Olen ollut 4 vuotta naimisissa mieheni kanssa. Tästä ajasta 2 vuotta olen kärsinyt kumppanini väkivaltaisesta käytöksestä. Lyömistä, avokämmenellä läimäyttelyä, hiuksista repimistä, tönimistä ja nimittelyä. Välillä on ollut parempia aikoja mutta heti kun tulee erimielisyyttä tai mustasukkaisuuskohtauksissaan hän käy käsiksi. Hän on jokaisen pahoinpitelyn jälkeen ollut tosi katuvainen ja luvannut parantaa tapansa. Mutta 2 kk sitten mittani täyttyi perusteettomista syyttelyistä ja käsiksi käymisestä. Olen asustellut ystävieni luona ja olemme nähneet välillä toisiamme "turvallisissa" olosuhteissa. Olemme pystyneet puhumaan asiasta ja mieheni on luvannut, ettei minun enää tarvitse kärsiä tulevaisuudessa hänen taholtaan väkivallasta ja on tosi surullinen , kun lähdin pois yhteisestä kodistamme. Hän on sanojensa mukaan alkanut käymään terapiassa ja haluaa minun tulevan takaisin. Mutta en tiedä uskallanko, pelkään, että ensimmäisen riidan tullen sama entinen käytös toistuu ja en enää jaksa sitä. Rakastan yhä miestäni, meillä on muuten ollut kaikki hyvin; työpaikka kummallakin, kaunis yhteinen asuntomme mutta silmitön mustasukkaisuus ja väkivaltaisuus ovat aiheuttaneet minulle kovaa ahdistusta ja pelkoa. Pelko on vieläkin tallella ja on ahdistavaa ajatella kaikkea tapahtunutta. Mutta niin hullulta kuin se kuulostaakin niin rakastan todella miestäni, välillä on tosi ikävä häntä. Taistelen tässä järjen ja sydämen välimaastossa. Onko teillä kenellekään kokemusta, voiko väkivaltaisesta käyttäytymisestä päästä irti terapian avulla , missä vaiheessa pystyn taas luottamaan kumppaniini?! On niin neuvoton ja väsynyt olo. Kiitokset lukeneille ja mahdollisesti vastanneille!
Voiko väkivaltainen kumppani parantaa tapansa?!
41
1326
Vastaukset
- Samanlaiset
Parisuhteessa ongelma. Olisko sitä apua tarjolla parille, molemmille.
Suhde on väkivallattomampi, jos sitä hiljalleen muuttaa vain kaverisuhteen suuntaan.
Ei naisen kannata aina olla käytettävissä, vaikka äijä niin haluaisi.
Uhkailuista pitää puhua läheisille, ym. auttaville tahoille.
Ketään äijä ei siedä pakoilureissuja, tilanne vaan pahenee.
Tietenkin väkivaltatilannetta pitää paeta ulos asunnosta, vaikka naapuriin.
Naapurista pitää kuitenkin mennä välittömästi vaikka turvakotiin.
Näissä jutuissa järki taitaa olla terveellisempi vaihtoehto. - Ole onnellinen
ettei teillä ole lapsia. Valitettavasti hyvin harva mies pystyy muuttumaan väkivaltaisuudestaan täysin kokonaan. Ei ainakaan 2kk sitä väkivaltaisuutta lopeta.
Omien sanojensa mukaan miehesi "käy terapiassa". Mistä tiedät totuuden ?
Ymmärrän täysin tunteesi. Itse elin 5v. väkivaltaisessa suhteessa. Mies ei muuttunut.
Jostain sain voimaa lähteä siitä suhteesta, vaikka rakastin miestä . Nyt jälkeenpäin olen tosi onnellinen, että pääsin hengissä eroon miehestä,
Monta kertaa kun tuntui ampulanssien ja poliisin käyntien jälkeen että seuraava kerta voi olla se viimeinen isku.
Itselleni tuli myös paniikki ja ahdistuhäiriö.
Menetin luottamuksen miehiin ja nyt muutaman vuoden jälkeen uskallan jo katsoa luottavaisena tulevaisuuteen. Vaikka varmaan menee pitkä aika ennenkuin päästän ketään toista ihmistä yhtä lähelle kuin exäni pääsi.
Opin sen myös että luottamuksella hänelle kerrotut sanat, tulivat raivonpuuskissa takaisin minulle mitä ihmeellisimmissä tilanteissa.
Mustasukkaisuus, väkivalta ovat sairauksia, ja niistä ei välttämättä pääse koskaan eroon, vaikka terapiassa kävisikin. Tai terapian täytyy kestää monta vuotta, mutta pystyykö miehesi siihen.
Rakkaus ja järki.......minä valitsin sen järjen ja olen hengissä.
Toivon sinulle kaikkea hyvää, mutta älä ole "itsetuhoinen" rakkauden vuoksi. - yksin kotona
Ei voi. Aina ne lupaa muuttua mut tilanne pahenee ajan mittaan. Se väkivaltainen käytös ei lopu sormia napsauttamalla eikä millään pillereillä. Niillä lupauksilla yritetään manipuloida sua jatkamaan suhdetta ja sanon suoraan että ei kannata. ja sellaset terapiat tehoo vasta monen vuoden kuluttua et jos mies sanoo käyneensä terapiassa muutaman viikon niin kannattaa oikeesti ottaa jalat alle. Se vaan uskottelee sulle kaiken. Olen monet kerrat nähnyt omin silmin
- yksin kotona
Niin ja oletko lukenut lehditä just näitä perhesurmia. Sulle käy samanlaisesti vielä jos et osaa erota siitä hullusta. Kannattaa miettiä omaa terveyttä ensin vaikka rakastaa. On todella hullua sanoa rakastavansa väkivaltaista miestä ja sitä en koskaan ole ymmärtänyt. Mut omapahan on nahkas jos jatkat sen kanssa. Lueppa myös ensin näitä palstoja ja muiden viestejä et kannattaako jatkaa.
- vaikea sanoa
Jotkain toiveita on jos mies itse on motivoitunut hoitoon. Sinun pitää olla jämäkkä. Jos väkivalta jatkuu, niin kattilat jakoon.
- oppeliini2
"Mies on hyvä silloin kun ei hakkaa" -on todella väärä asenne!
Tuo pahoinpitelijä ei muuta tapojaan ennenkuin se on tappanut sinut. Eikä siihen edes tarvita kovaa lyontiä.
Pysy kaukana tuosta moukarista niin kauan kunnes olet saanut itsellesi Karate mustan vyon. Silloin ainakin pystyt pitamään puoliasi.
Ellet viitsi vaivautua oppimaan fyysillista itsepuolustusta, pysy moukari hirviostä kaukana! - fiksumpi mies
Toivo on tyhmien lohdutus. Jätä se ennen kun sut hakataan
- ValoPuro
En neuvo sinua muuttamaan kotiin ennen kuin luotat toiseen. Tiedät kun luotat.
Tärkeää olisi, että annat hänelle arvostusta siinä asiassa, että hän on hyväksynyt virheensä. Jos hän todella katuu tekojaan ja todella käy terapiassa hän työstää tuolloin itseään ja samlla myös joutuu terapia ryhmän takia peilaamaan itseään. Tuo peilikuva saa varmasti hänet inhoamaan itseään ja kaipaamaan positiivisia kannustimia. Uskon että hyvä luo hyvää.
Toisaalta sinun on pidettävä huolta itsestäsi ja ehkäpä haettava terapiaa itsellesikin. Alan ammattilaisilla on aina viisaita neuvoja, varmasti parempia kuin meillä tavallisilla "tollukoilla".
Ihminen on aina kehittynyt, joten miksei miehesikin kehittyisi, jos hän sitoutuu asiaan. Polku on pitkä ja mutkainen ja muistuttaa letkajenkkaakin. En usko miehesi muuttavan seinään kiltiksi, etkä saisi sellaista vaatiakkaan, mutta ajalla hän varmasti tuolla voi työtä tekemällä saavuttaa vaikka rauhan nobelin :).
Mutta ennen sitä ole varovainen, sillä yksi lyönti voi olla liikaa -pienikin.
Tee miehestäsi rikosilmoitus. Varmistat sillä miehesi prosessin läpikäynnin.
Selvitä miehellesi syy miksi teet sen, vahvisttaaksesi hänelle sen, että hän ei saa lyödä ketään.
Pidä huoli, ettei hän syyllisty henkiseen väkivaltaan kanssasi.
Mieti omat voimavarasi...
Toivon sinulle ja miehellesi kaikkea hyvää.- ValoPuro
Muista tehdä miehestäsi rikoslilmoitus.
Hän saattaa muuten luovuttaa terapian ja olla vaarallinen jollekulle toiselle tai sinulle.
Jopa kuollettava (vaikka hän ei itsekkään haluasisi).
- samaa kokenut
On se mahdollista että hänen käytöksensä muuttuu, mutta siihen vaaditaan pitkä terapiassa käynti ja siihen sitoutuminen, hermojen hallinta kurssejakin on olemassa. Mutta tosi asiahan se on että kun on väkivaltaista käyttäytymistä takana niin edes mitkään terapiat ei anna varmuutta 100% siihen että vanha käytös malli ei joskus palaisi vaikka siitä hetkeksi eroon pääsisikin. Minä olen elänyt väkivaltaisen ihmisen kanssa jonka käytös malli muuttui monen vuoden terapian avulla, olemme yhä yhdessä mutta vieläkin tulee sellaisia riita tilanteita joissa minä koen tilanteen uhkaavana ja pelkään käsiksi käymistä, mutta ei se pelko siitä varmaan koskaan lähde kun kerran on jo samalta ihmiseltä turpaan ottanu. Joten kannattaa miettiä sekin asia että onko valmis ottamaan sen riskin että tuleeko pahoinpidellyksi enää vaiko ei. Ainaisessa pelossa eläminen on todella raskasta ja kuluttavaa.
- 436634
smaa mieltä, pelossa eläminen aiheuttaa lopulta oman sairastumisesi, sellaista jatkuvaa stressitilaa ei kestä ruumiisi kun on 20 vuotta jatkunut. Uhraat ikäänkuin oman ruumiisi. Sydämesi pettää, saat astman ja diabeteksen, tms. Jatkuvaa varpaillaoloa ja varomista kaikessa mitä tekee ja sanoo. EIIIII...ikinä en ryhtyisi tuohon.
- jk
ei voi
- 4746774
kyseessä on narsistinen tai psykopaattinen persoonallisuushäiriö. Jopa sosiopaatti. Olen sitä mieltä että 99% tapauksista ei muutu. Uskoontulo voisi muuttaa. Katsos, kyse on hänen luonteesta. Oma isäni on tällainen, äitini jaksoi sitä rumbaa useita vuosia, välillä lähdettiin pakoon, sitten taas palattiin kotiin. He erosivat. Näistä ajoista on 23 vuotta kun he erosi, ja luonne on sama yhä tänäkin päivänä, minä jälkeläisenä tiedän parhaiten. Kuvioon tuli mukaan vielä kaiken lisäksi viina, ja hän muuttui 100-kertaa pahemmaksi, pirullisemmaksi. Poliiseja saa soitella, joutui putkaan. Hänellä on jonkunlainen suhde naiseen, mutta arjessa sama luonne tulee aina esille, hän voisi tappaa kenet vaan, tiedän sen. Luonne EI muutu 25 vuodessakaan. Sellaiset ihmiset ei kestä stressiä, eikä kriisejä. heillä ei ole keinoja selviytyä niistä niin kuin normaaleilla ihmisillä. Aina kun tulee stressi, erimielisyys, vanha luonne tulee esiin. Lapsuuden ongelmat kai aiheuttaneet sen.
- 647456
varaudu hautajaisiisi, tee jo testamentti valmiiksi.
- yksinäinen mies
Otas mut mieheksesi niin ei tarvii pelätä enään ikinä. Tastä ei tarjous parane meinaan. En ole rikas tai komea mut olen turvallinen mukava mies joka auttaa kodin askareissakin. Imuri pysyy kädessä ja ruokaakin osaan laittaa. Urheilen säännöllisesti ja baareissa en ole käynyt vuoteen joten en tykkää baareista. Että sellasta. Jätä ainakin se väkivaltainen miehes kun sellaseen eiole parannusta. Luonne on jokaisella oma ja sitä luonnetta ei voi yhtäkkiä muuttaa vaikka kuinka lupaisi muuttua kiltiksi. Joku jo sanoikin et se uskottelee sulle et kaikki muuttuu hyväksi mut kuinka moni oikeesti on nähnyt sellaista et väkivaltainen mies on muuttunut yhtäkkiä kiltiksi. En usko et kukaan.
- apua,apua
Kiitos kaunis kommenteistanne
- poispoispois
apua,apua kirjoitti:
Kiitos kaunis kommenteistanne
Pidä kiinni tosta asenteesta. Et ole vielä "etäällä". Pelon aiheuttamasta stressistä kestää aikansa palautua. Jäitä hattuun ja Tsemiä!
- neuvontaa
Kenenkään ei pitäisi pelätä väkivaltaa omassa lähisuhteessaan. Mikäli haluat vielä miettiä asiaa niin voit saada tukea,apua ja neuvontaa esimeriksi Tukinaisen kriisipuhelimesta puh. 0800-97899 ma-pe klo 9-15 ja viikonloppuisin klo 15-21. Voit ottaa yhteyttä myös nimettömänä netin kautta: www.nettitukinainen.fi. Raiskauskriisikeskus Tukinainen auttaa nimestään huolimatta myös lähisuhdeväkivallan uhreja.
- jo eronnut
samaa kokeneena, se vaikuiitti työssäkin, minua ihmeteltiin kun olin omissa oloissani, enkä osallistunut mihinkään, olin niin alistettu..
- kokemusta on
Älä vaan missään nimessä ota sitä enää takaisin. Itse katselin kaksi vuotta niitä turhia lupauksia. Joka kerta oli katuvainen mut eipä kun uudestaan toistui aina sama homma. Tiedän miten vaikeaa siitä on olla päästä irti kun tunteet ja järki sanoo ihan muuta, mutta kiitos kavereille et olivat tukena. Ilman niitä en olisi ollut vahva ja lähtenyt suhteesta. Menin vielä virheen tekemään uudestaan ja otin takaisin ja kiitoksena siitä oli tärykalvo hajalla, että näin. Ja jälkeenpäin oon kuullut et väkivaltainen on ollut myös mua ennen ja meidän jälkeenkin. Juttelemassa me ammattiauttajalla käytiin mut eipä onnistunut. Et se siitä turhista lupauksista. Vaikeaa se on, mutta kyllä siitä lopulta yli pääsee vaikka ei ikinä varmaan ihan täysin. Mut aika auttaa siihen.
- saman kokenut
Hyvä apua,apua. Älä palaa takaisin väkivaltaiseen suhteeseen; lähde nyt lopullisesti. Laita avioero vireille ja aloita uusi elämä ilman pelkoa. Väkivaltainen mies ei muutu koskaan, käy sitten terapiassa tai ei. Usko pois, tiedän sen kantapään kautta. Et voi rakastaa miestä, jota pelkäät, tajuat se nopeasti. Hae itsellesi keskusteluapua, jotta selviytyisit kokemuksistasi ja pääset aloittamaan uuden elämän. Puhu ystävillesi; varmasti saat heiltä tukea. Mutta älä palaa takaisin.
- apua,apua
En ollut osannut varautua tähän pahaan oloon, joka tuntuu ihan sydämen rytmihäiriöiltä ja ahdistus on välillä kova, kun herään painajaisista, joissa nämä väkivaltaisuudet toistuvat ja toistuvat. Ja mieheni tekstiviestit ja soittelut ja anelut, milloin tulen takaisin, pahentavat asiaa. Olenkin sanonut, että terapiat ovat vielä alussa ja edessä on pitkä tie. Alussa lähtiessäni pois kodistamme koin onnistumisen tunnetta, että minulla oli voimia repäistä itseni irti kodistani ja miehestäni. Nyt olotilat menevät vuoristorataa. Kaipa se kuuluu asiaan. Asiaa eivät paranna mieheni soittelut. Joskus en vastaa mutta joskus on pakko, kun on kyse kotiimme liittyvistä asioista. Mutta olen saanut voimaa terapiasta ja teiltä, jotka olette viitsineet kommentoida kirjoituksiani ja parilta ystävältä, joiden luona sain asua ennen kuin löysin oman asunnon. En ole vielä pystynyt tarkasti kertomaan lähisukulaisille elämästäni. Tuntuu tuskalliselta sanoa ääneen omalle siskolleen, missä pyörityksessä sitä on elänyt ja miten vieläkin syyllisyys ja häpeä liittyvät näihin ikäviin tapahtumiin. Mutta katse kohti kesää ja kohti uudenlaista ja erilaisempaa elämää. Hyvää kevättä kaikille:)!
- minä
apua,apua kirjoitti:
En ollut osannut varautua tähän pahaan oloon, joka tuntuu ihan sydämen rytmihäiriöiltä ja ahdistus on välillä kova, kun herään painajaisista, joissa nämä väkivaltaisuudet toistuvat ja toistuvat. Ja mieheni tekstiviestit ja soittelut ja anelut, milloin tulen takaisin, pahentavat asiaa. Olenkin sanonut, että terapiat ovat vielä alussa ja edessä on pitkä tie. Alussa lähtiessäni pois kodistamme koin onnistumisen tunnetta, että minulla oli voimia repäistä itseni irti kodistani ja miehestäni. Nyt olotilat menevät vuoristorataa. Kaipa se kuuluu asiaan. Asiaa eivät paranna mieheni soittelut. Joskus en vastaa mutta joskus on pakko, kun on kyse kotiimme liittyvistä asioista. Mutta olen saanut voimaa terapiasta ja teiltä, jotka olette viitsineet kommentoida kirjoituksiani ja parilta ystävältä, joiden luona sain asua ennen kuin löysin oman asunnon. En ole vielä pystynyt tarkasti kertomaan lähisukulaisille elämästäni. Tuntuu tuskalliselta sanoa ääneen omalle siskolleen, missä pyörityksessä sitä on elänyt ja miten vieläkin syyllisyys ja häpeä liittyvät näihin ikäviin tapahtumiin. Mutta katse kohti kesää ja kohti uudenlaista ja erilaisempaa elämää. Hyvää kevättä kaikille:)!
Jee
- toivoa on
Toisessa ketjussa oli todella hyvä kommentti asiasta mieheltä joka on itse ollut väkivaltainen.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10565229/#comment-55042597 - täysin nolla
Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, Jätä se, joko tuli viesti perille??
- ll...
Missä oma itsekunnioitus? Rakastat miestä joka on hakannut sua? Se ei pidä paikkaansa, se on harhaluulo. Jos pääsisit siitä eroon mikä on vaikeaa koska olet pieksemisen myötä vajonnut niin syvälle että et edes tiedosta tunteita ja itseäsi, alkaisit myöhemmin vihata miestäsi.
Miehesi ei rakasta sinua, ei koska ei kunnioita ja kohtelee väkivaltaisesti. Kaikenlisäksi kertoo miehen persoonallisuudesta ja yksinkertaisuudesta sekin, että lähtee sortumaan fyysiseen väkivaltaan. Eli luuseria "rakastat."
Ja nuo rakkaustunteet on täyttä paskaa, kuten jo sanoin olet pieksemisen kautta menettänyt todellisuuden tajun ja itsesi.
Kannattaa hakea apua ammattitaholta. Itse menin psyk pkl:lle keskustelemaan koska oli jo kehkeytynyt psyykkiset oireet väkivallan seurauksena. Väkivallasta pystyin kertomaan terapeutille vasta noin vuoden tapaamisten jälkeen. Sain lääkityksen, ja aloin pikkuhiljaa nousemaan sudenkuopasta. Kun nousin sieltä apua ja tukea saanneena, aloin nähdä poikakaverin täytenä luuserina. Pikkuhiljaa hankin oman kämpän ja lopulta löin välit poikki kokonaan.
Ja nyt vuosi eron jälkeen voin sanoa että iki päivänä en sitä luuseria takas ottaisi, se ei ole edes mies. Enkä aido moikata jos törmätään. Ja se paska ei ole ansainnut mun ystävyyttä, ei mitään. Ja silloin kun se sai mua piestä vähien aivosolujensa kanssa muinoin, luulin myös rakastavani sitä ja luulin etten koskaan löytäisi ketään jota rakastaisin yhtä paljon.
No, nyt seurustelen maailman ihanimman Miehen kanssa jonka rinnalla exä on tuhat kertainen nolla.
Sanonpa vain että olet nyt täysin syvällä suonpohjalla ja tarvit apua koska kukaan selväjärkinen ja itseään kunnioittava ihminen ei voi rakastaa sellaista ihmistä joka hakkaa. Jos koet että rakastat sitä, tiedät itsekin että olet tosi pahasti suossa. Hae apua. - täysin nolla
Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei voi, Ei
- Hacelkate
Älä usko hänen lupauksiin. EI se koskaan parane. Alemmuden tunto on hänen ongelma, josta ei niin vain päästä.Se on luonteessa ... Jaksamista sinulle.
- Ansaitset parempaa
Nyt kun oman asunnon löysit, pysy siellä ja nauti omasta rauhasta (myös henkinen rauha). Älä ihmeessä muuta takaisin tai hyväksy miestäsi enää.
tämän neuvon annan aivan tosissani.
Vaikka hänkin kävisi terapiassa, tiedät että luonteensa on väkivaltainen ja mikä tahansa pieni virike voi taas sen tuoda esille. Haluatko elää tällaista elämää?
Itselläni vähän samanlainen tapaus, terapia ei antanut mitään apua, mies ei suostu menemään, joten miksi minun pitäisi tehdä kaikki "työ" yksin. Joten ainoa ratkaisu on muuttaa erilleen. Jo sinun itsesi vuoksi. Toivon lykkyä tykö.
Ansaitsen paremman miehen. - onko toivoa
minulla oli mies joka koko parisuhteemme ajan uhkaili ja kävi kiinni, ajoi ulos yölläkin ja ihan selvinpäin, kaikki tuli siitä, jos en noudattanut hänen antamia ohjeita rahankäytössä ym. vaikka itsekkin työssä kävin ja yksin hoidin kotityöt..
nyt olen jo eronnut ja hänellä uusi vaimo, mutta mietin joskus, onko hän ollut yhtä ilkeä uutta vaimoaan kohtaan, vai ottiko eros opiksi, eikä koskaan enää kohtele huonosti uutta vaimoa.. - naapurin mies
Ei ole toivoa. Sinuna kysyisin siltä uudelta vaimolta. Luultavasti se kärsii pahemmin kuin sinä
- apua,apua
Tulinpa kommentoimaan omaa tilannettani reilun kuukauden jälkeen. Olen käynyt terapiassa säännöllisesti ja se on auttanut minua purkamaan tilannettanit ja ymmärtämään miksi oli niin vaikea lähteä väkivaltaisesta suhteesta. Itsensä syyllistäminen ei auta pätkääkään. Väkivalta tulee niin kuin minunkin tapauksessani pikku hiljaa ja sitä alkaa miettimään, että mitä tein väärin tai jätin tekemättä, että puoliso käyttäytyy niin kuin käyttäytyy. Jotkut tällä foorumilla ovat kyseenalaistaneet rakkauden tunteet puolisoani kohtaan, että miten voi rakastaa, jos toinen lyö, Se on vaan sellainen juttu, kun on niitä tosi hyviäkin aikoja ja sitä uskoo, että kaikki kääntyy hyväksi. Tällä hetkellä en ole muuttamassa takaisin mieheni luokse vaan jatkan terapiaa niin kuin miehenikin. Olemme jonkin verran yhteyksissä, hän toivoo, että joskus palaisin hänen luokseen. Hän uskoo, että pääsee väkivaltaisesta käytöksestään irti. En ole luvannut hänelle mitään, näin itsekseen on ollut hyvä olla, vaikka välillä ahdistaa ja on vaikeaa. Mutta tulevaisuuteen katson valoisasti, näillä mennään. Annan itselleni aikaa käydä läpi tapahtuneita asioita ja olenkin sanonut miehelleni, että tulevaisuus näyttää onko meistä enää saman katon alle. Nyt haluan olla yksin ja nauttia siitä, ettei tarvitse pelätä. Hyvää kesää kaikille!
- uusi elämä alkoi
Siunausta sinulle ja voimia! Toivon, että miehesi pääsisi vapauteen väkivaltaisesta käytöksestään ja voisitte palata yhteen ja olla onnellisia. Kokemuksesta tiedän, että se on mahdollista. Siinä tarvitttiin vain ihmisen tahtoa korkeamman voiman apua, muuten se ei onnistunut. Jeesus auttoi miestäni ja mennyt on mennyttä.
- jo eronnut
minä palasin kuusi kertaa takas ja aina vähän ajan kuluttua alko sama käytös, eli aina ei onnistu, mutta tsemppiä!
- NarsistinVaimo
Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei ainakaan tämä minun tapaus mikskään muutu. Ollaan erottu ja palattu, tilanne on kääntynyt niin että minä olen se joka pyytää anteeksi miehen käytöstä. Turpaan tulee syyttä ja minä olen sen ansainnu. Ekan kerran jälkeen se pyys anteeks, ei koskaan tekis niin enää. Tyhmä olin ja annoin. Sitte tuli kuvioon myös henkinen väkivalta, kuinka luuseri olen, täys nolla, säälittävä huora ym.. En osaa edes siivota, herra itse makaa sohvalla ja valittaa ettei saa tarpeeks huomioo. Nyt päätin lähteä viimesimmän lyönnin jälkeen. Ei kiitos enää. Ja siis mieshän jätti minut, koska on niin loppu tähän. Samaa se on aikasemmissakin suhteissaan tehny, jopa vielä samoista syistä ja samalla kaavalla, akka ulos lumihankeen herran ryyppyillan jälkeen. Ainakaan tämä tapaus ei tapojaan muuta.
- Taas mustelmilla
NarsistinVaimo kirjoitti:
Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei ainakaan tämä minun tapaus mikskään muutu. Ollaan erottu ja palattu, tilanne on kääntynyt niin että minä olen se joka pyytää anteeksi miehen käytöstä. Turpaan tulee syyttä ja minä olen sen ansainnu. Ekan kerran jälkeen se pyys anteeks, ei koskaan tekis niin enää. Tyhmä olin ja annoin. Sitte tuli kuvioon myös henkinen väkivalta, kuinka luuseri olen, täys nolla, säälittävä huora ym.. En osaa edes siivota, herra itse makaa sohvalla ja valittaa ettei saa tarpeeks huomioo. Nyt päätin lähteä viimesimmän lyönnin jälkeen. Ei kiitos enää. Ja siis mieshän jätti minut, koska on niin loppu tähän. Samaa se on aikasemmissakin suhteissaan tehny, jopa vielä samoista syistä ja samalla kaavalla, akka ulos lumihankeen herran ryyppyillan jälkeen. Ainakaan tämä tapaus ei tapojaan muuta.
Kyllä vaan..mulla kas samanlainen narsistimies, joka on aina oikeassa. Hakkaa ja potkii, ja mukiloi nyrkein. Viimeksi nyt lauantaina. Olen tosi mustelmilla ja kipeä. Töissä pakko peitellä mustelmia ja olla kuin ei olisi mitään tapahtunut. Kipeä olen etten kärsi kunnolla kävellä. Miehen mielestä olen sen ansainnut, tai sitten kehuu et itse olet kolhinut itsesi, turha luulla et kukaan uskoisi, hän kuulema pitää siitä huolen. Haukkuu hulluksi ja huoraksi ym..kuulema ei muuten käskyt mene perille kuin nyrkillä takoen. Olen tosi ahdingossa ja mietin miten pääsen pois, muualle. Hän kun vahtaa joka askeleen. Ja jos lähden niin sitten kuulema vasta tuleekin turpaan. Auttakaa !!
- eronnut yksin
Taas mustelmilla kirjoitti:
Kyllä vaan..mulla kas samanlainen narsistimies, joka on aina oikeassa. Hakkaa ja potkii, ja mukiloi nyrkein. Viimeksi nyt lauantaina. Olen tosi mustelmilla ja kipeä. Töissä pakko peitellä mustelmia ja olla kuin ei olisi mitään tapahtunut. Kipeä olen etten kärsi kunnolla kävellä. Miehen mielestä olen sen ansainnut, tai sitten kehuu et itse olet kolhinut itsesi, turha luulla et kukaan uskoisi, hän kuulema pitää siitä huolen. Haukkuu hulluksi ja huoraksi ym..kuulema ei muuten käskyt mene perille kuin nyrkillä takoen. Olen tosi ahdingossa ja mietin miten pääsen pois, muualle. Hän kun vahtaa joka askeleen. Ja jos lähden niin sitten kuulema vasta tuleekin turpaan. Auttakaa !!
Tiedän tunteen. Hakkaamisen jälkeen seuraavana aamuna kun en tahtonut päästä sängystä ylös tämä mies sanoo "turha kerjätä sääliä"
- sairasta
Kuuleppa.
miehesi on sairas. Tuo on tauti joka ei parane. Hankkiudu eroon oman turvallisuutesi takia. Mies puhuu hyvää ja kaunista mutta se seuraava kerta tulee, usko pois vaan. Eroa jollet ole jo tehnyt sitä. - ei uhrin syy
juuri näin, väkivaltainen uhkaa jos sen jättää, siksi monet ei uskalla jättäää!
- ei koskaan enää
Hyvin harva muuttaa tapaansa lopullisesti. En menisi väkivaltaisen eksäni kanssa yhteen vaikka se olisi viimeinen mahdollisuus saada parishde. Seksi ei ole niin tärkeää
- apua,apua
Ketjun aloittajana voin nyt todeta, että erohan siitä tuli. Ei auttanut terapiat ja lupaukset. Hän kyläili luonani ja ärsyyntyi jostain ihan mitättömästä asiasta (katsoin hänen mielestään väärää tv-kanavaa) ja kävi kimppuuni. Onnekseni mitään suurempaa ei ehtinyt tapahtua vaan pääsin vessaan pakoon ja soitin poliiisit. Hain avioeroa samantien ja minut valtasi suuri helpotuksen ja huojennuksen tunne siitä, ettei minun tosiaan tarvitse enää sietää tuollaista käytöstä. Nostan kädet pystyyn, olen antanut hänelle mahdollisuuksia ja uskonut lupauksiin, nyt se on loppu. Rakkaus ei ole lyöntejä,iskuja,haukkumista,kuristamista, hiuksiin tarraamista. Enää eivät ne nk.hyvät ajat kantaneet pahoja aikoja pois. Jokaisessa parisuhteessa varmasti riidellään mutta väkivalta on aina tuomittavaa. Aika aikaansa kutakin, joskus oppi tulee kantapään kautta. Voimia kaikille, jotka miettivät jatkaako vai ei, minun tapauksessani jatkoaika on nyt loppu. Hyvää joulun odotusta kaikille:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964774Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083804Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1082220Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321258
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621246- 531105
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4931059