Valehtelua ja muuta

sattuu

Seurustelin vajaan vuoden poikaystäväni kanssa.. etäsuhteessa, kuitenkin Suomen sisällä. Olimme puhuneet mahdollisesta yhteen muutosta ja ikävästä ja tunteista. Olin ollut talven ajan vähän masentunut, ikävissäni ja huonolla tuulella ja ristiriitaiset tunteet luottamisen suhteen vaivasivat. Vielä talvella nähdessämme, tunteet olivat vahvoja ja muistan hänen sanoneenkin minulle, että onhan meillä vaikka koko loppuelämä aikaa. Jonkin ajan näkemisemme jälkeen (muutaman viikon) ..poikaystävä alkoi käyttäytymään omituisesti ja jossain vaiheessa ehdottikin pelkkää ystävyyttä joksikin aikaa.. otimme etäisyyttä jne. ..miettisimme tilannettamme ja miten etenemme, (mm yhteen muutto tuntui liian aikaselta hänestä) kävisimme kaikki vaihtoehdot läpi. Emmekä kuitenkaan katselisi muita. Poikaystävä muuttui aina vain omituisemmaksi.. vältteli, piti aina vain vähemmän yhteyttä.. ei vastannut kaikkiin kysymyksiin ja aina tuli vain kummallisempia ja kummallisempia selityksiä. Kun menin käymään hänen luonaan. Huomasin kaiken jo selkeästi. Tavarani oli laitettu "piiloon" ja poikaystävällä oli "kiire" saada minut lähtemään, vaikka ei sitä suoraan sanonut. En ollut koskaan seurustelumme aikana ollut näin vähän aikaa hänen luonaan. Muuten hän käyttäytyi hyvin omana itsenään ja oli lämmin minua kohtaan. Selittelyjä eri asioille kyllä piisasi ja huomasin, milloin hän valehteli. En kuitenkaan tentannut häntä. Hänen puheissaan kuitenkin ilmeni välillä sellaisia vihjeitä.. aivan kuin hän olisi yrittänyt niiden kautta kertoa minulle.. mutta ei kykene puhumaan suoraan. Hän ei ole itse kertonut mitään, mutta nyt jälkeenpäin minulle valkeni aika paljon asioita, Hän oli alkanut seurustelemaan toisen tytön kanssa. Heillä on jonkinlainen historia jo entuudestaan, josta minä en tiedä sen enempää. Ystäväksi hän on tämän tytön joskus sanonut ja heilläkin on yhteisiä ystäviä. Muusta en tiedä.
Tuntuu hirveältä.. osasin aavistaa kyllä jotain, mutta kaikki tämä valehtelu sattuu vielä enemmän. Kuinka usein olenkaan painottanut rehellisyyttä tärkeäksi suhteessa, oli se ystävyyssuhde tai seurustelusuhde tai joku muu. En näe syytä, minkä takia hän valehtelee minulle. Mitä hän minusta oikeastaan haluaa. Tahtoisin niin olla hänen ystävänsä, mutta en tiedä, onko ystävyydellä arvoa, jos siihen sisältyy niin paljon valheita. Olen pettynyt. Tässäkö oli sitten kaikki. En tiedä, pitäisikö asian vain antaa olla, vai pitäisikö minun kertoa hänelle, että tiedän.. en tiedä. En tahtoisi menettää häntä täysinkään. Valehtelu.. se sattuu tällä hetkellä ehkä eniten.
Mikään ei tunnu enää miltään. Tulevaisuus ei enää kiinnosta, eikä mikään huvita. En halua elämältäni enää mitään. Millään ei ole arvoa. Olen yksinäinen jo muutenkin. Työtön ja asun kotona. Vähäisetkin kaverit muualla. Tuntuu, että joskus harvoin, kun saan ihmisiä elämääni, niin hekin vain lähtevät pois. Miten tästä tuskasta pääsee yli.. miten löydän taas elämänhaluni ja ilon. En tiedä yhtään miten jatkaa tästä eteenpäin. Olen rikki.

1

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman joskus kokenut

Nuorena yksinäisyys on ihan pahinta. Vanhempana on usein jo niin paljon elämänkokemusta, että sillä pärjää jo pitkälle.

Aina ihmisen elämässä tulee aikoja, jolloin on maassa ja kohtaa vastoinkäymisiä. Ei elämän kuulukaan olla yhtä ruusunpunaista unelmaa. Ne harvat jotka sellaisessa elävät, ovat itseään täynnä, eivätkä koskaan opi mitään. Vastoinkäymiset ovat sitä kehittävää elämänkoulua. Ja lopulta aina tunnelin päähän tulee valoa, kun pyrkii etsimään sitä valoa. Jos joskus vuosien päästä luet kirjoituksesi, saatat ajatella, että olenko minä tosiaan ollut joskus noin allapäin. Näin yleensä ihmisille käy.

Ei siinä auta muu kuin mennä ihmisten pariin, vaikka tämä kuulostaa tyhjältä sananhelinältä. Miten olisi harrastusten kautta löytää ystäviä ja se rakas. Entä seurakunnan nuorten piirit. Voit käydä keskustelemassa esim. seurakunnan nuorisotyöntekijöiden, diakonissojen tai seurakuntasi päivystävän papin kanssa, jotka varmasti voivat antaa vinkkejä mihin kannattaa hakeutua. Tai etsiä apua nuorten auttavista puhelimista. Siellä osataan auttaa eteenpäin.

Äläkä vertaa itseäsi muihin, sillä aina löytyy kauneimmallekin vielä kauniimpi.
      Facebookin antaa ihan väärää kuvaa. Siellä jokaisella tuntuu olevan satoja kavereita. Tosiasiassa jokaisella on vain muutama hyvä kaveri. Ne muut ovat siellä vain "yleisöä". Sanot, että elämääsi tulleet ihmiset lähtevät pois. Niinhän se juuri kaikilla onkin. Jokaisen kanssa kuljetaan vain kappaleen matkaa. Kaverit tulevat ja menevät kun kaikkien elämänpiirit vaihtuvat. Usein vain sisarukset säilyvät rinnalla lähes koko elämän. Siksi perhesuhteita kannattaa vaalia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe