Halusin polttaa CDlle kappaleita ja valitsin CD-RWn koska sille voi polttaa uudestaan ja uudestaan. Minulle kuitenkin ilmeni ongelmia CD-RWn kanssa. Polttamisen jälkeen koetin soittaa levyä, mutta kotonamme olevat kaksi mankkaa ilmoittivat CDllä olevan nolla raitaa. Kannettava CD-soittimeni, joka sanoo soittavansa CD-R/RW levyjä soitti levyjä välillä tökkien ja välillä ilmoitti Read error ista. Mankatkin ilmoittivat soittavansa CD-R/RW levyjä. Stereomme soittivat CD-RW levyt normaalisti. Poltin kappaleita myös CD-R levylle ja sen levyn kaikki CD-soittimemme soittivat moitteettomasti. ITunes issa, jolla poltin nuo levyt sitä CD-R levyä soitettaessa se näytti levyn nimen ja kappaleiden nimet. CD-RW levystä se ei näyttänyt levyn eikä kappaleiden nimeä. Luki vain Audio CD ja raita 1, raita 2 jne. Yritin myös polttaa CD-RW levylle uudestaan, mutta ITunes vain ilmoitti ettei levy ole tyhjä. Miksi en saanut CD-RW levyjäni soitettua ja muutenkin ne temppuilivat? Nyt aion polttaa kappaleet uudestaan CD-R levyille, että saan soitettua niitä kaikilla CD-soittimilla.
Onko CD merkeillä (esim TDK, Maxell, Memorex) muuta kuin ulkonäöllistä eroa?
Jos tiedätte niin kertoisitteko voiko ITunesilla raidoittaa mp3 tiedostoja ja miten? Minulla siis on kokonaisia livekonsertteja eikä ole kiva, jos on tunti yhdellä raidalla. Siis voiko ITunesilla vaikka pätkiä mp3 tiedostoja, että saisin konsertin kappaleiden pätkiin. Samalla ratkeaisi yli 110 minuutin liven levylle laittaminen (CDllehän mahtuu vain 80 min musiikkia..).
Kiitos!
CD-RW ja CD-R välinen ero
7
5179
Vastaukset
- -proghead-
a)Ensimmäisenä tulisi mieleen että oletko muistanut finalisoida polttamasi RW-levyt? Monet soittimet tuskin soittavat auki jätettyjä levyjä.
b)Oletko kokeillut polttaa Nerolla? Se on paras poltto-ohjelma ja kaikki levyt ovat toimineet niin kotona, tietokoneessa kuin autossakin.
c)Kuinkahan vanhoja nuo mankat mahtavat olla?Soivatko RW-levysi DVD-soittimissa? Niissä pitäisi olla kunnon RW-tuki. En ole vielä törmännyt soittimeen missä nuo levyt eivät soisi.
d)Uudelleen polttamista varten RW-levy pitää tyhjentää. Useimmissa poltto-ohjelmissa on joku "erase rewritable" toiminto tai vastaava tätä varten.
e)CD-merkeillä on eroa. Maxellia en suosittele, sillä monet Maxellin kiekoille polttamani softat/videot/pelit eivät ole toimineet kunnolla tai jotkut romppuasemat eivät edes suostuneet lukemaan näitä levyjä (tai joitain kohtia niistä). TDK:n levyihin voi luottaa. Jos ei toimi niin vika on luultavasti jossain muualla kuin levyssä. :)
f) MP3:n pätkimisen osalta ITunesissa en osaa sanoa koska en kyseistä softaa ole käyttänyt. Joissain polttosoftissa tuo ominaisuus saattaa olla mukana, mutta suosittelisin käyttämään jotain audioeditoria.- HWi
Ymmärtääkseni ITunes finalisoi automaattisesti. Ainakin siinä luki loppuvaiheessa, että sitä polttamista lopetetaan tai jotain vastaavaa.
Häiritsee kyllä tämä juttu, mutta taidan tyytyä CD-R levyihin, kun ne kerran toimivat varmemmin useammissa soittimissa. Saattaa tulla tuhlausta, muttah.. ei voi mitään. - -proghead-
HWi kirjoitti:
Ymmärtääkseni ITunes finalisoi automaattisesti. Ainakin siinä luki loppuvaiheessa, että sitä polttamista lopetetaan tai jotain vastaavaa.
Häiritsee kyllä tämä juttu, mutta taidan tyytyä CD-R levyihin, kun ne kerran toimivat varmemmin useammissa soittimissa. Saattaa tulla tuhlausta, muttah.. ei voi mitään.Nuo TDK:n lätyt maksaa Anttilassa jotain 89c yleensä, eli ei oikeastaan maksa vaivaa tyhjennellä RW:tä ja polttaa. R-levyt palaakin paljon nopeammin kun RW:t (ainakin mun Hp9300 polttaa RW:tä vaan 4X).
Suosittelen kuitenkin kokeilemaan Nerolla polttamista koska parempaan en ole itse vielä törmännyt. Nykyään levyjen polttojen onnistumisprosentti on muutenkin Win2000:lla 100% ja Linuxilla (KDE 3.2) 100%, eli en viitsi ainakaan valittaa.
Olikos tuossa ITunesissa mitään valintaa, jossa sai päättää, halutaanko levylle polttaa myöhemmin lisää tavaraa? Jos on, kannattaa sanoa siihen EI. Ainakaan vanhemmat soittimet eivät multi-session levyjä suostu toistamaan. - HWi
-proghead- kirjoitti:
Nuo TDK:n lätyt maksaa Anttilassa jotain 89c yleensä, eli ei oikeastaan maksa vaivaa tyhjennellä RW:tä ja polttaa. R-levyt palaakin paljon nopeammin kun RW:t (ainakin mun Hp9300 polttaa RW:tä vaan 4X).
Suosittelen kuitenkin kokeilemaan Nerolla polttamista koska parempaan en ole itse vielä törmännyt. Nykyään levyjen polttojen onnistumisprosentti on muutenkin Win2000:lla 100% ja Linuxilla (KDE 3.2) 100%, eli en viitsi ainakaan valittaa.
Olikos tuossa ITunesissa mitään valintaa, jossa sai päättää, halutaanko levylle polttaa myöhemmin lisää tavaraa? Jos on, kannattaa sanoa siihen EI. Ainakaan vanhemmat soittimet eivät multi-session levyjä suostu toistamaan.Kävin toissa päivänä Prismassa, kun en päässyt parempaan kauppaan (Suomalainen kirjakauppa ois paras täällä tähän tarkotukseen) ja siellä oli kaikki TDK:n levyt loppu (!!), Maxellilta oli vaan RWtä (en ois Maxellia halunnutkaan ottaa). Ainoa vaihtoehto oli Memorex. Kovasti siinä vakuuteltiin sen merkin oleva 1. ympäri maailmaa ja oli tuolla (ikävä kyllä) hintaakin. 14 jotakin eli lähes 15 euroa 10 levyn paketti. Ostin siis CD-Rtä. Kun on se Compact Disc Digital Audio merkki niin Memoraxilla on se merkki levyissä ja sen alla sitten se Recordable tai ReWritable, kun TDKlla ja Maxellilla siinä merkissä ei ole sitä Digital Audio tekstiä vaan Recordable tai ReWritable sen paikalla. Vaikka TDKlla ja Maxellilla ei sitä Digital Audio ta lue niin toimiihan ne silti samalla lailla?
Mun mankan ohjeissa lukee, että saa soittaa vain levyjä, joissa on Compact Disc Digital Audio merkki. Tämä soitin siis suostui soittamaan TDKn CD-R levyjä, muttei saman merkin CD-RW levyjä.
Poltin niitä levyjä macintoshilla. Jos sitä Neroa saa ilmaiseksi netistä macille (?) niin koetan mielelläni sitäkin.
En tiedä vastausta kysymykseesi ITunesista, mutta ainakaan se ei suoraan kysynyt. En tiedä voiko niin muualta kautta valita. En edes tiedä mitä multi-session levyt tarkoittavat..
Kiitos, että olet auttanut minua! - HWi
-proghead- kirjoitti:
Nuo TDK:n lätyt maksaa Anttilassa jotain 89c yleensä, eli ei oikeastaan maksa vaivaa tyhjennellä RW:tä ja polttaa. R-levyt palaakin paljon nopeammin kun RW:t (ainakin mun Hp9300 polttaa RW:tä vaan 4X).
Olikos tuossa ITunesissa mitään valintaa, jossa sai päättää, halutaanko levylle polttaa myöhemmin lisää tavaraa? Jos on, kannattaa sanoa siihen EI. Ainakaan vanhemmat soittimet eivät multi-session levyjä suostu toistamaan.Niissä Memoraxin CDeissä muuten luki "For music only".
Voiko muuten videoita tms tallentaa ihan tavallisille TDKn levyille? Mitä ne jotku DVD levyt tai jotain joille mahtuu yli giga on? Onko ne niitä joille voi nauhoittaa DVD-soittimella vai mitä? - HWi
-proghead- kirjoitti:
Olikos tuossa ITunesissa mitään valintaa, jossa sai päättää, halutaanko levylle polttaa myöhemmin lisää tavaraa? Jos on, kannattaa sanoa siihen EI. Ainakaan vanhemmat soittimet eivät multi-session levyjä suostu toistamaan.Mä en voi alkaa ostamaan mitään ohjelmaa kuten tässä Neroa (Jippii forumissa ehdotettiin raidoittamiseen Sound Forge ohjelmaa). Eikä se tai tuo toinen käy macille.. ITunesilla ei ymmärtääkseni voi raidoittaa, joten tulee niiden livejen kanssa kärsimystä. Enkä voi koettaa polttamista toisella ohjelmalla ellei netistä saa jotain ohjelmaa ilmaiseksi macille (?).
- -proghead-
HWi kirjoitti:
Mä en voi alkaa ostamaan mitään ohjelmaa kuten tässä Neroa (Jippii forumissa ehdotettiin raidoittamiseen Sound Forge ohjelmaa). Eikä se tai tuo toinen käy macille.. ITunesilla ei ymmärtääkseni voi raidoittaa, joten tulee niiden livejen kanssa kärsimystä. Enkä voi koettaa polttamista toisella ohjelmalla ellei netistä saa jotain ohjelmaa ilmaiseksi macille (?).
Enpä tiennytkään, että käytät macintoshia. Macin ohjelmista en osaa sanoa mitään koska en kyseistä konetta ole ikinä edes omistanut.
[audio-levyt]
Noita cd-levyjä on kahdenlaisia, on tavallisia ja sitten erityisesti musiikkikäyttöön tarkoitettuja audio-levyjä, jotka ovat kalliimpia. Itse en ole niitä ikinä käyttänyt, joten ei ole kokemusta. Olen tallentanut kaiken musiikkini tavallisille CD-R levyille.
[DVD-levyt]
DVD-levyille voi tallentaa ainoastaa tallentavalla DVD-soittimella tai tallentavalla tietokoneen DVD-asemalla. Ei siis normaalilla polttavalla romppuasemalla eikä tavallisella DVD-asemalla. DVD-levylle voidaan tallentaa mitä tahansa tietoa.
[CD-R & CD-RW-levyt]
Näille voidaan myös tallentaa ihan mitä tahansa, niin videota, kuvia kuin musiikkiakin.
[mac]
Kannattaisi varmaankin kysellä maciin liittyvissä asioissa vaikkapa sfnetin uutisryhmistä. Siellä on ainakin oma ryhmänsä macin käyttäjille.
[nero]
Taitaa toimia vaan Windowsissa. En ainakaan ole kuullut, että mac-versiota olisi tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844