Uutena palstalla olen kauhuissani joidenkin

Miksi näin

kirjoittajien saamasta kohtelusta.
iOlen huomannut erityistä ilkeyttä, mitätöintiä ja pilkkaa tiettyjen nimimerkkien kirjoituksia kohtaan. Miksi näin?

89

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4m3mkmj3fmj4

siksi. koska ne ovat niin idiootteja, juuri kuten sinäkin. tervetuloa, uusi dorka, just tollaset tyhmien kyselijät te ansaitsette pelkkää kiusaamista. dorka.

• NeedYouNow?

Ja sinä sitten olet muiden yläpuolella vai? Ainakin ylimielisyydessäsi omaa luokkaansa...

Aloittajalle tiedoksi, että kai ymmärrät, että palstalla käsiteltävät asiat ovat varsin "tulenarkoja" ja herättävät monenlaisia tunteita laidasta laitaan. Anonyyminä on simppeliä huutaa omaa tuskaansa ääneen mitätöimällä ja haukkumalla muita - ja palata sitten siihen "todelliseen elämään" puimaan asioita aivan eri ihmisenä. Tai jopa jättää puimatta, kun ei uskallus riitä.

• syyttömäksi todettu

Ei vaan. Tässä syy.
        Koska eron aikana tapahtuneiden asioiden vuoksi ei ykkösöitynyt kakkonen saanut aikaan tuomiota peteylle vaikka kuinka yritti ja uhkasi.
        Suomen lain mukaan on ihminen syytön kunnes toisin todistetaan ja toisin ei pystytty todistamaan ja sitä tuo ykkösöitynyt ei hyväksy ja senvuoksi pila jokaisen ketjun jossa uskoo petetyn ja hyväksikäytetyn exän kirjoittavan.

• Draamaa
        syyttömäksi todettu kirjoitti:

Ei vaan. Tässä syy.
        Koska eron aikana tapahtuneiden asioiden vuoksi ei ykkösöitynyt kakkonen saanut aikaan tuomiota peteylle vaikka kuinka yritti ja uhkasi.
        Suomen lain mukaan on ihminen syytön kunnes toisin todistetaan ja toisin ei pystytty todistamaan ja sitä tuo ykkösöitynyt ei hyväksy ja senvuoksi pila jokaisen ketjun jossa uskoo petetyn ja hyväksikäytetyn exän kirjoittavan.

Sä varmaan tunnet täällä kaikki ku voit kertoo noit juttujas ?

Ittees vaan rauhottelet keksimällä satuja ja tarinoita. Kukaan ei tääl voi oikeesti tietää muitten uhkailuitten taustaa mut jos sun on helpompaa elää muita syyttelemällä anna sit mennä vaan. Itsekkäitä omaan napaan tuijottajia täällä on kaikki.
        Mitä hiton väliä hyväksyykö ykkösöitynyt tai exä tai kukaan eletään kuitenki.

Lopettakaa toi roikkuminen exissänne.
        Oman henkilökohtasen maailmanlopun tekeminen vie vaan opeemmin hautaan.

• mitätöintiä
        Draamaa kirjoitti:

Sä varmaan tunnet täällä kaikki ku voit kertoo noit juttujas ?

Ittees vaan rauhottelet keksimällä satuja ja tarinoita. Kukaan ei tääl voi oikeesti tietää muitten uhkailuitten taustaa mut jos sun on helpompaa elää muita syyttelemällä anna sit mennä vaan. Itsekkäitä omaan napaan tuijottajia täällä on kaikki.
        Mitä hiton väliä hyväksyykö ykkösöitynyt tai exä tai kukaan eletään kuitenki.

Lopettakaa toi roikkuminen exissänne.
        Oman henkilökohtasen maailmanlopun tekeminen vie vaan opeemmin hautaan.

Draamaa
        Missä kohtaa voit syyttää ed.kirjottajan keksivän satuja ja tarinoita. Ethän voi tietää totuutta. Kuten itse tossa kerrot et ei tääl voi oikeesti tietää muitten uhkailuitten taustaa, niin miten voit sit tietää että ed. kirjoittama kerotmus olisi satua.

• heittelee
        mitätöintiä kirjoitti:

Draamaa
        Missä kohtaa voit syyttää ed.kirjottajan keksivän satuja ja tarinoita. Ethän voi tietää totuutta. Kuten itse tossa kerrot et ei tääl voi oikeesti tietää muitten uhkailuitten taustaa, niin miten voit sit tietää että ed. kirjoittama kerotmus olisi satua.

taiatte olla murkkuja jokka heittelee kurkkuja

• Huh huhhhh
        NeedYouNow? kirjoitti:

Ja sinä sitten olet muiden yläpuolella vai? Ainakin ylimielisyydessäsi omaa luokkaansa...

Aloittajalle tiedoksi, että kai ymmärrät, että palstalla käsiteltävät asiat ovat varsin "tulenarkoja" ja herättävät monenlaisia tunteita laidasta laitaan. Anonyyminä on simppeliä huutaa omaa tuskaansa ääneen mitätöimällä ja haukkumalla muita - ja palata sitten siihen "todelliseen elämään" puimaan asioita aivan eri ihmisenä. Tai jopa jättää puimatta, kun ei uskallus riitä.

Ei pidä joka foorumilla tuokaan paikkaansa. Jopa luottamus palstalla käytiin käsittämättömällä tavalla kirjoittajan kimppuun. Ei tämä ns. normaalia toimintaa näytä aina olevan. Outoa oli se että ihmistä oli selvästi seurattu, kenen toimesta se jääköön jokaisen mietittäväksi, ap. kirjoittaja tekee näistä omat johtopäätökset.
        Vastauskirjoituksessa oli kovia sanoja, viittausta aikaisempaan ap:n kirjoitukseen jonka kirjoittaja kyllä itse tiesi kirjoittaneensa, mutta ulkopuolisen lukijan sitä ei olisi pitänyt tietää. Ihmiset saa myös mitä kummallisempia käsityksiä kirjoituksista tuntematta sen tarkemmin kirjoittajan elämää. Vastauskirjoittajien mielipiteet ovat vain jokaisen omia ajatuksia joissa ei aina ole mitään perää.

• korkeata

Kansalaisten kohtauspaikka jossa perätään keskustelua.
      Keskutelut jotka alkavat rehellisellä kertomalla ja johon kirjoittaja on sisäistänyt myös oman osuutensa ja mahdolliset virheensä jatkuvat ja niistä muodostuu hyviä. Toinen ryhmä on sitten aloitukset jotka on tarkoitettu vain vihan sylkemiseen, vihan jota ei voi muuten saada ulos, ne keskustelut vääristyvät ja syystäkin aloittajahan suorastaa kerjää oman tasoistaan tekstiä.
      Sinä vakkarikirjoittaja kyllä tämän tiedät, halusitko tähän taas aloituksen josta syntyisi yli 100 viestiä joissa voisit kehua itseäsi, exvaimoa joka on petetty, siirtyä haukkumaan ykkösöitynyttä kakkosta ja hänen petturi miestään?
      Parhaat keskustelut täällä syntyy rehellisestä pohdinnasta ja sellaisten ihmisten kesken jotka kestävät kritiikkiä. Mikäli aloitus on ala-arvoinen, tai omat viestit, ei voi olettaa saavansa parempaa kohtelua.

• syyttömäksi todettu.

No niin, tässä taas. Tästä siis alkaa tämänkin ketjun pilaaminen.
        Aloittja ei ole syyttömäksi todettu, eikä hk. Vaan aivan joku muu.

• korkeata oikein
        syyttömäksi todettu. kirjoitti:

No niin, tässä taas. Tästä siis alkaa tämänkin ketjun pilaaminen.
        Aloittja ei ole syyttömäksi todettu, eikä hk. Vaan aivan joku muu.

syyttömäksi todettu, sinähän se TAAS aloitit etkä edes huomaa,korkeata vastasi aloittajalle miksi muutamat ketjut ovat menneet loanheitoksi

• syyttömäksi todettu
        korkeata oikein kirjoitti:

syyttömäksi todettu, sinähän se TAAS aloitit etkä edes huomaa,korkeata vastasi aloittajalle miksi muutamat ketjut ovat menneet loanheitoksi

"Sinä vakkarikirjoittaja kyllä tämän tiedät, halusitko tähän taas aloituksen josta syntyisi yli 100 viestiä joissa voisit kehua itseäsi, exvaimoa joka on petetty, siirtyä haukkumaan ykkösöitynyttä kakkosta ja hänen petturi miestään?
        Parhaat keskustelut täällä syntyy rehellisestä pohdinnasta ja sellaisten ihmisten kesken jotka kestävät kritiikkiä. Mikäli aloitus on ala-arvoinen, tai omat viestit, ei voi olettaa saavansa parempaa kohtelua".

Ymmärsin aloituksesta , että hän ei ole vakkarikirjoittelija eikä hänen tarkoitus ole väittämäsi, vaan osoitat tuon tekstin kyllä minulle luullen että olisin aloittaja.

• miksi näin

En ole ylimielinen. Olen kauhuissani joidenkin saamasta kohtelusa.
      NeedYouNow
      Ymmärrän toki, että täällä käsiteltävät asiat ovat "tulenarkoja" mutta anonyymit keskustelijat eivät pitäisi tunnistaa toisiaan kuten täällä on käynyt.
      Tai vaikka tunnistaisikin niin jättäs silloin ketjun kommentoimatta jos ei voi kommentoida mitätöimättä ja pilkkaamatta toista.

Syyttömäksi todettu yritä jaksa asian kanssa. Näyttää olevan itsellesikin vaikea hyväksyä, että sinua syytettiin jostakin mihin et ollut syyllistynyt.. En ihmettele ollenkaan. Ilman, että tunnen asiaa niin luulen, että samassa tilanteessa olisin Itse nostanut kanteen turhasta ilmiannosta ja herjaamisesta.

• syyttömäksi todettu

Pyydän anteeki että olen olemassa. En voi mitään sille, että mieltäni painaa syytökset joilla on yritetty pilata työpaikkani, luottamustehtäväni. Uuden suhteen onnistuivat pilaamaan.
      Jätän tämän ketjun tähän sillä huomaan että täällä vallitsee sama ilmapiiri kuin muissakin joissa minä olen yrittänyt saada aikaan keskustelua. Olen kertonu t omatkin tyhmyyteni rehellisesti ja aina vain tulee lunta tupaan. Jokaisesta syytetään valehtelijaksi. On aivan sama sanonko pyy tai pää niin aina valehtelen joidenkin/jonkun mielestä.
      Onpa niinkin että jos joku on kanssani samaa mieltä niin heti hyökätään ja minun syytetään kirjoittelevan monen nikin takaa itselleni.
      En tiedä mistä tällainen johtuu.

• tummataivas

Liika rehellisyy s ei ole hyväksi. Opettele valehtelemaan kuten kaikki muutkin täällä kirjoittelevat.

• Miksi näin

Mä jätän myös. Ei mitään järkee kysellä mitään: Palstaan voisi kutsua mitätöinti ja herjaamispalstaksi.

• Ihana Naaras

Minä ihmettelen, oliko aloittaja nyt myös vastaaja vai miksi ei vaan keskityttäisi ketjun aloitukseen kertomatta sen kummemmin omia tyhmyyksiä?

Jos joku haluaa keskittyä oman surullisen kohtalonsa kertomiseen se kannattaa tehdä ihan omalla aloituksella, vai mitä?

Vastaan aloittajalle, ehkä jotkin kirjoittajat ottavat eri mielipiteet pilkkana ja herjana. Joillekkin ei sovi keskustelu jossa ei kaikki kirjoittajat ole samaa mieltä kun aloittaja.

Eli kun leikkiin ryhtyy se leikki pitäisi myös kestää.

• gameover

Ihana Naaras, totta totta mutta se joka tänne kirjoittaa ja varsinkin se joka avautuu, kertoo omia kokemuksiaan tulisi tietää mihin on ryhtynyt. Tämä aloitus sopisi johonkin koululaisten palstalle ei tänne jossa tulisi vain aikuisten vaihtaa mielipiteitään. Syyttömäksi todettu veti tähän keskusteluun hk nimimerkin jota voimme kutsua jo palstan "seriffiksi" tai miks ei draama queeniksi. Ei millään pahalla saa tänne kirjoittaa mutta vain omalla vastuulla jos kerran yrjöää tänne saa takaisin monenlaista vastausta. Usein näissä keskusteluissa syyllistetään ja haetaan syyllisiä mutta ei koskaan sieltä näppiksen takaa.... Omat ongelmat ei aukea pelkästään hakemalla syyllisiä muualta jopa täältä palstalta. Ja tietenkin oivaltaa voisi myös sen että, tänne ei ole pakko kirjoittaa, tänne ei tarvitse vastata. Samaa mieltä joka leikkiin ryhtyy...

• ajatelinpa vain
        gameover kirjoitti:

Ihana Naaras, totta totta mutta se joka tänne kirjoittaa ja varsinkin se joka avautuu, kertoo omia kokemuksiaan tulisi tietää mihin on ryhtynyt. Tämä aloitus sopisi johonkin koululaisten palstalle ei tänne jossa tulisi vain aikuisten vaihtaa mielipiteitään. Syyttömäksi todettu veti tähän keskusteluun hk nimimerkin jota voimme kutsua jo palstan "seriffiksi" tai miks ei draama queeniksi. Ei millään pahalla saa tänne kirjoittaa mutta vain omalla vastuulla jos kerran yrjöää tänne saa takaisin monenlaista vastausta. Usein näissä keskusteluissa syyllistetään ja haetaan syyllisiä mutta ei koskaan sieltä näppiksen takaa.... Omat ongelmat ei aukea pelkästään hakemalla syyllisiä muualta jopa täältä palstalta. Ja tietenkin oivaltaa voisi myös sen että, tänne ei ole pakko kirjoittaa, tänne ei tarvitse vastata. Samaa mieltä joka leikkiin ryhtyy...

gameover
        "Syyttömäksi todettu veti tähän keskusteluun hk nimimerkin jota voimme kutsua jo palstan "seriffiksi" tai miks ei draama queeniksi".

Sinulla sitten riittä tuota sappea hk:ta kohtaan.
        Missä kohtaa syyttömäksi todettu kertoo olevansa hk, ja vaikka olisikin niin mitä sitten. Hällä oikeus sanoa mitä ajattelee kuten sinullakin. Teillä erotuksena se että hän ei nimittele sinun nikkiä draama kuningattareksi eikä miksikään muuksikaan. Ehkäpä siksi että sinä vaihdat nikkisi niin usein että vie hetken käsittää että se olet juuri sinä. Hän kirjoittaa aina saman nikin takaa joten hänen tekstejä pystyy seuraamaan.

On täysin aiheellista perätä asiallista keskustelua jossa ei hyökättäs yhdenkään kirjoittajan kimppuun yrittäen mitätöidä kirjoittajaa van kaikille annettas arvo.

• toinen ihmettelijä
        ajatelinpa vain kirjoitti:

gameover
        "Syyttömäksi todettu veti tähän keskusteluun hk nimimerkin jota voimme kutsua jo palstan "seriffiksi" tai miks ei draama queeniksi".

Sinulla sitten riittä tuota sappea hk:ta kohtaan.
        Missä kohtaa syyttömäksi todettu kertoo olevansa hk, ja vaikka olisikin niin mitä sitten. Hällä oikeus sanoa mitä ajattelee kuten sinullakin. Teillä erotuksena se että hän ei nimittele sinun nikkiä draama kuningattareksi eikä miksikään muuksikaan. Ehkäpä siksi että sinä vaihdat nikkisi niin usein että vie hetken käsittää että se olet juuri sinä. Hän kirjoittaa aina saman nikin takaa joten hänen tekstejä pystyy seuraamaan.

On täysin aiheellista perätä asiallista keskustelua jossa ei hyökättäs yhdenkään kirjoittajan kimppuun yrittäen mitätöidä kirjoittajaa van kaikille annettas arvo.

Gameover sai keskustelunaiheeksi taas hk:n. On se vain kummajuttu että ei voi antaa tuon ihmisen olla.

• Irmeli
        toinen ihmettelijä kirjoitti:

Gameover sai keskustelunaiheeksi taas hk:n. On se vain kummajuttu että ei voi antaa tuon ihmisen olla.

Ihan aikuistenoikeasti ei ole mikään ihme kun HK vedetään
        edelleen puheisiin. Hänhän itse teki itsestään pitkään puheenaiheen moniinkin ketjuihin. Kaikki jotka ei olleet samaa mieltä sai tuntea myös sen hurjin syytöksin ja ivallisin nimin.
        HK tekstejä ei kenenkään kyllä tarvinnut etsiä seuratakseen hänhän liitti linkkejä omasta tarinastaan muissa ketjuissa ja kehoitti kaikkia lukemaan, että ymmärretään hänen omaa katastrofiaan.
        Ketään ei voi siis syyttää jos maihitsee kyseisen kirjoittajan, hän on itse vapaasta tahdostaan tuonut tarinansa kaikkien eteen jopa suunnilleen kääntänyt sivua lukijoiden puolesta. Kaiken mitä nettiin kirjoitat on koko ihmiskunnan luettavissa ja käytössä.

• Kukapa tietää
        Irmeli kirjoitti:

Ihan aikuistenoikeasti ei ole mikään ihme kun HK vedetään
        edelleen puheisiin. Hänhän itse teki itsestään pitkään puheenaiheen moniinkin ketjuihin. Kaikki jotka ei olleet samaa mieltä sai tuntea myös sen hurjin syytöksin ja ivallisin nimin.
        HK tekstejä ei kenenkään kyllä tarvinnut etsiä seuratakseen hänhän liitti linkkejä omasta tarinastaan muissa ketjuissa ja kehoitti kaikkia lukemaan, että ymmärretään hänen omaa katastrofiaan.
        Ketään ei voi siis syyttää jos maihitsee kyseisen kirjoittajan, hän on itse vapaasta tahdostaan tuonut tarinansa kaikkien eteen jopa suunnilleen kääntänyt sivua lukijoiden puolesta. Kaiken mitä nettiin kirjoitat on koko ihmiskunnan luettavissa ja käytössä.

Jyvä kommentti Irmeli, mutta oletko ajatellut, että kyseinen hk haki todistusta kertomukselleen, joka kerta kerran jälkeen mitätöitiin yhden monella nimimerkillä kirjoittavan henkilön toimesta, ja joka itsekin liitti linkkejä joihinkin ketjuihin joita väitti hk:n kirjoittamaksi.
        Näissä ketjuissa ei tarvitse olla kuin yksi henkilö joka alkaa mitätöidä ja kutsua keskustelijaa valehtelijaksi ja avohoidossa olevaksi mielenterveyspotilaaksi, kuten hk:ta kutsuttiin, että saa siihen mukaan muitakin .
        Henkilökohtaisesta kiusaamisesta kehittyi joukko ilkeily. Vai olisiko tosiaan niin että kaikki ilkeät kirjoittelut olivatkin vain yhden henkilön rustauksia, täällä kun ei voi sellasta nähdä.

• Irmeli
        Kukapa tietää kirjoitti:

Jyvä kommentti Irmeli, mutta oletko ajatellut, että kyseinen hk haki todistusta kertomukselleen, joka kerta kerran jälkeen mitätöitiin yhden monella nimimerkillä kirjoittavan henkilön toimesta, ja joka itsekin liitti linkkejä joihinkin ketjuihin joita väitti hk:n kirjoittamaksi.
        Näissä ketjuissa ei tarvitse olla kuin yksi henkilö joka alkaa mitätöidä ja kutsua keskustelijaa valehtelijaksi ja avohoidossa olevaksi mielenterveyspotilaaksi, kuten hk:ta kutsuttiin, että saa siihen mukaan muitakin .
        Henkilökohtaisesta kiusaamisesta kehittyi joukko ilkeily. Vai olisiko tosiaan niin että kaikki ilkeät kirjoittelut olivatkin vain yhden henkilön rustauksia, täällä kun ei voi sellasta nähdä.

Näinpä. Kun hknakin saattoi olla kuka tahansa ihan piruuttaan. Mutta tänne ei kyllä kannata kovinkaan avoimesti kirjoitella. Iso riski saada nokkiinsa.

• H,.K
        Irmeli kirjoitti:

Näinpä. Kun hknakin saattoi olla kuka tahansa ihan piruuttaan. Mutta tänne ei kyllä kannata kovinkaan avoimesti kirjoitella. Iso riski saada nokkiinsa.

Irmeli kommenttisi on tosi hyvä ja saa minut häpeämään että olen yrittänytkään saada mitään ymmärrystä täältä.
        Mutta kaikki kertomani on kuintekin totta. Olen vain yrittänyt todistaa sen koska kiusaajni on niin monesti saanut kaiken näyttämään että olisin henkisesti sairas.
        NUT palstalle tuli perääni herjaamaan. Hänet kyllä poistettiin sieltä.
        Minun on väitetty muuttavan kirjoitustyyliänikin kun on haluttu antaa kuva että kirjoittelen monen nimimerkin takaa itselleni.

Kiusaajani kirjoitteli täällä paljon ennemmin kuin minä, monet kirjoitukset on pyynnöstäni poistettu ja ne on poliisilla jotaka selvittivät IP numerot. ( siksi minua kai tuossa edellä kutsutiin seriffiksi).

Keskusteluni aiheet eivät ole koskeneet sitä että roikkuisin exässäni, ei ollenkaan vaikka niin on haluttu väittää, vaan olen monta kertaa yrittänyt herättä keskustelua siitä että miksi vielä monen vuoden jälkeen kiusataan jätettyä.

Viimeisin täällä palstalla ollut ilkeys koski työpaikkaani. KUn eräs henkilö toivotti kivaa keättä ja kesää eikä pidä unotaa että flirtti on kivaa.
        Kun vastasin siihen olevani töissä paikassa jossa nainen on harvinainen näky ja saan kyllä flirtata jokapäivä. LEikilläni kerroin kaikista selänpesutarjouksista ym. mitä tuollaisessa paikassa saa.
        Niin jopa minut haukuttiin oksettavaksi ihmiseksi kun oli hakeutunut töihin ukkomiesten kekskelle ja halusin rikkoa heidän liittojaan.
        Kiusaajani tietää työpaikkani myös koska kävivät siellä haukkumassa minut kun aloin sinne.
        8 vuoden sairaalakierrosten aikana kun kainalokepit ja särkylääkkeet olivat olleet ainoa tuki kun ukko lähti, menetin edellisen työpaikkani. Luottamuustehtävät olivat ainoat joita pystyin ja jaksoin tuona aikana jotenkuten hoitamaan. Niistäkin kanneltiin ja jouduin erikoistarkkailuun. Onneksi ei mitään huomautettavaa.

KOlme vuotta sitten aloin tässä työssä ja olen onnellinen että sain sen puolikuntosena en pysty kokopäivätyöhön. Työpaikkani ansiosta olen paljon pirteämpi vaikka sekään ei ole joidenkin mielestä mitään hyvää.
        UUdesta suhteestani joka pilattiin kerroin viimeksi tuolla toisessa ketjussa joten en siitä enempää.

Lopullisesta erosamme tuleee kesällä 5 vuotta ja sama kiusanteko jatkuu.Ei enää livenä koska välttelen heitä, vaan se on täällä totuus.
        Eikä varmaankaan lopu ennekuin meistä jompikumpi ymmärtää jättä tämän palstan.

Elämässäni on tapahtunut monta positiivista asiaa viime aikoina. Eikä kokemani mileipaha ja nöyryytys tunnu enää miltään.
        Tämä viesti ei ole tarkoitettu hyökkäykseksi sinua tai ketään toistakaan vastaan vaan ihan oikeesti halusin vain kertoa miksi täällä kirjoittelin.
        Tällaisiahan kaikki minun viestit ovat olleet. Ne on haluttu käsittää hyökkäyksenä jota en kylläkään ole tarkoittanut . olen vain halunnut puolustaa itseäni.

Hyvää kevättä ja kesää sinulle

• Nettirakas
        Kukapa tietää kirjoitti:

Mitä ihmeen todistusta?

Omituinen tapa todistaa mitään. Sama kuin kylmää puuroa väkisin syötettäisi kunnes syöjä tajuaa sanoa sitä hyväksi.

Tämähän on ihan jokaiselle vapaa keskustelupaikka.

Itse jos itsensä tikkataulun paikalle asettaa, luultavasti joku ekan tikan heittää.

• Vakikirjoittaja
        H,.K kirjoitti:

Irmeli kommenttisi on tosi hyvä ja saa minut häpeämään että olen yrittänytkään saada mitään ymmärrystä täältä.
        Mutta kaikki kertomani on kuintekin totta. Olen vain yrittänyt todistaa sen koska kiusaajni on niin monesti saanut kaiken näyttämään että olisin henkisesti sairas.
        Minun on väitetty muuttavan kirjoitustyyliänikin kun on haluttu antaa kuva että kirjoittelen monen nimimerkin takaa itselleni.

Kiusaajani kirjoitteli täällä paljon ennemmin kuin minä, monet kirjoitukset on pyynnöstäni poistettu ja ne on poliisilla jotaka selvittivät IP numerot. ( siksi minua kai tuossa edellä kutsutiin seriffiksi).

Keskusteluni aiheet eivät ole koskeneet sitä että roikkuisin exässäni, ei ollenkaan vaikka niin on haluttu väittää, vaan olen monta kertaa yrittänyt herättä keskustelua siitä että miksi vielä monen vuoden jälkeen kiusataan jätettyä.

Viimeisin täällä palstalla ollut ilkeys koski työpaikkaani. KUn eräs henkilö toivotti kivaa keättä ja kesää eikä pidä unotaa että flirtti on kivaa.
        Kun vastasin siihen olevani töissä paikassa jossa nainen on harvinainen näky ja saan kyllä flirtata jokapäivä. LEikilläni kerroin kaikista selänpesutarjouksista ym. mitä tuollaisessa paikassa saa.
        Niin jopa minut haukuttiin oksettavaksi ihmiseksi kun oli hakeutunut töihin ukkomiesten kekskelle ja halusin rikkoa heidän liittojaan.
        Kiusaajani tietää työpaikkani myös koska kävivät siellä haukkumassa minut kun aloin sinne.
        8 vuoden sairaalakierrosten aikana kun kainalokepit ja särkylääkkeet olivat olleet ainoa tuki kun ukko lähti, menetin edellisen työpaikkani. Luottamuustehtävät olivat ainoat joita pystyin ja jaksoin tuona aikana jotenkuten hoitamaan. Niistäkin kanneltiin ja jouduin erikoistarkkailuun. Onneksi ei mitään huomautettavaa.

KOlme vuotta sitten aloin tässä työssä ja olen onnellinen että sain sen puolikuntosena en pysty kokopäivätyöhön. Työpaikkani ansiosta olen paljon pirteämpi vaikka sekään ei ole joidenkin mielestä mitään hyvää.
        UUdesta suhteestani joka pilattiin kerroin viimeksi tuolla toisessa ketjussa joten en siitä enempää.

Lopullisesta erosamme tuleee kesällä 5 vuotta ja sama kiusanteko jatkuu.Ei enää livenä koska välttelen heitä, vaan se on täällä totuus.

Elämässäni on tapahtunut monta positiivista asiaa viime aikoina. Eikä kokemani mileipaha ja nöyryytys tunnu enää miltään.
        Tämä viesti ei ole tarkoitettu hyökkäykseksi sinua tai ketään toistakaan vastaan vaan ihan oikeesti halusin vain kertoa miksi täällä kirjoittelin.
        Tällaisiahan kaikki minun viestit ovat olleet. Ne on haluttu käsittää hyökkäyksenä jota en kylläkään ole tarkoittanut . olen vain halunnut puolustaa itseäni.

Oikeesti, poliisiko nyt arvioi kuka oli oikeassa ja kuka väärässä?
        Tuskin arvioi mitään. Ei noin mitättömään turhuuteen kai sentään poliisien aikaa sählätä sentään. Parempaa ja tärkeämpääkin tekemistä luulisi lainvalvojilla olevan. Kannattaa vaan lopettaa asioidensa levittely kaikelle kansalle, jos et pidä muiden kommenteista.
        Kainalokepit on selitys kaikkeen, niinkö?
        Eikö todellakaan antaneet mielummin kyynärsauvat ne on nykyaikaa, kainalokepit jostain sota-ajalta.
        Mutta, turhasta ruikuttaminen on vaan turhaa. Marttyyri leikki lapsellista säälikää mua pelleilyä.
        Älä tee itsestäsi pelleä.

• kaunista Vapp!
        Vakikirjoittaja kirjoitti:

Oikeesti, poliisiko nyt arvioi kuka oli oikeassa ja kuka väärässä?
        Tuskin arvioi mitään. Ei noin mitättömään turhuuteen kai sentään poliisien aikaa sählätä sentään. Parempaa ja tärkeämpääkin tekemistä luulisi lainvalvojilla olevan. Kannattaa vaan lopettaa asioidensa levittely kaikelle kansalle, jos et pidä muiden kommenteista.
        Kainalokepit on selitys kaikkeen, niinkö?
        Eikö todellakaan antaneet mielummin kyynärsauvat ne on nykyaikaa, kainalokepit jostain sota-ajalta.
        Mutta, turhasta ruikuttaminen on vaan turhaa. Marttyyri leikki lapsellista säälikää mua pelleilyä.
        Älä tee itsestäsi pelleä.

Sivullisena, palstaa silloin tällöin seuranneena, ihmettelen vastaustasi edelliselle nimimerkille HK. Mitä varten tylyttelet toisen hyvän kevään toivotukseen.
        Tuohon, muka nokkelaan, herjaukseesi kainalosauvoista, kainalosauvojakin on käytössä tarvittaessa. Riippuu murtumapaikasta.
        Ihmisellä on oikeus puolustaa itseänsä ja käydä läpi pettymystään. Puuttumutta ja tietämättä ko. tapausta, tiedän monta tapausta, jossa petettyä vielä yritetään musertaa. Varsinkin, jos hän erossa on pyrkinyt pitämään puolensa. Ja pääpäsmärinä usein on tämä uusi vaimo. Ikäänkuin petetyn pitäisi kävellä loppuikänsä tuhkapaidassa.
        Onko kyse pelosta. Kun petetty toipuu, kaunistuu, usein opiskelee, kääntää uuden lehden elämässä, löytää uuden rakkaan, että se mies kiinnostuukin entisestä vaimostaan, joka on edustavampi kuin tämä nykyinen. Ja jos heillä on vielä yhteisiä lapsia, jotka rakastavat äitiään ja uuteen vaimoon suhdaututaan kohteliaan neutraalisti. Kyllä siinä kypsyyttä ja kunnioitusta pitää perätä tältä nykyiseltä vaimolta eikä toisen loputonta mollaamista. Muutoin sinun paikkaasi kyselee joku kolmas.

• Vakikirjoittaja
        kaunista Vapp! kirjoitti:

Sivullisena, palstaa silloin tällöin seuranneena, ihmettelen vastaustasi edelliselle nimimerkille HK. Mitä varten tylyttelet toisen hyvän kevään toivotukseen.
        Tuohon, muka nokkelaan, herjaukseesi kainalosauvoista, kainalosauvojakin on käytössä tarvittaessa. Riippuu murtumapaikasta.
        Ihmisellä on oikeus puolustaa itseänsä ja käydä läpi pettymystään. Puuttumutta ja tietämättä ko. tapausta, tiedän monta tapausta, jossa petettyä vielä yritetään musertaa. Varsinkin, jos hän erossa on pyrkinyt pitämään puolensa. Ja pääpäsmärinä usein on tämä uusi vaimo. Ikäänkuin petetyn pitäisi kävellä loppuikänsä tuhkapaidassa.
        Onko kyse pelosta. Kun petetty toipuu, kaunistuu, usein opiskelee, kääntää uuden lehden elämässä, löytää uuden rakkaan, että se mies kiinnostuukin entisestä vaimostaan, joka on edustavampi kuin tämä nykyinen. Ja jos heillä on vielä yhteisiä lapsia, jotka rakastavat äitiään ja uuteen vaimoon suhdaututaan kohteliaan neutraalisti. Kyllä siinä kypsyyttä ja kunnioitusta pitää perätä tältä nykyiseltä vaimolta eikä toisen loputonta mollaamista. Muutoin sinun paikkaasi kyselee joku kolmas.

Anteeksi en ole tarkoittanut tylytellä kevään toivotuksia, tylyttelen vain marttyyriroolia. Ei voi mitään en pidä narinasta. Kiitos tiedosta kainalosauvojen suhteen enpä ole vuosiin nähnyt enää. Kyynärsauvoja sitäkin enemmän.
        Itsekkin eronneena ja pettyneenä miehen pettämiseen silti uskon, että ihminen voi jos todella haluaa nostaa itsensä niskasta kaiken sen muistelun ja surun yli ja suhtautumaan siihen kuin ulkopuolinen.Voi nostaa itsensä
        kiukun ja erosurun yläpuolelle. Toinen vaihtoehto on märehtiä surulla ja murheellaan ja tunne vaan syvenee ja jatkuu.
        Olen ehkä kova ja en niin empaattinen tässä asiassa, mutta kannattaa todella vaan jossain vaiheessa lopettaa narina ja elää eteenpäin. Hypätä
        kuraojan yli ja alkaa elää oikeesti.

• aamukahvi

Anteeksi en ole tarkoittanut tylytellä kevään toivotuksia, tylyttelen vain marttyyriroolia. Ei voi mitään en pidä narinasta. Kiitos tiedosta kainalosauvojen suhteen enpä ole vuosiin nähnyt enää. Kyynärsauvoja sitäkin enemmän.
        Itsekkin eronneena ja pettyneenä miehen pettämiseen silti uskon, että ihminen voi jos todella haluaa nostaa itsensä niskasta kaiken sen muistelun ja surun yli ja suhtautumaan siihen kuin ulkopuolinen.Voi nostaa itsensä
        kiukun ja erosurun yläpuolelle. Toinen vaihtoehto on märehtiä surulla ja murheellaan ja tunne vaan syvenee ja jatkuu.
        Olen ehkä kova ja en niin empaattinen tässä asiassa, mutta kannattaa todella vaan jossain vaiheessa lopettaa narina ja elää eteenpäin. Hypätä

Vakikirjoittaja
        Onko hkn uskottavuu skiinni siitä käyttääkä kainalosuvoja vai kyynärsauvoja? ni. Kävelepä itse 8 vuotta sauvoilla niin kyllä niitä väliin vaihtaa kyynärsauvoista kainalosauvoihin ja päinvastoin.
        Mitä tulee marttyyriuteen niin taidat olla väärässä. Hk ei mainitsekaan surevansa tai olevansa katkera erosta vaan ihmettelee kiusaamistaan.

• miksi näin
        aamukahvi kirjoitti:

Vakikirjoittaja
        Onko hkn uskottavuu skiinni siitä käyttääkä kainalosuvoja vai kyynärsauvoja? ni. Kävelepä itse 8 vuotta sauvoilla niin kyllä niitä väliin vaihtaa kyynärsauvoista kainalosauvoihin ja päinvastoin.
        Mitä tulee marttyyriuteen niin taidat olla väärässä. Hk ei mainitsekaan surevansa tai olevansa katkera erosta vaan ihmettelee kiusaamistaan.

Miksi juuri Hkn kirjoitukset aiheuttavat tylytytstä? kyllähän täällä on josjonkinlaista näppärin naputtajaa eikä heitä tylytetä.

• Vakikirjoittaja
        aamukahvi kirjoitti:

Vakikirjoittaja

Ei todella uskottavuus on jokaisen oma tulkinta, kainalosauva sana on sitä daramatisoimista ja säälin hakemisosiossa tunteisiin vetoamisyritys.
        Sanoinkohan liian sekavasti.
        Sinun tulkinta kirjoituksesta on erilainen kun minun. Silti kumpikin tulkitaan ja tuskin oikeasti tunnetaan hkta. Tai minä en tunne täältä ketään.
        Katkeruus näkyy mainitsemattakin.
        Hänhän mainitsi kiuusaajien olevan täällä nimenomaisella sivulla, siksi vaan voin ihmetellä miksi hän haluaa olla kohteena samalla sivulla?
        En menisi semmoiselle nurkalle jossa saan todennäköisesti turpaani.
        Täällä olen poikkeillut jo muutamia kuukausia sen enempää tarinaani kertomatta, lukenut muiden kohtaloita ja miettinyt elämää.
        Tuohon käveleppä itte sanon vaan etten kävele ollenkaan. Miksi niitä vaihdella kuyynärsauvoista kainalosauvoihin ja takasi?
        Kerro kun tiedät.
        Rehellinen keskustelu on aina paikallaan.

• 10+12
        miksi näin kirjoitti:

Miksi juuri Hkn kirjoitukset aiheuttavat tylytytstä? kyllähän täällä on josjonkinlaista näppärin naputtajaa eikä heitä tylytetä.

Kaikkiahan tääl tylytetäänki tasapuolisesti ; ))

• aamukahvi

Ei todella uskottavuus on jokaisen oma tulkinta, kainalosauva sana on sitä daramatisoimista ja säälin hakemisosiossa tunteisiin vetoamisyritys.
        Sinun tulkinta kirjoituksesta on erilainen kun minun. Silti kumpikin tulkitaan ja tuskin oikeasti tunnetaan hkta. Tai minä en tunne täältä ketään.
        Hänhän mainitsi kiuusaajien olevan täällä nimenomaisella sivulla, siksi vaan voin ihmetellä miksi hän haluaa olla kohteena samalla sivulla?
        Täällä olen poikkeillut jo muutamia kuukausia sen enempää tarinaani kertomatta, lukenut muiden kohtaloita ja miettinyt elämää.
        Tuohon käveleppä itte sanon vaan etten kävele ollenkaan. Miksi niitä vaihdella kuyynärsauvoista kainalosauvoihin ja takasi?
        Kerro kun tiedät.

Vakikirjoittaja: .Jos syyttömäksi todettu on hk niin se selvittää melko paljon.

• aamukahvi
        aamukahvi kirjoitti:

Lisään edelliseen. hkn kommentista päätellen hän jätti tämä ketjun joten mielestäni i ei ole oikein vauhkota täällä mitään siitä missämäärin hänen kertoms on totta tai ei, tai hänen motiiveistaan mitään.
        Hyvää kevättä vain minunkin puolesta

• Vakikirjoittaja
        aamukahvi kirjoitti:

On kuka hyvänsä, niin paljon se tarina ei kiinosta, että haluaisin yksityiskohtia lukea. Lähden kaupoille nyt ja kurkin illemmalla taas suosikkisivuani.
        Menen sähkärillä en edes kyynärsauvoilla.

• Kaunista Vappua!

Olet oikeassa, että surut on surtava. Mutta usein sitä petetyn nousua ei hyväksytä.
        En ole psykologian asiantuntija, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna vastoinkäymisestä tulee osa ihmisen historiaa, ei sitä tarvitse ulkoistaa.
        Muutenkin huvittaa nämä "keittiöpsykologit". Omaa käsitystä asioista kerrotaan faktana. Minusta riittää, kun kertoo omista tuntemuksistaan ja mielipiteistään, eikä yritä mestaroida enempää toisten tunteilla. HK, kuka lieneekään, hänellä on oikeus kertoa omista tapahtumistaan. Kaikki eivät selviä yhtä nopeasti kokemastaan pahasta.

• HK

On kuka hyvänsä, niin paljon se tarina ei kiinosta, että haluaisin yksityiskohtia lukea. Lähden kaupoille nyt ja kurkin illemmalla taas suosikkisivuani.

Vakikirjoittaja, Sinäkö se olitkin. EN ymmärrä negatiivisen sävyisiä kommenttejasi mutta kaipa sinulla on siihen syysi. Ei haittaa minua sillä elämä jatkuu ja on nykyisin paljon valoisemaa kuin ennen. Kainalosauvat ovat täysin oma käännökseni sanaasta krycka/kryckor.
        Hyvää kevättä ja kesää sinullekin.

• vakkarikirjuri

Kerro kun tiedät.

Jes vakikirjoittajam mistä moinen halu olla maalitauluna? JOS tämä hänen mainitsemansa stalkkerointi olisi totta EI häntä täällä näkyisi ei kuuluisi. Kaikki on mielikuvituksen tuotetta tai provosointia ja hauskanpitoa.

• Elvis54
        vakkarikirjuri kirjoitti:

Jes vakikirjoittajam mistä moinen halu olla maalitauluna? JOS tämä hänen mainitsemansa stalkkerointi olisi totta EI häntä täällä näkyisi ei kuuluisi. Kaikki on mielikuvituksen tuotetta tai provosointia ja hauskanpitoa.

-Kaikki on mielikuvituksen tuotetta tai provosointia ja hauskanpitoa.-

Onko tosissaan tää jollekkin hauskanpitoa?
        Taidanki olla aika huumorintajuton tapaus sitten.

• Vakikirjoittaja
        HK kirjoitti:

Vakikirjoittaja, Sinäkö se olitkin. EN ymmärrä negatiivisen sävyisiä kommenttejasi mutta kaipa sinulla on siihen syysi. Ei haittaa minua sillä elämä jatkuu ja on nykyisin paljon valoisemaa kuin ennen. Kainalosauvat ovat täysin oma käännökseni sanaasta krycka/kryckor.
        Hyvää kevättä ja kesää sinullekin.

Minä tietysti, mutta ei taideta tuntea kyllä mitenkään vaikka noin tuttavallisesti vastasitkin. Turhaa minun on selitellä syitäni, en vaan voinut olla kommentoimatta. Kevättä sinullekkin ja kesää kun se pian saapuu.

• se säälistä

Mihin osaan sääliosastolla kuuluu se sähkärin mainostaminen? No nyt ymmärrän, miksi on aikaa keljuilla ihmisille.

• varanyxä no.1000

Minä tietysti, mutta ei taideta tuntea kyllä mitenkään vaikka noin tuttavallisesti vastasitkin. Turhaa minun on selitellä syitäni, en vaan voinut olla kommentoimatta. Kevättä sinullekkin ja kesää kun se pian saapuu.

Hah vakikirjoittaja nyt on sun vuoros olla se HK:n kadehtima nyxä.
        Luvassa tuulta, myrskyä ja myrkynheittoa.

• gameover
        H,.K kirjoitti:

Pieni tarkennus sinulle HK viittasin sanaan seriffi koska mielestäni olet läsnä täällä aina ja jos saat sinun ajatusmailmaasi sopimatonta palautetta et sitä kestä vaan alat puolustella omia sepustuksiasi mitä ihmeellisimmin tarinoin. Nuo IP jutut ovat aikamoinen pohjanoteeraus jopa sinulta....
        Tartu niihin elämän positiivisiin asioihin ja pidä ne. SInua kohtaan on hyökätty tasan yhtä monta kertaa kuin muidenkin jotka avaavat tänne itsensä. Tänne kun kirjoittaa saa palautetta ja siksihän tänne kirjoitetaan. Hyvää kesää ja railakasta vappua!

• HK
        gameover kirjoitti:

Pieni tarkennus sinulle HK viittasin sanaan seriffi koska mielestäni olet läsnä täällä aina ja jos saat sinun ajatusmailmaasi sopimatonta palautetta et sitä kestä vaan alat puolustella omia sepustuksiasi mitä ihmeellisimmin tarinoin. Nuo IP jutut ovat aikamoinen pohjanoteeraus jopa sinulta....
        Tartu niihin elämän positiivisiin asioihin ja pidä ne. SInua kohtaan on hyökätty tasan yhtä monta kertaa kuin muidenkin jotka avaavat tänne itsensä. Tänne kun kirjoittaa saa palautetta ja siksihän tänne kirjoitetaan. Hyvää kesää ja railakasta vappua!

Minua ei enää pätkääkään kiinnosta mitä mieltä olette. Sillä minä tiedän mikä on totta, eikä sitä voi teiltä edes vaatia koska ette tunne minua, ettekä tunne kiusaajaanikaan, ettekä sen vuoksi voi asettua asemaani.

Hyvät jatkot teille sekä hauskaa kevään ja kesän odotusta.

• hk
        varanyxä no.1000 kirjoitti:

Hah vakikirjoittaja nyt on sun vuoros olla se HK:n kadehtima nyxä.
        Luvassa tuulta, myrskyä ja myrkynheittoa.

varanyxä nr. 1000tai ku sä oot sitten ihana. HUH mIe jo luovuttasin.
        Hyvää kevättä ja kesän odotusta sinullekin älä väsy notkumaan tunhannentena varalla.

• HK

Vakikirjoittaja;Toi sähkärillä ajo toi mieleei henkilön jonka kanssa jutelin tuolla toisaalla. Ei kummempaa.
        Toivottavasti saamme lämpimän kesän.

• Vakikirjoittaja
        HK kirjoitti:

Vakikirjoittaja;Toi sähkärillä ajo toi mieleei henkilön jonka kanssa jutelin tuolla toisaalla. Ei kummempaa.
        Toivottavasti saamme lämpimän kesän.

Niin HK meitä pyörillä liikkujia on paljon ja jos sinulla on itselläkin apuvälineitä, niin aina enempi vaan tutustuu toisiin apupyöriä tarttevia.
        En tosiaan tunne täältä ketään nimimerkkien takaa. Olet jutellut jonkin toisen kanssa, mutta olen kyllä täällä lukenut toisten kohtaloita. Paljonkin.
        En ole kenenkään nyxä exä vaan.
        Isommistaki asioista ihminen selviää kun ero valehtelijasta.
        Silti se on itsestä kiinni, ei saa jäädä satamaan vaan eteenpäin vaan.
        Surun yli pääsee kun päättää päästä.
        Kesän odotusta sinnekkin.

• ................
        Elvis54 kirjoitti:

-Kaikki on mielikuvituksen tuotetta tai provosointia ja hauskanpitoa.-

Onko tosissaan tää jollekkin hauskanpitoa?
        Taidanki olla aika huumorintajuton tapaus sitten.

Elvis54,

ihmisillä on aina ollu omituisia addiktioita.

On ihmisiä jotka saa nautinnon vaan kivusta.

Hakkaamalla nautintoon.

Oii kun ihanaa päästä rypemään paskassa.

• Ihmettelen vaan
        toinen ihmettelijä kirjoitti:

Eikös se ollut syyttömäksi todettu joka hksta alkoi puuhua?
        Viittasi niihin vanhoisin kirjoituksiin ja kirjoitti ihan samaa, kun hk aikanaan.
        Hk taitaa ihan itse pitää keskustelua hänestä pinnalla.
        Aika helppoa huomata näistä kommenteista joissa muiden kirjoituksia latistaen kertoo kuinka ketjuja pilataan vain hänen kiusaksi.
        Lapsellista

• hk
        Kaunista Vappua! kirjoitti:

Olet oikeassa, että surut on surtava. Mutta usein sitä petetyn nousua ei hyväksytä.
        En ole psykologian asiantuntija, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna vastoinkäymisestä tulee osa ihmisen historiaa, ei sitä tarvitse ulkoistaa.
        Muutenkin huvittaa nämä "keittiöpsykologit". Omaa käsitystä asioista kerrotaan faktana. Minusta riittää, kun kertoo omista tuntemuksistaan ja mielipiteistään, eikä yritä mestaroida enempää toisten tunteilla. HK, kuka lieneekään, hänellä on oikeus kertoa omista tapahtumistaan. Kaikki eivät selviä yhtä nopeasti kokemastaan pahasta.

kaunista vappua kiitos positiivisista viesteistäsi.
        Kyllä surut on jo surtu aikaa sitten.
        Olet täysin oikeassa tuossa että jätetyn ei saisi elää. Olen useaan otteeseen Ihmetellyt samaa, että miksi jättäjä ja ykköstynyt eivät voi toivoa jätetylle hyvää vaan hänen elämä halutaan pilata kaikella lailla.
        Jos meidän avioliitto ei toiminut niin miksi ei suo minulle uutta kun itsekin meni toisen kanssa?
        En ole ainut joka tällaista kokenut. kertomuksia on muitakin.
        OLen vain niin rohkea että uskallan kertoa juuri niinkuin asiatt ovat. Olen halunnut saada aikaan keksutelua en syyttelyä ja mitätöinitä.

Vai onko keksutelujan yhdensuuntasuus kiinni siitä että täällä suurimmaksi osaksi keksustelee muitakin ns. ykköstyneitä kakkosia jotka tekevät kaikkensa tehdäkseen puolison exän elämän hankalsiksi.

Tämä alhainen keksustelun taso täällä saa minun puolesta jäädä nyt.

• Kaunista Vappua!!
        hk kirjoitti:

kaunista vappua kiitos positiivisista viesteistäsi.
        Kyllä surut on jo surtu aikaa sitten.
        Olet täysin oikeassa tuossa että jätetyn ei saisi elää. Olen useaan otteeseen Ihmetellyt samaa, että miksi jättäjä ja ykköstynyt eivät voi toivoa jätetylle hyvää vaan hänen elämä halutaan pilata kaikella lailla.
        Jos meidän avioliitto ei toiminut niin miksi ei suo minulle uutta kun itsekin meni toisen kanssa?
        En ole ainut joka tällaista kokenut. kertomuksia on muitakin.
        OLen vain niin rohkea että uskallan kertoa juuri niinkuin asiatt ovat. Olen halunnut saada aikaan keksutelua en syyttelyä ja mitätöinitä.

Vai onko keksutelujan yhdensuuntasuus kiinni siitä että täällä suurimmaksi osaksi keksustelee muitakin ns. ykköstyneitä kakkosia jotka tekevät kaikkensa tehdäkseen puolison exän elämän hankalsiksi.

Tämä alhainen keksustelun taso täällä saa minun puolesta jäädä nyt.

Uskon ymmärtäväni, millaisista asioista on kyse. Lueskelen tätä palstaa silloin tällöin. Parisuhteessa minua ei ole satutettu. Muutoin kyllä. Teen töitä, viimeisiä vuosiani ennen eläkettä, naisvaltaisella alalla, työpisteessä, jossa on paljon työntekijöitä. Vuosien saatossa on tullut kuultua ja nähtyä, myötäelettyä. On ollut petettyjä, jätettyjä ja mitätöityjä naisia. Ja myös näitä, jotka ovat oman eron jälkeen alkaneet seurustelemaan varatun kanssa. Pahalta tuntui kuunnella sitä petetyn vaimon mollaamista. Viime viikolla kuuntelin, kuinka vaimo, joka sai suunnilleen ajolähdön kodistaan lasten kanssa, oli jättänyt siivoamatta. Miten hänen täytyi parsia sitä ja sitä. Millainen pölykerros oli missäkin. Ja pitihän sille maksaa ositusta, että nopeammin pääsee eroon. Ikäänkuin kaikki olisi hänen vallassaan ja rahat lähtöisin hänen pussistaan. Ja monia muita tarinoita. Olen yrittänyt omalta osaltani rohkaista satutettua. Itsekkyys ja korskeus on epämiellyttävää, vaikka usein siellä takana on epävarma ihminen. Elämä on usein epäoikeudenmukaista ja julmaakin.

• Sivultaseuraaja
        HK kirjoitti:

Minua ei enää pätkääkään kiinnosta mitä mieltä olette. Sillä minä tiedän mikä on totta, eikä sitä voi teiltä edes vaatia koska ette tunne minua, ettekä tunne kiusaajaanikaan, ettekä sen vuoksi voi asettua asemaani.

Hyvät jatkot teille sekä hauskaa kevään ja kesän odotusta.

Toi gameoverin kirjotushan on tosi asiallinen
        Olen halunnut saada aikaan keksutelua en syyttelyä ja mitätöinitä, tämä lause on aiemmin hk sun lause.
        Mikä nyt mättää kun et haluukkaan keskustella?

• huomioin
        Sivultaseuraaja kirjoitti:

Toi gameoverin kirjotushan on tosi asiallinen
        Olen halunnut saada aikaan keksutelua en syyttelyä ja mitätöinitä, tämä lause on aiemmin hk sun lause.
        Mikä nyt mättää kun et haluukkaan keskustella?

Ei taida hk vastailla enää.
        Gameowerin viesti oli kaikkea muuta kuin asiallinen. Kesksutelu ei tarkoita että mitätöidään ja pilkataan sillä sitähän tämä on. "Nuo IP jutut ovat aikamoinen pohjanoteeraus jopa sinulta"....

• Mies ei poika enää
        huomioin kirjoitti:

Gameowerin viesti oli kaikkea muuta kuin asiallinen. Kesksutelu ei tarkoita että mitätöidään ja pilkataan sillä sitähän tämä on. "Nuo IP jutut ovat aikamoinen pohjanoteeraus jopa sinulta"....

Totuus sattuu

• huomioin
        Mies ei poika enää kirjoitti:

Totuus sattuu

Mikä ihmeen totuus.

• chdchd
        huomioin kirjoitti:

Kyllä toi IP juttu oli paha moka. Tai sit kirjoittaja down siftaa lukijat.

• sinulle vappua
        kaunista Vapp! kirjoitti:

kaunista vappua
        hyvä kirjoitus. Kyllä petettyjenkin täytyy saada rakentaa elämänsä uudestaan.
        On kovin kaukaista syyttää petetyn roikkuvan entisessään.
        Vai onko se jotain jota nyk. vaimo toivoo koska haluaa itse elää jonkinlaista draamaa.
        Edeltäjänsä mollaamisella yrittää kääntää oman liitonsa epäkohdat entisen vaimon syyksi.
        Pitäisi hänekin yrittää hakea muuta sisältöä avioliittoon että ei vain kävisi niin että ukko kyllästyy ja hakee taas uuden kakkosen, kolmosen.

• huomioin
        chdchd kirjoitti:

kenen moka?

• Mies ei poika enää
        huomioin kirjoitti:

kenen moka?

Ja missäs kohtaa gameoverin viesti ei ollut asiallinen?

Asiallisempi kun yksikään muu tässä ketjussa.

• huomioin

Ja missäs kohtaa gameoverin viesti ei ollut asiallinen?

Asiallisempi kun yksikään muu tässä ketjussa.

sinä mies keneltä kysyt?

• kantsii tutkia ensin
        chdchd kirjoitti:

Hk puhuu täyttä asiaa vaikka hänet on tässäkin asiassa haluttu mitätöidä.

Jokainen netissä kirjoitteleva tietäää että palstan ylläpitäjä näkee linjan IP et joista kirjoitellaan.
        Vaikka viestit poistetaankin niin tiedot säilyy arkistossa muutamia kuukausia.
        Poliisi tutkii viestit joista jonkun henkilön pyynnöstä on tehty tutkintapyyntö.
        Nykysin pystytään suoraan täältä laittaan poliisille tutkintapyyntö jos joku henkilö kokee herjaavan tai uhkaavan viestin kohdistuvan häneen.
        Siksi on jokaisen viestin oik. alareunassa teksti "Ilmoita asiaton viesti".

• Mies ei poika enää
        kantsii tutkia ensin kirjoitti:

Hk puhuu täyttä asiaa vaikka hänet on tässäkin asiassa haluttu mitätöidä.

Jokainen netissä kirjoitteleva tietäää että palstan ylläpitäjä näkee linjan IP et joista kirjoitellaan.
        Vaikka viestit poistetaankin niin tiedot säilyy arkistossa muutamia kuukausia.
        Poliisi tutkii viestit joista jonkun henkilön pyynnöstä on tehty tutkintapyyntö.
        Nykysin pystytään suoraan täältä laittaan poliisille tutkintapyyntö jos joku henkilö kokee herjaavan tai uhkaavan viestin kohdistuvan häneen.
        Siksi on jokaisen viestin oik. alareunassa teksti "Ilmoita asiaton viesti".

Eli aina kun tuntuu vastaus ei niin mukavalle poliisi katsoo tarkemmin ja tutkii onko viesti poliisinkin mielestä uhkaus tai herjaava??

Ei varmaan tutki poliisi jos klikkaat ilmoita asiaton viesti, sen viestin ehkä ensin tutkii ylläpito ei poliisi. Poliisille tottakai voit tehdä kaikista itseä vaivaavista kirjoitelmista ilmoituksen. Kaikki rikosilmoitukset poliisi tutkii, mutta näkeehän poliisikin ettei täällä kukaan ketään ole uhannut, ei edes herjannut.

Käyttäkää järkeänne, jokaiseen viestiin saa varmaan erilaisia vastauksia, paskamaisiakin.

Otin juuri ison riskin saanko ilkeämielisiä, herjaavia, vai jopa uhkaavia vastauksia tähän. Koitan kestää kuitenki ilman poliisin tai terapeutin apua ja nukun yöni edelleen hyvin.

• virtuaali viuhka

Eli aina kun tuntuu vastaus ei niin mukavalle poliisi katsoo tarkemmin ja tutkii onko viesti poliisinkin mielestä uhkaus tai herjaava??

Ei varmaan tutki poliisi jos klikkaat ilmoita asiaton viesti, sen viestin ehkä ensin tutkii ylläpito ei poliisi. Poliisille tottakai voit tehdä kaikista itseä vaivaavista kirjoitelmista ilmoituksen. Kaikki rikosilmoitukset poliisi tutkii, mutta näkeehän poliisikin ettei täällä kukaan ketään ole uhannut, ei edes herjannut.

Käyttäkää järkeänne, jokaiseen viestiin saa varmaan erilaisia vastauksia, paskamaisiakin.

Otin juuri ison riskin saanko ilkeämielisiä, herjaavia, vai jopa uhkaavia vastauksia tähän. Koitan kestää kuitenki ilman poliisin tai terapeutin apua ja nukun yöni edelleen hyvin.

http://irc-galleria.net/user/-fobba-/blog/26668388

nämä kirjoittelut täällä eivät kiinnosta poliisia
        tarvitaan todella raskauttavaa tietoa
        kantsii tutkia olisi syytä opiskella Suomen lakia ja hmmmm onko tullut nyt itsellä tehtyä jotain joka ei kestä päivänvaloa....

• kantsii tutkia ensin
        virtuaali viuhka kirjoitti:

http://irc-galleria.net/user/-fobba-/blog/26668388

nämä kirjoittelut täällä eivät kiinnosta poliisia
        tarvitaan todella raskauttavaa tietoa
        kantsii tutkia olisi syytä opiskella Suomen lakia ja hmmmm onko tullut nyt itsellä tehtyä jotain joka ei kestä päivänvaloa....

Heh..... virtuaali viuhka ja mies eikä poika enää. EI ole tullut tehtyä mitään mikä ei kestä päivänvaloa. Satun sata varmasti tietään että poliisi tutkii jos on kylläksi raskauttavat syyt.

• Jaana

Heh..... virtuaali viuhka ja mies eikä poika enää. EI ole tullut tehtyä mitään mikä ei kestä päivänvaloa. Satun sata varmasti tietään että poliisi tutkii jos on kylläksi raskauttavat syyt.

Raskauttavat syyt pitää sitten olla aika selvästi näkyvät. Niin selvät että jokainen huomaa, muutenhan se syy ei ole raskauttava.
        Keskusteluista on aika vaikeaa etsiä rikosta jos ketään ei ole uhkailtu millään.
        Mielipide ei onneksi suomessa ole rikos.
        Aikuisten pitäisi osata keskustella, sietää mielipiteitä ja pysyä hillitsemään kiukkunsa. Suuttua saa, mutta sitä vihan tunnetta pitää pystyä hallitsemaan ettei se hallitse ihmistä.

• kantsii tutkia ensin
        Jaana kirjoitti:

Raskauttavat syyt pitää sitten olla aika selvästi näkyvät. Niin selvät että jokainen huomaa, muutenhan se syy ei ole raskauttava.
        Keskusteluista on aika vaikeaa etsiä rikosta jos ketään ei ole uhkailtu millään.
        Mielipide ei onneksi suomessa ole rikos.
        Aikuisten pitäisi osata keskustella, sietää mielipiteitä ja pysyä hillitsemään kiukkunsa. Suuttua saa, mutta sitä vihan tunnetta pitää pystyä hallitsemaan ettei se hallitse ihmistä.

Kysymys olikin kyllä kun eräs keskutelija sai osakseen pilkkaa kun väitti tehneensä poiisi iloituksen aikoinaan häntä kohtaan netissä tapahtuneen uhkailun ja kunnianloukkauksen vuoksi,. Tuo hänen väite sai monet takajaloileen joten puutuin siihen koska olen poliisilaitoksella töissä ja tiedän tosiaan että joskus joudutaan selvittämään kirjoittajan liittymän IP numero. Niissä tapauksissa riittää sitten ilmoitus asianomaiselle että liittymäsi IP on poliisin tiedossa. Se yleensä riittä mutta jos herjaaminen ja uhkailu jatkuu ja se tapahtuu samasta liittymästä jatkuvasti niin asia menee syyteharkintaan-

• outoja selityksiä

Kysymys olikin kyllä kun eräs keskutelija sai osakseen pilkkaa kun väitti tehneensä poiisi iloituksen aikoinaan häntä kohtaan netissä tapahtuneen uhkailun ja kunnianloukkauksen vuoksi,. Tuo hänen väite sai monet takajaloileen joten puutuin siihen koska olen poliisilaitoksella töissä ja tiedän tosiaan että joskus joudutaan selvittämään kirjoittajan liittymän IP numero. Niissä tapauksissa riittää sitten ilmoitus asianomaiselle että liittymäsi IP on poliisin tiedossa. Se yleensä riittä mutta jos herjaaminen ja uhkailu jatkuu ja se tapahtuu samasta liittymästä jatkuvasti niin asia menee syyteharkintaan-

poliisi ei kyllä tutki näitä kirjoituksia täällä, sitten voisi ajatella jos joku voisi vedota kunnianloukkaukseen ja siihenkin tarvitaan nimellä herjaamista mitä en ole täällä nähoyt

• Roope-Ankka
        outoja selityksiä kirjoitti:

poliisi ei kyllä tutki näitä kirjoituksia täällä, sitten voisi ajatella jos joku voisi vedota kunnianloukkaukseen ja siihenkin tarvitaan nimellä herjaamista mitä en ole täällä nähoyt

Aivan ja poliisilaitoksella töissäolevalle, oletko rikostutkija?
        Vai poliisilaitoksen siivooja?
        Poliisilaitoksella olevista asioista ei siivoojakaan saa julkisesti pälistä,
        IP osoitteita varmaan tutkitaan jos kyseessä on rikos.
        Aika harvinaista suomessa kunnianloukkaussyytteet tai tuomiot. Tämäkin palsta taitaa olla ylläpitäjän vastuulla, ylläpitäjä voi poistaa kirjoittajan joka herjaa tai loukkaa jotain kirjoittajaa. Eiköhän täällä jokainen voi itse lukea nämä
        ja todeta ettei ketään ole uhkailtu eikä tosiaan nimeltä herjattu tai loukattu.
        Tämä yleinen lätinä, jota täällä pääasiassa on ei ole kovin vakavaa loukkaamista.
        Erityisen herkän kannataa välttää näitä paikkoja, joista voi saada syyn unettomiin öihin.

• vappurakas
        Roope-Ankka kirjoitti:

Aivan ja poliisilaitoksella töissäolevalle, oletko rikostutkija?
        Vai poliisilaitoksen siivooja?
        Poliisilaitoksella olevista asioista ei siivoojakaan saa julkisesti pälistä,
        IP osoitteita varmaan tutkitaan jos kyseessä on rikos.
        Aika harvinaista suomessa kunnianloukkaussyytteet tai tuomiot. Tämäkin palsta taitaa olla ylläpitäjän vastuulla, ylläpitäjä voi poistaa kirjoittajan joka herjaa tai loukkaa jotain kirjoittajaa. Eiköhän täällä jokainen voi itse lukea nämä
        ja todeta ettei ketään ole uhkailtu eikä tosiaan nimeltä herjattu tai loukattu.
        Tämä yleinen lätinä, jota täällä pääasiassa on ei ole kovin vakavaa loukkaamista.
        Erityisen herkän kannataa välttää näitä paikkoja, joista voi saada syyn unettomiin öihin.

Roope Ankan viestiin ei ole paljoa lisättävää on aika tyhjentävä. Mutta ihmettelen aikuisia ihmisiä jotka kirjoittavat tänne erittäin yksityiskohtaisesti omasta elämästään, expuolisoistaan tai muista läheisistä mikä on sellaisten kirjoitusten tarkoitus? Selitetään vastuu pois omasta elämästä, kaikkea itselle tapahtunutta selitetään exän tai yleensä muiden syyksi. Lunta putosi katolta päähän -> exän syy..
        Onko se epätoivoinen yritys löytää se ex tai joku muu kohde täältä noilla kirjoituksilla?
        Onko muut viestintävälineet jo käytetty, mailit ja puhelin, enää ei ole kuin tämä keskustelupalsta josta yritetään viimeiset tikarit heittää? Onneksi olen itse voinut hoitaa avioeron jälkeen exän kanssa asiamme kasvotusten ja yheisymmärryksessä vaikka emme mitään parhaita ystäviä olekaan. Ei erityisen herkät ihmiset lähde tänne elämäänsä levittämään, kaiken takana täytyy olla jotain ihan muuta. Kantsii tutkia ensin kyllä aliarvio toisten kirjoittajien älykkyyttä noilla kirjoituksillaan.

• kantsii tutkia ensin
        vappurakas kirjoitti:

Roope Ankan viestiin ei ole paljoa lisättävää on aika tyhjentävä. Mutta ihmettelen aikuisia ihmisiä jotka kirjoittavat tänne erittäin yksityiskohtaisesti omasta elämästään, expuolisoistaan tai muista läheisistä mikä on sellaisten kirjoitusten tarkoitus? Selitetään vastuu pois omasta elämästä, kaikkea itselle tapahtunutta selitetään exän tai yleensä muiden syyksi. Lunta putosi katolta päähän -> exän syy..
        Onko se epätoivoinen yritys löytää se ex tai joku muu kohde täältä noilla kirjoituksilla?
        Onko muut viestintävälineet jo käytetty, mailit ja puhelin, enää ei ole kuin tämä keskustelupalsta josta yritetään viimeiset tikarit heittää? Onneksi olen itse voinut hoitaa avioeron jälkeen exän kanssa asiamme kasvotusten ja yheisymmärryksessä vaikka emme mitään parhaita ystäviä olekaan. Ei erityisen herkät ihmiset lähde tänne elämäänsä levittämään, kaiken takana täytyy olla jotain ihan muuta. Kantsii tutkia ensin kyllä aliarvio toisten kirjoittajien älykkyyttä noilla kirjoituksillaan.

Olen tutkija.. Asioista oikeesti kertominen ei ole rikos, mutta herjaaminen, väärän tiedon levittäminen ja uhkailu viestintävälinettä apunakäyttäen on rikos.

Puhun nyt ihan yleisesti en jonkin tietyn kirjoittajan tekstistä, mutta koska asia tuli esille niin ajattelin oikaista muutaman väärinkäsityksen.

HArvoin lähdetään tutkimaan mitään mutta on tapauksia joissa jotakin henkilöä on toistuvasti herjattu ja henkilö on tunnistanut itsensä. Sellaiset viestit on poistettu, ja onpa jopa tutkittu viestien alkukähdekin.
        S24 ylläpito on velvollinen antamaan poliisille kyseisen viestin alkulähteen IP numeron.

Jokaisen viestin oik. alakulmassa on teksti, että "ilmoita asiaton viesti" kun klikkaa sitä niin aukeaa myös mahdollisuus laittaa viestiä nettipoliisille.

Näin tämäkin asia toimii.

• ehkä näin

Olen tutkija.. Asioista oikeesti kertominen ei ole rikos, mutta herjaaminen, väärän tiedon levittäminen ja uhkailu viestintävälinettä apunakäyttäen on rikos.

Puhun nyt ihan yleisesti en jonkin tietyn kirjoittajan tekstistä, mutta koska asia tuli esille niin ajattelin oikaista muutaman väärinkäsityksen.

HArvoin lähdetään tutkimaan mitään mutta on tapauksia joissa jotakin henkilöä on toistuvasti herjattu ja henkilö on tunnistanut itsensä. Sellaiset viestit on poistettu, ja onpa jopa tutkittu viestien alkukähdekin.
        S24 ylläpito on velvollinen antamaan poliisille kyseisen viestin alkulähteen IP numeron.

Jokaisen viestin oik. alakulmassa on teksti, että "ilmoita asiaton viesti" kun klikkaa sitä niin aukeaa myös mahdollisuus laittaa viestiä nettipoliisille.

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=suomi24&source=web&cd=8&ved=0CFAQFjAH&url=http://www.iltasanomat.fi/a/1288413190713&ei=0O2YT7PtIeim4gSWkoDFBg&usg=AFQjCNF4k9DtrWv3JiLw6SsEscvzcVSNAQ&cad=rja

Ehkä näin

• vappurakas

No nyt avautui, tämä olikin provosointiviesti, vai vielä tutkija, hah aika hyvä yritys.
        Kaikkea p.... sitä kirjoitetaan.
        Olisihan se hienoa, että poliisilla olisi aikaa tutkia kaikkia herjaavia viestejä joissa ei edes nimiä mainita, sehän osoittaisi vain sen, että meillä täällä Suomessa olisi kaikki hyvin ei olisi niitä oikeita raskauttavia rikoksia joista joudumme päivästä toiseen valitettavasti lukemaan. Mitenkähän poliisi pystyisi pitämään pokkansa kun joku menisi valittamaan jostain keskustelupalstalla olleesta omasta mielestään häneen kohdistetusta herjauksesta jossa ei kenenkään nimiä ole mainittu..voi apua on niilläkin työ jos tuollaistakin tapahtuu...huh huh. No ehkä he ohjaavat tuon "loukatun" hoitoon :)

• kantsii tutkia ensin
        vappurakas kirjoitti:

No nyt avautui, tämä olikin provosointiviesti, vai vielä tutkija, hah aika hyvä yritys.
        Kaikkea p.... sitä kirjoitetaan.
        Olisihan se hienoa, että poliisilla olisi aikaa tutkia kaikkia herjaavia viestejä joissa ei edes nimiä mainita, sehän osoittaisi vain sen, että meillä täällä Suomessa olisi kaikki hyvin ei olisi niitä oikeita raskauttavia rikoksia joista joudumme päivästä toiseen valitettavasti lukemaan. Mitenkähän poliisi pystyisi pitämään pokkansa kun joku menisi valittamaan jostain keskustelupalstalla olleesta omasta mielestään häneen kohdistetusta herjauksesta jossa ei kenenkään nimiä ole mainittu..voi apua on niilläkin työ jos tuollaistakin tapahtuu...huh huh. No ehkä he ohjaavat tuon "loukatun" hoitoon :)

VOi, voi vappurakas. Menepä kysymään paikkakuntasi poliislta miten nämä asiat toimii.
        On totta että poliisi harvoin alkaa tutkimaan mitään. On useimmiten herjaksen kohteeksi joutuneen vastuulla kuinka poliisi reagoi. Jos henkilö on varma asiastaan ja vaatii rangaistusta häntä kohtaan kohdistuneesta herjauksesta niin poliisin on pakko tutkia. Tuossa edellä "ehkä näin" liittämä esimerkki.
        Nyt en enää jouda jaarittelemaan täällä, työt kutsuu.

• vappurakas

VOi, voi vappurakas. Menepä kysymään paikkakuntasi poliislta miten nämä asiat toimii.
        On totta että poliisi harvoin alkaa tutkimaan mitään. On useimmiten herjaksen kohteeksi joutuneen vastuulla kuinka poliisi reagoi. Jos henkilö on varma asiastaan ja vaatii rangaistusta häntä kohtaan kohdistuneesta herjauksesta niin poliisin on pakko tutkia. Tuossa edellä "ehkä näin" liittämä esimerkki.
        Nyt en enää jouda jaarittelemaan täällä, työt kutsuu.

Kerro sinä heille terveisiä kun menet "töihin" ;) VOi VOi...;)
        Oli kiva jaaritella :)
        Ehkä näin...

• ....
        vappurakas kirjoitti:

Kerro sinä heille terveisiä kun menet "töihin" ;) VOi VOi...;)
        Oli kiva jaaritella :)
        Ehkä näin...

Perättömien ilmoitusten teon taustalla on värikäs kirjo erilaisia motiiveja, mutta poliisin mukaan tyypillisimpiä ovat ihmissuhdeongelmat.
        – Kun suhde menee karille, ilmoitus voidaan tehdä piruuttaan toisen kiusaksi.

Joskus ilmoittaja myös tahtoo peitellä tekemänsä rikoksen jälkiä keksimällä tarinan.

Poliisi tutkii valheellisia tapauksia nimikkeellä perätön lausuma viranomaismenettelyssä. Tästä määrätään rangaistukseksi sakkoja tai enintään kaksi vuotta vankeutta.

• Kantsii tutkia ensin
        .... kirjoitti:

Perättömien ilmoitusten teon taustalla on värikäs kirjo erilaisia motiiveja, mutta poliisin mukaan tyypillisimpiä ovat ihmissuhdeongelmat.

Joskus ilmoittaja myös tahtoo peitellä tekemänsä rikoksen jälkiä keksimällä tarinan.

Poliisi tutkii valheellisia tapauksia nimikkeellä perätön lausuma viranomaismenettelyssä. Tästä määrätään rangaistukseksi sakkoja tai enintään kaksi vuotta vankeutta.

Totta tuokin. Juuri ihmesuhdeongelmat aiheuttavat uhkailua, herjaamista ym kunnialoukkaava käytöstä jotka voidaan tarpeen vaatiessa jäljittää.

• !!!!!
        Kantsii tutkia ensin kirjoitti:

Totta tuokin. Juuri ihmesuhdeongelmat aiheuttavat uhkailua, herjaamista ym kunnialoukkaava käytöstä jotka voidaan tarpeen vaatiessa jäljittää.

Perättömät ilmoitukset työllistää poliisia eniten.

Ja turhat syytökset voi usein osua omaan nilkkaan.

• ehkä näin
        !!!!! kirjoitti:

Perättömät ilmoitukset työllistää poliisia eniten.

Ja turhat syytökset voi usein osua omaan nilkkaan.

Liittämäni linkki on mielestäni selvä esimerkki siitä että nettikirjoitteluista joutuu vastuuseen jos ne on kirjoitettu niin että niistä tunnistaa henkilön, tai yrityksen.
        Eikä tästäkään asiasta tarvi tehä maailman suurinta ongelmaa vaikka mulla on keksustelun negatiivisesta ja syyttelevästä hengestä poikkeava mielipide.

• vaihtoon vain
        .... kirjoitti:

Eikö se ole kummallista, kun suhde menee karille, haetaan kissojen ja koirien kanssa exkumppanista syyllistä kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Onhan noita miehiä ja naisia, uusia tulee ja vanhat väistyy.

• pääsin irti
        vaihtoon vain kirjoitti:

Eikö se ole kummallista, kun suhde menee karille, haetaan kissojen ja koirien kanssa exkumppanista syyllistä kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Onhan noita miehiä ja naisia, uusia tulee ja vanhat väistyy.

Narsistille uusi uhri.

• piirileikki loppuu
        sinulle vappua kirjoitti:

kaunista vappua
        hyvä kirjoitus. Kyllä petettyjenkin täytyy saada rakentaa elämänsä uudestaan.
        On kovin kaukaista syyttää petetyn roikkuvan entisessään.
        Vai onko se jotain jota nyk. vaimo toivoo koska haluaa itse elää jonkinlaista draamaa.
        Edeltäjänsä mollaamisella yrittää kääntää oman liitonsa epäkohdat entisen vaimon syyksi.
        Pitäisi hänekin yrittää hakea muuta sisältöä avioliittoon että ei vain kävisi niin että ukko kyllästyy ja hakee taas uuden kakkosen, kolmosen.

Sinulle vappua kirjoitukseen miinuksia........ MIKSI? Oli hyvä ja järkevä kommentti, ei vain tainnut miellyttää jotakin ykkösöitynyttä, vai mikä.

• aamukahvi

Parisuhdepalstalla joku perää oikeeta keskustelua ja asiallisuutta. Kuten tämänkin ketjun aloittaja varmaan toivoi.. kummallakin on kysymyksenä että miksi täällä käyttäydytään niin alhaisesti toisia kirjoittajia kohtaan.
      Miksi kyseenalaistetaan ja nimitellään?
      Ei kukaan voi väitää toisen kirjoittamaa tarinaa valheeksi. On myös muistettava että jokainen kirjoitta omien kykyjensä ja taitojensa mukaan kuten sinäkin gameover ny teit.
      Kaikilla ei ole yhtä lahjakasta kielenkäyttöä ja ulostuontia kuin sinulla ja sekin pitää keksustelupalstalla hyväksyä.
      Aloittaja ei varmaankaan hakenut syyllistä mihinkään vaan toivoi saavansa aikaan keskustelun asiasta mikä hänen mieltään askarruttaa.

• k+h

Kaksi kolme vuotta sitten meillä oli kriisi ulkopuolisten suhteiden takia. Olin ihan rikki ja koitin täältä hakea tukea, huomasin kuitenkin, että lukiessani tätä palstaa paha oloni vain paheni. Saimme apua ja tukea sitten muita kanavia pitkin.
      Nyt enää minun käy sääliksi niitä, jotka ovat samassa tilanteessa, missä minä olin silloin, saadessaan kaiken p....n niskaansa, vaikka muutenkin on vaikeaa.
      Uskostomuudesta voi selvitä. Töitä ja selvittämistä se vaati paljon. Emme ole koskaan rakastaneet näin paljon, kun nyt rakastamme. Emme olisi nyt näin onnellisia, ellei kriisiä olisi ollut. Se opetti ja kasvatti.

• aamukahvi

Totta että täällä ahdistuu entisestään mutta johonkin kai ihmiset haluaa pahaaoloaan purkaa. Kaikilla ei ole apua lähellä ja siksi kai tänne kirjoittavat.

Ihanaa että saitte asianne kuntoon. Onnea teille.

• sanassa sanotaan

Kaikille syyllistäjille ja syyttömille.
      Antakaa kaikkien kukkien kukkia, ne ovat Luojan luomia ja erittäin tärkeitä. Jokainen paha sana tai ele nähdään ylhäällä ja edestä löytyy vielä kaikki.

• Knave

No syyttelyä ja latistamista näköjään harrastaa nekin jotka sitä jaksaa valittaa kohdanneensa. Gameoverin viesti oli selitys ja vastaus toiselle palstalaiselle. Mitähän siinä oli erityisen väärää?
      Kaikkien ei voi odottaa olevan samaa mieltä ja kyseenalaistaminen on minusta yleensäkin tervehenkinen tapa ajatella. Jos nimimerkkin takana kirjoittaa omasta elämästään on aika turhaa vaatia tai olettaa toisten vastaavan omilla nimillään. Mielipiteet on usein nimimerkin takana rankempia ja suoria. Joskus ilkeitäkin.
      Varmasti moni muukin kirjoittaja kun edellämainittu hk on saanut tuntea pienuutensa yleisen mielipiteen edessä. Ehkä tämä sivu ei ole tarkoitettu herkille.

• impivaaran lempi

mä ymmärrän tän nyt ihan toisin. Eiks syyttömäksi ... vastannu aloittajalle johon Korkealta vastasi jotain sellast josta syyttömäksi .... luuli sen suunntun itelleen joten itteään puoltaen kielsi olevansa ap, hk eikä kukaan muukaan.
      Josta sitten kiistely alko ja niin hk ilmestyki palstalle.

Mä en vaan jaksa ymmätää et miksi hänen kertumaa ei uskota? Jos ihminen kertoo asiansa moneen kertaan niin sitä ei uskota. MIKSI?
      Jokuhan ton epäluulonkin on kylvännä.
      Tästä ketjust tulee sit yli 100 viestiä jatkuva juttu jossa vain hangataan sitä onkso hk uskottava vai ei.
      Ihme sakkii olette
      Tää ei varppi ollut ap:n tarkotus

• vappurakas

Hei sinä Impivaaran Lempi, miksikähän juuri sinulle on niin tärkeää tuo HK:n uskottavuus? Mitä väliä sillä yleensäkin on mitä tuntemattomana tänne kirjoitetaan? Ja miksi se vaivaa jos kaikki eivät USKO kirjoituksia? Eihän sillä ole mitään väliä onko jonkun kertoma tarina yksityiskohdiltaan oikein koska keskustelut täällä käydään yleiselllä tasolla. Emme vertaile täällä autojemme kilometrilukuja vaan yleisellä tasolla puramme elämäämme. Tästä samasta aiheesta, kirjoittajan uskottavuudesta, on nyt jauhetta täällä aika monen keskustelun yhteydessä. Miten tämä tähän on mennyt. Olisi syytä varmaan avata palsta jossa voisi kirjoitella niitä omia totuuksiaan vai miten nämä ristiriidat saisi loppumaan..
        Avioeroissa ja muissa riitatilanteissa on aina kaksi totuutta riippuen kuka niistä puhuu tai kirjoittaa.

• Ihmettelen samaa

Sinäpä sen sanoit miten tämä tähän on mennyt. Miksi aina mitätäöidään yhtä kirjoittajaa? Hänen kannattais vaihtaa nimimerkki.

• Avoin pohdiskelija

Kun ihminen menettää rakkaansa tavalla tai toisella, hän etsii vaistomaisesti samoja piirteitä muista ihmisistä.
      Täällä sen huomaa ihan erityisen helposti.
      Yksin oleminen vaatii harjoittelua ja kestää jonkinaikaa tottua yksinäisyyteen.
      Usein yksinäisyys ajaa ihmisen takertumaan muistoihin ja kieltämään se totuus,
      kuinka riippuvainen on ollut toisen läsnäolosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1889
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1870
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      372
      1692
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1229
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1111
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1046
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    9. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      1011
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      50
      981
    Aihe