mitä kokkaisin miehelle?

tie miehen sydämeen?

Olen tavannut yhden kiinnostavan miehen jonka kanssa olemme käyneet nyt muutaman kerran treffeillä.
Mieleni tekisi kutsua mies syömään... mutta mitä ruokaa laittaisin? Haluaisin tehdä jotain sellaista, joka todennäköisesti myös onnistuisi eli ei kikkailuja eikä esim. pihvien paistoa miehen paikalla ollessa, koska varsinkin jännittäessäni pihvit varmasti menisi pilalle... :)
Tykkääkö miehet kanasta yhtään? Itse osaan parhaiten valmistaa ruokaa kanasta.
Toinen joka kävi mielessä, olisi joku perinteinen karjalanpaisti tms.
Millaista ruokaa (nuoret) miehet yleensä arvostavat? En halua mitään perus pizzaa tällä kertaa...

12

4428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamma hellan luota

Tee uunimakkaraa ja laitat täytteeksi viiltoihin sipulia,sinappia ja juustoa:) Seuraksi vaikka makaronisalaattia tai uuniperunoita..perunamuussia,,,Miehet tykkää perusjutuista..Jälkkäriksi vaikka kahvia (terästettynä?) ja vaikka päärynäpiirakkaa tai isoja korvapuusteja..tms..Ihme jos mies ei lankea...) Jos saat hänet koukkuun niin illaksi viiniä tai olutta..Peruseväillä mäkin mieheni nappasin..ja ollaan oltu jo 20v...yhdessä..

• muusi mies

Osta vaikka kalaa lohta ja pistä uuniin. tai ahven fileita ja paista niitä muutama minuutti molemmin puolin . Ihan helppoa. Kanapihvit on kans hyviä eikä niitä kauaa tarvii paistaa, jokainen nyt pari pihviä osaa paistaa.

• kulinaristihtava

En suosittele kalaa, sillä vaikka sen ystävä itse olenkin, on kalaa inhoavia nykyään niin paljon, että helposti menee ihan pieleen. Itse suosittelisin riistaa, jos sinulla on esimerkiksi sitä vanhempien kautta saatavilla. HIrvipaisti tai uunissa tehdyt metsäkanalinnut olisivat varmasti monelle eksoottinen kokemus, ja riistaan enemmältikin tutustunut olisi varmasti "otettu" tästä perintteikkäästä ruokavalinnasta. On aika helppo valmistaakin, sen kun vain uuniin lykkää paistoliemessä ja tekee kaveriksi vaikka perunamuusin sienikastikkeella (jälkimmäistä voi sitten halutessaan olla lykkäämättä kylkeen jos ei sienen ystävä ole).

Toki kaikki eivät ristankaan mausta pidä ja sitä voi olla vaikea saada, ellei ole metsästävää tuttua, joten tuo kana on varmasti aika varma valinta. Kovin mieleenpainuva valinta se ei toki ole - ei hyvässä eikä pahassa - mutta varmasti lähes jokaiseen uppoaa. Jos kanaan päädyt, niin valitse kuitenkin fileepihvit (itse suosin näitä: http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen kananpojan minuuttipihvi®, hunajamarinoitu ) arkisuuden minimoimiseksi. Nuo voit valmistaa uunissakin. Kaveriksi voisit riisin sijasta tehdä vain feta-tomaatti-kurkku-salaatin, päälle vaikka kurpitsan siemeniä. Valitse muuten tuohon Apetinan palafeta, on nimittäin ihan muuta toista kuin valmiiksi kuutioidut liemifetat.

• muusi mies
        kulinaristihtava kirjoitti:

En suosittele kalaa, sillä vaikka sen ystävä itse olenkin, on kalaa inhoavia nykyään niin paljon, että helposti menee ihan pieleen. Itse suosittelisin riistaa, jos sinulla on esimerkiksi sitä vanhempien kautta saatavilla. HIrvipaisti tai uunissa tehdyt metsäkanalinnut olisivat varmasti monelle eksoottinen kokemus, ja riistaan enemmältikin tutustunut olisi varmasti "otettu" tästä perintteikkäästä ruokavalinnasta. On aika helppo valmistaakin, sen kun vain uuniin lykkää paistoliemessä ja tekee kaveriksi vaikka perunamuusin sienikastikkeella (jälkimmäistä voi sitten halutessaan olla lykkäämättä kylkeen jos ei sienen ystävä ole).

Toki kaikki eivät ristankaan mausta pidä ja sitä voi olla vaikea saada, ellei ole metsästävää tuttua, joten tuo kana on varmasti aika varma valinta. Kovin mieleenpainuva valinta se ei toki ole - ei hyvässä eikä pahassa - mutta varmasti lähes jokaiseen uppoaa. Jos kanaan päädyt, niin valitse kuitenkin fileepihvit (itse suosin näitä: http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen kananpojan minuuttipihvi®, hunajamarinoitu ) arkisuuden minimoimiseksi. Nuo voit valmistaa uunissakin. Kaveriksi voisit riisin sijasta tehdä vain feta-tomaatti-kurkku-salaatin, päälle vaikka kurpitsan siemeniä. Valitse muuten tuohon Apetinan palafeta, on nimittäin ihan muuta toista kuin valmiiksi kuutioidut liemifetat.

No hei, kala on perus ruoka ja jos osaa karjalan paistia tehdä niin osaa pihviäkin paistaa. Ja kala on helppo tehdä ja siihen vaikka muusia ja jotain salaattia. Hirvi tai joku metsäkanalintu on kuule vähän vaikeempaa tehdä kun joku normi kalan paisto tai kanan teko ja aloittaja sanoi ettei mitää kovin monimutkaista.

• ed.
        muusi mies kirjoitti:

No hei, kala on perus ruoka ja jos osaa karjalan paistia tehdä niin osaa pihviäkin paistaa. Ja kala on helppo tehdä ja siihen vaikka muusia ja jotain salaattia. Hirvi tai joku metsäkanalintu on kuule vähän vaikeempaa tehdä kun joku normi kalan paisto tai kanan teko ja aloittaja sanoi ettei mitää kovin monimutkaista.

Aloittajahan kyseli ruokaa, joka olisi maistuvaa ja helppo valmistaa - mieluiten jo ennen H-hetkeä. Kyllä, kala on perusruoka ja minunkin mielestäni oikein hyvää, mutta fakta on, että se ei parhaalla mahdollisella tavalla varsinkaan nuoreen polveen uppoa. Toisiin uppoaa, mutta moni ei syö ollenkaan.

Ja aloittajan toive oli, ettei mitään tarvitsisi kypsyttää miehen läsnäollessa, ja ehdottelinkin ruokalajeja, jotka voi pistää uuniin valmistumaan, sillä paistettavat ruuat (kanapihvit, ahvenet, naudan fileet...) pitäisi valmistaa käytännössä juuri ennen lautasella lastaamista ettei laatu kärsi. Totta on, että mm. hirvipaisti ja metsäkanalinnut vaativat melko pitkän kypsymisajan, mutta eipä niihin juuri tarvitse kajotakaan kun on uuniin lykännyt. Ei niiden valmitus ole juuri sen kummempaa kuin tavallisen uunibroilerin. Tietysti riistaa ei ole jokaisella saatavilla ja makukin voi olla vieras, joten olen edelleen sitä mieltä, että esimerkiksi kananpojan fileepihvit käyvät yhtä mainiosti.

• kf848fjj

Haha, no onpa ruokavinkkejä! Aloittaja mainitsee(Nuorelle Miehelle). Ei keski-ikäiselle kaljaa ryystävälle maalaisjuntille.
      Paras vinkki tähän on: Tee sellaista ruokaa, jota olet jo aikaisemmin tehnyt. Tee ruokaa, joka EI ole arkiruokaa. Tee ruokaa, josta itse pidät! Kun teet ruokaa, josta itse pidät, ruoka kertoo myös sinusta jotain.....

• Hyvä mies

Lämmöllä ja aatoksella tehty perusruoka kauniisti katettuna kynttilänvalossa vie mun sydämen..Ei mitään liian hienoa tai vaikeaa.Nm mamma hellan ääressä on oikeassa..:) Se joka vähättelee toisten ruokia-On sivistymätön moukka mitä suuremmissa määrin.

• m26

Tuorepastaa ja lammasta/karitsaa, aijaijai kyllä kelpaisi

• hippahoppa

ei mitään väliä mitä se ruoka on. ota jotain valmista purkista ja laita nätisti lautaselle. varsinainen menu: 2 pulloa hyvää kuoharia kylmenemään ja annat miehen avata ne.

• Citynainen

Kunnon liharuokaa lämpimien kasvisten kera. Ei mitään salaattimössöjä.
      Itse tekisin sellaisen lämpimän ruoan pannun missä lihaa, kanaa, makkaraa, munia, ja perunaa kera kasvisten. Myös kala olisi nappisuoritus. Kokeile.

• niin niin

Kyllä mies arvostaa jos tekee sen ruuan kunnolla eikä mitään valmisruokia ala lämmittämään.

• 18

Tekisin lasagnen, joka olisi valmiina uunissa kun vieras tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      64
      6175
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3796
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2811
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      2340
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2231
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1699
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1312
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1256
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      33
      1248
    Aihe