Miten pääsen eroon?

Opiskelijapoika93

Olen pahassa pulassa. Tapasin hiihtolomalla ihan vain ohimennen toisessa kaupungissa asuvan, 2 vuotta nuoremman tytön, joka paria viikkoa myöhemmin onnistui jotenkin jäljittämään minut vielä facebookista (hän ei kuullut ainakaan minulta sukunimeäni, eikä meillä ei ole yhteisiä kavereita). Lukuisten pyyntöjen jälkeen suostuin yhteensä tasan kaksille treffeille, joista molemmat olivat yhtä kärsimystä. Hän vain jauhoi minulle kahvilassa turhanpäiväisiä ongelmiaan, joihin tuntui haluavan minulta ratkaisuehdotuksia, tai vähintään sääliä. Kaiken lisäksi toisilla "treffeillä" paikalle ilmestyi joitain hänen kavereitaan, joille hän esitteli minut poikaystävänään. Molemmilla kerroilla onnistuin livistämään paikalta tekosyyn varjolla. Lopulta sanoin suoraan, etten halua enää tavata, saatikka seurustella hänen kanssaan, mikä vain pahensi asiaa: olen siitä lähtien saanut jatkuvasti facebookissa ja puhelimitse vuoroin uusia treffipyyntöjä, sekä syyttäviä viestejä, joissa hän haukkuu minua pinnalliseksi, ja väittää minun pistäneen välit poikki vain hänen ulkonäkönsä takia. Tosiasiassa kyse oli oikeasti hänen itsekeskeisestä ja pinnallisesta luonteestaan. Tämä saattaa kuulostaa keksityltä, mutta olen oikeasti tosi tukalassa tilanteessa, enkä keksi mitään lopullista ulospääsykeinoa. Neuvoja?

6

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+20

Aika vaikea tilanne jos olet hänet jo monesti torjunut.

Itse varmaan en vastaisi hänen viesteihin tai yhteydenotto pyyntöihin ja katsoa miten se onnistuu
      (itse naisena voisin lähettä viestejä kyllä että miksi et vastaa, ja muutamaan otteeseen jos olisin jostain kiinnostunut) mutta hammasta purren ja älä vastaa mihinkään niin kyllä se siittä pikku hiljaa vähenee ja hän lopettaa sen kokonaan (toivon mukaan) mutta aikaa se voi viedä.

• bannaaja

Bannaa kyseinen nainen/tyttö facebookista. Pitäisi onnistua yksityisyysasetusten kautta. Hän ei näe olemassaoloasi eikä pysty laittamaan viestejä.

• Opiskelijapoika93

Facebook-häiriköinnistä olen selvinnyt vain poistamalla hänen viestinsä, ja unohtamalla ne. Puhelut ja tekstiviestit eivät silti ota loppuakseen. Ensin hän yritti tuntemattomalla numerolla, sitten toisesta puhelimesta, ilmeisesti jonkun kaverinsa. Jos lyön luurin korvaan, hän saattaa soittaa monta kertaa uudestaan vaatien selityksiä jne. Olen näköjään hänelle jokin sairas pakkomielle, mikä tuntuu oudolta, sillä en ole niin erityisen hyvännäköinen, tai upea persoonallisuus. On myös käynyt mielessä, että kyseessä olisi jokun hänen lyömänsä isommanpuoleinen veto minuun liittyen.

• workinggirl78

Tilanne kuulostaa kyllä melkoisen hankalalta. Todennäköisesti tuo piiritys päättyy yhtä epäloogisesti, kuin alkoikin. En epäile viehätysvoimaasi, vaan tarkoitan, että noihin mittapuihin menevää "ihailua" ei ehkä järkikeinoin voi hallita. Mutta on ihan todennäköistä, että tyttö löytää pian uuden kohteen ja jättää sinut vähemmälle huomiolle, kun sinä et anna vastakaikua.

En usko, että kyseessä on veto. Luulisin, että tytöt eivät yleensä harrasta tuota vedonlyöntiä. Kai. :)

Kärsivällisyyttä.

• 16+8

Mies, älä anna hänelle keksittyjä selityksiä vaan sano suoraan miten asiat on. Älä syytä häntä mistään vaan yksinkertaisesti kerro, että sinä et halua nähdä enää etkä ole kiinnostunut asiasta enempää keskustelemaan. Selitykset oikeasti vain pahentavat tilannetta. Kyllä myös naisille saa sanoa rehellisen mielipiteen, eikä sitä tarvitse siloitella vähemmän kiusalliseksi.

Toiseksi älä selittele syitä puhelun lopettamiselle/viestin vastaamatta jättämiselle/treffeistä kieltäytymiselle vaan sano suoraan, että et halua puhua hänen kanssaan, se riittää syyksi aivan hyvin.

Jos hän syyttää sinua pinnallisuudesta ja muusta niin kysäise häneltä syitä mikä ihme saa hänet sitten sitten lähettelemään viestejä ja pyytämään treffeille miestä, joka hänen mielestään on pinnallinen ja itsekeskeinen? (siis vaikka et oikeasti itse olisikaan kumpaakaan noista).

En usko, että kyseessä olisi veto vaan pikemminkin ärsyyntyminen siitä ettei saa mitä haluaa. Tuskimpa hän kovin kauaa pysyisi tyytyväisenä vaikka lähtisitkin leikkiin mukaan.

• Opiskelijapoika93

Kiitti, 16 8. Kokeilin kolmatta neuvoasi, kun sain taas eilen iltapäivällä uuden puhelun. Hän meni ainakin siinä tilanteessa ihan hiljaiseksi, eikä ole tähän asti ainakaan soittanut uudestaan. Normaalisti olisin tähän mennessä saanut häneltä ainakin jo pari uutta puhelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5405
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2176
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1790
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      142
      1742
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1525
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1447
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1328
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      210
      926
    Aihe