Kertokaapas joku pyöristä jotain tietävä näistä naisten hyridipyöristä. Hintaero on n. 150, mutta mistä syystä ja kannattaako maksaa? Olen nishiki 408:n omistaja, ja kävin kaupassa kyselemässä hieman rullaavampaa mallia niin näitä ehdotettiin. Mutta myyjän selostus mallien erosta meni vähän ohi kun alkoi just lapsi kiukkuumaan sopivasti.
Nishiki 501 ja 601 ero?
14
4858
Vastaukset
- ihglkh
Kannattaa laittaa linkit mukaan. Niistä näkee eron selvästi.
- 55555555555
Tuskin ne ovat radikaalisti suorituskykyisempiä kuin nykyinen pyöräsi. Vaihteet ja jarrut lähinnä toimivat kauniimmin ja ovat kestävämpiä.
- niskahiki
Haen rullaavampaa pyörää. Poljen lähinnä kuntoilumielessä- lenkkini ovat 20- 40 km pituisia.
Ilmeisesti hintaero tulee vaihteista. 501:n takavaihtaja shimano T661 deore LX ( 601:n shimano M771 Deore XT ).
Etuvaihtaja 501:ssä shimano M390 Acera ( 601:ssa M403 Alivio ) . Eli ei sano meikäläiselle yhtään mitään, sanooko muille? - Osasarjoista eroa
niskahiki kirjoitti:
Haen rullaavampaa pyörää. Poljen lähinnä kuntoilumielessä- lenkkini ovat 20- 40 km pituisia.
Ilmeisesti hintaero tulee vaihteista. 501:n takavaihtaja shimano T661 deore LX ( 601:n shimano M771 Deore XT ).
Etuvaihtaja 501:ssä shimano M390 Acera ( 601:ssa M403 Alivio ) . Eli ei sano meikäläiselle yhtään mitään, sanooko muille?Noissa mainitissa osissa 601:ssä on pykälää parempaa osasarjaa osat. Vanteilla ( navoilla) ja renkailla saattaa olla isompi merkitys. Onkohan niissä sama runko.
Sitä rullaavutta saa vanhaan pyörään paremmin rullaavilla renkailla jos laakerit muuten on kunnossa. - maantifilonytjaheti
niskahiki kirjoitti:
Haen rullaavampaa pyörää. Poljen lähinnä kuntoilumielessä- lenkkini ovat 20- 40 km pituisia.
Ilmeisesti hintaero tulee vaihteista. 501:n takavaihtaja shimano T661 deore LX ( 601:n shimano M771 Deore XT ).
Etuvaihtaja 501:ssä shimano M390 Acera ( 601:ssa M403 Alivio ) . Eli ei sano meikäläiselle yhtään mitään, sanooko muille?Juuei, olet täysin hakoteillä... Täysin.
" Haen rullaavampaa pyörää. Poljen lähinnä kuntoilumielessä- lenkkini ovat 20- 40 km pituisia."
Onko tarkoitus kasvattaa kuntoa vai lenkkien pituutta ja vauhtia. Vai pelkästään ajaa kyseiset lenkit nopeammin.
Kunto kasvaa ihan vaan laittamalla vaikka lastikärryn lastin kanssa nykyisen pyörän perään. Tai vähentämällä ilmaa renkaista. Paras keino on yrittää kuitenkin koventaa pikkuhiljaa tempoa. Samalla se lenkki menee pikkuhiljaa nopeamminkin.
Jos tarkoitus on mennä helpommalla eteen, siis pk syksyllä, niin nuo vaihtoehdot ei ole paras ratkaisu. Parempaan tuloksen pääset pelkällä renkaiden vaihdolla.
Jos tarkoitus on lisätä vauhtia ja/tai lenkin pituutta, niin se maantipyörä tai cc on paraita vaihtoehtoja uudeksi pyöräksi. Puhtaan maantiepyörän hankkimista suositulisin, koska sinulla on jo hyöty/talviajoon hyvä pyörä.
- ...................
Jos kuntoilumielessä olet fillaria ostamassa, niin unohda hypridit suosiolla.
Tuolla budjetilla saat jo ok cyclocrossin esim. http://www.cyclecenter.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&groupID=271&action=viewPromotion&itemcode=xbow-a-ale
Jos ajat pelkästään hyviä teitä pitkin miettisin maantiepyörää, samastapaikasta http://www.cyclecenter.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=Icarus SLS
Nuo on vaan esimerkkejä noista pyörätyypeista.
Hyvällä pyörällä ajaminenkin on uskomattoman paljon mukavampaa.
Jos olet oikeesti pyöräilysta kiinnostunut, niin suosittelen siirtymista fillari foorumille.- tourdetyömatka
Kuten kaikki on sanoneet: Vaihaatt vain nykyiseen astetta tai paria kapeammat, kevyemmät ja rullaavammat renkaat alle. Napojen huolto tietenkin kannattaa muutaman vuoden välein tehdä. Tuommoinen pikkupäivitys pyörään on ihan arkipäivää ja tulee halvemmaksi kuin uuden ostaminen. Edellämainituilla pikkuasioilla alkaa filo rullamaan.
Jos vielä kulkevampaa peliä haluaa, niin sitten täytyy jo alkaa miettimään aerodynamiikkaa jolloin hynridi ei ole enään listoilla, vaan mennään maantiepyörän valintaan. - Börje 321
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.06.03/maantiepyorat/t/2309/nova-race/
Tuossa on cyclocross-puolelle hyvä vaihtoehto. Tuolla on vielä osat listattu http://jamisbikes.com/usa/thebikes/road/nova/12_novarace_spec.html.
Hinta-laatusuhteeltaan aika kova paketti. Mm. hiilarikeula ja bb5 mekaaniset levyjarrut. - niskahiki
Börje 321 kirjoitti:
http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.06.03/maantiepyorat/t/2309/nova-race/
Tuossa on cyclocross-puolelle hyvä vaihtoehto. Tuolla on vielä osat listattu http://jamisbikes.com/usa/thebikes/road/nova/12_novarace_spec.html.
Hinta-laatusuhteeltaan aika kova paketti. Mm. hiilarikeula ja bb5 mekaaniset levyjarrut.On sama runko 105:ssä ja 106:ssa. Katsoin nuo pyörälinkit, sopivatkohan naisille....Toisaalta en koe olevani niin pro että vielä siirtyisin maantiepyörään tai fillarifoorumille : )
- ...................
Ei fillarifoorumilla pro porukkaa ole kuin 10-20%. Mukaan vaan, ei siellä kukaan pure ja kun löytyy oikea fillari, niin nuo ajomatkat tuplautuu huomaamatta. Foorumilla on paljon ns. porukkalenkkejä, tuonne vaan mukaan, kun löytyy sopiva pyörä.
Pyörän valinnassa ne pro:t osaa vaan neuvoa ihan eritavalla kuin nuo hypriidejä myyvät liikket, lisäksi on tietoa tarjouksista yms. Tuolla on myös naispyöräilijöitä, jotka neuvoo myös. - Alkup. Maantiepyöräi
Tuolla rahalla saa jo kelvollisen maantiepyörän, noissa hybrideissä ei ole mitään järkeä lenkkipyörinä.
- niskahiki
Pyörän vaihdolla haen mielekkäämpää ajettavuutta, jolloin ehkä kilometrimäärätkin kasvaisivat. Alan pikkuhiljaa uskoa että toisen hybridin osto ei tilannetta muuttaisi tai ainakaan ero ei oisi niin suuri että kannattaisi vaihtaa. Vaikkakin uudessa olisi kapeammat renkaat ja vaihteita 28 entisten kahdeksan napavaihteen sijaan.
Mutta kun ei ole koskaan maantiepyörällä ajanut niin paremmasta ei tiedä.
- Maantiepyörä mukavin
Maantiepyörä on mukavin vaihtoehto asfalttilenkeille. Naisille on omat mallit, mutta miestenpyöränkin voi usein sovittaa naiselle.
http://www.trekbikes.com/fi/fi/collections/womens/road/sport/
http://www.specialized.com/fi/en/bc/SBCProduct.jsp?spid=62203&scid=1101&scname=Road
http://konaworld.com/womens.cfm?content=kali - konkeli01
Jotkut valmistajat tekevät naisten mallistossa muutoksia rungon geometriaan lyhentämällä vaakaputkea koska "naisilla on pidemmät jalat suhteessa selkään kuin miehillä". Suomalaiseen geeniperimään kun katsoo, niin erittäin harvassa ovat nämä pitkäsääret..
Niinpä ainoaksi käytännön eroksi jää satula. Tyypillisesti naisilla on istuinluut leveämmällä mistä syystä kapeimmat satulat eivät välttämättä sovi. Ammattitaitoisessa kaupassa varmasti osataan myös suositella leveämpää penkkiä maantiepyörään. Kannattaa kuitenkin huomata, ettei leveän ole tarkoitus olla yhtään sen enempää pehmustettu. Pyöräilyhousut "kova" satula on pidemmän päälle paljon parempi vaihtoehto, sillä penkki ei paina pehmytkudoksia ja verenkierto ei heikkene..
Käytettyjä maantiepyöriäkin kannattaa katsoa: www.fillaritori.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145