Siis tämän teen vitsillä, minulla on siis jo kaksi ponia, mutta ajattelin kaverini takia tehdä tämän eli siis antaisitko ponisi minulle ylläpitoon tai myisitkö minulle jos näkisit tälläisen ilmotuksen jossain:
Olen 15 vuotias tyttö pohjanmaalta, ja etsin ponia ylläpitoon ja myöhemmin ostokin olisi mahdollinen,
Olen ratsastanut 7 vuotta opetuksessa/valmennuksissa, olen tasoltani HeB ja kisannut olen 110 cm valmennuksissa olen korkeampaakin, osaan myös joitain HeA juttuja. Minulla on ollut enne (on oikeasti nytkin) poneja ja hevosia villimpiäkin joten kokemusta on kaikenlaisista :)
myisitkö tai antaisitko ylläpitoon minulle?
3
97
Vastaukset
- fghjjhfg ll
e
- asdfghjklöasdfghj
rastastus taito ei kerro mitään hevosen käsittelystä, tai että mitä tekisit tulevaisuudessa, opiskelut jne? ittellä poni ja varsa ja oon siis kohta 16 enkä ole ikinä ollut hyvä ratsastaja mutta hyvä hevosen käsittelijä kylläkin ja osaan siis perus ratsastuksen mutta ei ole mahdollisuutta säännöllisen vlmennukseen(sikäli ponilla pääsis varmaan helppo b:tä ellei enemmän) ja ei ole mahdollista lähteä kisaamaan kaemmas kun ei olisi vinkkaa. antaisin kyllä hepan sulle jo näkisin että se pääsee kotiin eikä täys hoitoon pieniin tarhoihin maneesiin 24/7 eikä mitään muuta. eli minusta hevosella pitäisi päästä maastoon, ja isot laitumet ja tarhat jne. liikuntaa paljon ja pieni talli missä on yksilöllistä hoitoa eikä niinkuin monesti on että hevoset ovat ilkeitä, stressantuneita, vaikeita ja mahdollisesti, puunpurioita, imppaa kutoo jne. koska niitten elämä on vain sit yhtä ja samaa tylsää. eli ratsastus vuodet ja kisaminen ei kerro minne hevonen on menossa hyvään kotiin vai tuiki tavalliselle pikkutytölle joka ei erota hevosen häntää turvasta
- _katherine_
En antaisi.
Muutamasta syystä:
1. Noin nuori ei voi yksin kantaa vastuuta hevosesta, haluaisin tietää miten hyvin vanhemmat ovat mukana harrastuksessa.
2. Ratsastuskokemus ei kerro mitään, on ihan sama hyppäätkö 50cm vai 150cm, koska oleellisempaa on hoitokokemus.
3. Hyvin harvoin teinit pääsee käsittelemään oikeasti villejä ja hankalia hevosia, mikä onkin hyvä koska ei teinien kuulukaan käsitellä hankalia hevosia. Siksi minusta aina kuulostaa liioittelulta jos teini väittää olevansa hyvin kokenut hevosihminen ja nähnyt paljon erilaisia hevosia.
Tai jos teini on hoitanut oikeasti vaikeita hevosia, kuulostaa siltä että teini on lähinnä uhkarohkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944