Monet orgesterit eivät enää osaa soittaa ja musiikkina, foxtrot,sambsa,yleensä Latino musiikki. Suomen tärkeimmät "Tango" soittajat ja laulavat ovat jääneet Levillä taantumaksi, eli heidän laulu ja soittotaidot ovat kapeaa kuunneltavaa. Heidän musiikki jää usein yksilinjaiseksi. Hotelli Levitunturi/Levi Matkailukeskus Kittilä Sirkka ja mainittua kapeatietoista useita kertoja seurannut.
Osaavatko enää orkesterit soittaa oikeata musiikkia tanssimaan tulleille? Enää ei tahdo erottaa, ketkä todellisuudessa soittavat ja laulavat. Taustamusiikki vie orkesterin tiedon ja taidon. Tätä tieto taitoa olen pitempään seurannut: Etelässä Valtatie 2:lla Harjavallassa, Köyliön Vuorenmaalla ja Merikievarin lavoilla. Iloiseksi monet ovat muuttuneet, kun pääsevät pyörimään myös tangoa. Aikoinaan Säkylän Eenokki oli vanhaan aikaan oikea paikka. Olen kymmeneiä vuosia asunut Tunturilapissa ja olen siellä tullut huolestuneeksi tangon soiton ja laulamisen katoamisesta. Kuitenkin oli pääsiäisenä ihanaa kuunnella Sillanpään laulua Levillä.
Tanssijoille. "Musiikista Levillä"
10
462
Vastaukset
- laaatinooo
Tanssi se sie vaan sambsaa ja ole rauhassa. Mukamas älykäs tanssija.
- voihan per.....!
kävin Levillä tässä keväällä,tanssimusiikki oli hyvää,tuli sampaa,jenkkaa,polkkaa ja kaikkia muutakin,väkeä oli tungokseen asti mutta eihän siellä ollut montakaan tanssitaitoista ei miestä eikä naistakaan,törmäilivät sinne sun tänne.Humalaisia 90%porukasta.Turhaan sinne hyviä orkestereita otetaan soittamaan,kun ei siellä pysty tanssimaankaan.Opetelkaa hyvät ihmiset tanssimaan,jos tanssipaikkohin menette!!!.
- tyssit puhjaks
tanssimisen tarkoitus on saada kontakti vastakkaiseen sukupuoleen ja sitä kautta se seljälleen seslongille. Siitä sitten jatketaan sänkypolkan merkeissä, joten aika sama mitä musiikkia soitetaan.
Pääasia on päästä keholle.- humpalla mennään
Olen sitä mieltä ,että humalaiset ja tanssitaidottamat saisivat pysyä pois tanssilattialta.Tansseissa kulkee sellaista porukkaa jotka haluavat tanssia,mutta eihän siellä voi tanssista nauttia kun on noita törttöilijöitä.
- Tanssihurmasta
Niin mutta, niin mutta, tangoa tanssiessa pääsee niin lähelle naiskauneutta. Mitä vielä lisäksi, voihan sitä hetkellellisesti rakkaudella ihailla tangon hurmassa, kunhan on hyvä tanssija. Humaltuneista olette huolestuneita ja ei ole oikein kivaa, että valmiiksi horjuva tulee hakemaan tanssiin. Aina olen selvillä päin parketissa.
- lugvistin stiikki
no kittilän mantoliini miehet soittaa semmoista tanssimusiikkia että kyllä pitäis kelvata vaikka kenelle!
- Mietä vielä haluatte
Tunnen Kittiän ja Sodankylän miehistä koostuvan onkesterin. He osaavat soittaa ja laulaa lisäksi tangoa. Heille hyvä sana arvostelijana. Edelleen yleisesti ilmoitan, että monipuolinen musiikki on hyvää, kunhan ei ole samaa rytmin tolkutusta. Osataanko enää tanssia. Tilansin jopa eri tanssien opettajan Ilmajoelta opettamaan oikein tanssimista Tunturilappiin. Eräitä tanssijoita on ihana katsella, kun tassijan osaavat aivan oikein, voi kaunista. Elikä ei ole Sinkerin juopuneen hirteen jäämistä.
Vasta olin perjantaina kuuntelemassa Kilpeläisen laulamista, joka hyvä laulaja, mutta musiikin toiston ja laulamisen osalta ison salin tehostimet eivät toimineen säätelyineen yhteen oikein. Kuitenkin olin nuortumassa kuuntelussa. Tiedän tarkaan, mitä musiikkia toivotaan Leville, mutta onhan valinnan mahdollisuuksia, nuorten ja iäkkäimpien paikoissa. - Selkeyttä esiintymis
Levin tanssipaikoille kutsutaan Seinäjoelta Tangon soitta orgesteri. Samoin laulajat, jotka osaavat tangoa laulaa oikein.
Menkää vaikka valtatie kaksoselle kuulemaan, miten osataan soitaa ja laulaa. Kuka tahansa osaa laulaa, jos musiikki on sanataustalla nytmityksellä auttamassa huonotaitoisen selviämiseksi erehdyttäen hyväksi laulajaksi, usein on jopa perunkoulun 5 numeron laulajia. - kiimakalle
Mitä väliä osaako laulaa, kunhan mökää lähtee, että pääsee kiinni naaraaseen.
- Orgesterit ja missä?
Niin kiima Kalle? Musiikin ollessa samaa rynkytystä, eikä tule asiallista tanssi musiikkia ja laulustakaan ei saa mitään selvää. Sekavasta saman sävelmän rytkytys eri ryminän musiikista ja laulamisesta. On vain samaa, sekä yö unienkin hälinää. Paras on vain ryypätä, eikä olla lähellä, sekä tanssihalut selvinpäin on mennyt tuosta syystä nurkan taakse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291909Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3751748Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81066- 881066
- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001