Eli olen 16-vuotias ja haluaisin vähentää painoani. Mittani ovat nyt 63/152 ja haluaisin nyt ensisijaisesti pois sen 5-6 kiloa ja sen jälkeen jatkaa toiset 5-6 kiloa.
Kuitenkin nyt kysyisin, kuinka paljon oikein tarvitsen kaloreita? En enää kasva.
Onko 1400-1500 kaloria päivässä liian vähän?
Tämä määrä tulisi monipuolisesta ravinnosta. Sitä vain, että en halua joutua säästöliekille, mutta en myöskään halua syödä liikaa kaloreita. Jossain nettisivuilla saan, että pitäisi syödä tuon verran, jossain taas, että pitäisi olla jopa 1800 kaloria.
Niin ja siis ajatellaan näin, että peruskulutuksen lisäksi en liikkuisi paljon mitään.(sitten jos liikun suuria määriä, niin lisään kaloreita)
16-vuotias laihduttaja, kalorimäärän tarve?
4
164
Vastaukset
- seffs
Meitsil menee ihan hyvin 1300-1500 per päivä. Oon ite 17. Toimii. :)
- kaloreidenlaskija
Niin ja sitten vielä yksi asia, että pystyykö siihen mitenkään vaikuttamaan vai kuinka todennäköistä se on, että paino lähtee ekana tisseistä? Sillä en haluais, että ne pienentyis..
- Kokemusta on...
Se on tosi yksilöllistä mistä se lähtee, yleisesti ottaen tasaisesti kaikkialta, eli kyllä kun laihdut myös tissisi varmaankin pienenevät
- :)
Sun perusaineenvaihdunta on tuon 1458 kcal.
Perusaineenvaihdunta on päivittäin kulutetusta energiasta se osuus, joka kuluu kehon perustoimintoihin (mm. verenkierto ja hengitys). Kaikki koomaa suurempi aktiivisuus nostaa kokonaiskulutuksen tätä suuremmaksi. Esim. kohtuullisesti liikkuvalla kokonaiskulutus voi olla 1,3 * perusaineenvaihdunta.
Tuommosen sain kun laskin täällä: http://karppaus.info/laske/bmr.php
Kun ei ole aikomuksena tuon enempää pudottaa niin kannattaa ottaa suht rennosti. pysyy sit paremmin poissa kun hitaammin pudottaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911627
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1201495Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras721327- 301232
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1181050Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks422991Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet46968- 21950
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66838- 46763