Olen seurustellut mieheni kanssa 5 vuotta ja joka kerta kun olemme menneet anoppilaan niin siellä on ollut ihan hirveän sotkusta! Pari kertaa anoppi on siellä imuroinut kun ollaan siellä oltu ja en nähnyt mitään eroa. Anoppi ja hänen mies on nelikymppisiä, kohta 50 vuotiaita ja terveitä. Vessakin oli niin hirveässä kunnossa ettei sinne mielellään mene.. Viime kerralla kun hän imuroi kun siellä oltiin ja mieheni kysyi häneltä että voidaanko jotenki auttaa jos tarvitsee ja anoppi sanoi että ei tarvitsi, eiköhän hän pysty itse imuroimaan. Onko ihan tökeröä jos kysyn heiltä että voinko olla jotenki avuksi. Sormet ihan syyhyää että pääsisin siellä vähän siivoomaan :) Onko muilla kokemuksia tälläisestä?
Auttaako vai ei
17
532
Vastaukset
- näin kävi
Joo, apu ei kelvannut vaikka kuinka hienovaraisesti ehdotimme, seurauksena oli hirveä haloo että "te ette asu tässä talossa".
Kyseessä siis aivan terve äitini, jolla on tapana arvosella naapurit, tuttavat, sukulaiset ym ym ym aivan kaikesta, myös siistiydestä tai siivottomuudesta.
Emme aio toista kertaa ehdotella, emmekä käy usein kylässä.- Siivousapu
Oletko aloittaja?
Onko kysymyksessä sekä äiti että anoppi? - näin kävi
Siivousapu kirjoitti:
Oletko aloittaja?
Onko kysymyksessä sekä äiti että anoppi?En tietenkään. Miten oikein luet? Jokainen anoppi nyt varmaan on puolison äiti, eikö? Jos mieheni olisi kirjoittanut, niin äitini olisi tetysti ollut hänen anoppinsa.
- hgfdsjhg
Viime kerralla kun hän imuroi kun siellä oltiin ja mieheni kysyi häneltä että voidaanko jotenki auttaa jos tarvitsee ja anoppi sanoi että ei tarvitsi, eiköhän hän pysty itse imuroimaan. Onko ihan tökeröä jos kysyn heiltä että voinko olla jotenki avuksi. Sormet ihan syyhyää että pääsisin siellä vähän siivoomaan :)
Juu.. en suosittele jos haluat olla väleissä anoppiisi.
Lue noita aikaisempia kirjoituksia ... niistä selviää mitä mieltä miniät ovat siivoamaan tuppautuvista anopeista ja vedä siitä johtopäätökset.
Odota vielä n15-20v silloin siivousapu otetaan varmaankin jo ihan mielellään vastaan, mutta sitten sitä ei voi enää käyttää anopin näpäyttämiseen.Meillä on joskus aivan kamalan sotkuista eikä se kuulu kenellekään. Pidä huoli omista asioistasi.
- Toimeen tartutaan
Jos anoppi kerran siivosi teidän siellä ollessanne, niin ilman mitään kysymyksiä olisin mennyt pesemään sen kamalan vessan tai tehnyt jotain muuta. Miksi siihen lupaa kysyy, kun on silmät päässä ja anoppi itse imuroi teidän nenänne edessä.
Ei vain kehdannut myöntää tavitsevansa apua. - opeliini1
Joillekin ihmisille koti ei ole koti ellei se muistuta enemmän sikolättiä. Tälle nuorelle ja terveelle pariskunnalle (anoppi ja appi) sikolätti edustaa ihanteellista asumista.
Sinun on turhaa ja tarpeetonta mennä muokkaamaan heidän tyyliään.
Jos se todella haittaa sinua niin paljon ( suurinta osaa suomalaisia se haittaisi!) niin ehdota tapaamista kahvikupposella lähikahvilassa tai kävelylenkillä tai missä tahaansa tuon lätin ulkopuolella. - cleaninglady
Miehen vanhemmat on lähdössä ensi viikolla pois ja ollaan menossa sinne saunomaan ja istuu iltaa (kun he asuvat okt talossa) joten onko ihan törkeetä kun siellä ollaan jos kiitokseksi siivois siellä vähän? Anoppihan siitä voi tietty suuttua mutta on varmaan kiva sitten siistiin kotiin palata :)
- oppeliini1
On. On todella torkeää mennä toisten kotiin sillä aikaa kun he itse eivät ole paikalla! Puhumattakaan järjestelemään heidän rojujaan. Koita nyt saada päähäsi että se ei ole sinun koti eikä sinun elämä.
Voisitko jättää nuo ihmiset jo rauhaan. Menkää sunomaan uimahallille tai ottakaa kunnon kuuma kylpy/suihku omassa kylppärissänne. Toisten ihmisten kotiin ei ole rehellistä tunkea itseään!
Vaikka "mutku mutku mutku ne pyytä meitä niilleä ite"
Get life, woman! - Anopin lätky
Aivan hyvin voit siivota mielesi mukaan. Tamppaa sohvan istuimet, patjat, vetele hämähäkin verkot alas ja luutua lattiat sekä pese sauna.
Mutta laatikkoja et tutki!
Ja et koskaan sanallakaan mainitse miehellesi että minä jopa jouduin appelassa siivoamaankin. - Kotona paras :)
Ei ne välit varmaan niin kehnot ole, kun saattemenää saunomaan kun itse ovat poissa.
Saunakin ilmeisesti on sen verran puhdas, että voitte sitä käyttää? Palkkioksi siivoatte saunan ja jälkenne illanistujaisista. Onhan se ihan luonnollista.
Minä en kyllä suosittele toisen kotiin menemistä, olkoon vaan, että on aviomiehen lapsuudenkoti. Isäntäväen pitää olla paikalla, kun sinne menette. - plussapiste
Minun ex-anoppini oli ihan innoissaan kun näki miten kerran hain itsenäisesti siivoustarvikkeet ja siivosin poikaystäväni eli hänen poikansa huoneen. Tosin olimma tuolloin 17-vuotiaita. Minun mielestäni voit ihan hyvin siivota, mutta tee se jo nyt että pieni pöly ehtii laskeutua ;)
Tai sitten vaihtoehtoisesti, jos haluat siivota mutta piilottaa piiloviestin huomaamattomaksi, mitä jos siivoaisitte miehesi kanssa talon ja järjestäisitte jääkaappiin ruokaa ehkä pöydällä valmiiksi odottelevan kynttilälounaan ikäänkuin tervetuloa takaisin toivotukseksi. Voisiko siitä kukaan loukkaantua? Menisi ainakin itselläni enemmän erityisen mukavan yllätyslahjan piikkiin kuin arvostelun... - Kerran vain?
plussapiste kirjoitti:
Minun ex-anoppini oli ihan innoissaan kun näki miten kerran hain itsenäisesti siivoustarvikkeet ja siivosin poikaystäväni eli hänen poikansa huoneen. Tosin olimma tuolloin 17-vuotiaita. Minun mielestäni voit ihan hyvin siivota, mutta tee se jo nyt että pieni pöly ehtii laskeutua ;)
Tai sitten vaihtoehtoisesti, jos haluat siivota mutta piilottaa piiloviestin huomaamattomaksi, mitä jos siivoaisitte miehesi kanssa talon ja järjestäisitte jääkaappiin ruokaa ehkä pöydällä valmiiksi odottelevan kynttilälounaan ikäänkuin tervetuloa takaisin toivotukseksi. Voisiko siitä kukaan loukkaantua? Menisi ainakin itselläni enemmän erityisen mukavan yllätyslahjan piikkiin kuin arvostelun...Vähästäpä innostui. Kerran teit!
Kuitenkin olit varmasti useinkin pojan huoneessa illat pitkät.
- * * * *
Aloittajalle.
Jos appivanhempasi viihtyvät kodissaan anna heidän olla.
Minulla miniä ei ole mikään "putsi pingo", ei se minua häiritse, eläkööt tavallaan.
Eri asia jos joutuisin asumaan siellä, sitten alkaisin siivota. Mutta onneksi on oma tupa, oma lupa.
Kun ei ole kuntoa niin toivon mukaan pääseen vanhainkotiin tai vielä mieluummin kuolisin saappaat jalassa. - annikki65
KUn lapset oli pienempiä siivosin anopille vain sen takia ettei lapset sais sieltä mitään vaarallista bakteeria.. talo täynnä kissoja ja koiria ja joka paikassa eläinten ulosteita. Kissat sai myös oleskella ruoka pöydällä ja sängyissä ja ihan joka paikassa. Kaikki kaapit tukittu täyteen tavaraa ja keittiön kaappeissa myös todella vanhoja ruokia. KOristeesineitä niin paljon ettei pölyjä voinut pyyhkiä.
- impr355iv3
No voi hyvänen aika, minä ainakin olen anoppilassa siivonnut ja ihan pyynnöstä.. Samoin anoppi minun luona jokusen kerran.. Siis ex anoppini. Kumpikaan ei ollut turhan tarkka reviiristään ja yhdessä on puuhailtu aikanaan kaikenlaista. Nykyisen anopin kotiin ei ole menemistä ellei tämä itse ole kotona. Omaan lapsuudenkotiini voimme mennä koska tahansa, mummilassa tuleekin käytyä ja luonnollisesti siivoksitaan mitä sotketaan sun samalla vaivalla hiukan extraa päälle.
Olen myös anoppikokelas, ja nuoret saavat aina tulla kotiini, haluavat sitten siivota tai vaan levätä.. olla kuin kotonaan. Itse ainakin arvostan seuraa enemmän kuin siivousta. - jk
eiole kokemuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475305Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "531857Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141385
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41250No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26124981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877