Voi hyvät hyssykät teidän ihmisten kanssa...Miksi ette luota ammattilaisiin hiustenne hoidossa?!Hiukset on yksi harvoista asioista mikä meillä ihmisillä on näkyvillä lähes ympäri vuoden.Hiukset ja niiden kunto ovat teidän oma "käyntikorttinne",joka sanattomasti kertoo teistä todella paljon.Monet teistä luulee säästävänsä rahaa sillä,että kotona värjätään ja sitten tullaan tänne kysymään paniikissa yhtä päteviltä neuvoa kun asiat meni pieleen...Loppupeleissä joudutte kuitenkin menemään kampaajalle korjauttamaan hiuksenne ja siinä vaiheessa se vasta kallista onkin,kun ensin on koitettu "halvat" kotimömmöt ja lopuksi kuitenkin joudutte AMMATTILAISEN käsittelyyn.Mitäs luulette,miksi värjäys itse tehtynä on halpaa?Noh,koska ne purkit vaan seisoo siellä kaupan hyllyllä ja siitä joutuu ihan itse valitsemaan ja pähkäilemään;ei ole ketään neuvomassa tai opastamassa mikä sopii juuri SINUN hiuksillesi.Hiusten värjääminen ja varsinkin siinä onnistuminen ei ole mikään yksinkertainen juttu;tarvitaan paljon tietoa kemiasta ja väriopista sekä hiuksen anatomiasta jotta kullekin hiuslaadulle/värille saadaan oikea sävy aikaiseksi.Sitä ei kaupan hyllyltä saa!
Annan muutaman vertauskuvan;käyttäisittekö kodin putkiremontissa tyyppiä joka on "kätevä käsistään" vai ammattilaista joka on hiukan kalliimpi,mutta jolla on vakuutus ja ammattitaito ettei tarvi pelätä homevaurioita jälkeenpäin?
Tai jättäisittekö lapsenne hoitoon lehti-ilmoituksen perusteella ventovieraalle joka "tykkää lapsista" vai päiväkotiin missä pätevät hoitajat ja turvallinen,tarkkailtu ympäristö?
Sama koskee kotihoito-tuotteita...On turhauttavaa tehdä monta tuntia töitä upean värin loihtimiseksi ja sitten asiakas pesee kotona viikossa siitä Linna-shampoolla kaiken kiillon pois,huoh...Kotihoito-tuotteita suositeltaessa ajatellaan ensisijaisesti asiakkaan etua;se säästää ASIAKKAAN rahoja ja hiuksia,kun hiuksia hoidetaan asianmukaisesti kotona,väri säilyy pidempään,hiukset pysyvät paremmassa kunnossa,joten kampaajalla ei tarvitse käydä niin usein.
Tätä voisi verrata ravintolaan;ensin kokki käyttää aikaa ja ammattitaitoaan siihen,että valmistaa herkullisen annoksen,missä kaikki maut ovat sopusoinnussa keskenään,sitten asiakas töräyttää koko kokmeuden päälle aimoannoksen ketsuppia....sinne meni makujen harmoniat!
Luottakaa hiuksenne ammattilaisten käsiin;me tiedämme mitä milläkin aineella pitää tehdä,jotta hiuksesta saadaan toivotunlainen,TURVALLISESTI.
Jos käy huono tuuri,ettei ensimmäinen käsittely tyydytä teitä,antakaa vielä toinen mahdollisuus korjata.Jos sekään ei miellytä,vaihtakaa tekijää vasta sitten.
Useimmiten "virheet" johtuvat vain kommunikoinnista;vieras ihminen ei pääse yhdellä käyntikerralla teidän pään sisälle;joillekin "hiekan väri" voi olla toffeen värinen,toisille lähinnä ruisjauhoa.Viekää kuva mukananne ja keskustelkaa!!!
Pidemmän päälle säästätte rahojanne kun annatte ammattilaisen tehdä työn puolestanne!!!!
Käyttäkää järkeä!!!
9
270
Vastaukset
- Kasvattaja
Ammattilaisten käsiin, kyllä mielelläni laitan jos radikaali värjäys mielessä.
Harmi vain että koskaan ei tehdä niinkuin toivon. Viimeksi menin värjäykseen - raitojahan sieltä vain tuli! Ja vielä jos menee leikkaamaan hiuksia "ota vaan sentti".. kohta kutreja joita vaivalla olet kasvattanut on 5 senttiä maassa.
Joo kampaajan käsiin luotan pääni, heti kun siellä _toimitaan_ asiakkaan toiveidein mukaan. - just just
Jaa, minulla on kokemusta sekä itse tehdyistä että ammattilaisella tehdyistä permanenteista, jännä juttu että itse tehty kestää paljon pidempään. Samoin ole vuosikymmeniä värjännyt itse hiukseni, eikä mitään ongelmia, lopputulos on aina se, mitä olen hakenut. Ja kyllä teen ruokanikin itse, en maksa siitä, että saan pienen annoksen lautaselle ja pahan mielen.
ps. miten voi olla vaikea ammattilaisen ymmärtää esim. hiusten leikkauksesta miten haluan. Olen käynyt ties kuinka monella "yrittämässä", mutta eivät ole tehneet sitä mitä pyysin. - Kyllä se niin on
Kampaaja kuuntelee ja leikkaa asiakkaan hiukset siihen malliin kuin asiakas pyytää. Asiakashan niitä hiuksiaan kantaa eikä kampaaja. Itse olen vuosien aikana joutunut vaihtamaan kampaamoa muutaman kerran syystä, että kampaaja ei ottanut toiveitani huomioon vaan leikkasi hiukseni oman mielensä mukaisiksi. No, onneksi kampaamoita on lähes jokaisella kadulla. Maksan vain siitä työstä mikä minua miellyttää.
- Riippuu
myös kampaajan asiakaspalvelu taidoista, valitseeko tietyn kampaamon hiustensa hoitopaikaksi. Ystävällisyys on A ja O palvelussa. Jos kampaaja on ylimielinen niin turha on odottaa pysyviä asiakkaita kampaamoonsa, myös tietynlaista vaitiolovelvollisuutta odotetaan kampaajalta.
Hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu taito on yhtä tärkeä kuin kasvava tieto ja ammattitaito hiusten käsittelyssä.
- ilman mallia
Tulihan se sieltä "me tiedämme mitä milläkin aineella pitää tehdä"...Eli kirjoittaja on alalla ja katkera siitä että jotkut ihmiset eivät ole valmiita maksamaan hänen tekemästään työstä.
Minä en maksa kampaajalle euroakaan, parturille maksan puolivuosittain n 25 euroa kuivien latvojen leikkaamisesta. En värjää enkä käsittele hiuksiani muutenkaan. Rahaa ei ole kunnolla edes ruokaan, miksi maksaisin kampaajalle 50-100 euroa siitä että en voi olla varma saavani haluamani lopputuloksen?
Olen nainen, en käytä mitään muotoilutuotteitakaan koska ei ole varaa. Jos jonkun silmää ei minun poninhäntäni miellytä, katsokoon muualle. - 21
Leikkaan latvat itse, kunnon hiussaksilla. Näin sentti on oikeasti sentti eikä viisi.
Värjään itse yli 20 vuoden kokemuksella. Minä tiedän miten hiukseni reagoivat mihinkin tuttuun väriseokseen. Värikemia ei ole niin hankalaa kuin kampaajat uskottelevat. Ja jos itse mokaan niin itse vastaan seurauksista.
Osaan leikata hiuksiini sekä suoran linjan että kerrokset. Jaksan myös leikellä ihan yksi kerrallaan terävillä hiussaksilla kaksihaaraiset vaikkapa yksitellen. Enkä halua tätä teettää tuntityönä kampaamossa.
Mutta. Ostan hoitotuotteet ja värit kampaamoista, sakset hiustukusta ja värit ammattilaiselta. Minä vain teen itse työn koska osaan sen. - ammattilainen
Niin,kahdelle edelliselle vastattakoon,että koska pärjäätte itse,viestini ei selvästikkään koske teitä.Oli lähinnä suunnattu näille "vaalensin ja tuli oranssit"-tai "mustasta blondiksi"-viesteihin.Näitä avunhuutojahan täällä on pilvin pimein.
Siltikään en välttämättä pidä viestienne "äänensävystä",emme me kampaajat ole sen kummallisempia tyyppejä,kuin isiä ja äitejä,jotka haluavat maksaa laskunsa ja huolehtia että lapsilla on lämpimiä vaatteita ja ruokaa pöydässä.Me ollaan ihan normeja,työssä käyviä IHMISIÄ.- joopa joo
No joo, tuskin kampaajallakaan vaikka maksaisi mitä, onnistuu kerralla mustasta blodiksi, kyllä se vaatii useamman kerran niin kotona kuin kampaajallakin. Ja joo, näitä "k*sipäitä", siis keltaisia näkee paljon, siinäpä huudelkoot, minulla ei ole vielä onnistunut tuokaan. Ja olen kohta 30-vuotta itse värjännyt....vaalentanutkin.
- ihmehyökkäys
Ei se niin 100% varmaa ole aina, että onnistuuko se ammattilaiseltakaan.
Itse olen värjännyt hiukseni aina kotona ja erittäin hyvin on onnistunut. Paljon olen säästänyt rahaa. Kyllä siinä on karttunut itselleen kokemusta hiusten värjäyksestä.
Minun mielestäni tehkööt jokainen niin kuin haluaa hiuksiensa kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750