Kauhukakarat kylässä

Kiukkuinen mies

Mun tyttöystävän sukualisia oli kylässä ja niillä oli myös lapsia kaks ja koira mukana. Voi helvetti mitä kakaroita ne olikaan. Jos olisin tiennyt niin en olisi sisälle päästänyt. Vaan kun päästin ja nyt riitelemme tyttöystäväni kanssa siitä että en muka saa haastaa sen sukulaisia oikeuteen tuhotuista tavaroista. Ekana meni kallis matto johon koira pas.kansi. Sitte se koira raapi 2000 egen uuteen sohvaan isoja naarmuja joten sohva hajosi. Ne mukalat hyppi sohvan päällä joten sauma ratkesi. Sitte ne hyppi säkkituolin päällä joten se hajosi ja sisältö lensi pitkin olohuonetta. Toinen lapsistá rääkkäsi kissaa jota veti hännästä. Pahin kaikista oli kun lapsen limsamuki kaatuui mun läppärin päälle. 2 tonnin läppäri ei toimi enään. Nää 10 vuotiaat kauhukarat ei ole ilmeisesti saanut mitään kasvastus tapoja miten kylässä käyttäydytään. Kyselin niiden vanhemmilta jo korvauksia ja sanoivat aika tylysti et ne on vaan lapsia ja vahinkoja sattuu. No olen tehnyt poliisille rikosilmoituksen ja ottanut lakimieheen yhteyttä joka kävi katsomassa tuhottuja tavaroita.

Mitä te tekisistte jos teidän tietokone ja sohva tuhottaisiin vaikka se oliskin joku sukulainen. Ne lapset ei ole mulle mitään sukua ja aion vaikka oikeudessa hakea pennilleen niiltä vahemmilta korvaukset jo ne ei suostu maksamaan.

26

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+19

Ihan oikein teit. Ilmeisesti ei ole kukaan aikanaan opettanut käytöstapoja noiden kakaroiden vanhemmillekaan. Normaalit vanhemmat olisivat olleet valmiita korvaamaan kakaroidensa riehunnan ihan oma-aloitteisesti.

• vakuutukset....

kyllä, perheen vakuutuksista vaan korvaukset.

Jatkossa:

kun vieras koira tulee kylään - sohva peiton tai lakanan alle, ja toivomus, ettei koira saa nousta huonekaluille. Kaikki arvokkaampi aina ylös ja turvaan kakaroiden vieraillessa ja kotibileissä myös.

Tosi ikävä juttu, toivottavasti saatte sovittua asioista sovussa!

• likkasuomesta

Jos ei omat vanhemmat kuria saa lapsille niin ota vaan kakaroitten vanhemmat karajille -teet silloin meille kaikille oikeutta.
        Koskaan en ota koiria "vierailulle"-siina huippu etta joittenkin koirien omistaja luulevat etta on ok tuoda pas.kantava koira muitten harmiksi-joskus sellaset ystavat tuovat pa.ka koiria ihan vaan kiusallaan........niista on tallainen ilkeys hauskaa jollain tavoin ........mina sanon ihan suoraan etta en ota muitten kotielaimia vierailulle.
        Itsella kissa joka on kiltti mutta kuiteski on viela sen verta tajua etta ymmarran etta elaimet joskus ovat ihan erilaisia muitten taloissa kun omissaan.
        Ala valta kauhukakaroita.............voit sanoo ihan suoraan niitten vanhemmille etta ne voi lahtee pois silla etjaksa kattoo lapsien touhuja rikkoo esineitasi..........mitas silla on valia mita ne ajattelevat silla kylla ne tietaa ittekkin lapsensa toimet-------viela senkin etta sun luo ne ei koskaa tule enaan.
        Karajille vaan se on kymppi juttu!

• nrsh

Sohvasta ym en ehkä niin kovia kilareita vetäisi (omani eivät ole kovin arvokkaita), plus maton voi aina pestä, mutta läppärin suhteen olisin toiminut tismalleen samoin.

On totta että vahinkoja sattuu, vaan vahingot ruukataan myös korvata kun kyseessä on arvokas tavara.

• sivusta katsoja

Olen joskus kaatanut vettä vahhinkossa mun pöytäkoneen keskusyksikön päälle ja se kone ei toiminut enään. Matotkin voivat olla kalliita ja riippuu matosta et tarviiko se pestä käsin vai miten. Joku 300 egen maton pesu voi maksaa 150 euroo. et kyllä mä ainakin vaatisin korvauksia. Uuden nahkasohvan korjaus on aika kallista kans jos vaikka repee tai tulee naarmuja. Että teet ihan oikein.

• isännän roooli

Itse (naisena) ärähdin kerran ystävieni lapsille (taisivat olla silloin 6-vuotiaita) kun venkoilivat ja hyppivät sohvallamme, ja vanhemmat eivät sanoneet mitään - oli kai heille normaalia käytöstä...

Sanoin, että meidän kotona ei hypitä sohvilla, ja olette muutenkin huomenna menossa Lintsille (olivat siis Hgissä kyläilemässä)

Rauhottuivat oitis, eivätkä vanhemmatkaan vetäneet herneitä.

• käräjillä tärkeämpää

Tämmöisiin turhiin oikeusjuttuihin menee yhteiskunnan rahoja niin paljon ja ihan turhaan!

Näillä lapsilla ei todellakaan ole käytöstapoja mutta eihän se lasten vika ole. Kuka jättää läppärin pöydälle kun tulee vieraita (varsinkin lapsia) tai mikä estää talon asukasta ärähtämästä jos menee riehumiseksi? Minä ainakin ärähdän ja laitan vieraiden penskat vaikka itkun kanssa ruotuun jos meillä aletaan riehumaan.

Koittaisit nyt kuitenkin sopia ensin tämän perheen kanssa asiat ja mikäli heillä on kotivakuutus, siihen kuuluu yleensä myös vastuuvakuutus mikä korvaa tapahtuneet. Jos ei muuten niin voithan koittaa saada ne omiin vakuutuksiisi mutta älä nyt hyvä mies lähde turhaan käräjille, siinä ei voita kukaan.

• 12+13

"Näillä lapsilla ei todellakaan ole käytöstapoja mutta eihän se lasten vika ole." Tätä ne lapsukaiset sitten toistelevat vielä aikuisinakin, kun jatkavat toisten omaisuuden tuhoamista... Vanhemmat vaan vastuuseen kakaroidensa töppäilystä, niin ehkä alkaa kiinnostaa se kurin pitäminenkin.
        Jos 10-vuotias ei osaa olla kippaamatta limsaa läppärin päälle, kannattaa 10-vuotias passittaa tutkimuksiin. Ilmeisesti on motoriikassa jotain häikkää. Tai onko näiden penskojen kotona kenties kaikki tavarat lukkojen takana? Pelkät seinät ja patjat lattialla?

• äitii
        12+13 kirjoitti:

"Näillä lapsilla ei todellakaan ole käytöstapoja mutta eihän se lasten vika ole." Tätä ne lapsukaiset sitten toistelevat vielä aikuisinakin, kun jatkavat toisten omaisuuden tuhoamista... Vanhemmat vaan vastuuseen kakaroidensa töppäilystä, niin ehkä alkaa kiinnostaa se kurin pitäminenkin.
        Jos 10-vuotias ei osaa olla kippaamatta limsaa läppärin päälle, kannattaa 10-vuotias passittaa tutkimuksiin. Ilmeisesti on motoriikassa jotain häikkää. Tai onko näiden penskojen kotona kenties kaikki tavarat lukkojen takana? Pelkät seinät ja patjat lattialla?

Näin juuri, vanhemmat vastuuseen lastensa aiheuttamista vahingoista mutta olen samaa mieltä siitä että käräjät on ihan väärä paikka ratkoa näitä juttuja. En usko että kukaan järkevä vanhempi kieltäytyy maksamasta lapsensa aiheuttamia vahinkoja tai kieltäytyy olemaan missään tekemisissä asian kanssa. Epäilen että aloittajankin asenteessakin on jotain vikaa.

Kyllä 10 vuotias voi kaataa limukkaa tietokoneeseen. Myös aikuinen voi kaataa juomansa. Minä kaadoin viimeksi eilen ja kännykkäni kastui. Lapseni eivät saa olla tietokoneella juomien / syömisten kanssa mutta sama sääntö pitänee ottaa käyttöön itsellenikin.
        Lapsiperheessä vaan eletään ja sisustetaan lasten ehdoilla. Tavaroihin saa koskea ja sohvalla saa tehdä muutakin kuin istua niin kuin kirkon penkillä. Lapset ovat lapsia ja aloittajan asennevamma paistaa läpi. Tahalleen ei saa särkeä eikä rikkoa asioita kotona eikä kylässä ja vanhempien tulisi komentaa lapsiaan.

Meneppä vaikka kylään kyseisen perheen luo ja koita sopia asia. Jos vielä silloinkaan, rauhallisesti keskustelemalla ja sopimalla, ette saa sovittua asiaa niin silloin vika on joko sinussa, vastapuolessa tai molemmissa.

• mutsiiii
        äitii kirjoitti:

Näin juuri, vanhemmat vastuuseen lastensa aiheuttamista vahingoista mutta olen samaa mieltä siitä että käräjät on ihan väärä paikka ratkoa näitä juttuja. En usko että kukaan järkevä vanhempi kieltäytyy maksamasta lapsensa aiheuttamia vahinkoja tai kieltäytyy olemaan missään tekemisissä asian kanssa. Epäilen että aloittajankin asenteessakin on jotain vikaa.

Kyllä 10 vuotias voi kaataa limukkaa tietokoneeseen. Myös aikuinen voi kaataa juomansa. Minä kaadoin viimeksi eilen ja kännykkäni kastui. Lapseni eivät saa olla tietokoneella juomien / syömisten kanssa mutta sama sääntö pitänee ottaa käyttöön itsellenikin.
        Lapsiperheessä vaan eletään ja sisustetaan lasten ehdoilla. Tavaroihin saa koskea ja sohvalla saa tehdä muutakin kuin istua niin kuin kirkon penkillä. Lapset ovat lapsia ja aloittajan asennevamma paistaa läpi. Tahalleen ei saa särkeä eikä rikkoa asioita kotona eikä kylässä ja vanhempien tulisi komentaa lapsiaan.

Meneppä vaikka kylään kyseisen perheen luo ja koita sopia asia. Jos vielä silloinkaan, rauhallisesti keskustelemalla ja sopimalla, ette saa sovittua asiaa niin silloin vika on joko sinussa, vastapuolessa tai molemmissa.

Niin Ja lapsillas on kallo halki kun annat käyttää sohvaa pomppulinnana. Sun ei olisi ei olisi kannattanut tehdä koskaan lapsia kun annat herrantertuillesi kaiken periksi. SÄ OLET HUONO ÄITI tai siis et edes ansaitse nimitystä äiti.

• äitii
        mutsiiii kirjoitti:

Niin Ja lapsillas on kallo halki kun annat käyttää sohvaa pomppulinnana. Sun ei olisi ei olisi kannattanut tehdä koskaan lapsia kun annat herrantertuillesi kaiken periksi. SÄ OLET HUONO ÄITI tai siis et edes ansaitse nimitystä äiti.

Ompa asiallista ja kuuluu tähän juttuun mutta vastaanpa kuitenkin. :))

Sinähän sen tiedät. Meillä, niin kuin useimmissa muissakin normaaleissa perheissä, saa nostaa jalat sohvalle kun siinä rennosti istuu ja saa jopa maatakin sohvalla mutta hyppiä ei saa kotona eikä kylässä. Ulkona saa hypätä vaikka pituutta jos haluaa ja saattaahan siinä tulla vaikka rupi polveen. Joissain perheissä ei saa edes saunan jalkatuelle nostaa jalkoja että se ei likaannu. Jokainen tavallaan.

Eipä hypi toista kertaa jos pää menee halki. Kuinka moni on lapsena koittanut sen kuuluisan "kieli metalliin pakkasella"? Koititko toista kertaa? Oliko etukäteen kielletty? ;)

Teidän lapsilla on varmaan konttauskypärät 24/7 että pää ei vain halkea? :D

• kiukkuinen mies
        äitii kirjoitti:

Ompa asiallista ja kuuluu tähän juttuun mutta vastaanpa kuitenkin. :))

Sinähän sen tiedät. Meillä, niin kuin useimmissa muissakin normaaleissa perheissä, saa nostaa jalat sohvalle kun siinä rennosti istuu ja saa jopa maatakin sohvalla mutta hyppiä ei saa kotona eikä kylässä. Ulkona saa hypätä vaikka pituutta jos haluaa ja saattaahan siinä tulla vaikka rupi polveen. Joissain perheissä ei saa edes saunan jalkatuelle nostaa jalkoja että se ei likaannu. Jokainen tavallaan.

Eipä hypi toista kertaa jos pää menee halki. Kuinka moni on lapsena koittanut sen kuuluisan "kieli metalliin pakkasella"? Koititko toista kertaa? Oliko etukäteen kielletty? ;)

Teidän lapsilla on varmaan konttauskypärät 24/7 että pää ei vain halkea? :D

Meillä ei ole lapsia lainkaan, ainakaan vielä. Mut jos tulee niin kyllä mä niille opetan et tavaroita ei hajoiteta vieraissa kodeissa eikä omassa kodissa.

• eräs vaan
        kiukkuinen mies kirjoitti:

Meillä ei ole lapsia lainkaan, ainakaan vielä. Mut jos tulee niin kyllä mä niille opetan et tavaroita ei hajoiteta vieraissa kodeissa eikä omassa kodissa.

Minäkin aion opettaa tulevat lapseni kunnon kansalaisiksi. Niin varmaan kaikki aikovat ja suurin osa parhaansa tekee. Niin niitä vaan on "hyvien perheiden" lapsia tuolla kaduilla mummoja potkimassa ja paikkoja särkemässä, nuorisokodeissa, vankiloissa ja vieroituksissa. Jännä juttu.

• sdfs dfsdf

"Tämmöisiin turhiin oikeusjuttuihin menee yhteiskunnan rahoja niin paljon ja ihan turhaan!
        "

No ei se kyllä ole mitenkään turhaa jos joku on aiheuttanut useamman tuhannen eruon vahingot eikä suostu niitä korvaamaan. Pari tonttua on helposti kuukausipalkka, sinunko mielestä kuukauden työrupeama on ihan pikkujuttu?

"Näillä lapsilla ei todellakaan ole käytöstapoja mutta eihän se lasten vika ole. "

Siksipä niitä rahoja ei vaadita lapsilta vaan vanhemmilta.

• sivusta katsoja
        sdfs dfsdf kirjoitti:

"Tämmöisiin turhiin oikeusjuttuihin menee yhteiskunnan rahoja niin paljon ja ihan turhaan!
        "

No ei se kyllä ole mitenkään turhaa jos joku on aiheuttanut useamman tuhannen eruon vahingot eikä suostu niitä korvaamaan. Pari tonttua on helposti kuukausipalkka, sinunko mielestä kuukauden työrupeama on ihan pikkujuttu?

"Näillä lapsilla ei todellakaan ole käytöstapoja mutta eihän se lasten vika ole. "

Siksipä niitä rahoja ei vaadita lapsilta vaan vanhemmilta.

Puhut asiaa!

• kiukkuinen mies

Ne kauhukakaren vanhemmat on töitä tekeviä ihmisiä et ne kuule maksaa oikeudenkäynti kulut. Olen pyytänyt ystävällisesti maksamaan aiheutuneet vahingot. Olen niin ymmärtänyt et niitä ei kiinnosta maksaa joten haastan oikeuteen ja asia on edennyt jo sen verran että en peräänny enään enkä ala montaa kertaa niille soittelee. Sohvan vein jo korjaajalle ja sanoin et laskuttaa kalliimman mukaan. Jos niitä ei kiinnosta edes selviittää asiaa niin oikeudessa nähdään ja se tulee niille vielä kalliimmaksi.

• käräjillä tärkeämpää

Lakimiehet siinä tienaa eikä kukaan muu... Oikeussaleilla ja virkamiehillä on muutakin käyttöä kuin ratkoa tämmöisiä turhanpäiväisiä asioita ja pyöritellä papereita. Ne onaina pois tärkeämmistä asioista. Voisit vain tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoituksen ja sillä sipuli.

Ilmoitteleppa sitten tähän ketjuun että mikä oli lopputulema.

• tyly mies
        käräjillä tärkeämpää kirjoitti:

Lakimiehet siinä tienaa eikä kukaan muu... Oikeussaleilla ja virkamiehillä on muutakin käyttöä kuin ratkoa tämmöisiä turhanpäiväisiä asioita ja pyöritellä papereita. Ne onaina pois tärkeämmistä asioista. Voisit vain tehdä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoituksen ja sillä sipuli.

Se ketä hajottaa tavarat niin maksaa. Ei siihen vakuutus yhtiötä tarvii sotkee kun ne ei ole tehnyt mitään vaikka vakuutus olisikin. Kannattaa antaa opetus niille kakaroiren vanhemmille ja pistää maksamaan.

• likkasuomesta
        käräjillä tärkeämpää kirjoitti:

Tarpeeks kun viet asioitasi vakuutus yhtioille niin meidan kaikkien vakuutukset nousee-sita en hyvaksy.Ei kait ne vakuutusyhtiot sita varten ole etta saat tuoda lapsesi mun paikkoja repiin ja sitten vakuutukset m,ksavat vahingot.
        Minulla 2 lapsen aitina on aina ollut jo kotoa lapsille sellainen opetus etta saan jattaa lapset ihan hyvin muitten kotiin mukanani tai ilman minua-koskaan eivat ole rikkoneet mitaan muitten taloissa. On todella vastuutonta ajatella etta vakuutuksen pitaisi maksaa.
        Karajille vaan jos ei muuten suostu maksaan omaa jarkea kayttaen-seutaavalla kerralla varmana ajattelee kun pentusa vie muitten paikkoja repiin.
        Ei monelle tule jarkea paahan muuta kuin laskujen kautta.
        Mina olen kotini saanut kuntoon tyoskennellen kahta vuoroa toita-jo ois nyt minussa vikaa jos muitten mukulat saisivat ilamsen repia paikkojani.
        Tata en hyvaksy koskaa.

• duunari lomalta

Ei ole helppoa olla ahne porho. No hei tsemiä :D

• sadgsadgsadg

Aika paska provo köyhältä.

• kiukkuinen mies

No kuulkaa hyvät ihmiset et olen kyllä monta kertaa yrittänyt niiden mukuloiden vanhemmille selittäää asiaa et rikotut tavarat kuuluu korvata vaikka se olisi vahingo. Tässä tapauksessa ei vahingosta voi puhua kun ne mukulat olivat täysiä kakaroita joilla ei ollut mitään tapoja. Kissan hännästä vetäminen se jo todistaa.

Joten olen jo käräjille vienyt asian kun useista yrityksistä huolimatta ne vanhemmat ovat väilnpitämättömiä asian suhteen. Enkä ole sentään mikään miljoona tilia tekevä mies vaan ihan tavallinen kansalainen joka tekee ahkerasti työtä ja säästää rahaa. Mulla ei ole mitään luksus asuntoa ja tolleen. Eli ei ne halua sopia ja tuskin tässä veronmaksajien rahoja tuhlataan kun ne vanhemmat ovat töissä käyviä ihmisiä joten niillä on ilmeisesti varaa käräjöidä oikeudessa kun eivät halua sopia. Minusta asia on sen verran selvä että minä saan korvaukset sitten oikeuden kautta kun eivät halua muuten maksaa.

• uuupsis

Olipas se visiitti! Kyllähän se on ihan ymmärrettävää, että haluat korvausta rikkimenneistä tavaroista. Miten tuo perhe suhtautui käräjiin? Entä sun välit tyttöystävään nyt?

• Vastuunkantaja

Vanhempien vastuulla on aina lapset, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Jos ei ole voimassa olevaa kotivakuutusta, niin korvaavat sen oamsta pussista AINA! En edes ilkeäisi neljän lapsen äitinä sanoa, että "hups se oli vahinko". Vahinkoja sattuu of course, mutta jos joku paikka tms. menee pilalle, niin aina se pitää KORVATA! Tsiisus millaisia ääliööitä voi olla vanhempina.

Olisin itsekin nostanut helvetinmoisen haloon, jos vanhemmat eivät sen vertaa tajua, että vahingot on maksettava. Tuollaisista vahingoista ei märällä rätillä selviä.

• kiusa se on pienikin

Minä olisin kehoittanut vieraita lähteen jo heti siitä kun koira tekee jätöksensä sisälle. Meinaan tuo jo kertoo että perheellä ei kaikki intiaanit ole kanootissa.

Koiraa ei ulkoiluteta lenkiillä ennen vierailua. Lapsia ei ohjeisteta miten vierailla ollaan. Ihan turhaa riidellä . Tollasesta lähtis tuo tyttöystäväkin jos kehtais pitää sukulaistensa puolta.
      Jotkut on kateellisia ja haluavat vaan tuhota toisten kodin. Ihan kiusalla.

• kiukkuinen mies

Olen oikeesti yrittänyt sovitella moneen kertaan mut ei ne välitä eikä kuuntele. Tyttöystäväkin ymmärää mua paremmin hetki hetkeltä ja olen mielestäni ollut reilu ja yrittänyt tehdä kaiken niin ettei tarvii oikeuteen mennä. Tietokoneen vein korjaamolle ja sitä ei saa ilmeisesti korjatuksi. Maton sai pestyä ja sohvan korjaaminen oli kallista. Joten haen korvausta oikeudessa kun muu ei auta. En ole mikään roope setä jolla on varaa ostella uusia tietokoneita pari kertaa vuodessa joten perästä kuuluu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe