minun tarina+kysymys

sepisepi23

Aloitan siitä, että minulla oli teiniikäisenä syömishäiriö (ei kuitenkan anorexia) vihan minun itseeni todella paljon ja kidutin kaikilla dietteillä. Mutta sitten se jäi sivuun kun rakastuin ja menin naimisiin. Kun tulin raskaaksi painon n.58kg ja raskauden aikana lihoin 20kg, mutta mulla oli aika paha turvotus. synnytykseen jälkeen koin stressia ja myös masennuin niin pahasti että ruokahalu menin kokokaan ja sen kanssa myös rintamaito ja siitä masennuin vielä pahasti ja syömishäiriä iski takaisin. Söin tosi vähän ja liikuin paljon, söin päivässä n. 600-800 cal, en tuntenut nälkää ei väsymystä.
Se jatkui 10 kk ja laihtuin 51 kiloon (olen 163cm ja viimeksi painon 51kg kun olin 11 vuotias) olin onnellinen että mahduin s koko vaateisin pitkästa aikaa ja minulla oli hyvä olo olin pirteä kunnes.
Huhtikuussa 2011 minun siskolla oli synttärit ja äiti oli tehnyt todella paljon ruokaa ja tuhat eri kakkua ja mä söin todella paljon siinä päivä en ole ikinä syönyt niin paljon ruokaa kuin silloin. Sen päivän jälken minulle alkoi tulla ns. ahmimiskohtauksia kerran viikossa ja mä lihoin 56kiloon.Mua iski paniikki ja aloitin taas laihtumisen mutta ei se enään niin onnistunut koska joka kerta kun aloitin tuli ahmisiskohtauksia ja söin kaikki mitä kotona löytyi. Se kesti koko se vuosi lahtuin 53kiloon ja sitten minun keho pysähtyi. Kilot meninvät vai ylospäin mutta ei mennyt siitä 53:sta alas.
nyt on melkein tasan vuosi siitä ja mä on henkisesti ja fyysisesti liian väsynyt taistella.
Olen melkein kahden vuoden aikana syönyt n. 800 cal päivässä ja minun keho on tottunut siihen ja kun yritän nosta kalorit edes 900cal päivässä paino nousee heti ja minun ongelma kohdat on reidet ylävartalo on normaali, mutta alavartalo on liian "paksu" selluliitti(joka pahene koko ajan)Olen myös hyvin aktiivinen käyn lenkkeillä ja lapsen päiväkoti on 20min kävely matka ja iso mäki ylös, joka päivä neljä kerta edes takas ja viel ilalla reipas kävely 3 kertaa viikossa ja kotona olen aina tekemäss jotain en istu paikalla.
Tarvitsen apua olen todella epätoivoinen nyt painan 55kg haluaisin takaisin siihen 51-50 mutta se ei onnistu millän koko vuoden aikana en onnistunut positamaan sen 4-5 kg. halusin nostaa kalorit 1200 asti mutta en pysty fyysisesti syömään niin paljon ja pelkään et kilot vain tule ja tule.
Mitä minun pitäsi tehdä? olen kokeilut melkein kaikki ja nyt tarvisen että joku muu neuvosi minua. Kiitos ett jaksaisitte lukea.

3

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matskuu

Kehtaatkin vinkua täällä! Idiootti! Täällä on oikeasti apua tarvitsevia YLIPAINOISIA ihmisiä.
      Mene sinä juttelemaan päätohtorille tai vastaavalle.

• möhömaha

Ihan kuin mun tarina, tosin poislukien imetykset yms. Mut taistelua ja ahmimista.. Pituutta mulla 1cm enemmän ja painoa pari kg enemmän. Silti koen olevani lihava.
      En omista rintoja, joten kaikki vatsaan tuleva näkyy heti. Housut ja hameet on koko 34, eli peppu on pieni, mut vatsa röllöttää ja inhoan sitä.
      Olen mittojen mukaan keskivartalolihava! Vaikka painoindeksi on 21.
      Yritän vähentää syömistä, mutta se vaan yltyy. Liikuntaa olen alkanut lisäämään, mutta eipä tuota toivottua tulosta.
      Rullaluistelukelejä odotellessa....

• oijoivoivoi

Voi tätä sairasta maailmaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      132
      5381
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3862
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2480
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      38
      2044
    5. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1753
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1704
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1640
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1608
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      29
      1463
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      38