Olen ottanut suomi24:n treffisivulla yhteyttä muutamiin mukavalta vaikuttaneisiin miehiin, jotka ovat ilokseni vastanneet minulle. Kirjoittelu tuntuu kuitenkin kuivuvan heti alkuunsa, koska kamalan usein nämä miehet eivät kysy minusta yhtään mitään ja minun kysymyksiin vastaavat vain muutamalla sanalla. Mulle tulee ensinnäkin tunne, että he eivät ole kiinnostuneita minusta koska eivät koskaan kysy minusta mitään, ja toisekseen tuntuu, että koko yhteydenpito jää mun aktiivisuuden varaan ja mun pitää yrittää keksiä jutunaihetta kun heidän viesteissään ei ole edes niin monta riviä, että niiden väliin voisi jäädä mitään.
Osaako joku kertoa syyn, miksi ei kysy koskaan toiselta mitään? Koska se olisi tunkeilua? Koska ei keksi mitään kysyttävää? Koska ei vaan kiinnosta?
Kirjeenvaihdon vaikeudesta
9
232
Vastaukset
- D69
Luulenpa että "koska ei vaan kiinnosta". Suuri osa ihmisistä varsinkin 35 v täytettyään on jo ehtinyt olemaan sen verran monessa ihmissuhteessa että siinä on kai sitten se uteliaisuus ja innokkuus tutustua toiseen ihmiseen lässähtänyt pahemman kerran. Varsinkin miehethän ovat parikymppisinä valmiita venymään vaikka mihin että nainen kiinnostuisi heistä, mutta neljäänkymmeneen kun päästään niin miehet päättävät että jatkossa asia saa olla toisinpäin. Ja sitten odotetaan että nainen olisi oikein tyrmäävä ja veisi jalat alta, jotta tämän suhteen jaksaisi mitenkään vaivautua.
Toisaalta jotkut ovat olleet sitä mieltä että netti on niin 2-ulotteinen väline että täällä on suorastaan mahdotonta kiinnostua kenestäkään, koska pelkästä kirjoittelusta ja kuvastakaan ei tule sitä samaa fiilistä mitä elävästä, aidosta ihmisestä.
Mutta miten sen aidon ihmisen sitten pääsee tapaamaan jos ei mitään kautta saa yhteyksiä minnekään? - oh boy!
Kuulostaa tutulta, niin kuin myös nämä tyrmäävät aloitukset "miten menee", "mitä kuuluu", "ois kiva tustuu" yms. eikä mitään muuta, profiili heillä on ihan yhtä ansiokas.
Olen kyllästynyt muutaman kerran yhden sanan vastauksiin ja lopettanut kirjoittelemasta, menee pari päivää tulee taas jalat alta vievä viesti "mihis sä hävisit?" - M40+
Olen ollut sp-kirjeenvaihdossa netissä tutustumani naisen kanssa nyt reilut 10 vuotta. Aiemmin olimme aktiivisempia, mutta nykyään posteja lähtee noin viikon välein - loma-aikoina harvemmin.
Joskus viestit ovat sivun mittaisia, mutta puoli sivua useammin toimii mielestäni paremmin.
Kuvia emme ole vaihtaneet emmekä tavanneet, vaikka asummekin muutaman kilometrin päässä toisistamme.- mies+-50
Herää kysymys: miksi ihmeessä? Miksi ihmeessä viestittää tien toiselle puolelle, josta toinen viestittää takaisin. Mistä ihmeestä teillä riittää juttua ja miksi ette ole tavanneet, ettekö uskalla vai oletteko varattuja... eikö tuo le jo vankila?
- naiset ei vastaa
Minä sen sijaan kirjoittelen naisille ja ne vastaavat kerran ja sit kun kyselen niiltä kaikenlaista seuraavassa kirjeessä niin ei ne enään vastaa mitään. Yritän olla siis kiinnostunut ja esitän monia kysymyksiä mut sit loppuu kirjoittelu. Olen asiallinen enkä kysy henk.kohtaisia mut siltin kukaan ei enään vastaa mitään. Naisten toiminta se vasta kummallista on.
- 16+15
Niinpä. Harvemmin saa naisilta minkäänlaista vastausta asialliseen ja pidempäänkin viestiin, josta varmasti käy ilmi, että viestin lähettäjä osaa kirjoittaa enemmän kuin pari sanaa. Tai sitten jos viestittely joskus harvoin pääsee alkamaan, niin hyvin useasti näitä aloittajan mainitsemia asioita tulee vastaan, eli nainen kirjoittelee lyhyesti, ei ota kauheasti kantaa asioihin eikä pahemmin vie keskustelua uusille urille. Mikä itseäni kuitenkin on suuresti ihmetyttänyt on se, että esitettyihin kysymyksiin jätetään hyvin usein osaan vastaamatta. Toki joskus viesittelyssä voi joku asia unohtua, mutta ainakin minusta se tuntuu oudolta, että joskus jätetään useampaan kysymykseen vastaamatta ja asia toistuu seuraavissakin viesteissä. En nyt kuitenkin lukuisia kysymyksiä per viesti esitä, mutta kuitenkin nyt välillä muutamia, että jotain selvyyttä toisesta saisi. Kyse kun on kuitenkin tutustumisesta niin mielestäni on lähtökohtaisesti aika hassua jättää vastaamatta, koska se ei ainakaan millään muotoa nosta toisen kiinnostusta vaan ainoastaan laskee sitä. Kysymykseni ovat ihan normaaleja asioita, mitä uuteen ihmiseen tutustuessa haluaa hänestä tietää tai johonkin muuhun keskusteltavaan asiaan liittyen. En siis kysy mitään liian henkilökohtaista tai jotain sellaista, johon olisi jotenkin ainakaan yleisesti paha vastata. Mutta kuten monesti sanottu, niin kaikkeahan täällä netissä ei voi ymmärtää.
- Kalle_41v
"... Osaako joku kertoa syyn, miksi ei kysy koskaan toiselta mitään? Koska se olisi tunkeilua? Koska ei keksi mitään kysyttävää? Koska ei vaan kiinnosta? "
Osa ei jaksa kiinnostuua.
Toisaalta, useimmat eivät miellä kirjoittelua vuorovaikutusmuotona, eivätkä tästä syystä osaa hyödyntää sen suomia mahdollisuuksia ja vahvuuksia - ja siten ilmaista mielenkiintoaan toista kohtaan.
Kasvokkain tapahtuvassa vuorovaikutuksessa kumpikin osapuoli kannattelee keskustelua yht'aikka, mutta kirjoittelussa keskustelun kannattelu toimii vuorotellen. Ihmiset eivät välttämättä hoksaa että suorien kysymysten lisäksi asiat/mielipiteet/huomiot täytyy osata tarjoilla vastapuolelle sellaisessa muodossa että näihin on helppo ottaa kantaa. Täytyy myös osata tehdä uusia avauksia, muuten homma junnaa paikallaan tai kuihtuu kasaan. - Vaikeat naiset
Te naiset olette niin VAIKEITA. Vastaat vaan miehelle että treffeille tänään, hän hyväksyy kutsusi ja that's it!
Eihän teille naisille viitsi kirjoittaa pitkälti, koska lähes varmuudella ei tule minkäänlaista vastausta. Silloin on mennyt koko pitkä kirjoitus hukkaan. Miehet lähettelee lyhyitä viestejä alkuun ja odottavat niihin lyhyitä vastauksia. - Outoa menoa netissä
En tiedä onko vaan mun huonoa tuuria, mutta joskus olen huomannut jos kirjoitan hieman pidemmän tekstin naiselle, niin viestittely saattaa jopa katketa siihen. Siis ihan normaalia tekstiä jossa kerron itsestäni ja kyselen hänestä.
Ajattelevatko he että olen liian tungetteleva, rupeeko ahistamaan kun kertoo itsestä tai kyselee toisesta liikaa vai mitä?
Pitäisi kai olla "mysteerinen ja salaperäinen" mies ja flirttailla kuin teini sähköpostissa, vaikka ikää on jo yli 30. Muutenkin on ihan hemmetin typerää katkaista pitkäkin keskusteluyhteys kuin seinään sanomatta vaikka kohteliaasti "ei tää toimi" tai jotain. Ei se ole liian vaikeaa ja tuntuukin mukavammalta kuin totaalistoppi.
Ja kyllä sitä naisiltakin tulee "Moi, mitä kuuluu?"-viestejä. Itse asiassa niitä ne enimmäkseen ovat olleet... Ja välillä on ollut sellaista "tavataan, ei tavatakaan, tavataan sittenkin" leikkiä että huhhuh.
Ei jaksais, mutta pakko kai se on yrittää jos joku asiallinen nainen löytyis sittenkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2944176Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820