En saa millään menemään ilmaa pyöräni toiseen renkaaseen. Pyörässä Dunlopin alkuperäiset venttiilit ja pumpusta en tiedä kun ei tässä mitään lue (näyttää sisältä hieman kärsineeltä). Tyhjensin sitten molemmat renkaat (ottamalla venttiilin kokonaan irti) ja nyt ei meinaa mennä enää kumpaankaan ilmaa, joka voi tosin johtua siitä, että en jaksa pumpata pienellä pumpulla riittävän pitkään kun en ole varma meneekö ilmaa sisälle vai ei. Ainakaan mitään suhahdusta ei kuulu kun otan venttiilin irti.
Sopiiko kaikki venttiilit kaikkiin pyöriin (sisäkumeihin) vai pitääkö minun hankkia nimenomaan uudet dunlopin venttiilit ? Mistä tiedän, että pumppu on oikeanlainen näille venttiileille, koska ajattelin ostaa samantien jalkapumpun.
Kuuluuko venttiilin päästää ilmaa ulos kun löysään sitä hopeista kiristysosaa, koska minun venttiilini eivät päästäneet ilmaa ennen kuin otin koko venttiilin pois. Muistelisin, että ennen ilma alkoi sihistä pois kun ruuvia hieman löysäsi. Pitääkö näihin venttiileihin pumpata ilmaa ruuvi löysällä ?
Ilmaa renkaisiin!?
12
25542
Vastaukset
- ........
Voit huoletta käyttää mitä tahansa venttiili tyyppiä :)
Venttiilittyypit:
Schrader-venttiili (autoventtiili)
Presta-venttiili
Dunlop-venttiil (old school)
Pienenä huomiona kuitenkin, että vanhoissa vanteissa saatat joutua tekemään pikku muutoksia venttiilin reijälle, jos päätät ottaa autonventtilillä varustettun sisärenkaan.
Autonventtiili on siinä mielessä hyvä valita, että reissun päällä renkaisiin voi lisätä ilmaa huoltoasemilla.- tourdetyömatka
Nyt meinaa jo mennä sanattomaksi. Siis eikö pumppu pumpaa ilmaa vai eikö sitä mene renkaaseen? Onko sinulla oikeanlainen pumppu?
- ------
tourdetyömatka kirjoitti:
Nyt meinaa jo mennä sanattomaksi. Siis eikö pumppu pumpaa ilmaa vai eikö sitä mene renkaaseen? Onko sinulla oikeanlainen pumppu?
Sinäänsä en ihmettele jos Dunlop -venttiilin kanssa on ongelmia. Presta ja Schrader toimivat vuoren varmasti kun pumpun suuttimenkin saa lukittua paikalleen.
- Juha H
------ kirjoitti:
Sinäänsä en ihmettele jos Dunlop -venttiilin kanssa on ongelmia. Presta ja Schrader toimivat vuoren varmasti kun pumpun suuttimenkin saa lukittua paikalleen.
Saahan sen Dunlopin venttiilin irralleen käteen ja puhallettua suoraan läpi. Katsoo kuinka herkästi siinä toimii.
- Anonyymi
tourdetyömatka kirjoitti:
Autoventtiili tavalliselle paras toki kaikista parhaiten ja voi tiskin ottaa huotoasemaltansuiraan ilmaa
- vcxvxcvxcvx
Minkä näköinen pumppu noille dunlopin venttiileille pitää olla? Miten nämä venttiilit toimivat kun puhaltamalla en huomaa mistä ilma tulee? Meneeköhän edes läpi?
- vcxvcxvxvx
Ongelma ratkesi. Pumpusta lensi osia ulos, joista toinen, lyttääntynyt, osa osottautui turhaksi. Käänsin tiivisteen toisinpäin ja laitoin venttiilin niin syvälle pumppuun kuin sain. Pusersin niin venttiili paukahti ja ilma alkoi kulkemaan läpi. Tein saman käsittelyn toiselle venttiilille ja nyt on renkaat täynnä ilmaa (niin täynnä kuin uskalsin vanhat renkaat pumpata).
- vetää työntää
Eli venttiili oli vain käyttämättömyyttään kuiva ja vähän kankea ottamaan ensimmäiset ilmat vastaan. Noissa on vähän sitä vikaa.
Venttiili kannattaa vaihtaa kun se alkaa kenkkuilemaan. LähiPrismasta kaksi venttiiliä 2,50 € - vcxvxcvxvcvxcvxc
vetää työntää kirjoitti:
Eli venttiili oli vain käyttämättömyyttään kuiva ja vähän kankea ottamaan ensimmäiset ilmat vastaan. Noissa on vähän sitä vikaa.
Venttiili kannattaa vaihtaa kun se alkaa kenkkuilemaan. LähiPrismasta kaksi venttiiliä 2,50 €Onko noissa dunlopeissa standardikoko eli kaikki dunlopin venttiilit käyvät ? Käykö presto samaan sisäkumiin ? Miten preston venttiilien pumppu eroaa dunlopin pumpusta?
- tourdetyömatka
No hyvä.
- harakkauuuuu
Aseöljyä tai crc:tä venttiiliin ja pumpulla ilmaa perään. Kyllä se siitä pian aukee, on vaan kuivunu "kiinni".
- Anonyymi
Olen taistellut Dunlopventtiilin kanssa. Eturenkaaseen menee kyllä kohtuulisella voimankäytöllä. Siinä onkin uudempi sisäkumi.
Takarengas taisteluttaa. Huoltoasemalla onnistuu ilmaaminen. Kotona kuitenkin haluaisin selviytyä siitä. Tavallinen peruspumppu on kotona.
Kaiken mahdollisen olen lukenut netistä. Yksi niksi osu kohdalleen. Pumppu pitää olla alaspäin suhteessa venttiiliin. Jonkunlainen kuula siellä sisällä lienee. Kun kaikkensa ponnistaa tuntee miten se siirtyy pois tieltä ja ilmaa pääsee renkaaseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725