jos sinulle tänään ilmoitettaisiin yksipuolisesti, että kesälomasi alkaa toukokuun alusta.
Hyväksyisitkö,
29
139
Vastaukset
- ehdottomasti ..
Hyväksyisin..
Ajattelin lomailla vain kesä-elokuun, joten tuo olisi loistavaa. - ei vaihtoehtoja
Pientä vielä.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/289413/Turku laski yksipuolisesti 600 tyotehtavan palkkaaMääräaikaisuuden kirous. Lisäksi suhdanteet aiheuttavat tuota samaa. Onnistuin vaihtamaan työpaikkaa nousukauden huipulla. Luulen, että jos ottaisin loparit, niin seuraajani saisi ainakin 500€ pienempää kuukausipalkkaa.
- Näin se käy
Sitten töytyy alentaa työtehoa samassa suhteessa tai tehdä vähän muita hommia sillä ajalla.
- Häppeisit:.!1%#++
Ratikkakuski kirjoitti:
Määräaikaisuuden kirous. Lisäksi suhdanteet aiheuttavat tuota samaa. Onnistuin vaihtamaan työpaikkaa nousukauden huipulla. Luulen, että jos ottaisin loparit, niin seuraajani saisi ainakin 500€ pienempää kuukausipalkkaa.
.
Aiheutat siis työnantajallesi 500 euron ylimääräiset kustannukset!!!!!!11!1!!!!!!1
. - ..........
Häppeisit:.!1%#++ kirjoitti:
.
Aiheutat siis työnantajallesi 500 euron ylimääräiset kustannukset!!!!!!11!1!!!!!!1
.Paljon enemmän kuin 500 euroa. Työnantajamaksut yms. päälle.
Ammattiliitot ovat pistäneet nimensä työehtosopimukseen, jonka mukaan kesälomakuukaudet ovat touko- syyskuu. Ja samaisen paperin mukaan työnantajalla on oiekus päättää lomien ajankohdat.
Joten eipä sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä tilanne tai ottaa loparit. Mutta tottahan tuo vituttaisi niin, että verisuoni varmaan päästä paukahtaisi.- puskalisko
no siinä mielessä ok. Sellainen tilanne kyllä vituttaisi, että muut ovat kahvihuoneessa kikkailleet ne parhaimmat kesälomat.
puskalisko kirjoitti:
no siinä mielessä ok. Sellainen tilanne kyllä vituttaisi, että muut ovat kahvihuoneessa kikkailleet ne parhaimmat kesälomat.
Tuohan on tuikitavallista. Siksipä meidänkin firmassa on nykyisin kiertävät lomaryhmät, jotka tietysti suututtivat ne vahvemman oikeutta vuosikausia käyttäneet.
Kun ne tulivat aikoinaan, niin alkoi kauhea itku ja parku toimistossani, että miksei Reiskan loma ole syyskuussa kun se on aina ollut siellä. Sanoin siihen, että vaihtelu virkistää. Eikä se silti estä ketään keskenään sopimasta vaihdoista, mutta yksipuolinen vahvemman oikeus on jäänyt historiaan.
Minulla on vissiin käynyt tuuri, kun olen aina ensin antanut pomoni merkitä lomansa ja olen aina ollut tyytyväinen jäljelle jääneisiin viikkoihin. Ja näin oli jo edellisessäkin työpaikassa.- pitkät lomat
Ratikkakuski kirjoitti:
Tuohan on tuikitavallista. Siksipä meidänkin firmassa on nykyisin kiertävät lomaryhmät, jotka tietysti suututtivat ne vahvemman oikeutta vuosikausia käyttäneet.
Kun ne tulivat aikoinaan, niin alkoi kauhea itku ja parku toimistossani, että miksei Reiskan loma ole syyskuussa kun se on aina ollut siellä. Sanoin siihen, että vaihtelu virkistää. Eikä se silti estä ketään keskenään sopimasta vaihdoista, mutta yksipuolinen vahvemman oikeus on jäänyt historiaan.
Minulla on vissiin käynyt tuuri, kun olen aina ensin antanut pomoni merkitä lomansa ja olen aina ollut tyytyväinen jäljelle jääneisiin viikkoihin. Ja näin oli jo edellisessäkin työpaikassa.Minäkin olen tyytyväinen kesä-elokuun lomaani, mutta totta tosiaan sen voisi aloittaa jo toukokuussa. Eipä tullut mieleen tällainen.
- Toteaja.
Itse asiassa nuo määräytyy vuosilomalain perusteella. TES:llä voidaan määrittää lisäehtoja tarvittaessa, mut vuosilomalaki määrittää minimivelvollisuudet molemmille osapuolille.
- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Tuohan on tuikitavallista. Siksipä meidänkin firmassa on nykyisin kiertävät lomaryhmät, jotka tietysti suututtivat ne vahvemman oikeutta vuosikausia käyttäneet.
Kun ne tulivat aikoinaan, niin alkoi kauhea itku ja parku toimistossani, että miksei Reiskan loma ole syyskuussa kun se on aina ollut siellä. Sanoin siihen, että vaihtelu virkistää. Eikä se silti estä ketään keskenään sopimasta vaihdoista, mutta yksipuolinen vahvemman oikeus on jäänyt historiaan.
Minulla on vissiin käynyt tuuri, kun olen aina ensin antanut pomoni merkitä lomansa ja olen aina ollut tyytyväinen jäljelle jääneisiin viikkoihin. Ja näin oli jo edellisessäkin työpaikassa.Mä olen aina vaan ilmoittanut, ja yleensä on sopinut. Viime kesän kahta viikkoa lukuunottamatta olen viimeiset melkein kymmenen vuotta ottanut lomat kesälomakauden ulkopuolella ja kaikki ovat olleet superkiitollisia :) Hulluhan sitä heinäkuussa lomaa ottaa, kun sen voi viettää jokatapauksessa takapihalla, puhelin piippaa, JOS joku s-posti sattuu joskus tulemaan. Ja jos pitää ajaa toimistolle, niin kerrankin saa ajella rauhassa.
- ~ci~
Lomakausi alkaa 2.5. mutta toiveet pitää kuitenkin kuulla, jonka jälkeen laitetaan loma alkamaan miten laitetaan alkamaan
- puskalisko
kysyisin "voiko tästä lainkaan neuvotella" ja seuraavaksi kysyisin "onko toukokuussa jo kesä"
Joo, hyväksyisin. Joo, vituttaishan se kyllä. Muistaakseni viimeiset 5 vuotta oon pitänyt loman heinäkuussa. Nyt kun kuviot on vähän muuttunut, niin "joutui" vähän joustamaan. Ei mitään niin huonoa, etteikö jotain hyvääkin... Tarjottiin aika mielenkiintoista "lomitushommaa" heinäkuulle.
- KoppavaHoro
Kai mä suostuisin, jos saisin päättää, milloin otan vikan viikon viime vuoden kesälomasta ja tän vuoden talviloman. Oli meinaan aikonut pitää niitä heti vapun jälkeen.
- Immu-loma:.!11%#++
.
Saaks Immukin viettää lomaa
Har!
. - KoppavaHoro
Immu-loma:.!11%#++ kirjoitti:
.
Saaks Immukin viettää lomaa
Har!
.Tottakai. Ja tarpeet ovat todelliset: koiran elämä on rankkaa!
- kylä näi o
KoppavaHoro kirjoitti:
Tottakai. Ja tarpeet ovat todelliset: koiran elämä on rankkaa!
.
Kyl määkin voisin osallistua jollekin Immu-sightseeing-tourille
Mä oon kova osallistuja
.
Kävisihän sekin. Tällä hetkellä en saa itse päättää muutenkaan kesäloman ajankohdasta. Se on ennalta määrätty, eikä siihin ole mahdollista vaikuttaa.
Työpaikalla ainoa työsopimukseen kirjaamaton asia jonka hyväksyn yksipuolisena ilmoituksena on potkut. Kaikkien muiden työsopimukseen kirjaamattomien asioiden olisi syytä alkaa edes muodollisesti keskusteluna, silloinkin kun toinen osapuoli on jo oman kantansa ennalta päättänyt.
- ............
Kannattaa tutustua sellaiseenkin asiaan kuin työehtosopimus. Sinnekin on kirjattu erilaisia asioita. Työsopimukseesi on kirjattu, mitä työehtosopimusta työsuhteessasi noudatetaan.
............ kirjoitti:
Kannattaa tutustua sellaiseenkin asiaan kuin työehtosopimus. Sinnekin on kirjattu erilaisia asioita. Työsopimukseesi on kirjattu, mitä työehtosopimusta työsuhteessasi noudatetaan.
Voi veikkonen, on noita luettu kuin piru raamattua, ei mulla ole mitään harhaluuloja sen suhteen. Pikemminkin päinvastoin, mutta kuten ehkä itsekin tietänet, niin laki ja sopimukset on yksi asia, käytännöt ja tarpeet toinen asia.
Mutta kokemuksesta voin sanoa että jos työnantajan ote noihin asioihin on mallia "minä sanon ja sinä hyppäät", niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä vaihtoehtojaan.
Ja sekin on tullut havaittua että parempi on itse sanella ja/tai ottaa neuvottelualoite vastaavissa asioissa työnantajan kanssa, yleensä siinä pääsee liki samalle tasolle keskustelujen alkumetreillä ja se on aika paljon se.
Koppis sen tossa lomien osalta tiivisti hyvin, "yleensä olen vain sanonut että loma on tuolloin jne."Toljake kirjoitti:
Voi veikkonen, on noita luettu kuin piru raamattua, ei mulla ole mitään harhaluuloja sen suhteen. Pikemminkin päinvastoin, mutta kuten ehkä itsekin tietänet, niin laki ja sopimukset on yksi asia, käytännöt ja tarpeet toinen asia.
Mutta kokemuksesta voin sanoa että jos työnantajan ote noihin asioihin on mallia "minä sanon ja sinä hyppäät", niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä vaihtoehtojaan.
Ja sekin on tullut havaittua että parempi on itse sanella ja/tai ottaa neuvottelualoite vastaavissa asioissa työnantajan kanssa, yleensä siinä pääsee liki samalle tasolle keskustelujen alkumetreillä ja se on aika paljon se.
Koppis sen tossa lomien osalta tiivisti hyvin, "yleensä olen vain sanonut että loma on tuolloin jne."Noinhan ne pari tyyppiä meilläkin töissä ennen oli vuosikaudet tehnyt, ennen kuin tein sille stopin. Kysehän ei ole aina vain työnantajan edusta vaan työntekijöiden tasapuolisesta kohtelusta. Minullehan olisi töiden kannalta aivan sama, kuka milloinkin lomailee, kunhan porukan määrä pysyy tietyissä rajoissa.
- Näin on.
Ratikkakuski kirjoitti:
Noinhan ne pari tyyppiä meilläkin töissä ennen oli vuosikaudet tehnyt, ennen kuin tein sille stopin. Kysehän ei ole aina vain työnantajan edusta vaan työntekijöiden tasapuolisesta kohtelusta. Minullehan olisi töiden kannalta aivan sama, kuka milloinkin lomailee, kunhan porukan määrä pysyy tietyissä rajoissa.
Oikein toimittu.
- ........
Kyllä se kävisi, mutta tiedustelisin kyllä huolestuneena, miten esimieheni aikoo viedä pari projektia maaliin ennen juhannusta ilman työpanostani.
- .....
Ei niillä sinun rojekteillasi niin kiire ole. Jatketaan sitten kesällä.
- ..........
..... kirjoitti:
Ei niillä sinun rojekteillasi niin kiire ole. Jatketaan sitten kesällä.
Eivät ne ole minun projektejani, vaan esimieheni. Minä olen vastuuhenkilö, mutta esimieheni omistaja. Ja ne on toimarille luvattu saattaa maaliin ennen juhannusta.
- Näin on.
.......... kirjoitti:
Eivät ne ole minun projektejani, vaan esimieheni. Minä olen vastuuhenkilö, mutta esimieheni omistaja. Ja ne on toimarille luvattu saattaa maaliin ennen juhannusta.
Toimari on juhannuksena lomalla. Ei sitä rojektisi kiinnosta. Tuskin kiinnostaa esimiestäsikään enempää, kuin että haluaa vain näyttää toimarille, jota taas ei kiinnosta.
Ei niitä kumpaakaan kiinnosta rojektisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483