Olen käynyt miehen kanssa ravintolassa syömässä pari kertaa ja samoin kahveilla. Mies joka kerta maksanut kaikki laskut. Olen sanonut hänelle että minäkin voisin vuorostani maksaa mutta hän on ehdottomasti sitä mieltä että minä en saa maksa ja näyttänyt jotenkin loukkaantuneelta kun edes moista ehdotan..Samoin kun hän on ollut luonani yötä hän on tuonut kassillisen ruokaa mukana, jotta voimme yhdessä laittaa ruokaa. Olen sanonut että maksan kyllä hänelle näistä mutta edelleen mies kieltäytyy ottamasta rahaa. Minua jotenkin nolottaa kun hän on maksanut kaiken ja minä en mitään. Pitääkö minun nyt antaa hänelle väkisin rahaa tai siepata lasku ravintolassa ja käydä maksamassa?
Treffeillä maksaminen
14
861
Vastaukset
- VoiOiiOiEiSyytä
Ole vain onnellinen että olet tavannut oikean miehen. Turha valittaa. Oletko itse sitten mies? Nauti siitä että sinua kohdelllaan kuin lähes kaikkilalla maailmassa
- itsellinen nainen
Hyi helvata, ei ikinä.
- mies36.v
Onhan se kiva et parilla ekoilla treffilla mies maksaa ja herrasmies mäistäkin.Yritä selittää sille et laskut kuuluu jaksaa ja kun on enemmän tutustuttu mut jos ai auta niin voit sitte vaikka siepata sen laskun ja maksaa
- antamisen ilo
Laskun sieppaaminen ei kuulosta kovin hyvältä. Entä sitten se, että kun menet hänen luokseen, niin viet puolestasi kassillisen ruokaa, että voitte laittaa yhdessä? Jos hänellä on ruokatarpeet jo valmiina, niin sinun tuomiset voi laittaa pakastimeen yms. odottamaan. Tai ilmoitat hyvissä ajoin, että aiot tuoda ruoat muassasi, niin hänen ei tarvitse valmistautua. Aina voi keksiä tilanteita, joissa voi olla tarjoavana osapuolena. Ja sitten voit antaa hänelle jotain muutakin kuin ruokaa. Katsele ympärillesi hänen luonaan. Aina voi viedä jotain keittiötarvikkeita yms.
- samoin
Minä myös tapailen miestä, joka haluaa maksaa kaiken. Vaikka hän itse ei söisi/joisi mitään esim kahvilassa niin hän maksaa minun laskuni. Hänen mielestään on häpeällistä antaa naisen maksaa.
- Qme
Olen myös tavannut tuoreeltaan miehen, joka maksaa minun laskuni. Olen joka kerta ihan hämilläni, sillä ei minua ole näin kohdeltu ikinä ennen. Jos vielä oppisin itse valitsemaan joskus jotain muutakin, kuin halvimman vaihtoehdon. Mutta kun tulee huono omatunto jos syön tai juon toisen rahat! :D
Ei kyllä parane tottua tällaiseen, tuntuu liian hyvältä ollakseen totta. - Terno Majavalandia
Nykyajan naisissa tuntuu olevan tämä "vika" ettei enää tajuta miten hännystelyssä molemmat toimii. Mies maksaa, mies auttaa istumaan, avaa ovet jne hyvien tapojen mukaiset toimet. Mies ei ole enää mies eikä nainen nainen vaan ollaan sukupuolettomia persoonia kaikki tyynni. Yritä siinä sitten toimia jonkun tavan mukaan kun mitään tapoja ei ole.
Jos miehen maksaminen häiritsee niin siitä sovitaan ennen ruokailua tyyliin "minä maksan sitten omani" tai "pannaan lasku puoliksi". Jos mies tästä loukkaantuu, on tällä vikaa päässä ja hyvä huomata ennen, kuin päästään pitemmälle mahdollisessa suhteessa. - me lucky!
Pikemminkin haastenaa nykypäivänä on, että on todella vaikea tietää, millaisen miehen on tavannut.
Kuitenkin miehet, joilla on selkärankaa ja itsevarmuutta, ottavat tilanteen haltuun ja maksavat laskun. Silloin ei itselle tule fiilis, että pitääkö minun nyt tarjoutua maksamaan - ja loukkaantuuko, jos tarjoudun. Tai loukkaantuuko, jos en tarjoudu.
Ex oli tässä suhteessa tosi hankala tapaus. Esitti mielellään olevansa herrasmies ja maksoi laskun. Okei, teki sitten niin kaksi kertaa peräkkäin, koska olin toisella kerralla juuri toiletissa, kun hän oli laskun pyytänyt.. Sen jälkeen hän kiukutteli, kun oli joutunut laskun maksamaan. Että minä aivan hyväksi häntä käytän. Sillähän ei ollut merkitystä, etten olisi tilanteessa laskua edes voinut maksaa, kun en ollut paikalla - eikä silläkään, että ravintolaan mentiin alun perinkin miehen vuoksi syömään. Itse olisin pärjännyt ilmankin, mutta hän välttämättä halusi nälkäisenä sinne mennä.
Otapa siitä sitten selvää.
Nyt puolestaan seurustelen ihanan herrasmiehen kanssa. Olen jo melko lailla oppinut, mitä "saan" maksaa, eli jotain halpaa, kuten yhdet drinkit. Matkat toki maksan itse. Reissun päällä mies taas maksaa suurimman osan juoksevista kuluista. Toki hän enemmän kuluttaakin, mutta ei sentään niin paljoa.
Sosiaalisissa tilanteissa tämä on tosi kätevää, kun pariskuntien illanvietossa ei tarvitse miettiä, miten laskut jaetaan, ja montako laskua per pöytä oikein tarvitaan.
Minä otan tuon miehen huolehtimisena minusta. Se on hänen tapansa näyttää välittämistä, kun sanat eivät aina oikein luonnistu. Arvostan hänen huomaavaisuuttaan suuresti. Huonojen kokemuksien kautta oppii arvostamaan aitoa herrasmiestä, kun sellaisen lopulta löytää.- tiitumoii
Meillä toisinpäin!
Olen nuori kihloissa oleva nainen. Maksan yleensä kotiiltojen tarjottavat, mies voi siis lipittää sitä minun ostamaa kaljaa. Kun menimme kihloihin, niin minä maksoin isoimman osan sormuksista. Kerran ukkoli sanoin, että hän vie minut syömään ja voi ainakin osan laskusta maksaa. Eli tiivistettynä mitta täynnä tällä tytöllä, olin nuori ja tyhmä kun haksahdin moiseen. Onko tämä mieheltä junttia käytöstä? - naureskelen
Hehe. Jos mies maksaa, se on ihanaa huolehtimista ja herrasmiesmäisyyttä.
- Totuus ei pala..
tiitumoii kirjoitti:
Meillä toisinpäin!
Olen nuori kihloissa oleva nainen. Maksan yleensä kotiiltojen tarjottavat, mies voi siis lipittää sitä minun ostamaa kaljaa. Kun menimme kihloihin, niin minä maksoin isoimman osan sormuksista. Kerran ukkoli sanoin, että hän vie minut syömään ja voi ainakin osan laskusta maksaa. Eli tiivistettynä mitta täynnä tällä tytöllä, olin nuori ja tyhmä kun haksahdin moiseen. Onko tämä mieheltä junttia käytöstä?No en itse ottaisi miestä elätiksi. Saan parempaa. Osanottoni.
- skraga8
Ei mitään syytä syyllistyä jos toinen haluaa maksaa, sä olet oman pointtisi tuonut esille ja se riittää.
- vaikeaa....
Voisin kuvitella, että miehillä kuin naisillakin on vaikeaa nykyajassa tietää miten toimia. Ennenaikaan, kauan sitten, kai oli järjestään sääntö, että mies maksaa. Sitten tuli tasa-arvo ja muut naisten vaatimat jutut. Tavallaan pakka meni sekaisin. Naisetkin ovat tottuneet itse maksamaan ja tosiaan potevat huonoa omaatuntoa jos mies jatkuvasti maksaa. Toisaalta naisista on kivaa tulla huomioiduksi. Miehet taas saavat kuulla olevansa huonokäytöksisiä, epäherrasmiesmäisiä ja itsekkäitä, jos eivät maksa. Taitaa olla nuorallatanssia. Missähän on kultainen keskitie? Onneksi ei ole miestä, eikä kukaan osoita minkäänlaista mielenkiintoa, niin vältympähän tuoltakin murheelta... :)
- ....................
Ei pidä liikaa miettiä, jos toinen hyvää hyvyyttään tarjoaa tai antaa jotain. Siinähän sitä on mahdollisuus keksiä itse jotain mikä ilahduttaa toista. Pätee molempiin suuntiin ja sukupuoliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p465269Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511730Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1331700Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141335
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41230No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol24116081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877