muun juoman en ole huomannut niin tekevän. Sen takia haluan laimentaa sitä.


      • zisel
        ap. kirjoitti:

        Oletko juonut Baileysia? Polttaako se sinun kurkkuasi? Minun kyllä, mutta minkään muun juoman en ole huomannut niin tekevän. Sen takia haluan laimentaa sitä.

        Olen juonut eikä muistaakseni ole poltellut kurkkua mutta ylös se on tullut joka kerta. Kerran olin yhen miesporukan kanssa niitten uudessa asunnossa jossa ei vielä sillähetkellä ollut kalusteetkaan paikalla ja juotiin mm. Baileysiä. Käytiin tupakalla parvekkeella niin alakerran muori kurkki parvekkeeltaan ja huusi että "älkää karistelko sitä tupakkaa sieltä parvekkeelta!!!". Hetken päästä mentiin taas tupakalle ja jätkät rupes räkii sieltä parvekkeelta niin se muori taas tuli ja huusi että "älkää syljeskelkö sieltä parvekkeelta!!". Meni jonkun aikaa niin mä juoksin sinne parvekkeelle ja oksensin kaikki Baileysit pihalle. Ei näkynyt muoria enää siinä vaiheessa - se varmaan katsoi että jos vielä huutelee niin seuraavaks sieltä sataa paskaa tms...


      • ap.
        zisel kirjoitti:

        Olen juonut eikä muistaakseni ole poltellut kurkkua mutta ylös se on tullut joka kerta. Kerran olin yhen miesporukan kanssa niitten uudessa asunnossa jossa ei vielä sillähetkellä ollut kalusteetkaan paikalla ja juotiin mm. Baileysiä. Käytiin tupakalla parvekkeella niin alakerran muori kurkki parvekkeeltaan ja huusi että "älkää karistelko sitä tupakkaa sieltä parvekkeelta!!!". Hetken päästä mentiin taas tupakalle ja jätkät rupes räkii sieltä parvekkeelta niin se muori taas tuli ja huusi että "älkää syljeskelkö sieltä parvekkeelta!!". Meni jonkun aikaa niin mä juoksin sinne parvekkeelle ja oksensin kaikki Baileysit pihalle. Ei näkynyt muoria enää siinä vaiheessa - se varmaan katsoi että jos vielä huutelee niin seuraavaks sieltä sataa paskaa tms...

        Saanko kysyä, mitä ehkäisyä käytät?


      • zisel
        ap. kirjoitti:

        Saanko kysyä, mitä ehkäisyä käytät?

        E-pillereitä mutta tietenkin kortsua myös kun en ole parisuhteessa. Ensin sekosin pillereitten takia ja kävin hakee uudet joissa oli vähän sitä... mitälie hormonia niissä nyt sitten onkaan mutta kuukautiset tuli silti joten piti vielä ottaa sellaset joissa on vähän enemmän sitä hormonia. Nyt on hyvät :)


      • ap.
        zisel kirjoitti:

        E-pillereitä mutta tietenkin kortsua myös kun en ole parisuhteessa. Ensin sekosin pillereitten takia ja kävin hakee uudet joissa oli vähän sitä... mitälie hormonia niissä nyt sitten onkaan mutta kuukautiset tuli silti joten piti vielä ottaa sellaset joissa on vähän enemmän sitä hormonia. Nyt on hyvät :)

        Olet siis sitä mieltä, että e-pillereistä voi seota? Miten se muuten ilmenee?


      • zisel
        ap. kirjoitti:

        Olet siis sitä mieltä, että e-pillereistä voi seota? Miten se muuten ilmenee?

        Siis mä tulin sellaseksi turhan tunteelliseksi ja itku-herkäksi. Ajattelin heti että ne e-pillerit on sekottanut koko nupin. Hain sitten tosiaan sellaset joissa oli vähemmän sitä hormonia ja heti oli parempi ja loppu itkeskely :)


      • ap.
        zisel kirjoitti:

        Siis mä tulin sellaseksi turhan tunteelliseksi ja itku-herkäksi. Ajattelin heti että ne e-pillerit on sekottanut koko nupin. Hain sitten tosiaan sellaset joissa oli vähemmän sitä hormonia ja heti oli parempi ja loppu itkeskely :)

        Ai, niin kuin Maisa Torppa Viidakon tähtösissä?


      • zisel
        ap. kirjoitti:

        Ai, niin kuin Maisa Torppa Viidakon tähtösissä?

        AINIIN!!! Sen helvetin %#¤%& takia Martina joutui lähtee sieltä!! GRRRR!!!!! Mutta joo - Maisamaisia piirteitä oli kyllä havaittavissa kun itkee pillitti joka asiasta sillon :D


      • ap.
        zisel kirjoitti:

        AINIIN!!! Sen helvetin %#¤%& takia Martina joutui lähtee sieltä!! GRRRR!!!!! Mutta joo - Maisamaisia piirteitä oli kyllä havaittavissa kun itkee pillitti joka asiasta sillon :D

        Nämä Maisaa puolustaneet joukkuetoverit syyllistivät Aitolehteä väkivaltaisuudesta, mutta he eivät kai tienneet, että Torppa uhkasi kuvaajaa väkivallalla!


      • zisel
        ap. kirjoitti:

        Nämä Maisaa puolustaneet joukkuetoverit syyllistivät Aitolehteä väkivaltaisuudesta, mutta he eivät kai tienneet, että Torppa uhkasi kuvaajaa väkivallalla!

        Jep. Mulla on hyvä aavistus mitä se Maisa sille Martinalle on sanonut sillon kun se Martina oli pimahtanut. Jos olen lähelläkään totuutta niin en ihmettele yhtään kun paloi päreet. Tollanen "tsihi-hihi-hihi-hiii"- idiootti tulee laukoo sellasia asioita joita epäilen hänen sanoneen niin hengestään se pääsee. Ei taida Maisalla olla enää kivaa stadin yöelämässä julkkis-baareissa :D


      • ap.
        zisel kirjoitti:

        Jep. Mulla on hyvä aavistus mitä se Maisa sille Martinalle on sanonut sillon kun se Martina oli pimahtanut. Jos olen lähelläkään totuutta niin en ihmettele yhtään kun paloi päreet. Tollanen "tsihi-hihi-hihi-hiii"- idiootti tulee laukoo sellasia asioita joita epäilen hänen sanoneen niin hengestään se pääsee. Ei taida Maisalla olla enää kivaa stadin yöelämässä julkkis-baareissa :D

        Nehän on molemmat nyt raskaana, että ei asiaa yökerhoihin muutenkaan. Olisiko sanonut jotain hoolla alkavaa?


      • zisel
        ap. kirjoitti:

        Nehän on molemmat nyt raskaana, että ei asiaa yökerhoihin muutenkaan. Olisiko sanonut jotain hoolla alkavaa?

        Ainiin tosiaan Martinahan on raskaana. Mutta sitä en kyllä tiennyt että Maisakin on... Ei se mitään huorittelua ole ollut - se olis ehkä näytettykkin tv:ssä.


      • ap.

    • Nasdaq

      Mulla tuli kerran Baileytä nenästä. Oli ihan hauskaa.

    • -Palstan miehet-

      Muutaman viikon säilyy kaapissa ja lantraa maitoon.

      Niin?

      • ap.

        Kiitos neuvvosta. Tämä oli todellinen ongelma, mutta sinä selvitit sen.


      • ap.

        Mikä siinä on, että polttaa kurkussa, kun muut, väkevämmätkään, eivät sitä tee?


      • -Palstan miehet-
        ap. kirjoitti:

        Mikä siinä on, että polttaa kurkussa, kun muut, väkevämmätkään, eivät sitä tee?

        Kaseiini, yritit ja viski.

        Niin?


      • ap.
        -Palstan miehet- kirjoitti:

        Kaseiini, yritit ja viski.

        Niin?

        Viski? Onko likööri viskiä? En tiennyt tuota...


      • -Palstan miehet-
        ap. kirjoitti:

        Viski? Onko likööri viskiä? En tiennyt tuota...

        Ei vaan likööriin on lisätty viskiä. Lue tuoteseloste.

        Next.


      • ap.
        -Palstan miehet- kirjoitti:

        Ei vaan likööriin on lisätty viskiä. Lue tuoteseloste.

        Next.

        Tämä on vaikeaa. Ei minusta ole kemistiksi.


      • ap.
        -Palstan miehet- kirjoitti:

        Ei vaan likööriin on lisätty viskiä. Lue tuoteseloste.

        Next.

        Onko kaikkiin likööreihin lisätty viskiä? Ajattelin vastaisuudessa sitten olla ostamatta niitä.


    • No ei varmasti säily yksikään pullo avattuna edes jääkaapissa, ainakaan tässä huushollissa. Baileys on parasta sellaisenaan ja mieluummin pullosta, koska aromit pirkahtelevat suun makuhermoja vasten näin parhaiten.

      En sotkisi sitä simaan koska siinnä tapahtuu oksinointi ja artikulointi k(CH2O) ja C6H12O6....ilmiö. ---> isotoopit ja hiilivedyt alkavat toksinoimaan toisiaan ja niin edelleen.

      Niille jotka epäilevät paikkansa pitävyyttä, voin vaan sanoa että on meitä muitakin täällä maapallolla.

      http://youtu.be/Adp-zPbozv8

      • Veteleekö toopit ja vedyt kakkoseen toisiaan vai miten toksinoivat?


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Veteleekö toopit ja vedyt kakkoseen toisiaan vai miten toksinoivat?

        Pidä turpas kiinni jos sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. B-52 (pervo)


      • modelli kirjoitti:

        Pidä turpas kiinni jos sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa. B-52 (pervo)

        Järkevää sanottavaa :D


      • ap.

        Kiitos tieteellisestä selityksestä.


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Järkevää sanottavaa :D

        Kuulehan nyt palstaseedy mä näen sut siellä ruudun takana hakkaamassa kättä polveen, mut oikeesti ei täällä kannata olla jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Joten voitko jättä mut rauhaan (pervo)


      • ap. kirjoitti:

        Kiitos tieteellisestä selityksestä.

        Ei kestä, on kiva autta joskus jos joku on pulassa.


      • modelli kirjoitti:

        Kuulehan nyt palstaseedy mä näen sut siellä ruudun takana hakkaamassa kättä polveen, mut oikeesti ei täällä kannata olla jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. Joten voitko jättä mut rauhaan (pervo)

        Kovin on herkkä setämies, kun alkaa ahistaa yhdestä puolen rivin kommentista :p


      • ap.
        modelli kirjoitti:

        Ei kestä, on kiva autta joskus jos joku on pulassa.

        *suukkonen*


    • B-52 (pommittaja)

      1.5 cl Kahvilikööri(Kahlua)
      1.5 cl Kermalikööri(Baileys Original Irish Cream)
      1.5 cl Triple Sec(Cointreau)

      drinkkiklubi.com. Siellä on drinksuja joka lähtöön, Baileysistäkin monta kymmentä.

      • ap.

        En pysty katsomaan liialla tiedolla ympättyjä sivustoja. Tiedon täytyy tulla tipottain, että pystyn sen omaksumaan. Mieluiten johonkin ei-tietoon verhottuna.


      • ap. kirjoitti:

        En pysty katsomaan liialla tiedolla ympättyjä sivustoja. Tiedon täytyy tulla tipottain, että pystyn sen omaksumaan. Mieluiten johonkin ei-tietoon verhottuna.

        Mä oon samaa mieltä sun kanssa, ton viestin laittajan täytyy olla a. hullu b. viinuri c. kemisti ei tollasii viestejä kiitos!


      • ap.
        modelli kirjoitti:

        Mä oon samaa mieltä sun kanssa, ton viestin laittajan täytyy olla a. hullu b. viinuri c. kemisti ei tollasii viestejä kiitos!

        Niin, kun tuokin resepti tarkoittaisi, että minun pitäisi käydä ostamassa lisää viinaa ja minä halusin sitä päinvastoin laimeammaksi, kun se paska polttaa kurkussa.


      • ap. kirjoitti:

        Niin, kun tuokin resepti tarkoittaisi, että minun pitäisi käydä ostamassa lisää viinaa ja minä halusin sitä päinvastoin laimeammaksi, kun se paska polttaa kurkussa.

        Esim. noi taittaa Baileysin omaa makua eikä se enää polta kurkussa, jos muuten siedät viinaa. Alkoholitonta on vaikea keksiä ilman että menee koko aine pilalle.


      • ap.
        bravo.bravi kirjoitti:

        Esim. noi taittaa Baileysin omaa makua eikä se enää polta kurkussa, jos muuten siedät viinaa. Alkoholitonta on vaikea keksiä ilman että menee koko aine pilalle.

        Ilmeisesti Baileysiä voisi lisätä kahviin, mutta koska minä juon alkoa vain iltaisin ja kahvia aamuisin ja joskus päivisin, niin sekin estää niiden sekoittamisen.


      • ap. kirjoitti:

        Niin, kun tuokin resepti tarkoittaisi, että minun pitäisi käydä ostamassa lisää viinaa ja minä halusin sitä päinvastoin laimeammaksi, kun se paska polttaa kurkussa.

        Niin kuin sanoin, tyypillä ei ole kaikki pullot kaapissa. Varmaan haluaisi juottaa koko maapallon väestön humalaan omituisilla sekotuksillaan.


      • ap.
        modelli kirjoitti:

        Niin kuin sanoin, tyypillä ei ole kaikki pullot kaapissa. Varmaan haluaisi juottaa koko maapallon väestön humalaan omituisilla sekotuksillaan.

        Mikäs siinä, kun juottaisi, mutta minulla köyhällä ei ole varaa täytellä baarikaappiani kovin laajalla valikoimalla.


    • da daa

      Baileys juodaan sellaisenaan, jäiden tai maidon kanssa.
      Älä osta niin vahvoja jos et kestä, sitä paitsi se ei säily, yhtähyvin kuin esim Helmi, Cafe likööri. Huomattavasti pehmeämmän makuinen ja kestää muutaman viikon (huikka tunnelmaan) tissuttelun. Sen voi naukata sellaisenaan tai kahvin sekaan.

      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/218164

      Osta seuraava minipullossa ja maistele tykkäätkö mausta.
      Harva viina on oikeasti hyvää.

      • ap.

        Kyllä minä yleensä kahvinmakuisista olen tykännyt. Teen työtä käskettyä.
        Pitäisikö minun ostaa isompikin valikoima minipulloja, jotta opin tuntemaan makuja paremmin? Niinkö te muut olette tehneet?


    • piupeli

      Itse laitoin talvella kaakaon sekaan tilkan kermalikööriä, nam!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe