Olen nyt 8viikkoa laihduttanut, yrittänyt syödä vaan vähemmän, liikuntaa en ole lisännyt. Painoa on tippunut -12kg. Nyt pari viimeistä viikkoa tökkinyt kovasti ja tuntuu että herkkuja uponnut ihan liian kanssa. Nyt täytyisi saada taas itseään niskasta kiinni.
Millä tavalla minun on mahdollista pudottaa -10kg viidessä viikossa? Kaipailisin vinkkejä ja kuuri ehdotuksia? Olisi juhlat tiedossa ja pakko olla saada painoa alas :) Tällä hetkellä painan siis 95kg ja pituutta on 163cm. Matkaa normaali painoon on siis vielä huimasti....välitavoite 85kg pitäisi kuitenkin nyt saavuttaa :)
Aikaa 5viikkoa ja -10kg pitäisi saada pois
16
1567
Vastaukset
- Vanha Jojo
Kahta kiloa viikossa et saa pois, vaikka rupeaisit vesipaastolle. Tähänastinen pudotuksesi on tapahtunut hiukan liian nopeasti, joten ei ole ihme, jos alat kyllästyä. Liian pienellä ruokamäärällä ei jaksa, kannattaa siis syödä vähän enemmän oikeaa ruokaa, niin herkut houkuttelevat vähemmän.
Unohda juhla (siis laihdutustavoitteena), ja jatka hiukan rennommalla otteella. Eivät ne kilot ole parissa kuukaudessa tulleetkaan, joten niiden putoamiselle täytyy antaa aikaa. Sopiva pudotustahti on puoli kiloa viikossa, korkeintaan vähän päälle.
Jos juhliin mennessä olet 15 kg hoikempi kuin silloin, kun muut näkivät sinut edellisen kerran, laihtumisesi kyllä varmasti huomataan. Toisaalta, kyse on loppuelämästä, yksi juhla ei siinä ole kuin yksi ohikiitävä hetki. Mieti mieluummin sitä, kuinka paljon enemmän jaksat esimerkiksi vuoden kuluttua, kun ylimääräinen taakka on poissa. Onnea matkaan! - hikeä pintaan
5 viikos laihtuu helposti 10 kg jos vain haluaa ja tekee oikeita juttuja. Hikoilemalla lähtee jo se kaks kiloo viikos joten sun pitää vaikka polkee kuntopyörää isolla vastuksella tunti päiväs. Siinä jo hikoilee tarpeeksi jos se vastus sellanen et sen tuntee jaloissa. itsellä ainakin toimi viime vuonna.
- Vanha Jojo
Jos joku jaksaa polkea tunnin päivässä pyörällä, joka ei liiku mihinkään, auttaahan se toki. Pelkästään sillä ei kukaan laihdu kahta kiloa viikossa, siitä olen aivan varma.
Kuntopyöräily on kaikista kymmenistä kokeilemistani kuntoilumuodoista ehdottomasti tylsin. En usko, että monikaan jaksaa sitä tunnin päivässä veivata, ainakaan kovin pitkään. Se on sitä paitsi liikuntana yksipuolista, eikä kehitä kuin alavartaloa.
Liikunta on hyödyllistä tuhannesta muusta syystä kuin laihtumisen vuoksi, ja siksi sitä kannattaisi harrastaa. Olen itse elävä esimerkki siitä, että jokaiselle löytyy laji/lajeja, jota/joita haluaa ja jaksaa harrastaa. Lajeja on niin paljon, että varmasti kokeilemalla löydät omasi. Eikä niiden tarvitse olla kalliiden kuntokeskusten jumppia tai erikoisvarusteita vaativia lajeja, kotona tai lähiympäristössäkin on monia mahdollisuuksia liikuntaan. - kysyn vaan
Vanha Jojo kirjoitti:
Jos joku jaksaa polkea tunnin päivässä pyörällä, joka ei liiku mihinkään, auttaahan se toki. Pelkästään sillä ei kukaan laihdu kahta kiloa viikossa, siitä olen aivan varma.
Kuntopyöräily on kaikista kymmenistä kokeilemistani kuntoilumuodoista ehdottomasti tylsin. En usko, että monikaan jaksaa sitä tunnin päivässä veivata, ainakaan kovin pitkään. Se on sitä paitsi liikuntana yksipuolista, eikä kehitä kuin alavartaloa.
Liikunta on hyödyllistä tuhannesta muusta syystä kuin laihtumisen vuoksi, ja siksi sitä kannattaisi harrastaa. Olen itse elävä esimerkki siitä, että jokaiselle löytyy laji/lajeja, jota/joita haluaa ja jaksaa harrastaa. Lajeja on niin paljon, että varmasti kokeilemalla löydät omasi. Eikä niiden tarvitse olla kalliiden kuntokeskusten jumppia tai erikoisvarusteita vaativia lajeja, kotona tai lähiympäristössäkin on monia mahdollisuuksia liikuntaan.On se tylsää se kuntopyörällä polkeminen mut se on tehokasta jos polkee isolla vastuksella. Itse olen laihtunut paljon polkemalla. Kuuntelen samalla musaa ja katson telkkaria olohuoneessa kun poljen ja tunti meneekin aika nopeesti.
Eli se tehokkuus on kaiken aa ja oo. Onko sillä sit väliä on se tylsää kunhan laihtuu? - kysyn vaan
kysyn vaan kirjoitti:
On se tylsää se kuntopyörällä polkeminen mut se on tehokasta jos polkee isolla vastuksella. Itse olen laihtunut paljon polkemalla. Kuuntelen samalla musaa ja katson telkkaria olohuoneessa kun poljen ja tunti meneekin aika nopeesti.
Eli se tehokkuus on kaiken aa ja oo. Onko sillä sit väliä on se tylsää kunhan laihtuu?Sen polkemisen jälkeen voi mennä vaikka salille nostelee painoja ja muuta tekemään.
Tai voi mennä salille jos ei omista kuntopyörää ja siellä ensin polkee 20 minsaa, sit nostella painoja, sit taas polkee 20 minsaa ja tolleen vuorotellen se kehittää koko vartaloa. Aikaahan siinä menee mut mut jos haluu laihtuu niin siihen pitää panostaa kunnolla. Mikään ei tule ilmaiseksi.
- zxcsara
Höpönlöpö kuntopyöräily ei juuri laihduta! 10 kg 2 viikossa, ei vaan onnistu. Thatsit.
- ljlklhkjgyj
Tuossa kysyttiin 10kg 5viikossa...
- nutrailija33
ljlklhkjgyj kirjoitti:
Tuossa kysyttiin 10kg 5viikossa...
Itse sain nutraamalla kuudessa viikossa 11 kg pois.
- oiw09e
Cambridge!
En kyllä sano että 10kg lähtis mutta aika lähelle...ainakin 6kg.
Pitkiä kunnon hikilenkkejä,vaikka kävelyä, vielä 5 päivänä viikossa.
Onnistut varmasti,aloita heti!!- Amber22
Jep, cambridgella laihtuu TERVEELLISESTI! Eli toisin kuin millään kaalisoppa-dietillä, cambridgella saat kaikki tarvitsemasi ravinto-aineet, protskut jne. ja kaloreita tulee niin vähän että 2kg viikossa ihan "helppojuttu". Lisäksi on hyvänmakuisia. Ainakin omaa valmentajaani voin suositella, pistää kenet tahansa ruotuun ja on mahtava tuki!
- pyykkiä
Katso netistä taikakeiton ohje ja noudata sitä, niin kahdessa viikossa lähtee tuo 10kg helpost.
Siis tuo taikakeittohan on se kuuluisa kaalisoppa, jolla amerikassa laihdutetaan sydänleikkauksiin meneviä liian lihavia ihmisiä. - kyllä jos haluaa
kyllä tippuu 10kg 5 viikossa jos vain haluaa. jos olet pullamössö herkkusuu niin sitten ei. ittestä kiinni. kyllä se alkaa vitutttamaan kun 5vk syö helvetisti vähemmän kun tarvis, mutta sen se vaatii.
sun tarvis syödä miinus 14000kcal (neljävituntoistatuhatta kaloria) viikossa että siihen pääsisit.
juoksua hemmetisti ja järkevästi ruokaa. ei vähää koska sitten pysähtyy aineenvaihdunta ja ollaan säästöliekillä.
uusimmassa muscle&fitness lehdessä on hyviä vinkkejä painon tiputtamiseen ja rasvan polttoon. siitä lehdestä saat enemmän tietoa painon pudottamisesta kuin ikinä suomi24:jästä.
suosittelen lehteä!
ja dietin lopussa saa yhdessä päivässä tiputettua nesteitä ainakin kaksi kiloa( jos siis haluaa päästä vain näennäisesti tavoitteeseen :)- kyllä onnistuu
Juu laiska ei onnistu laihduttamaan 10kg 5 viikos. mut jos panostaa niin onnistuu helposti mut pitää joka päivä kuntoilla ja syödä terveellisesti.
- mie´´
Ravinnoksi vettä, onnistut varmasti.
T. anorektikko - Khyllä!
Kaikilla meillä on erinlainen elimistö ja se toimii/reakoi eriasioihin eritavalla. Itse olen huomannut että pyöräily auttaa mutta sen lisäksi täytyy tehdä myös paljon muuta painonsa vuoksi. Asenne täytyy olla kohdallaan ja läheisten tuki on tärkeä osa laihdutus projektia. Mielestäni sinä kyllä voit onnistua tavoitteessasi! onnea siis siihen :)
- oppeliini1
Tunnin oikein reipas kävelylenkki joka ikinen päivä. Sen jälkeen kehon treenaus (hae kirjastosta dvd avuksi).
Syo vähemmän, paljon vähemmän, mutta syodä täytyy. Jätä kaikki valkea pois, sokeri kaikissa muodoissaan, alkoholit kaikissa muodoissaan, pastat jne..
Ja liiku. Nouse tyopoytäsi edestä joka tunti ja tee punnerruksia 5min, kävele korttelin ympäri lounastauolla ja syo vähemmän.
Anna vatsasi levätä. älv tunge suuhusi mitään kello 17 jälkeen, ennen aamiaista ja pidä sekin kevyenä. Huomaat muutaman päivän päästä että ei tee mielikään isoja annoksia.
Tuosta saattaa jopa (hyvässä lykyssä) tulla elämäntapa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse874684Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.722121Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301182
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 511044
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924