Moikka!
Onko kukaan lähdössä down underiin elokuussa? Itse lähden silloin ja oih niin ihana Perth kutsuu taas. Olisi kiva saada matkaseuraa. Olen ajatellut lähteä hieman aikaisemmin ja piipahtaa matkan varrella jossain maassa (Hong Kong, Singapore etc.) joten seura ei olisi pahitteeksi ollenkaan :)
Australiaan elokuussa
22
398
Vastaukset
- Karsta
Helou,
Jepa, Perth kuhtuu minnuuki :) Miun ois tarkoitus lähteä elokuun loppupuolella, millon siulla on lähtösuunnitelmat? - Aussiaupair2012
Moikka! Mullakin tarkotus lähteä kesällä Perthiin:) Joko teillä on perhe sielä?
- ainoaainoaino
AP
No mulla ilmottelee maanantaina tai tiistaina että valitseeko minut. Oi vitsin kun haluaisin tähän perheeseen. Jos tähän perheeseen pääsen niin lähden 18.8. Hei laittakaa ihmeessä meiliä mulle [email protected] - Karsta
Joo, miulla on jo perhe siellä :) mut lähöstä ei oo mitn varmaa viel sovittua, alan ens kuussa anoo viisumeita ja sen semmoisia. Mites työ, joko o kaikki hommattuna? :o
- ainoaainoano
AP
joo mullakin on nyt perhe valittuna sieltä ja tosiaan tuolloin 18.8 lähden. Ei vitsi että oon innoissani!:) - brisbaneaupair
Heips! Saattaapi olla että Aussit kutsuu muakin elokuussa, toki vähän toiselle puolelle, kun suuntana Brisbane :) Olis kiva jos sais silti lentoseuraa, edes sinne asti ku pitää vaihtaa konetta, ootteko mistä lentoja kattellu? Päälle 800euroa on ollu halvin mikä on osunu silmiin. iita(at)netikka.fi on mun sposti..
- ainoaainoaino
Joo hei miten ootte aatellu ton tehdä? Ostatteko menopaluun samantien vai vain menon? koska kilroylla nuorisolipulla pystyy vaihtamaan matkustuspäiviä.. :D
- kesäsydney
Täällä kesäkuussa sydneyiin suuntaava tuleva auppari. Mietin samaa ku ainoaainoaino. Tai en oikeestaan samaa mutta siis sitä, et saako sinne Ausseihin mennä sillä pelkällä menolipulla? Joskus ovat kuulemma tarkistaneet että onhan myös se menolippu, ettei tulija jää laittomasti maahan viisumin päätyttyä. Tiedä sitten kuinka yleistä toi tarkastus on..
- ainoaainoaino
Ilmeisesti se on niin että sulla pitää olla varoja joko maksaa se lippu tai että sulla on se. Mutta jos totta puhutaan, me nuoret suomalaiset tytöt ei olla varmaan niitä epäilyttävimpiä ihmisiä ketkä Australiaan tulee, joten en usko että tollasia todellakaan ainakaan meiltä tarkistetaan. En ole ainakaan ikinä kuullut että oltaisiin pankkitiin summia kyselty.
Semmosta vielä että meinaatteko kertoa rajalla tulevanne Au pairiksi? Käsittääkseni ainakin joskus se ei ole ollut luvallista mutta onko asia näin vielä? onko käsitystä? Kuitenkin nykyään pääsee Australiaan järjestöjenkin kautta joten kuvittelisi että se on iha sallittua... - downunder_
Hei, mäkin oon suuntamassa Australiaan elokuussa, luultavasti Melbourneen tai Perthiin. Onko kukaan lähössä elokuun alussa? Olis ihan kiva jos sais matkaseuraa :)
- jepujeee
Heippa!
Olin itse Australiassa viime vuonna ja voin kertoa, että kyllä tällainen nuori blondi suomalaistyttökin nähtävästi VOI näyttää epäilyttävältä :D mut nimittäin rankattiin aika hyvin. Kysymysten tulva oli jatkuva ja sellaisia mihin ei ollut yhtään varautunut. Kysyivät nimittäin myös Ausseissa asuvien ystävieni nimiä, numeroita, osotteita yms ja halusivat tietää mihin olen menossa yöksi (ymmärrettävää kyllä tietysti). Samoin mut on rankattu myös Aasiassa monta kertaa joten en tiedä näytänkö sitten postimyyntivaimolta vai siltä, että muhun on väkisin pumpattu huumeita. Australian rajalla ollaan juuri niin tiukkoja kun mitä noi ohjelmatkin antaa ymmärtää mutta kun ei sinne mitään pahaa ole menossa tekemään niin ei siinä hätää ole :) Auppariksi ei kuitenkaan kannata sanoa menevänsä, sitä ei kuulemma katsota hyvällä ja siitä voi seurata tiukempi tutkinta mm. perheen verotiedoista... - kesäsydney
No mitä sitä sitte pitäis sanoa? "No tulin vuodeks lomailemaan....." Ja matkalaukun kanssa sitä ei ihan backpackeristakään mene. Ja jos ne vielä penkoo sitä laukkua ja sieltä löytyy sellasta tavaraa jota reppureissaaja ei ehkä kantaisi mukana (esim. hiustenkuivaaja) ni siinähän selittelet sitten.
Apuaaa - ainoaainoaino
menet asumaan äitisi lapsuuden kaverille ja lomailet ja teet töitä sivussa? ihan esimerkiksi vain...
- kesäsydney
Fiksua.
- jepujeetaas
kesäsydney kirjoitti:
Fiksua.
En suosittele valehtelemaan minne olet menossa asumaan. Tod.näk joudut nimittäin antamaan osoitteen, puhelinnumeron yms ja jos jäät kiinni valehtelusta niin siitäpä riemu repeää. Working Holiday viisumin ideahan on tehdä töitä ja lomailla eli voit sanoa tulevasi tekemään juuri sitä. Voit kertoa että majoitut aluksi hostelliin ja alat heti etsimään hedelmien poimintaa yms..
- kesäsydney
Joo siis en tietenkään valehtelisi osoitetta ym tietoja.:) Eli ei siis kannata mainita perheestä, jonka luona asun, mitään vaan sanoa asuvansa hostellissa?
- aussiaupair
Tulin tänne toissa päivänä ja lentokoneessa tai kentällä täytyy kuitenkin täyttää sellainen lomake, missä kysytään missä aikoo asua, kuka on yhteyshenkilö Ausseissa ja hänen puh.num. ja kaikki sitten mitä on mukana yms. Sitten piti laittaa raksi siihen että mikä on matka syy, niin laitoin "visiting friends or relatives" tai jotain sellasta, ei multa kyselty sen kummempii, paitsi siitä että kun olin laittanut ruksin kohtaan missä kysyttiin onko elintarvikkeita mukana, ja kirjoittanut siihen että karkkia, niin kysyivät ovatko ne kotona tehty vai ei. Ja en osannut edes vastata yhteen kysymykseen kun oli jollain oudolla sanalla kysytty, että mikä on vakituinen maa missä asuu, niin jätin sen tyhjäks ja sitten se tulli täti kysyi sen vielä niin että ymmärsin, ja naureskelin ja pahoittelin kun en ymmärtänyt niin hän ei ollut moksiskaan.
Rajathan siellä on tiukat ja passin joutuu kaivamaan monesti esille, mutta mun mielestä ja tosin vain yhdestä kokemuksesta ei suotta kannata liikaa etukäteen panikoida!! - Australiaan myös
Itsekin nyt nähtävästi oon menossa australiaan. Ihan alkuvaiheissa vasta ollaan ja katsotaan nyt, saanko kaikki paperit kasaan. Nuorisovaihdon kautta (allianssin) nyt meen ja hirveesti paperihommia on ennenkun voidaan perhettä katella. Kauanko teillä suunnilleen meni, että perhe löytyi? Oliko vaivalloista löytää ja pitikö kieltäytyä jostain perheestä vai löytyikö heti miellyttävä perhe? Minkäs kautta te ootte menossa?
- nnnn
Hei! Oon vasta tullu Sydneyyn viikko sitten. Ois kiva nähä/tavata suomalaisia täällä! kaikki on vielä niin uutta.. Oon au pairina :)
- sydaup
Moi! Oon Sydneyssä aupparina nyt!:) Laita sähköpostia tulemaa ni voidaan nähä, ku aikaa löytyy(;
[email protected]
- entinen_aupair
Moikka!
Olin aupparina ausseissa (outbackissa) tovi sitten ja suosittelen ostamaan lipun esimerkiksi kilroyn kautta,meno-paluun ja vaihtaa sitten sen päivämäärän jos tarve vaatii.Itse ostin liput erikseen ja siinä häviää satoja euroja. Tietty eri asia jos suunnitelmissa on aussien jälkeen käydä esimerkiksi balilla tai muualla. Usein myös lähtökaupungin voi vielä vaihtaa,mutta sen on oltava Ausseissa tai Uudessa-Seelannissa.Onnea matkaan kaikille,i'm jealous! - aussiit
Onko ketään lähdös kesän lopulla canberraan aupairiksi?:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750