Olen koko nuoruuteni ollut vähän poikatyttömäinen, en välittänyt vaatteista tai meikeistä. Vasta päälle kaksikymppisenä löysin itsestäni tyttömäisen puolen ja aloin kiinnostua meikkaamisesta ja vaatetuksesta yms. perinteisistä naismaisista jutuista. Aiemmin olin ylpeä, että minulla oli mielestäni suht tummat silmäripset ja kulmakarvat (ei nyt mitkään mustat, mutta vaaleisiin hiuksiini verrattuna suht tummat). Sitten kun aloin meikkaamaan, niin tuntuu, että nuo tummat silmäripset ovatkin nykyisin vaaleat, pigmentti on poistunut erityisesti alaripsistä. En tiedä, olenko vain niin tottunut tummaan silmämeikkiin, että ne ripset näyttävät kauhean vaaleilta vai onko meikkaaminen tosiaan saanut ripset haalistumaan ja kadottamaan pigmenttinsä.
Ongelma kuitenkin nykyisin on se, että en kehtaa mennä minnekään julkisille paikoille ilman meikkiä! Pelkään, että joku tuttu esimerkiksi töistä näkisi minut ilman meikkiä ja pääsisi ihmettelemään, miten oudolta näytänkään ilman tummaa silmämeikkiäni. Sinänsä tuntemattomien ihmisten kohtaaminen ilman meikkiä ei minua pelota, eivät ne siitä mitään ajattele. Mutta se, että joku joka on aina nähnyt minut meikit päällä, niin pelko siitä, että tällainen ihminen näkisi minut ilman meikkiä saa minut kauhistumaan.
Olen kuitenkin sen ikäinen jo, että itseluottamusta pitäisi olla. Mutta eipä näytä olevan. Hävettää, kun tuntuu siltä, kuin olisin joku teini-ikäinen tyttö, jonka ongelmat pyörii ulkonäön ympärillä :(
Miten saisin itseluottamusta, jotta minun ei joka kauppareissulle yms. tarvitsisi meikata vaan siksi, että joku tuttu saattaa nähdä minut ilman meikkiä?
En voi näyttäytyä ilman meikkiä
4
816
Vastaukset
- shamefulbastard
Jos et voi näyttäytyä ilman meikkiä, sinulla ei ole syytä elää
- vähitellen
Meikkaamiseen "sokeutuu" niin että pitää olla aina vaan vahvempaa, ja lopulta ei pysty itse arvioimaan, mikä näyttää hyvältä. Varo ettei sinusta tule Tuksu, jolle kaikki naureskelevat. Näyttää siltä että olet jo meikkiriippuvainen, joten siitä olisi syytä ruveta määrätietoisesti irrottautumaan.
Ensiksikin: katsele itseäsi ilman meikkiä peilistä ja huomaa, että näytät hyvältä sellaisenaan. Arvioi, mikä kohta varsinaisesti kaipaa korjaamista (esim. valkoiset ripset ja kulmat, tummat silmänalustat, kalpeat posket) ja ota tavoitteeksi pienin riittävä korjaus. Kokeile. Lievennä meikkiä vähitellen, niin tutut ei kiinnitä huomiota muutokseesi. - lallatilaa
Olen 27-vuotias. Aloitin meikkaamisen ja kulmien nyppimisen noin 11-vuotiaana. Minulla on luonnostaan ruskeat hiukset, vahvat kulmakarvat ja punaiset, aika tummat silmänympärykset (perinnöllistä). Häpesin silmänalusiani. Olen aina tykännyt meikkaamisesta, mutta välillä minusta kuitenkin tuntui, että näytän luonnottomalta ja ajattelin miksi en saisi olla ihan ilman meikkiä. No tietenkin saisin, mutta en itse kehdannut. Kadehdin niitä jotka olivat niin kauniita ilman meikkiä, ilman mitään silmäpusseja.
Päätin kuitenkin pari vuotta sitten jättää meikkaamisen ja kulmien nyppimisen kokonaan eikä se tuntunut yllättäen oikein missään. Mutta ehkä se uskallus tulee ihmisen sisältä. Eikä kukaan katsonut minua vinoon, kukaan ei sanonut mitään negatiivista. Sain kuitenkin tutuilta joitain kommentteja "Mistä olet perinyt tuollaiset itämaiset piirteet?" "Tai onko sulla ihan suomalaiset sukujuuret? Et näytä yhtään suomalaiselta, enemmänkin espanjalaiselta." "Näytät itäblokin kaunottarelta." Olen ihan supisuomalainen. Nämä tuskin olivat haukkuja ja tuntuivat ihan kivoilta. En tiedä onko se hyvä asia, mutta ehkä meikittömyys/luonnollisuus tuo meidän persoonallisia piirteitä paremmin esiin. Hijattain olen kuitenkin alkanut taas käyttää meikkiä. - TT
En mäkään pahemmin mihinkään ilman meikkiä mene, mutta en näe siinä mitään onglemaa, edes siinä, että ahdistaa jos joskus joutuu ilman meikkiä olemaan. Itse en halua olla harmaa ja tylsännäköinen ja meikkaamalla saan esim. katseeseen paljon eloa.
Mun mielestä on ihan normaalia haluta näyttää kauniilta ja valitettavasti vaan kaikkia ei ole siunattu luonnostaan upeilla silmillä tai kauniilla iholla. Se että sellaiset voi silti saada itseään ehostamalla on vain hienoa. Kauneusihanteita on myös monia ja siinä missä joku ei ehkä tykkää mun tummasta silmämeikistä, näyttää mun mielestä pohjoismaiset pääasiassa aneemiselta ja tylsältä ilman meikkiä. Monet kerrat olen miettinyt, miten nättejä monet suomalaiset naiset voisi olla ihan vaan lisäämällä vähän ripsiväriä (ja valokynää silmänalusille). Mutta kuten sanoin, meitä on moneen junaan, enkä sano, että kenenkään pitäisi meikata vain koska se minusta näyttäisi paremmalta. :)
"Meikkiriippuvuus" ei ole ongelma, jos et itse tee siitä sellaista. Kaikilla on kikkoja, joilla voi buustata itseluottamusta tai asioita, joita ilman olo on epävarma. Meikki ei ole yhtään sen huonompi keino kuin mikään muukaan, vaikka kuinka kaikenmaailman luonnonkauneushössöttäjät niin väittäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847