Pelko väkivallasta

Pelkääjä

Tuo otsikko on vähän huono tähän mutten osaa muutenkaan pukea tätä tunnetta sanoiksi. Olen nyt pari kuukautta seurustellut miehen kanssa. Minulla on rankkoja suhteita takanani ja olen henkisesti todella vahva ihminen, en ole koskaan antanut kenenkään alistaa itseäni. Tämä mies jonka kanssa olen nyt seurustellut oli alussa ihana, tuli toimeen tyttäreni kanssa ja piti minua kuin kukkaa kämmenellä. Minulla itselläni oli todella vahva suojamuuri ympärillä mutta kun aloin aukaisemaan itseäni enemmän niin tämä mies muuttui. Hän puhuu minulle törkeästi ja haukkuu minua ja kun mainitsen asiasta niin hän sanoo sen olevan sarkasmia ja haukkuu minua huumorintajuttomaksi. Jonkun toisen ihmisen kanssa en olisi kuunnellut tuollaista mutta jotenkin minulla tulee tuon ihmisen kanssa tunne että hän tekee minulle jotain pahaa jos korotan ääntäni tai sanon ettei minulle saa puhua noin.

Tänään jätin hänet tekstiviestillä koska minusta tuntui etten uskalla kohdata häntä kasvotusten. Minä todella pelkäsin häntä, tätä tunnetta minulla ei ole koskaan tullut kenenkään muiden kanssa vaikka aikaisemmissa suhteissa miehet ovat olleet aggressiivisia mutta eivät minua kohtaan koskaan.

Soiko minulla hälytyskellot ihan oikeassa paikassa vai mistä minulla tämä tunne oikein tulee? Voiko tällainen tunne tulla koska halusin ihmisestä eroon ja pelko väkivallasta on minun oman mielikuvitukseni tuotetta? Voiko pelko koskaan olla turhaa?

5

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • intuitio

Kannattaa kuunnella sisäistä ääntäsi! Ota ainakin välimatkaa.ettei mies pääse kohtelemaan sinua ilkeästi!Sellaisessa suhteessa kärsii.Mielestäni teit aivan oikein!!!!Tsemppiä ja Onnellista kevättä!

• oikein teit

Mutta eikös tuokin ole jo väkivaltaa, henkistä sellaista!!??? Parempi varmaan että jätit näinki pian etkä jäänyt odottamaan käykö vielä käsiksikin! Eihän ihminen joka toisesta välittää ja jolle kerrotaan ne kipeimmätkin asiat niin käytä niitä toista vastaan eikä varsinkaan vitsaile niistä.

• SOS112

Teit ihan oikein jättäessäsi miehen. Hän oli sinulle aluksi niin lipevä vain, jotta saisi luottamuksesi. Luultuaan sinun olevan jo täysin hänen pauloissaan, hän uskoi voivansa edetä narsistille tyypilliseen alistusvaiheeseen. Et kuitenkaan hyväksynyt hänen käytöstään, joten hän yritti vierittää kaikki ongelmat sinun "huumorintajuttomuutesi" syyksi. Narsisti yrittää aina hankkia ympärilleen ihmisiä, jotka voisi saada tuntemaan itseään huonommaksi. Itse tiedän tämän, koska oma isäni on juuri samanlainen: haukkuu ja alentaa meitä muita perheessä muka huumorilla, ja syyttää meitä itkupilleiksi ja nipottajiksi, kun koemme hänen puheensa loukkaaviksi. Älä anna tuollaiselle miehelle uutta tilaisuutta, vaan pidä huolta ettei hän tule enää lähellekään sinua tai tytärtäsi. Narsistille haukkuminen on usein vain alkua.

• täysin nolla

Väkivalta alkaa just haukkumisella ja alistamisella ja kohta mies jo lyö oikeesti sua turpaan. Liian varovainen ei ikinä voi olla että teit oikein mun mielestä. Jos et tunne oloasi turvalliseksi niin kannattaa erota

• jk

kyllä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe