Ylivertaisia lääkäreitä....

Mikä tekee vakuutusyhtiöiden ja Kelan lääkäreistä niin paljon parempia asiantuntijoita, että he voivat kirjoituspöydän takaa papereista määritellä potilaan terveydentilan paremmin kuin potilasta tutkineet lääkärit?
Onko heillä jokin salainen huippukoulutus, kun he voivat tällä tavoin mitätöidä kolleegoidensa tutkimustulokset ja antamat lääkärinlausunnot?
Eivätkö he samalla tee tyhjäksi muiden saaman lääketieteellisen koulutuksen?

Tältä pohjalta ei lie mikään ihme, että on niin paljon löytynyt niitä valelääkäreitä ja muita, kun kerran oikeidenkin lääkäreiden koulutuksen arvo voidaan täysin mitätöidä kirjoituspöydän takaa.

Kaipaisin selkeää ja rehellistä vastausta näihin kysymyksiini.

10

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tainnut löytyä ketään, joka uskaltaisi vastata tai muuten kommentoida.

• fjdksaö

No, eihän he parempia tietenkään ole. Heillä on vaan tiukemmat kriteerit. Kökkö juttu. Jopa työterveyslääkäreillä on keskenään eri kriteerit, että keille annetaan sairaslomaa ja keille eí.

Sairaseläkkeelle on tänä päivänä todella vaikea päästä. Tiedän ihmisiä, jotka elävät puolison tuloilla, kun eivät kykene töitä tekemään fyysisten sairauksien takia, mutta Kelan ja työkkärin mielestä he olisivat aivan kykeneviä.

Itsenikin yksi työterveyslääkäri passitti itkevänä töihin, vaikka en mahalaukun tulehduksen vuoksi ollut syönyt viikkoihin muuta kuin ´pari annosta puuroa päivässä. Meinasin sitten pyörtyä töissä ja loukata itseni. Onneksi seuraava lääkäri oli fiksumpi, ja määräsi lisää saikkua.

• fjdksaö kirjoitti:

No, eihän he parempia tietenkään ole. Heillä on vaan tiukemmat kriteerit. Kökkö juttu. Jopa työterveyslääkäreillä on keskenään eri kriteerit, että keille annetaan sairaslomaa ja keille eí.

Sairaseläkkeelle on tänä päivänä todella vaikea päästä. Tiedän ihmisiä, jotka elävät puolison tuloilla, kun eivät kykene töitä tekemään fyysisten sairauksien takia, mutta Kelan ja työkkärin mielestä he olisivat aivan kykeneviä.

Itsenikin yksi työterveyslääkäri passitti itkevänä töihin, vaikka en mahalaukun tulehduksen vuoksi ollut syönyt viikkoihin muuta kuin ´pari annosta puuroa päivässä. Meinasin sitten pyörtyä töissä ja loukata itseni. Onneksi seuraava lääkäri oli fiksumpi, ja määräsi lisää saikkua.

Mietin vain sitä, että, kun toiset tutkii potilasta ihan käytännössä ja toiset pelkistä papereista, joista ne käytännön ongelmat eivät näy...
        Siinä tehdään toisten ammattitaito ja koulutus tyhjäksi.
        Esim. erilaiset röntgenkuvat eivät aina paljasta kaikkea, koska ne usein otetaan tilanteessa, jossa paikat ovat levossa.
        En vain osaa olla ihmettelemättä tuota ylivertaisuutta ja toisten ammatttaidon mitätöintiä.
        MIelestäni noilta "ylipäteviltä" pitäisi edellyttää potilaan kohtaamista myös käytännössä, jotta heilla olisi todellinen tieto käytännön tilanteesta.

• fjdksaö kirjoitti:

Lain mukaan kriteerit eivät ole erilaiset, vaan työkyky määritellään kokonaisuutena. Näin ainakin tulisi olla työttömän kohdalla, jolla on useampia eri ammatteja.

• monisairas oon
        fjdksaö kirjoitti:

Mulla KELA on ollut mukana vain sairaspäivärahan hyväksymisissä. Sitten jatko on ollut työeläkeyhtiöni juttuja.

KELA ei ole koskaan evännyt minulta päivärahoja, eläkeyhtiö myönsi kolme vuotta sitten ekalta hakemalta osatyökyvyttömyyseläkkeen ja kohta, kun 300 päivärahapäivää tulee täytee, maksaa eläkeyhtiö sitten kuntoutustukena koko eläkkeen määrän, tosin määräaikaisesti ainakin näin alussa, koska mahdollisuus työkyvyn palautumiseen on vielä olemassa.

Työterveyslääkäri kirjoitti b-todistuksen ja sen perusteella tuli suoraan tämän kohta alkavan ensimmäisen määräaikaisen kuntoutustuen pituus.

Itse olen toistaiseksi ollut erittäin tyytyväinen lääkäreihin, niin työterveydessä, erikoissairaanhoidon puolella kuin vakuutusyhtiöissäkin.

Mutta jatkostahan ei kukaan tiedä, voi muuttua ääni mullakin, jos homma lähtee takkuamaan.

• monisairas oon kirjoitti:

Mulla KELA on ollut mukana vain sairaspäivärahan hyväksymisissä. Sitten jatko on ollut työeläkeyhtiöni juttuja.

KELA ei ole koskaan evännyt minulta päivärahoja, eläkeyhtiö myönsi kolme vuotta sitten ekalta hakemalta osatyökyvyttömyyseläkkeen ja kohta, kun 300 päivärahapäivää tulee täytee, maksaa eläkeyhtiö sitten kuntoutustukena koko eläkkeen määrän, tosin määräaikaisesti ainakin näin alussa, koska mahdollisuus työkyvyn palautumiseen on vielä olemassa.

Työterveyslääkäri kirjoitti b-todistuksen ja sen perusteella tuli suoraan tämän kohta alkavan ensimmäisen määräaikaisen kuntoutustuen pituus.

Itse olen toistaiseksi ollut erittäin tyytyväinen lääkäreihin, niin työterveydessä, erikoissairaanhoidon puolella kuin vakuutusyhtiöissäkin.

Mutta jatkostahan ei kukaan tiedä, voi muuttua ääni mullakin, jos homma lähtee takkuamaan.

Tällä hetkellä olen itse lääkärintodistusten mukaan työkyvytön.
        300 sairaspäivärahapäivää täynnä, joten pitäisi periaatteessa olla työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta eläkeyhtiön lääkärin mielestä olen työkykyinen. Kela ei ole vielä saanut omaa päätöstään tehtyä. Niinpä olen työtön työnhakija ja täytän työttömyyspäivärahahakemusta rehellisenä ihmisenä merkinnällä työtön/työkyvytön.
        Tosi viisasta, vai mitä?

• pieni-i kirjoitti:

Tällä hetkellä olen itse lääkärintodistusten mukaan työkyvytön.
        300 sairaspäivärahapäivää täynnä, joten pitäisi periaatteessa olla työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta eläkeyhtiön lääkärin mielestä olen työkykyinen. Kela ei ole vielä saanut omaa päätöstään tehtyä. Niinpä olen työtön työnhakija ja täytän työttömyyspäivärahahakemusta rehellisenä ihmisenä merkinnällä työtön/työkyvytön.
        Tosi viisasta, vai mitä?

Kaiken huippuna on se tosiseikka, että tämän nyt hylätyn 1 kk:n pienen eläkkeeni määrä olisi ollut pienempi kuin se summa, joka nyt on mennyt tuon hylkypäätöksen tekemiseen. (Nykyinen B-todistus koski enää vain yhtä 300 sairasrahapäivän ylittävää osuutta.)
        Nyt sitten alkaa eläkeyhtiölle ja Kelalle kallis valitusprosessi päätöksestä ja samaan aikaan odotan kirjoituksessa olevaa B-todistusta, jonka mukaan olen toistaiseksi työkyvytön...
        Jotenkin vain tuntuu, että siellä kirjoituspöydän takana on suhteellisuudentaju kadonnut ja näennäisillä säästöillä paisutetaan ainoastaan omaa ja toisten tilipussia pienen ihmisen kustannuksella.

• Tästä tietystä lääkärien ylivertaisuudesta seuraa 300 sairaslomapäivän täytyttyä sellainen mielenkiintoinen tilanne, jossa on haettava työttömyyskorvausta voimassa olevien lääkärintodistusten mukaan työkyvyttömänä.
      Niinpä on oltava työnhakijana, mutta töitä ei saisi sairaalle tarjota eikä sairas saisi työtä vastaanottaa...
      Jännä tilanne, jossa jonkun pitää koko ajan elää valheessa.

• Mielenkiintoinen tilanne, olla lääkärintodistusten mukaan työkyvytön ja samaan aikaan nauttia työttömyyskorvausta merkiten ilmoituslomakkeeseen Työtön/työkyvytön...
      Olisi kiva tietää, mikä on se ylivertainen ammattitaito, jolla tällainen tilanne saadaan aikaan???

• pieni-i

Onneksi en toteuttanut aikoinaan haavettani lukea lääkäriksi, sillä ainakin minua tuollainen ammattitaitoni mitätöinti turhauttaisi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2405
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1387
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      75
      1200
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1117
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      845
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      790
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      678
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      672
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      636
    Aihe