niin````? joskus huoltsikal laittanou välipätkällä mutta ei sitä niin saa kii että näkys paine. ilmaa kyl tulee.
prestan paineet miten mittaat?
16
3509
Vastaukset
- Joo, siis ei
Ei taida onnistua. Pitää olla mittarillinen tornipumppu, sillä onnistuu ainakin.
Sinänsä tuo ei haittaa maantiepyörissä, koska harvalla huoltsikalla saa riittävästi painetta. Henkilö autossa paineet ovat reilut 2bar, kun maantiepyörän paineet ovat vajaat 10bar.- ei, ei, ei
"maantiepyörän paineet ovat vajaat 10bar"
Et taida tietääkään, että ajajan ja pyörän kokonaismassa sekä tienpinnan laatu määräävät optimaalisen rengaspaineen. Useimmissa tapauksissa se on huomattavasti alle 10 barin. - joo, siis ei
ei, ei, ei kirjoitti:
"maantiepyörän paineet ovat vajaat 10bar"
Et taida tietääkään, että ajajan ja pyörän kokonaismassa sekä tienpinnan laatu määräävät optimaalisen rengaspaineen. Useimmissa tapauksissa se on huomattavasti alle 10 barin.Eli kuten kirjoitin vajaat 10 bar. Yleensä jossain 7 1/2 - 10 välissä. Harvoin alle tai yli.
Mainitsemiesi tekijöiden lisäksi renkaan rakenne vaikuttaa suoranaisesti. Epäsuorasti vaikuttaa suuresti mm. rungon laatu. Huonosti absorboivalla rungolla harva viitsii ajaa kovilla paineilla lenkkejä. - ei, ei, ei
joo, siis ei kirjoitti:
Eli kuten kirjoitin vajaat 10 bar. Yleensä jossain 7 1/2 - 10 välissä. Harvoin alle tai yli.
Mainitsemiesi tekijöiden lisäksi renkaan rakenne vaikuttaa suoranaisesti. Epäsuorasti vaikuttaa suuresti mm. rungon laatu. Huonosti absorboivalla rungolla harva viitsii ajaa kovilla paineilla lenkkejä.Aijjaa, kyllähän "vajaat 10" tarkoittaa yleensä kielenkäytössä jotain 9 ja 10 välissä.
Itse käytän edessä 6 ja takana 7 baria. Pyörä ja ajaja 80 kg, rengas 25 mm, runko cromoa. Kovemmalla paineella tärinä kasvaa ja liike-energiaa haaskautuu lihasten ja sisuskalujen täristämiseen. - Kyllä,oui,yes
ei, ei, ei kirjoitti:
Aijjaa, kyllähän "vajaat 10" tarkoittaa yleensä kielenkäytössä jotain 9 ja 10 välissä.
Itse käytän edessä 6 ja takana 7 baria. Pyörä ja ajaja 80 kg, rengas 25 mm, runko cromoa. Kovemmalla paineella tärinä kasvaa ja liike-energiaa haaskautuu lihasten ja sisuskalujen täristämiseen.Vajaat 10 todellakin tarkoittaa 9-10. Kannattaa olla tarkkana, jos haluaa olla asiantuntija.
- pilkunfiilaaja
Kyllä,oui,yes kirjoitti:
Vajaat 10 todellakin tarkoittaa 9-10. Kannattaa olla tarkkana, jos haluaa olla asiantuntija.
Tarkalleen ottaen se tarkoittaa jotain 9,6 ja 10 välillä. Se ei siis ole vähän päälle 9 eikä edes vähän päälle 9,5
Eihän ollut yhtään turha viesti. Eihän :-) - Itseasiassa
pilkunfiilaaja kirjoitti:
Tarkalleen ottaen se tarkoittaa jotain 9,6 ja 10 välillä. Se ei siis ole vähän päälle 9 eikä edes vähän päälle 9,5
Eihän ollut yhtään turha viesti. Eihän :-)Vajaat 10 on 0 - 9.9 kun ollaan tarkkoja ;)
- imupumppu
Itseasiassa kirjoitti:
Vajaat 10 on 0 - 9.9 kun ollaan tarkkoja ;)
Ja miksei samantien -1 - 9.9 ? Miinus yksi baria tarkoittaisi tyhjiötä. Vajaa kymmenen sekin.
- Heh heh
imupumppu kirjoitti:
Ja miksei samantien -1 - 9.9 ? Miinus yksi baria tarkoittaisi tyhjiötä. Vajaa kymmenen sekin.
Tuskin mahdollista tuo -1bar renkaassa. :D
- imupumppu
Heh heh kirjoitti:
Tuskin mahdollista tuo -1bar renkaassa. :D
Jaa miksei?
- käänteinen tyhjiö
imupumppu kirjoitti:
Jaa miksei?
Muuttuisko tyhjiöksi vai peräti singulariteetiks..
- Pedelecci
No, minulla on erillinen pystymallinen jalkapumppu painemittarilla ja siinä on päät sekä Prestalle että Schraderille ja hyvin näyttää paineet. Pumppu on merkiltään Lezyne Floor Drive. Noista huoltsikoiden Schrader venttiilien täyttöpistooleista voi todellakin olla mahdotonta saada kunnon painelukemaa Presta-venttiilin kautta.
- khs.
Ja lisäksi on aika hullua tuhlata aikaa ja vaivaa ilman hakemiseen huoltoasemalta, kun kunnon pumpulla saa tarvittavat paineet muutamalla painaisulla, mittarin kanssa. Ja asiantuntijoiden ei tarvitse alkaa saivartelemaan, montako on "muutama"
Hyvin toimivia, kestäviä pumppuja saa alle 50 eurolla. Ei tarvitse renkaanvaihdon jälkeenkään kituuttaa huoltsikalle vajailla käsipumpun paineilla.- sai var telua
No onhan se hullua renkaanvaihdon jälkeen kituutella kotiin asti niillä käsipumpun paineilla... Jos niinko ruvetaan saivartelemaan ;)
- Pedelecci
Hyvillä pienilläkin käsipumpuilla saat melko vaivattomasti painetta sen 7-9 baria. Eikähän sillä jo kotia kituuttele!
- pyörätiellä
Pyöräliikkeestä saa muuntokappaleen Presta-Schrader, jolla huoltoaseman mittarista saa ihan hyvin oikean paineen. Kappale kierretään venttiilin päälle ja sitten käytetään kuten normaali auton venttiili.
Huoltoasemilla vaikeus on se, että riittävän paineen saa vain kompurassa kiinni olevasta letkusta suoraan. Ne nykyisin yleiset pönttölaitteet eivät pysty antamaan kuin 6-7 bar maksimipaineita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760