16-vuotias laihduttaja, kalorimäärän tarve?

Kaloreidenlaskija

Eli olen 16-vuotias ja haluaisin vähentää painoani. Mittani ovat nyt 63/152 ja haluaisin nyt ensisijaisesti pois sen 5-6 kiloa ja sen jälkeen jatkaa toiset 5-6 kiloa.
Kuitenkin nyt kysyisin, kuinka paljon oikein tarvitsen kaloreita? En enää kasva.
Onko 1400-1500 kaloria päivässä liian vähän?
Tämä määrä tulisi monipuolisesta ravinnosta. Sitä vain, että en halua joutua säästöliekille, mutta en myöskään halua syödä liikaa kaloreita. Jossain nettisivuilla saan, että pitäisi syödä tuon verran, jossain taas, että pitäisi olla jopa 1800 kaloria.
Niin ja siis ajatellaan näin, että peruskulutuksen lisäksi en liikkuisi paljon mitään.(sitten jos liikun suuria määriä, niin lisään kaloreita)

4

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seffs

Meitsil menee ihan hyvin 1300-1500 per päivä. Oon ite 17. Toimii. :)

• kaloreidenlaskija

Niin ja sitten vielä yksi asia, että pystyykö siihen mitenkään vaikuttamaan vai kuinka todennäköistä se on, että paino lähtee ekana tisseistä? Sillä en haluais, että ne pienentyis..

• Kokemusta on...

Se on tosi yksilöllistä mistä se lähtee, yleisesti ottaen tasaisesti kaikkialta, eli kyllä kun laihdut myös tissisi varmaankin pienenevät

• :)

Sun perusaineenvaihdunta on tuon 1458 kcal.

Perusaineenvaihdunta on päivittäin kulutetusta energiasta se osuus, joka kuluu kehon perustoimintoihin (mm. verenkierto ja hengitys). Kaikki koomaa suurempi aktiivisuus nostaa kokonaiskulutuksen tätä suuremmaksi. Esim. kohtuullisesti liikkuvalla kokonaiskulutus voi olla 1,3 * perusaineenvaihdunta.

Tuommosen sain kun laskin täällä: http://karppaus.info/laske/bmr.php
      Kun ei ole aikomuksena tuon enempää pudottaa niin kannattaa ottaa suht rennosti. pysyy sit paremmin poissa kun hitaammin pudottaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      91
      1627
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      120
      1495
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      72
      1327
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1232
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      118
      1050
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      991
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      968
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      21
      950
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      838
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      763
    Aihe