Uskonnoista

realismus

Aihe ei liity mitenkään sinkkupalstaan, mutteivat liity nekään aloitukset, joihin tämä liittyy - minusta on aivan sama mitä uskoa ihminen harjoittaa, ketä jumalaa palvoo, vaikka kahvinkeitintään, yks lysti. Minulla ei ole milloinkaan ollut ongelmia muslimin, hindun, buddhalaisen, ateistin tai kristityn uskonnon vuoksi.
Ainoa uskontonsa vuoksi häiriötä aiheuttava ja kotirauhaa rikkova ryhmä on Jehovan todistajat. Sitä porukkaa ei näköjään saada kuriin mitenkään. Missä viipyvät intohimoiset viha-aloitukset Jehovia vastaan? Siksikö, etteivät he ole uhka valkoiselle luuserimiehelle? Ehkäpä valkoisen luuserimiehen kannattaisikin ryhtyä jehovaksi, siellä voisi jopa käydä flaksi. Taikinanaamaisia meikkaamattomia naisia ruskeissa masentavissa poplareissaan, voisivat ilahtuakin.

5

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillitrooli

      En valitettavasti oikein usko sellaiseen ehdottomuuteen kuin nämä ovelta ovelle kiertäjät (olivat sitten jehovia tai jotain muita), mutta olen kyllä nähnyt heissä ihan kivan näköisiä naisia. Siis kun tällä alueella, jossa asun, asuu paljon pari-kolmekymppisiä ihmisiä, niin ilmeisesti siitä syystä ne ovelta ovelle kiertäjätkin valikoidaan nuoria ihmisiä tälle alueelle. Harvemmin olen niille ovea avannut, ja jos esim. olen tullut kotiin ja luhtikäytävässä on ollut niitä, niin olen sluibannut jotenkin niin, että eivät ole huomanneet minua. Mutta kuten sanottu, kyllä ne naiset ulkonäön ja olemuksen puolesta kelpaisivat minulle oikein hyvin. Aika hyväntahtoisen näköisiä naisia, ja meikkaamattomuus kelpaa minulle hyvin, pidän luonnollisuudesta. Ainoa vika on se, että niin ehdoton nainen ei ikinä hyväksyisi minua, vaikka minä hyväksyisinkin hänet.

    • Multinikki=pienimuna

      Multidikille uusi aihe, hienoa!

    • Mä niin odotan että ne tulee meidän ovelle.. Mä tein tutkimusta ja löysin raamatusta kohdan joka kumoaa niitten koko uskonnon! Jei! Johanneksen ilmestyksessä kohdassa jossa kerrotaan uudesta valtakunnasta, se niitten uskoma määrä ihmisiä NIISTÄ suvuista jotka oltiin määritelty JA ne jotka karitsa (viitateen Jeesukseen) on verellään lunastanut. Ei siis vain ne tuhatvuotis valtakuntalaiset, vaan kaikki jeesuksen pelastamat pääsee taivaaseen raamatun mukaan, njäh njäh njääh!

      HA! In your face!
      Voitontanssi! Kaikki mukaan! :D

      • Mukaan emme tule. Uskonnot ja teologia ovat oikeastaan parhaat esimerkit pseudotieteistä. En tiedä miten on mahdollista että esim. Helsingin yliopisto vaalii moista pseudotiedettä (teologinen tiedekunta), tosin onhan niitä muitakin "tiede"aloja, jotka menevät pseudotieteen alle.

        Tunnettu fyysikko Richard Feynman myös mainitsi sosiaalitieteet, kun puhui pseudotieteistä. Itse taas olen innokkaasti ollut leimaamassa sekä lääketieteen että kauppatieteen pseudotieteiksi aivan selvistä syistä. Perusoletuksena on syytä pitää mielessä se, että tieteellisten menetelmien käyttäminen ei tee mistään automaattisesti tiedettä.

        Fyysikot ja matemaatikot sentään osaavat olla myös joskus hauskoja kaiken muun hyvän lisäksi. Alan Sokal, joka on fysiikan ja matematiikan professori, julkaisi pilailumielessä vuonna 1996 roskapaperin otsikolla ”Transgressing the boundaries: Towards a transformative hermeneutics of quantum gravity”, jossa ei ollut mitään järkeä. Siinä hän ehdotti että kvanttigravitaatio on sosiaalinen ja lingvistinen konstruktio. Paperi kuitenkin julkaistiin, ja hän paljasti sen jälkeen pilansa. Ala oli tällä kertaa humanistinen ala, ja liittyi postmodernismiin. Eipä silläkään alalla olla siis aina kovinkaan kriittisiä siitä mitä julkaistaan.


      • m36-intj kirjoitti:

        Mukaan emme tule. Uskonnot ja teologia ovat oikeastaan parhaat esimerkit pseudotieteistä. En tiedä miten on mahdollista että esim. Helsingin yliopisto vaalii moista pseudotiedettä (teologinen tiedekunta), tosin onhan niitä muitakin "tiede"aloja, jotka menevät pseudotieteen alle.

        Tunnettu fyysikko Richard Feynman myös mainitsi sosiaalitieteet, kun puhui pseudotieteistä. Itse taas olen innokkaasti ollut leimaamassa sekä lääketieteen että kauppatieteen pseudotieteiksi aivan selvistä syistä. Perusoletuksena on syytä pitää mielessä se, että tieteellisten menetelmien käyttäminen ei tee mistään automaattisesti tiedettä.

        Fyysikot ja matemaatikot sentään osaavat olla myös joskus hauskoja kaiken muun hyvän lisäksi. Alan Sokal, joka on fysiikan ja matematiikan professori, julkaisi pilailumielessä vuonna 1996 roskapaperin otsikolla ”Transgressing the boundaries: Towards a transformative hermeneutics of quantum gravity”, jossa ei ollut mitään järkeä. Siinä hän ehdotti että kvanttigravitaatio on sosiaalinen ja lingvistinen konstruktio. Paperi kuitenkin julkaistiin, ja hän paljasti sen jälkeen pilansa. Ala oli tällä kertaa humanistinen ala, ja liittyi postmodernismiin. Eipä silläkään alalla olla siis aina kovinkaan kriittisiä siitä mitä julkaistaan.

        Anna mä pidän mun elämän pienet ilot.. :) Saat tikkarin!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe