...sisarukset, 10 ja 13 vuotiaat. Onko kellään kokemusta, missä määrin 13- vuotias voi päättää itse kumman luokse jää?jos äitinä olen huotanut ja ilola ja hyvin ja kasvattanut lapset viimeiset 7 vuotta, yksin,ei uutta miestä, isän omalla suostumuksella, joskin eri maassa, ja nyt isä alkaakin vaatia äidin lasten hänelle jättämistä.manupulointi on lapselle kaikkien mahdollisten asioiden ostamista, lupaamista ja lasten edessä äidin henkisesti solvaamista, ja raha-asiosta puhumista, isän eduksi, isä joutuu maksamaan valtiolle elatusmaksuja takaisin, ja tämä on sexsyy miksi haluaa nyt toisinpäin, kostaa. Olen aivan murtunut, pienempi lapsi sairastelee jatkuvasti, isompi on ilman ystäviä, ja pienempi poika haluaa joka tapauksessa asua äidin kanssa, nukkuu yöt vieressäni. Olen ollut esimerkillinen äiti, sen voivat kaikki todistaa, annoin nuo 7 vuotta vain lapsille, en halunnut ketään miestä sekoittamaan rauhaamme, ja olin lasten kanssa onnellinen, sydämeni murtuu jos lapset joutuisivat eroamaan toisistaan, isä ei anna periksi. Lisäksi isä on erittäin vaihteleva luonne, ja on särkenyt lasten kanssa keskenään ollesaan vihasta esi. Kaapin lyömällä palasiksi, repimällä wc:n oven auki kun isompi poika ei avannut ovea, koska laittoi hiuksiaan, lyömällä keramiikkahellan levyn rikki, viskaamalla teekuppeja seiniin, käymällä kiinni lapseen joka pelleili, mököttämällä loukkaantuneena omassa huoneessa, ilkeillessään ei vienyt lasta kouluun, ja pakottaa sairasta lasta kouluun, koska ei halua jäädä kotiin hoitamaan. Mainittakoon siis, että olosuhteiden pakosta olemme joutuneet asumaan puoli vuotta yhdessä, ja tämä kaikki on tapahtunut tänä aikana, lapsen poisotto kiristys alkoi, kun sain työpaikan ja en olekkaan aina kotona just kun lapsilla ruokaaika, vaan isä joutuu tulemaan kotiin katsomaan onko syöty.Missä kulkee äidin oikeus tässä, voiko isä yrittää ottaa äidiltä lapsia pois, joka on esimerkillisesti uoltanut yksin viimeiset vuodet lapsia?Olen ottanut kännykällä kuvia noista särkemisjutuista!Ne olivat tosi hurjia lapsen edessä tehtynä, pelolla yrittää kuria opettaa?Luulen, että isompi poika ei pelosta että isä ei häntä rakasta halua minun ja veljensä mukaan, ja isä lupaa niin paljon hänelle. Meillä on yhteishuoltajuus, nyt kadun, että en vielä lasten kanssa asuessani ottanut yksinhuoltajuutta täysin, mutta silloin ei isä ollut tuollainen. Asuimme eri maassa, ja se oli hyvä niin,lapset eivät juuri häntä kaivannet, ja oli minun ideani tulla ulkomaille vuodeksi, lapset eivät olisi millään halunneet.luulin, että isä olisi kiitollinen saadessaan olla edes vuoden lasten kanssa, mutta hän alkoikin pahaksi.En ole koskaan kieltänyt isää muuttamasta meille SUOMEEN! Mutta hän ei ikinä halunnut, eikä koskaan pyytänyt lapsiaan itselleen asumaan.Nyt sitten vaatii heitä itselleen.Kuinka laki on äidin puolella tällaisessa asiassa. Onko kellään vastaavanlaista kokemusta?
apua isä yrittää manipuloida lasta itselleen ja erottaa. ..
5
269
Vastaukset
- faregia
Asutte siis ulkomailla. Siellä eletään sen maan lakien mukaan. Tuo lapset Suomeen jos ovat Suomen kansalaisia. Sen jälkeen olet yhteydessä lastenvalvojaan ja kerrot huolesi isän halusta muuttaa yhteishuoltosopimusta.
- neuvoton melkein
Saksa maana. Olemme myös kirjoilla Suomessa, kävinkin jo oikeusaputoimistossa. Entä jos 13 vuotias haluaa jäädä isänsä luokse--onnistunut manipulointisaavatus suurilla lupauksilla? En halua erottaa pikkusisarestaan, koska hän on niin riippuvainen ja rakastaa isoveljeä, eikä minun työnteko onnistu jos pikkuveli joutuu olemaan yksin kotona kouln jälkeen, vanhempia ei ole lähellä?
Isompi poika on murrkuiässä, on ollut aina mustasukkainen pikkuveljenne, ja kun hän syntyi oli se hänelle kuin kolmas suhteessa, yritti jo vauvasta asti pikkuveljeä teloa, koska ei saanut enää niin paljon huomiota. Nyt on hieman samoin, paisti että rakastaa ja kaipaa kyllä pienempää kun hän ei ole kotona. Mitä oikeuksia äidillä on , voinko noin vain ottaa pojat Suomeen, isompu poika on jo niin vahva sanomaan ja ikäistään vanhemman oloinen, ei noin vaan mukaan saa? Mistä näistä asioista voi lukea? - öööööÖÖÖ1
Suomes ei ole lapsilla sanan vapautta joten lasta ei kuunnella.
- elina*
Ole huoleti. Mitään ei voida tehdä ilman sinun suostumusta. Kun lapset ovat asuneet kanssasi viimeiset 7 v ja kaikki on mennyt hyvin, niin mitkään muutokset eivät ole perusteltuja.
Mielestäni sinun kyllä kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota 13v poikaasi. Hän kaipaa sinua, huomiotasi, aikaasi eikä varmaankaan haluaisi aina vastata pikkuveljensä iltapäivähoidosta. Voisitte myös keskenänne keksiä jotain kivaa ja hauskaa tekemistä ja menemistä, josta kaikki tykkää. En myöskään sanoisi, että sinun uusi suhde olisi mitenkään huono asia. Pojat ehkä kaipaavat miestä touhuamaan kanssaan. Tai sitten voivat olla todella mustasukkaisia äidistään... mene ja tiedä. - dankeschön
Kiitos neuvoistanne, otankin yhteyttä nyt virastoihin. uudelle suhteelle ei jäänyt aikaa, työ ja lasten harrastukset veivät, oli kyllä yksi suhde, mutta en halunnut kertoa pojille koska en ollut varma sen kestävyydestä, ja oikeessa olin, en silti ole kyyninen, ja haluan rakastua mutta ei tällaisessa olotilassa ole siihen valmis.
Olimme eilen elokuvissa kaikki, minä ja pojat, ja isä murjotti yksin, niinkuin aina, ja pojat hakeutuvat aina huoneeseeni ja ovat siellä isän kummastukseksi kanssani kaikkea höpisten, musiikkia ladaten ja jutellen, isää kyrsii että eivät mene hänen luokse 100 neliöö isoon huoneeseen. En pyydä lapsia, mutta tulevat.
Tänään menen yötä hotelliin, koska ei anna isä asua enää asunnossa, pieni poika nukkuu vierelläni, ja on jo nyt ymmällään.
Totta, iso on aina ollut kakkossijalla, koska pieni vaatii huomiota, yritän kyllä olla molemmille samanlainen ja puolustan kumpaakin kun riitatilanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770