Onko ujous naisten/miesten mielestä seksikästä vai ärsyttävää? Kiinnitetäänkö asiaan edes huomiota?
Sekä naisten että miesten mielipiteitä kiitos!
Onko ujous paha juttu?
28
824
Vastaukset
- 19+16
En menisi sanomaan ujoutta seksikkääksi, mutta se on ehdottomasti mielenkiintoa ruokkiva piirre naisessa. Ongelmaksi se muodostuu siinä vaiheessa, kun ujo henkilö ei uskalla myöntää sitä vaan esittää etäistä/epäkiinnostunutta pitäen sitä ujoksi paljastumisen "noloutta" parempana vaihtoehtona.
- ujo ja siksi etäinen
Täh? Miten niin esittää etäistä? Minä olen ujo ja kuulemma vaikutan etäiseltä ja epäkiinnostuneelta, vaikka en sellaista yritä esittää! Se vaan on luonteenpiirteeni ja ilmenee kuulemma joskus niin. Minkäs teet. Ärsyttävää jos jengi luulee että esittäisin etäistä. Miksi hitossa sellaista tekisin? Jos esittäisin jotain, esittäisin tietenkin ulospäinsuuntautunutta ja avointa. Mutta esittäminen ei kuulu tapoihini.
- alkup.vastaaja
ujo ja siksi etäinen kirjoitti:
Täh? Miten niin esittää etäistä? Minä olen ujo ja kuulemma vaikutan etäiseltä ja epäkiinnostuneelta, vaikka en sellaista yritä esittää! Se vaan on luonteenpiirteeni ja ilmenee kuulemma joskus niin. Minkäs teet. Ärsyttävää jos jengi luulee että esittäisin etäistä. Miksi hitossa sellaista tekisin? Jos esittäisin jotain, esittäisin tietenkin ulospäinsuuntautunutta ja avointa. Mutta esittäminen ei kuulu tapoihini.
Tiedän tunteen, olen itsekin ujohko mies ja kuullut samaa. Hain lähinnä sitä, että ei yritetäkkään vaan paremminkin hieman voimistetaan sitä etäisyyttä. Käytännössä tämä ilmenee niin, että esim ujouden myöntämisen sijaan annetaan luonteen ottaa valta. Kiinnostavaan ihmiseen törmätessä voisi alussa "sori, oon vaan hieman ujo" tai vastaava tunnustus vapauttaa ilmapiiriä, eikä sen toisen osapuolen tarvitsisi miettiä päätään puhki toisen henkilön kiinnostuksesta.
Sekava selitys sallittakoon, multitaskaan :)
- littlefox
No ei se mun mielestä paha ole, jos vähän punastelee, eikä oo koko ajan äänessä tai muuten päällekäyvä. Mut jos on liian estynyt, eikä esim. hymyilekään koskaan niin ehkä sitten. Mutta kyl uskon et ujous voi olla söpöä. :)
- Minä mies ugh
Ujous on haitta jos ujouden vuoksi nainen on etäinen ja vaikeasti lähestyttävä tai jos ujous haittaa elämää huomattavasti, esim. ettei uskalla soittaa puhelimella tuntemattomille ihmisille tms.
Mutta ehdottomasti mieluummin vähän ujo kuin täysin estoton rääväsuu. Ujous voi olla varsin viehättävä piirre naisessa, jos se ei tosiaan tarkoita sitä että menee aivan täysin lukkoon ja välttelee kaikkia ihmisiä. - sdsdsdsd
Minulla ainakin mielenkiinto kohdistuu jossakin kanalaumassa naiseen joka ei pahemmin puhu, mutta huomaa että on mukana porukassa.
- fgj
Naisessa se ei ole huonoa, mutta miehessä on.
- Työtön ATN
Ujolla miehellä ei tee mitään.
- Hah !
Miten niin? Miten se on erilaista naisen / miehen ominaisuutena?
- rottasukka!
Täyttä totta.
- aikuinen mies
ujot on kiinnostavimpia (usein älykkäitä) mutta tosiaan pidä huoli että otat edes pikkasen kontaktia. muuten vaikutat ettet ole kiinnostunut
- Aikuiseksi kasvanut
Tarkoittaako tämä, että älykäs ei ole viisas. Viisas nimittäin tietää ja osaa, hallitsee ihmisten väliset kontaktit, ei häpeile, on rohkea ja uskaltaa, koska tietää, että kaikki olemma samanmoosia vaikka erilaasia.
- ujoxx
Aikuiseksi kasvanut kirjoitti:
Tarkoittaako tämä, että älykäs ei ole viisas. Viisas nimittäin tietää ja osaa, hallitsee ihmisten väliset kontaktit, ei häpeile, on rohkea ja uskaltaa, koska tietää, että kaikki olemma samanmoosia vaikka erilaasia.
Ei viisautta noin voi määritellä. Kyllä ujoissa on paljon viisaita. Ujous on temperamenttipiirre, joka on synnynnäinen juttu. Viisas ujo tunnistaa omat vaikeutensa sosiaalisissa tilanteissa, mutta on oppinut selviytymään. Ujo voi olla myös rohkea monissa asioissa, mutta juuri nuo uudet sosiaaliset tilanteet ovat niitä, joissa ujous nostaa päätään. Mutta ei anneta sen haitata. Olen itse aika ujo. Pidän myös ujoista miehistä. Heissä on jotain niin söpöä. Ja kun vielä ujous yhdistyy älykkyyteen, avoimuuteen ja empaattisuuteen, niin olen myyty.
- ujopoju...
Naisten mielestä se on ärsyttävää ja vastenmielistä. Julmaa totuutta.
- ujo_mies_86
Uskallan kyllä väittää toisin. Mutta haluaisinko edes sellaista naista joka pitää ujoutta vastenmielisenä? -No en. Ja kyllä naisiakin on erilaisilla luonteenpiirteillä joten eiköhän jokaiselle löydy joku.. Olen itseasiassa kuullut monen nuorenkin naisen suusta että mielenkiinto kohdistui juuri minuun siitä syystä etten puhunut porukassa paljoa ja se oli jotenkin salaperäistä ja kiehtovaa. Tosin järjestäen jokainen näistä naisista on ollut ihana, ei mikään jäätävä pintaliitäjä.
- Riippuuasiakkaanhaar
Ujous sinällään ei haitanne mitään eikä ketään, mutta jos ujous estää elämästä ja elämistä, niin sitten siitä voi olla haittaa. Mutta ei huolta, ujous yleensä helpottaa kun elää, kokee ja näkee tarpeeksi ja osaa suhteuttaa asioita toisiinsa. Siis panna juttuja tärkeysjärjestykseen, mikä haittaa mitäkin vai haittaako ylipäätään yhtään mikään ja ollenkaan.
- so shy
Olen ujo nainen ja se on varmasti hankaloittanut suhteiden luomista. Ujo nainen on Suomessa vaikeuksissa, koska miehet ovat niin passiivisia. Pitäisi varmaan lähteä etsimään seuraa jostain muualta.
- ujopoju_86_
No itsehän olen iskenyt töissä silmäni erääseen vissiin uuteen, ujon oloiseen naiseen. Istuskelee melko usein yksin ja vaikuttaa ihan mukavalta. Ongelma tosin on se ettei hän pahemmin uskalla(?) katsoa silmiin joten pitää odottaa jotakin sellaista tilannetta jossa olemme kaksin muuten ihmismassassa saattaa tilanne olla kiusallinen kummallekin.
- Shy88
Viisaampaa lähestyä häntä kun olette kaksin.
Omakohtaisesti, ujona naisena tiedän, että jo silmiin katsominen on vaikeaa. Punastelen todella helposti.
Koita saada tyttöön katsekontaktia, juttele kun olette kaksin..
- Plussaa ja miinusta
Itse hieman ujona naisena olen huomannut:
a) Naisen ujous viehättää miehiä
b) Naisen ujous ärsyttää naisia
Onko b seurausta a:sta, sitä en tiedä. - rottasukka!
Kyllä se naisille tuntuu olevan erittäin paha turn off. Itsekkin olen ujo ja kyllä minua on aika halveksuttavasti katsottu sen takia.
- Puhtaus on puoli ...
Se on kylläkin oma (harha)luulosi vain. Kasvatapa itsetuntoasi terveemmälle pohjalle. Nm:si päätellen halveksunta saattaa johtua haisevista sukistasi. Onko hygienia-asiat ns. hanskassa ?
- rottasukka!
Puhtaus on puoli ... kirjoitti:
Se on kylläkin oma (harha)luulosi vain. Kasvatapa itsetuntoasi terveemmälle pohjalle. Nm:si päätellen halveksunta saattaa johtua haisevista sukistasi. Onko hygienia-asiat ns. hanskassa ?
Ei kun olen rotta joka kutoo sukkia.
- Lainaus ylempää:
"Itse hieman ujona naisena olen huomannut:
a) Naisen ujous viehättää miehiä
b) Naisen ujous ärsyttää naisia
Onko b seurausta a:sta, sitä en tiedä."
Tässä tiettyä todenperäisyyttä. Samaa mieltä ja jatkaisin:
c) Miehen ujous ärsyttää naisia
d) Miehen ujous huvittaa miehiä- nainen vaan
Miehen ujous ärsyttää vain silloin kun siitä miehestä ei saa mitään irti.
- lshdjgf
Luulen että miehiä viehättää naisissa ujous siksi, että silloin tietää että nainen on ns. vain sinulle. Jos hän jotenkin osaa ilmaista pitävänsä sinusta ja tiedät hänet ujoksi, voit luottaa hänen aitoon reaktioonsa jos vain sinä saat häneltä aurinkoisen hymyn, muita miehiä nainen ei edes katso silmiin.
Paljon viehättävämpää mielestäni kuin sellainen nainen, joka nauraa ja halailee kaikkia mutta kuitenkin sanoo että "ei se mitään tarkoita!" ja sinun pitäisi sitten vain luottaa siihen että sinä olet hänelle se erityinen. Luulis, että miehenä se ärsyttäisi, jos tyttöystävä hymyilisi suloisesti muillekin miehille, mieluummin kuin että nainen ujona olisi varautunut mutta hymyilisi sitten vain sinulle.- Ei h-i !
Herrasiunaajavarjele että kuulostaa ahtaalta, rajoittuneelta ja vähäjärkiseltä jutulta. Että jonkun ihmisem elämän pitäisi olla tarkoitettu sulle "suloisesti hymyilemiseen". Ei junalauta! Oot vissiin vielä ihan tosissasikin, hae äkkiä apua jostain.
- Miksi olisi?
Ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475365Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612086Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181760Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381723- 161473
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301417Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4130081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771058Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se205905