Mitä ajattelisit tällaisesta parisuhteesta?

Liinuli-

Molemmat ovat yli 20-vuotiaita ja ovat seurustelleet reilusti yli 2 vuotta, mutta eivät asu virallisesti yhdessä. Molemmilla on omat asunnot lähellä toisiaan. Ihmettelisitkö, että miksi he eivät muuta yhteen, tai missä vaiheessa alkaisit ihmetellä? Pitäisitkö suhdetta jotenkin outona?
Entä pystyisitkö itse olemaan suhteessa, jossa toinen ei olisi vielä yli kahden vuodenkaan jälkeen valmis muuttamaan yhteen?

7

525

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ipääjio

En pitäisi outona. Itseasiassa tunnen kaksikin pariskuntaa, jotka ovat olleet yhdessä yli 10 vuotta eivätkä he asu saman katon alla. Itseasiassa toisella heistä on kouluikäinen lapsikin yhdessä. Heille sopii tällainen elämäntapa - eikä kukaan ole koskaan kyseenalaistanut, etteikö heidän parisuhteensa olisi mitään "oikeaa".

Itsellä on tilanne sikäli eri kuin esimerkissäsi, että ikää on tuplaten tuo ja minulla on toisella kymmenellä oleva tytär. Olen seurustellut miesystäväni kanssa reilun kolme vuotta ja asumme kaiken aikaa eri osoitteissa, koska näin tuntuu hyvältä. Kummallakin on oma rauha ja vapaus, mutta silti olemme henkisesti sitouttuneet olemaan toistemme ainoat kumppanit.

• ei kiiinnosta

Mä en ajattele mitään. mua ei kiinnosta pätkän vertaa miten toiset asuvat.

• Ihan normi suhde. Ei ainakaan minussa herätä mitään hämmenystä puoleen tai toiseen..

• ...

Ei oo mitenkään ihmeellistä, ihmettelisin kyllä ehkä vähän jos vielä viiden vuoden jälkeenkään ei asuttais yhdessä, jos kuitenki hyvin menee.

• Miksi pitäisi muuttaa yhteen? Siinä vaiheessa, jos halutaan perustaa perhe = toivotaan lapsia, se on varmaan paras ratkaisu, mutta miksi aikaisemmin?

• jklghkaög

tämä samainen asia on itselläki ajankohtaisena mielessä. kyllä minun mielestä on aika ihmeellistä jos ei parinkaan vuoden jälkeen ole muutettu saman katon alle jos ollaan onnellisesti yhdessä. miksi ei voisi muuttaa? ellei sitte tosissaan ole kyse siitä että kummatkin välttämättä haluaa asua eri osotteissa ja ovat näin sopineet. en minä ainakaan jaksaisi vuositolkulla rampata kahden asunnon väliä, pari päivää toisessa ja pari päivää toisessa paikassa... minulla on vähän semmoinen tilanne että olen saanu käsityksen että toinen epäröi muuttaa yhteen mutta minä olisin ihan valmis. en tosin tiedä enää mitä ajatella mistään, kun haluttomuus muuttaa yhteen kertoo aika paljon kaikesta mitä toinen ajattelee minusta ja kuulumisestani hänen tulevaisuudensuunnitelmiin.phöh...

• perhonen

joo ,,ei nykyään kannate ees muuttaa yhteen ku kaikki etuudet tippuu .ei siin oo mitään outoo jos asuu kumpikin eriosoitteis ..ja toisaalta jos riitaa tulee nii toinen voi mennä omille kämpille miettiin asioita..että sellasta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      940
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    7. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe