Minulla on ollut pyöräily kammo jo 19 vuotta ja olen itse 24v. kun opin ajamaan pyörää joskus lapsena ja rakastin sitä mutta sitten, 5v. ikäisenä kaaduin oikein kunnolla niin, että naama ja polvi sai molemmat isot haavat että tuli monta pikku ruhjetta ja joka vuosi kun olen yrittänyt nousta pyörän satulan päälle palaavat muistot mieleen ja tulee paniikki. Vaikka en ajattelisikaan asiaa paniikki iskee aina, kun olen nouse satulaan.
Eli haluaisin oikeasti päästä mun pyöräilykammosta eroon enkä oikein löydä keinoja siihen?
Kuulosti varmaan hassulta.
Pyöräilykammo
4
184
Vastaukset
- spinufriikki
Kokeile spinningiä. Ehkä siten pääset pikkuhiljaa eroon pyöräilykammosta.
- pelko pitää kohdata
No itse olen lentopelkoinen. En kuitenkaan anna lentopelon häiritä elämääni, enkä anna sen estää lentokoneessa matkustamista. En vain pidä siitä, että joudun istumaan suljetussa putkessa 120 muun ihmisen kanssa 10 kilsan korkeudessa enkä voi itse hallita tilannetta. Lyhyen lennon ajan sen sietää kyllä. Yksi keino hallita tilannetta on nukkua koneessa. Myös alkoholi rentouttaa, pari pitkää tuoppia olutta ennen lentoa.
Kammoa voi oppia hallitsemaan, niin myös pyöräilykammoa. Ei muuta kuin kypärä päähän ja rohkeasti pyörän selkään. Kohtaamalla pelkonsa sen voi voittaa.- Talvipolkija
Mielikuvaharjoittelusta eli itsesuggestiosta voisi olla apua. Joka ilta ennen nukkumaan menoa rentoutat itsesi ja alat ajatella pyöräilyn aloittamista ja yhdistät siihen miellyttäviä ajatuksia. Sitten aloitat pyöräilyn vähitellen ja jatkat joka iltaista rentoutusharjoitusta.
Jos et pärjää, lainaa Hannu Lauerman kirja hypnoosista ja suggestiosta.
Jos et vieläkään pärjää, hakeudu psykiatrin, psykologin, psy sh:n, tai hypnoosiin perehtyneen henkilön vastaanotolle. En tarkoita viihdehypnotisööriä, vaan esim Tieteellinen hypno ry:n jäsentä.
- Laakasuo
Voisit kokeilla nojapyörää. Se on tyylikäs kolmipyöräinen.
Kammoista pääset eroon aktivoimalla muistot turvallisessa ympäristössä. Kuntopyörä on mainio väline alkuun. Aloita pienin askelein, mutta muista kerätä samalla positiivisia kokemuksia. Kammo höllää, kun keräät hyviä muistoja aiheesta, jota kammoat.
Ota ja taluta pyörää mukavassa säässä. Pyörästä on iloa jo taluttaessa. Kauppakassi painaa paljon vähemmän, kun se on ohjaustangolla.
Jos et ole ajanut 19 vuoteen, alku on varmasti huteraa. Suosittelen kokelemaan mahdollisimman matalalla ja leveärenkaisella pyörällä.
Mene ajamaan tasaiselle hiljaiselle ruohikolle farkuissa vaikka vain 30 metriä. Kaatumiseen löytyy suojia. Esimerkiksi pyöräilyhansikkaat tarjoavat turvaa ja voisit koittaa skeittareiden polvisuojia.
Pyöräilyn taito syntyy lukemattomista yrityksistä. Rohkeasti vain yrittämään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1087070
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h945183Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1143443Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333342Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352484Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191826Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961461Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391412Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311316- 481084