Haluaisin muiden mielipiteitä siitä, kannattaako tämänlaiseen suhteeseen jäädä. Alan olla niin väsynyt ja sekaisin, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä...
Asumme miehen kanssa saman katon alla, ja luonamme asuu kaksivuotias poikani edellisestä suhteestani. Olen päivät kotona, ja hoidan kotityöt ja ruoanlaiton samalla kun touhuan pojan kanssa. Olen ihan turhautunut jatkuvaan riitelyyn, jota on aina siitä lähtien kun mies tulee töistä kotiin. Mies saattaa suuttua kotiin tullessaan siitä, jos en tervehdi tarpeeksi kuuluvalla äänellä tai iloisella sävyllä. Alkaa saman tien raivoamien tai jossain myöhemmässä vaiheessa siitä, että "naamani on kuin norsun v*tulla kun hän tulee töistä kotiin". Yhtään mies ei sitä ajattele, että minäkin saatan olla vähän väsynyt kun olen hoitanut kotia ja poikaa päivän, enkä välttämättä jaksa olla hymy korvissa, vaikkakaan en ole myöskään ole missään tapauksessa ollut kärttyinen tai pahalla tuulella hänen saapuessaan.
Harmittaa myös se, kun en saa koskaan kiitosta siitä että hoidan kotia ja valmistan ruoan. Itse muistan kuitenkin säännöllisesti kertoa miten arvostan sitä, että mies jaksaa herätä joka aamu töihin. Jos joskus pyydän lapsen hoitoon tai johonkin pieneen kotityöhön apua (esim. ruoan laittaminen kylmään tai lapsen vaipan vaihto), saan huudot siitä että napisen tai nalkutan aivan liikaa, enkä ole mihinkään tyytyväinen. Monesti mies oikeasti huutaa, ja minä säikähdän sitä niin että alan itkemään. En kestä myös yhtään sitä että minulle puhutaan tosi rumasti, mm. "Eiks sun kaaliin mee asiat", "mä en jaksa enää kertaakaan kuunnella tota sun turhanpäivästä vollotustas", "ootko sä oikeasti niin yksikertainen" tai "mä kadun sitä et koskaa jatkoin tätä meidän juttua"... Itseasiassa joka riidan jälkeen minulla on olo, että olen oikeasti tosi tyhmä ja yksinkertainen ihminen, ja paljon alempiarvoisempi kuin mies :-/. Mieheltä puuttuu kokonaan empatia, häneltä saa vain ainaista syyttelyä siitä miten kaikki on loppujen lopuksi kuitenkin minun vika. Eilen mies suuttui siitä, että olin unohtanut sanoa että hänelle on tullut kirje postin mukana, ja hänen täytyy saada tietää heti jos hänelle on tullut postia... Joskus jos ei muuta syytä riidalle löydy, mies alkaa kaivelemaan puoli vuotta vanhoja juttuja, kunhan saa vaan syytellä jostain. Mitään läheisyyttäkään meillä ei ole aikoihin ollut :-(
Olen ihan oikeasti alkanut miettimään joko parisuhdeterapiaa tai lähtemistä pois, koska pelkään etten pian enää jaksa tälläistä :-(. Tunnen itseni nykyään jotenkin arvottomaksi ja huonoksi ihmiseksi, vaikka kaikkeni yritän jotta koti olisi siisti ja mies tyytyväinen. Itken lähes päivittäin kun olen vaan niin väsynyt riitelyyn, mutta mieheni kanssa ei vaan voi keskustella asiallisesti. Hän sanoo vaan että "hänen kanssaan ei kannata alkaa riitelemään". Vinkkejä ja neuvoja?
Jatkuva mollaaminen ja syyttely
7
1102
Vastaukset
- tsologi
Ongelmasi on se että et jaksa huoltaa omaa poikaasi ja vaadit miestä avuksi. Hän ei kuitenkaan ole pojan isä ja ehkä hänellä on ollut hemmetin rankka päivä. Se on rankkaa kun hankkii lapsen ja sitten eroaa ja sen taksia lasten hankkimista pitäisi harkita äärimmäisen tarkkaan.
- tsemiä
Rehellisesti sanottuna mun ei tarvinnut lukea kuin tämä:
Haluaisin muiden mielipiteitä siitä, kannattaako tämänlaiseen suhteeseen jäädä. Alan olla niin väsynyt ja sekaisin, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä...
Jos itse tiedostat olevasi väsynyt ja sekaisin, eikö se kerro jo jotain?
Tietysti aina ensin kannattaa yrittää keskustella asioista, josko niihin saisi muutoksia.
Toisin kuin jotkut, huomaan tekstistäsi myös sen, että väsymyksesi ei heijastu pelkästään lapsen hoitamisesta. Mies on tiennyt mitä saa, kun lähti suhteeseen kanssasi. Ja vaikka hänellä ei velvoitteita olekaan lasten suhteen niin suhteeseenne kuuluu hänenki panostaa.
Unohdetaanpa vaikka lapsi kuvioista hetkeksi pois. MIten suhteenne toimii? Onko se tasavertainen? Ymmärrän, että mies on töissä, mutta yhtälailla sinä teet pitkiä päiviä kotona. Arvostaako hän sitä kuten sinä arvostat hänen työtään?
Kyllä itse hetken elin suhteessa, jossa miestä elätin.
Hän siivosi, teki ruuat ja minä kävin töissä. En koskaan häntä syyllistänyt tai haastanut riitää. Olin vain kiitollinen, että sain raskaan työpäivän jälkeen tulla siistiin kotiin ja ruokaakin oli valmiina. Tietysti myös itsekin siivoilin ja tein ruokaa. Mutta tuona aikana pääsääntöisesti mies.
Kannattaa kysyä mieheltä mistä tuo äkäisyys kumpuaa? täytyy muistaa, että myös hän saattaa olla väsynyt... - oppeliini1
Aivan ensiksi: olethan varmistanut että et ala lisääntymään tuon miehen kanssa. Viimeinen asia mitä kukaan tarvitsee on sinun tehdä lisää lapsia.
Toiseksi: Tiedostatko millaista hirveää hallaa teidän kahden aikuisen käytos saa aikaan lapsessasi? Ymmärrätko että tuo vihamielinen ja riitaisa ilmapiiri tuhoaa lapsen ajatusnaailmaa aiheuttaen hänelle (ja sinulle) vuosikausiksi eteenpäin surua, ahdinkoa ja murhetta.
Kolmanneksi: Kuinka sinä selität itsellesi että sinun antaa henkisesti raiskata lapsesi, on oikein? Kuinka?!
Niin kauan kuin sinä olet laillisesti vastuussa huolellisesti ja harkiten hankkimastasi lapsesta, sinulla yksinkertaisesti EI EI EI ole oikeutta henkisesti tuhota häntä. Tuo on se mitä sinä olet tekemässä!
Vie lapsesi suojaan, joko vanhempiesi kasvatettavaksi tai anna adoptioon, sitten sinä voit jatkaa tuon miehen kanssa ja antaa sen murjoa sinua sydämensä kyllyydestä.
MUTTA HOIDA ENSIN LAPSESI POIS TUOSTA KAUHUJEN KODISTA! - mies täällä
No ei kannata. tiedät sen itsekkin. Eroa hyvän sään aikana niin sun on parempi olla ja elää. Oikeesti sulla on lapsi vielä ja sen pitäis olla sulle tärkeintä eikä sen su idiootti miehes haukkujen kuunteleminen. Ei se miehes arvosta sua yhtään eikä teillä ole edes rakkautta. En ymmärrä et miksi olet sen miehen kanssa edes
- Been there..
No toi nyt on ihan sairasta alkaa sua syyllistää ettet muka lastas olis kykenevä hoitamaan.. Mut hei..lähde tosta suhteesta. Pian. Koska tilanne on nyt se, et jos sä romahdat niin sun lapsi kärsii. Hanki asunto, lähde äläkä koskaan palaa.
- poispois
Älä jää tuohon suhteeseen. Itsesi tai lapsesi takia. Joku ylempänä jo kirjoittikin siitä miten kaikki tuo vaikuttaa lapseen joten en palaa siihen. Mutta sinä et ansaitse tuollaista kohtelua. Elät väkivaltaisessa suhteessa, siis sinua kohtaan käytetään henkistä väkivaltaa. Toki miehesi voi olla väsynyt ja kärttyinen, mutta jos tuo on jokapäiväistä, eikä anteeksipyyntöjä kuulu, niin mies saattaa olla narsistinen luonne. Eikä sitä tiedä, vaikka jossain vaiheessa väkivalta muuttuisi myös fyysiseksi. Joten: ala etsiä itsellesi ja lapsellesi asuntoa. Myöhemmin tajuat tehneesi oikean päätöksen.
- orotoieow
Samaa kuin muutkin. Ajattele lastasi ja hänen kehittymistään tuossa liitossanne. Äläkä vaan ala tekeen lapsia lisää. Muuta pois suhteesta ja aloita inhimillinen elämä lapsesi kanssa.
ei tuo tyyppi tuosta muuksi muutu. En oikein jaksa uskoa erilaisiin pariterapiohin. Sinä olet yhtä arvokas ihminen kuin kaikki muutkin. Eikä kenenkään tarvi tulla noin kohdelluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770