Kaukosuhde ja pitkä ikäero

Nainen 45 v

Asumme miesystäväni kanssa useamman sadan kilometrin päässä toisistamme. Mies on minua 14 vuotta nuorempi. Vaikka hän vaikuttaakin kovin rakastuneelta, en voi olla ajattelematta, että mitä ihmettä hän minussa näkee?

En ole koskaan ennen kärsinyt mustasukkaisuudesta, mutta nyt jotenkin olen koko ajan valmistautunut siihen, että koska tahansa voi tapahtua mitä vaan. Olemme olleet yhdessä jo useamman vuoden ja kaukosuhde on sopinut hyvin (ainakin minulle), koska työ itsessään on niin hektistä, että näin siihen voi rauhassa uppoutua viikolla. Viikonloput sitten saan nauttia tämän nuoren komistuksen seurasta.

Olemme kumpikin olleet naimissa aiemmin, hän erosi tavattuamme. Lapsetkin on entisistä suhteista. Minun jo aikuisia, miehen lapset nuorempia.

Millaisia kokemuksia teillä on kaukosuhteista? Korreloiko pitkä ikäero mitenkään kaukosuhteiden sisältöön?

4

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukana sinusta

Kaukosuhde on hyvä kun silloin voi käydä panemassa ihan ketä tahansa ja voi käydä paikallisessa kuppilassa hakemassa yhen yön seuraa.

• curious02

En ota kantaa kaukosuhteeseen, mutta minua kiinnostaa tuo ikäero. Olen etsimässä omaa kultaa ja useat miehet, joihin tässä törmäilen, ovat minua nuorempia. Olen ajatellut, että pitäisi päästä yli siitä ajatuksesta, että mies ei voi olla kovin monta vuotta naista nuorempi. Tällä hetkellä ajattelen, että viisi vuotta olisi melkein maksimi minulle, mutta sitten täällä on paljon viestejä, joissa kerrotaan paljon suuremmista ikäeroista. Kymmenen vuottakin tuntuu pieneltä nykyisin.

Millainen suhteenne on? Suunnitteletteko yhteistä elämää pitkällä aikavälillä?

• Nainen 45

Ihan sama oli minulla ennen tätä nykyisen tapaamista. Oikeastaan ennen häntä olin "nähnyt" vain hieman minua vanhemmat miehet. Avioliitossani ex oli minua vajaan 10 v vanhempi.

Aluksi en edes tajunnodella ut miehen ihastumista. Tapasimme työn kautta ja ajattelin ainoastaan, että on hauska ihminen. Ei todellakaan tullut mieleen mitään enempää, enkä nähnyt miestä sillä tavoin. Sitten hän tunnusti tunteensa ja olin jopa loukkaantunut. Minä olin 40, mies 26, joten ikäero ja elämänkokemus tuntuivat ensin aika suurilta.

Suhteemme on oikeastaan hyvin tavallinen. Paitsi että työskentelemme eri paikkakunnilla. Kummankin työ vie paljon aikaa, joten viikot menee nopeasti.

Miehellä on pitkän aikavälin suunnitelmia. Onneksi hänellä on kuitenkin nuorena saadut lapset, joten yhteiset lapset eivät ole kuuluneet ajatuksiin. Itse elän pikemminkin päivä kerrallaan ja pyrin nauttimaan hetkestä. Eihän sitä muutenkaan voi suhteen jatkuvuudesta mennä takuuseen.

En ole mikään ikinuori pajunvitsa, vaan nippa nappa normi painoindeksin ylittävä nainen. Siis normaali ikäiseni nainen.

Kaksin ollessamme ikäeroa ei ole. Uusien ihmisten läsnäollessa olen hieman vaivaantunut, koska ikäeromme on kuitenkin ilmeinen. Miestä se ei näytä hetkauttavan mitenkään.

• Klöä

Suuri ikä-ero on suhteessa aina ongelma, riippumatta siitä kumpi on vanhempi. Se jotenkin vielä korostuu vanhempi nainen-nuorempi mies suhteessa.
      Vaikka kuinka haluaisi uskoa, ja toivoisi ettei näin ole, niin nuorempi nainen hakee vanhemmassa miehessä tiedostaen/tiedostamattaan turvallisuudentunnetta, jonkinlaista isähahmoa.
      Asia kun on toisinpäin, myös mies hakee vanhemmassa naisessa jonkinlaista äitihahmoa,turvallisuuden-ja pysyvyyden tuntua, myös tiedostaen tai tiedostamattaan.
      Lähes 100% tällaisissa pariskunnissa kielletään asian olevan niin, ja toki myös suhde sisältää normaaleja tunneskaaloja mitä samanikäiset pariskunnat tuntevat, mutta nuo äiti/isä-vaikutukset ovat siellä mielen pohjalla ja ohjaavat näin käyttäytymistä parinmuodostuksessa/parisuhteessa.
      Näin ollen, vaikka kuinka väitettäisiin sekä haluttaisiin uskoa, ikä-eron ollessa suuri, parisuhde ei ole yhdenvertainen.
      Juuri se, kuten aloittaja kertoi, aiheuttaa suhteessa mm mustasukkaisuutta, pohdintaa mitä se näkee minussa, ym ym, jotka rasittaa suhdetta ja aiheuttaa jännitettä siihen.
      Oman mausteensa tällaisiin suhteisiin tuo myös ulkopuolinen sosiaalinen paine, eli mitä muut meistä ajattelevat, mies äidin korviketta etsimässä, nainen kehdonryöstäjä, ym muita ajatusmalleja, myös tämä syö suhdetta ja heikentää sen mahdollisuutta onnistua ja olla tasapainoinen.
      Se on tietyllä tavalla surullista, mutta tämä on fakta, 10 vuotta ikä-eroa suhteessa on yhden sukupolven mittainen ikä-ero, kukin miettii asiaa omalla tavallansa, mutta näin se vaan menee.
      Näitä pohjilta voi myös ottaa kulmaa suhteen onnistumiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe