Uskonnoista

realismus

Aihe ei liity mitenkään sinkkupalstaan, mutteivat liity nekään aloitukset, joihin tämä liittyy - minusta on aivan sama mitä uskoa ihminen harjoittaa, ketä jumalaa palvoo, vaikka kahvinkeitintään, yks lysti. Minulla ei ole milloinkaan ollut ongelmia muslimin, hindun, buddhalaisen, ateistin tai kristityn uskonnon vuoksi.
Ainoa uskontonsa vuoksi häiriötä aiheuttava ja kotirauhaa rikkova ryhmä on Jehovan todistajat. Sitä porukkaa ei näköjään saada kuriin mitenkään. Missä viipyvät intohimoiset viha-aloitukset Jehovia vastaan? Siksikö, etteivät he ole uhka valkoiselle luuserimiehelle? Ehkäpä valkoisen luuserimiehen kannattaisikin ryhtyä jehovaksi, siellä voisi jopa käydä flaksi. Taikinanaamaisia meikkaamattomia naisia ruskeissa masentavissa poplareissaan, voisivat ilahtuakin.

5

133

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillitrooli

En valitettavasti oikein usko sellaiseen ehdottomuuteen kuin nämä ovelta ovelle kiertäjät (olivat sitten jehovia tai jotain muita), mutta olen kyllä nähnyt heissä ihan kivan näköisiä naisia. Siis kun tällä alueella, jossa asun, asuu paljon pari-kolmekymppisiä ihmisiä, niin ilmeisesti siitä syystä ne ovelta ovelle kiertäjätkin valikoidaan nuoria ihmisiä tälle alueelle. Harvemmin olen niille ovea avannut, ja jos esim. olen tullut kotiin ja luhtikäytävässä on ollut niitä, niin olen sluibannut jotenkin niin, että eivät ole huomanneet minua. Mutta kuten sanottu, kyllä ne naiset ulkonäön ja olemuksen puolesta kelpaisivat minulle oikein hyvin. Aika hyväntahtoisen näköisiä naisia, ja meikkaamattomuus kelpaa minulle hyvin, pidän luonnollisuudesta. Ainoa vika on se, että niin ehdoton nainen ei ikinä hyväksyisi minua, vaikka minä hyväksyisinkin hänet.

• Multinikki=pienimuna

Multidikille uusi aihe, hienoa!

• Mä niin odotan että ne tulee meidän ovelle.. Mä tein tutkimusta ja löysin raamatusta kohdan joka kumoaa niitten koko uskonnon! Jei! Johanneksen ilmestyksessä kohdassa jossa kerrotaan uudesta valtakunnasta, se niitten uskoma määrä ihmisiä NIISTÄ suvuista jotka oltiin määritelty JA ne jotka karitsa (viitateen Jeesukseen) on verellään lunastanut. Ei siis vain ne tuhatvuotis valtakuntalaiset, vaan kaikki jeesuksen pelastamat pääsee taivaaseen raamatun mukaan, njäh njäh njääh!

HA! In your face!
      Voitontanssi! Kaikki mukaan! :D

• Mukaan emme tule. Uskonnot ja teologia ovat oikeastaan parhaat esimerkit pseudotieteistä. En tiedä miten on mahdollista että esim. Helsingin yliopisto vaalii moista pseudotiedettä (teologinen tiedekunta), tosin onhan niitä muitakin "tiede"aloja, jotka menevät pseudotieteen alle.

Tunnettu fyysikko Richard Feynman myös mainitsi sosiaalitieteet, kun puhui pseudotieteistä. Itse taas olen innokkaasti ollut leimaamassa sekä lääketieteen että kauppatieteen pseudotieteiksi aivan selvistä syistä. Perusoletuksena on syytä pitää mielessä se, että tieteellisten menetelmien käyttäminen ei tee mistään automaattisesti tiedettä.

Fyysikot ja matemaatikot sentään osaavat olla myös joskus hauskoja kaiken muun hyvän lisäksi. Alan Sokal, joka on fysiikan ja matematiikan professori, julkaisi pilailumielessä vuonna 1996 roskapaperin otsikolla ”Transgressing the boundaries: Towards a transformative hermeneutics of quantum gravity”, jossa ei ollut mitään järkeä. Siinä hän ehdotti että kvanttigravitaatio on sosiaalinen ja lingvistinen konstruktio. Paperi kuitenkin julkaistiin, ja hän paljasti sen jälkeen pilansa. Ala oli tällä kertaa humanistinen ala, ja liittyi postmodernismiin. Eipä silläkään alalla olla siis aina kovinkaan kriittisiä siitä mitä julkaistaan.

• m36-intj kirjoitti:

Mukaan emme tule. Uskonnot ja teologia ovat oikeastaan parhaat esimerkit pseudotieteistä. En tiedä miten on mahdollista että esim. Helsingin yliopisto vaalii moista pseudotiedettä (teologinen tiedekunta), tosin onhan niitä muitakin "tiede"aloja, jotka menevät pseudotieteen alle.

Tunnettu fyysikko Richard Feynman myös mainitsi sosiaalitieteet, kun puhui pseudotieteistä. Itse taas olen innokkaasti ollut leimaamassa sekä lääketieteen että kauppatieteen pseudotieteiksi aivan selvistä syistä. Perusoletuksena on syytä pitää mielessä se, että tieteellisten menetelmien käyttäminen ei tee mistään automaattisesti tiedettä.

Fyysikot ja matemaatikot sentään osaavat olla myös joskus hauskoja kaiken muun hyvän lisäksi. Alan Sokal, joka on fysiikan ja matematiikan professori, julkaisi pilailumielessä vuonna 1996 roskapaperin otsikolla ”Transgressing the boundaries: Towards a transformative hermeneutics of quantum gravity”, jossa ei ollut mitään järkeä. Siinä hän ehdotti että kvanttigravitaatio on sosiaalinen ja lingvistinen konstruktio. Paperi kuitenkin julkaistiin, ja hän paljasti sen jälkeen pilansa. Ala oli tällä kertaa humanistinen ala, ja liittyi postmodernismiin. Eipä silläkään alalla olla siis aina kovinkaan kriittisiä siitä mitä julkaistaan.

Anna mä pidän mun elämän pienet ilot.. :) Saat tikkarin!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5180
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1663
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1569
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1496
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1245
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1190
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1070
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1008
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      847
    Aihe